"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ما فقط دوست معمولی بودیم!
وقتی شب به شب بیدار می ماندیم به پای هم توی صفحه های مجازی لعنتی تا خوابمان بگیرد لابلای حرف زدن های بی‌خودمان از روزمرگی های بیخودترمان دوست معمولی بودیم!
وقتی اولین بار توی سرازیری ولیعصر قرار گذاشتیم و دیدمش و خیز برداشت که توی آغوشش بگیردم و من بی معطلی گم شدم میان بازوانش دوست معمولی بودیم!
چند لحظه گذشته از دومین قرار وقتی کلافه گفت آن روسری لعنتی را بکش جلوتر و آن رژ خرابی را پاک کن از لب های وامانده ات و من فکر نکردم که کجای رژ صورتیِ رنگ و رو رفته ام مخصوص آدم های خراب است دوست معمولی بودیم!
به وقتِ نخورده مستیِ قرار سوم که دود سیگارش را فوت کرد توی صورتم و من یادم رفت چقدر از سیگار متنفرم، چقدر از سیگار بدم می آید و غرق شدم توی حس خوشایندِ دود آمیخته با عطر تلخش دوست معمولی بودیم!
به شیرینیِ قرار چهارم، درست همان جایی که سرم را گرفته بود به سینه اش و لابلای دیالوگ های علی سنتوری و حسادت من به تک تک نگاه هایش به گلشیفته و در پسِ نفس های عمیق و سنگینمان دوست معمولی بودیم!
به گاهِ قرار پنجم، زیر بارانِ بی چتر پیاده روی خلوت ناکجا آباد و درست همان لحظه ی پر التهاب لعنتی که ایستادم روی پنجه ی پاهایم و سرش خم شد که ممنوعه و عمیق و کوتاه و شیرین و پر از اضطراب و با طعم باران ببوسمش و ببوسدم دوست معمولی بودیم!
هنگامه ی بی قراری قرار ششم و لابلای بویِ حلوایِ جان گرفته از تردید نگاه های گریزانش و در انعکاس تصویر تارش توی نی نی لرزان چشم های مضطربم دوست معمولی بودیم!
سرِ قرار هفتمی که رفتم و نیامد و منتظر ماندم و نیامد و همه آمدند و نیامد و رفتند و نیامد و نمی آید و نخواهد آمد، دوست معمولی بودیم!
به وقت شرعیِ قرارِ یک هزار و سیصد و چندم و به حرمت پیام های نرسیده و تماس های رد شده و گریه های شبانه و زخم های روی زخم آمده و جراحت های جذام شده و خاطرات نداشته و یادگاری های نداده و دوستت دارم هایی که باورم نشد و به حرمت چشم انتظاری ها و این تنهایی بی پایانِ ابدی...
ما هنوز هم دوست معمولی هستیم!

طاهره اباذری هریس
@adelehz
کودک که بودم فکر میکردم سرزمینی پشت کمد اتاقم وجود دارد که اگر یک بار جرات کنم و اتاقم را رها کنم میتوانم واردش شوم .راستش من هرگز جرات رها کردن اتاقم را به نفع سرزمین پشت کمد نداشتم یعنی رها کردن اتاق یعنی رها کردن همه چیزم....من هرگز به ان سرزمین لی لی پوتی وارد نشدم .هرچند که این سرزمین هرگز وجود نداشت... و من ار همان روز یادگرفتم که چیزی که در دستم ست را به بهای چیزی خیالی اما زیبا از دست ندهم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
سلام
پشیمونم ازاینکه چون بابا نداشتم و پیش خانواده پدربزرگم بودم جرات نداشتم تو روشون وایسم بگم نمیخام ازدواج کنم ومنو تو17سالگی شوهر دادن خیلی پشیمونم چون ازهمچی عقب افتادم ونمیزاره هیجکاری کنم.لطفا برام دعاکنید نجات پیداکنم و برم دنیال هدف وآیندم خواهش میکنم ازتون.

#پشیمونم
@adelehz
فصل سرماست
شروع میکنیم به بافتن
من شال گردن برای گرم کردن تنت
تو دروغ برای گرم کردن سرم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
کااااش4تیر جای خوابیدن بیشتر با عموم چت میکردم...الان هفت ماه آروووم و قراااار ندارم....کاش خدا یه فرصت دیگه بده😭😭😭

#پشیمونم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رویای من اینه
دنیای بی کینه ...
@adelehz
سلام عادله جان :
ميخوام بگم پشيمون نبودن عين خوشبختيه و
خوشبخت كسيه كه دم مردن از هيچ كارش پشيمون نيست !
سرش رو بالا مي گيره و همون حسرت نخوردن عين بهشته !!
سپیده
#پشیمونم
@adelehz
من خود شاداب و قوی امروزم رو مرهون تمام اتفاقات بد گذشته می دونم که اگر اون پشیمونی ها نبودن، من هنوز همون دختر بچه وابسته، خجالتی و شکننده بودم
پس بابت تمام اونچه که پشت سر گذاشتم.
گاهی برای بزرگ شدن، باید تاوان های بزرگی هم پرداخت .برای بدست آوردن، باید اول از دست داد اگر چیزی رو از دست دادی، بدون یه چیز فوق العاده در انتظارته فقط باید یاد بگیری که به اونی که ازت می گیره اعتماد داشته باشی
#شکرگزارم نه پشیمون
@adelehz
این چند روز فیلم کتک زدن دختر نوجوان تهرانی توسط دو پسر جوان سیرجانی بسیار در فضای مجازی پربازدید و داغ شده ست . گویا داستان از این قرار بوده که دختر به دوست دختر یکی از پسران فحاشی کرده بنابراین پسر به قصد مجازات او را به سیرجان کشیده و اورا در بیابان اماج کتک قرار داده ست . دیدن فیلم تا لحظه آخر قدرت بالایی میخواهد چون اصولا دیدن کتک خوردن یک شخص آن هم دختری نحیف و نوجوان طاقت فرساست اما نکاتی در این بین قابل تامل ست .مورد اول بروز این حجم از خشونت در کلام و رفتار چند جوان ست جوانانی که گفته شده 21و20ساله هستند دوم اینکه این خشونت نه علیه جنس موافق که علیه یکی از جنس مخالف که توان مقابله جسمی ندارد اعمال شده و ان هم در جامعه ای که روزی افتخارش بلند نکردن دست بروی جنس ظریف بوده ست .نکته سوم قابل تامل این ست که دختری نوجوان که هنوز حتی به سن 18سالگی نرسیده چگونه از نظارت و مراقبت خانواده خارح ست که میتواند به سفری این چنین طولانی برود و در یک خانه باغ دورافتاده اقامت کند . کتک زدن کم ترین احتمال اسیب بوده ست چه بسا که اگر این دختر مورد تجاوز جنسی قرار میگرفت و یا حتی به قتل می رسید کسی در ان لحظه نمیتوانست نجاتش دهد. بهرحال بنظر می رسد خانواده ها روز به روز باید هوشیارتر عمل کنند و به فعالیت های نوجوانانشان در فضای مجازی بیشتر تمرکز کنند .گرچه که ضارب در این میان یک پسر ست ولی به شخصه اعتقاد دارم که اعتماد بی جای این دختر و رفتار غیر عاقلانه اش نیز به اندازه ضرب و جرح آن پسر جوان غیر مسوولانه و نادرست ست . کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی به حال خود رها نکنید . #عادله_زمانی
سلام .برادری داشتم که در دوران سربازی معتاد شد .در طول زندگانی خودش خیلی بدبختی کشید و ما که خانواده ش بودیم از دستش خیلی غصه خوردیم .همه ما بارها آرزوی مرگش رو کردیم .چهار سال پیش مادرم الزایمر گرفت و همه ما بچه ها از بیماری او سخت عذاب کشیدیم .دوران خیلی سختی بود و همه خیلی زحمت کشیدیم مخصوصا این برادر معتادم چون با مادرم زندگی می کرد .البته فقط شبها با مادرم تنها بود .در طول روز من و برادرانم در کنارش بودیم ولی از أنجایی که مادرم حتی با داروهای قوی آرام بخش هم نمی خوابید و نیمه های شب فریاد می کشید و باعصا و واکر این طفلک برادرم رو کتک میزد با اینکه بیچاره چهل و سه سالش بود .اما کتک می خورد و زحمت می کشید .یک سال و نیم پیش مادرم به رحمت خدا رفت .ما حال خوبی نداشتیم به دلیل فشارهایی که از نظر روحی کشیده بودیم .ولی این برادر بیچاره رو که از همه بیشتر زحمت کشیده بود رو یادمون رفت .با خودمون گفتیم بهتره حالا که مامان نیست او را ببریم این مراکز ترک اعتیاد تا ترک کنه و یه زندگی سالم براش درست کنیم ولی یادمون رفت او هم مثل ما خسته ست .خودش هم حرفی نزد .نه یه مسافرتی بردیمش .نه یه کادویی براش خریدیم .نه دعوتش کردیم خونه مون .بیچاره سه هفته بعد از فوت مادرم تو مرکز ترک اعتیاد تو تنهایی سکته کرد و مرد .خیلی پشیمونم .خیلی .خودم رو نمی بخشم .من خواهر بودم و باید هواش رو داشتم ولی اونقدر خسته بودم که بهش فکر نکردم .خودم رو هیچ وقت نمی بخشم .
#پشیمونم
پشيمونم چون از سر ناداني ٨سال پيشم زندگي و جونيمو تباه كردم ،باشد كه هيچ راهنمايي تو زندگي نداشتم و با هزار تا بدبختي و مصيبت خودمو به اينجا رسوندم ولي هميشه افسوس گذشته رو ميخورم .خيلي پشيمونم..
#پشیمونم
@adelehz
مهربانی خرجی نداره
یه سبد و با زنجیر بسته به میله گاز تا گربه ها برن توش بخوابن .
و خوب زنجیره خوبی این خوبی و خیلی زود بهش برمیگردونه
خداوند بدهکار بنده ها باقی نمیمونه ❤️
@adelehz
کاش سال ۸۱ و سالهای بعد از اون ، که شغلهای مناسبی برام پیدا شد ولی مطابق رشته تحصیلیم نبود، ایده آلگرایی نمی کردم و اون شغلهای خوب رو که صرفا اسمش منشی گری بود، قبول می کردم. خیلی خیلی پشیمونم و سرگشته 😢
ی چیزایی وقتی زمانش بگذره دیگه گذشته و تنها چیزی که باقی میمونه، حسرته، حسرت
#پشیمونم

@adelehz
من شش ماه عقد كرده مردي بودم كه خيييلي خسيس و هيز و رند و حسود بود
چون خيييلي دوسش داشتم و سنم كم بود رفتاراشو به روش نمياوردم و خيييلي بهش محبت مي كردم
با وجود اينكه شكر خدا دوباره ازدواج كردم و الان خوشبختم و يه پسر مثل دسته گل دارم
خيييلي پشيمونم چرا در برابر اين آدم سكوت كردم كاش جواب كاراش رو ندادم

#پشیمونم
@adelehz
#پشیمونم که بعد از سه سال انتظار برای مهاجرت به کانادا و دو بار رد شدن پرونده به دلایلی فراتر از کنترل و اختیار من، بیخیال مهاجرت شدم و ایران موندم. در صورتیکه میتونستم دوباره زبان بخونم و امتحان بدم و دوباره اقدام کنم
#پشیمونم تو سالهای نوجوانی و بلوغ که نقطه شکل گیری اختلافات عمیق من و پدرم بود و ذره ذره احساس تنفر و عذاب وجدان درونم شکل می‌گرفت اصرار نکردم که از یک مشاور کمک بگیرند و تا سالها بعد این احساسات متناقض خیلی عمیق‌تر ریشه دواند و حل مسأله و تخلیه این خشم رو سخت تر کرد . سر کردن با پدری که هر روز اخلاقش بدتر از قبل میشه و تحمل حجم زیادی سرزنش از دیگران و احساس گناه ابدی ...

@adelehz
از اینکه هیچ وقت از روحم مراقبت نکردم پشیمونم
#پشیمونم
@adelehz
منم پشیمونم برای سالهایی که بزرگترین اشتباه زندگیمو کردم و تا الان دارم چوبشو میخورم ، اشتباه زیاد داشتم خیلی زیاد بعضیاش از روی بی فکری خودم بود بعضیاش جوونی ، ولی امیدوارم خداوند حداقل به دخترم رحم کنه و مشکلمون حل بشه..
#پشیمونم
@adelehz
برای ارامش روح هم دعا کنیم .
دعای همسایه در حق همسایه زودتر میگیرد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
باید جهان را بهتر از آنچه تحویل گرفته‌ای، تحویل بدهی، خواه با فرزندی خوب، یا باغچه‌ای سرسبز؛
اگر فقط یک نفر با بودن تو ساده‌تر نفس کشید،یعنی تو موفق شده‌ای.
#گابریل_گارسیا_مارکز
@adelehz