اي كاش از خواب بيدار مي شدم و خودم را در يك صبح جمعه غرق در شور و شعف ، روي همان تختخواب چوبي دوران كودكي ، مي ديدم !خواهر كوچكم روي تخت كناري ،
مادر توي آشپزخانه مشغول درست كردن چاي ، برادرم با همان شيطنت كودكانه جلوي تلويزيون ادا و اطوار در مي آورد
و پدر روزنامه در دستش عينكش را بالاتر مي زد!....
يعني مي شود تمام اين سال ها كه به سرعت برق و باد گذشتند تنها يك رؤياي كودكانه ي كودكي هايم باشند !
اي كاش اينقدر براي رسيدن آينده بي تاب نبودم!
زندگي همان لحظاتي بود كه سهل انگارانه منتظر تمام شدنشان بودم!
آي نسيم سحري صبر كن
ما را با خود ببر از كوچه ها ....
اي كاش اي نسيم سحري مرا به همان كوچه ها باز گرداني ......
اي كاش هر لحظه را بارها و بارها دوره مي كردم......
اي كاش اين قدر عجله نداشتم كه آينده را ببينم ......
اي كاش آن سيب هاي سرخ را در كنارمادر و پدر و خواهر و برادرم هزاران بار مزه مي كردم ....
اي كاش .......
سپيده صابري
@adelehz
مادر توي آشپزخانه مشغول درست كردن چاي ، برادرم با همان شيطنت كودكانه جلوي تلويزيون ادا و اطوار در مي آورد
و پدر روزنامه در دستش عينكش را بالاتر مي زد!....
يعني مي شود تمام اين سال ها كه به سرعت برق و باد گذشتند تنها يك رؤياي كودكانه ي كودكي هايم باشند !
اي كاش اينقدر براي رسيدن آينده بي تاب نبودم!
زندگي همان لحظاتي بود كه سهل انگارانه منتظر تمام شدنشان بودم!
آي نسيم سحري صبر كن
ما را با خود ببر از كوچه ها ....
اي كاش اي نسيم سحري مرا به همان كوچه ها باز گرداني ......
اي كاش هر لحظه را بارها و بارها دوره مي كردم......
اي كاش اين قدر عجله نداشتم كه آينده را ببينم ......
اي كاش آن سيب هاي سرخ را در كنارمادر و پدر و خواهر و برادرم هزاران بار مزه مي كردم ....
اي كاش .......
سپيده صابري
@adelehz
جمعه ها رو دوست دارین؟
anonymous poll
نه – 105
👍👍👍👍👍👍👍 55%
بله – 87
👍👍👍👍👍👍 45%
👥 192 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
نه – 105
👍👍👍👍👍👍👍 55%
بله – 87
👍👍👍👍👍👍 45%
👥 192 people voted so far. Poll closed.
کرسی های قدیمی از ذغال های تازه شده نبود که گرم می ماندند.
کرسی ها از دل مردمان قدیم بود که گرما میگرفتند حالا با وجود بخاری ها و شوفاژها دل ادمها سرد ست .این ست که خانه ها هم به راحتی گرم نمی شوند .
#عادله_زمانی
@adelehz
کرسی ها از دل مردمان قدیم بود که گرما میگرفتند حالا با وجود بخاری ها و شوفاژها دل ادمها سرد ست .این ست که خانه ها هم به راحتی گرم نمی شوند .
#عادله_زمانی
@adelehz
خوشبختی چیزی نیست که بخواهی آن را به تملک خود درآوری،
خوشبختی کیفیت تفکرست،
حالت روحیست
خوشبختی،
وابسته به جهان درون توست ...
دافنه دوموریه
@adelehz
خوشبختی کیفیت تفکرست،
حالت روحیست
خوشبختی،
وابسته به جهان درون توست ...
دافنه دوموریه
@adelehz
رابطه های تمام شده مثل ادمهایی هستند که مرده اند .میتوانید ساعتها بالای سرشان گریه کنید .خودتان را عذاب بدهید به اطرافیان برای برگشت کسی که مرده ست التماس کنید اما در نهایت وقتی خسته شدید باید سکوت کنید و قبول کنید که فلانی مرده ست ...
در واقع همانگونه که ادمی مرده بازنخواهد گشت یک رابطه ی از هم پاشیده هم هرگز دوباره مثل روز اول زنده نخواهد شد ولو که هرچقدر هم بالای سرش گریه کنید .
#عادله_زمانی
@adelehz
در واقع همانگونه که ادمی مرده بازنخواهد گشت یک رابطه ی از هم پاشیده هم هرگز دوباره مثل روز اول زنده نخواهد شد ولو که هرچقدر هم بالای سرش گریه کنید .
#عادله_زمانی
@adelehz
یه زمانی تو آشپزخونه ایرانی شتر میتونست رفت آمد کنه، بعد اومدن دیوارشو برداشتن شد اوپن!
هیچکس هم دلیلشو نفهمید. بعد هی اون اوپن رو بردن عقبتر، تا اینکه اندازه یه جانماز فضا موند، اگه دو نفر همزمان داخل بودن و در یخچالو باز میکردی، میرفت تو کمر یکی دیگه. بعد خود اون اوپن هم آبش کردن، اندازه یه میز چرخخیاطی باقی موند، اسمشو گذاشتن جزیره!
دیگه وسائل آشپزخونه اومده وسط هال عملا. انگار چادر هلال احمره! ..
مهمونی که رو مبل نشسته میفهمه پیازارو کجا میذارید، شکلاتا تو کدوم کشوئن، و چقد تو یخچال میوه هست.
حتی میفهمه که چای حاضر نبوده و مجبوری از چای کیسهای استفاده کنی براش. برای فرهنگی که هنوز مملو از رودربایستیهاست، این آشپزخونه فقط یه خودآزاریه. همشم جلو مهمون باید روسری سرت باشه چون همه چی وسطه.
باید با چادرسیبزمینی پوست بکنی، با چادر شیرینی بچینی تو ظرف، با چادر پیاز تفت بدی، با چادر از فریزر گوشت دربیاری، و همه کارای دیگه.
خیلیهاشون حتی پنجره هم ندارن، و وقتی گاز روشنه باید با چادر از گرما خفه شی. البته اونایی که من دیدم تو آپارتمانها حتی لخت هم باشی باز خفه میشی.
اخیرا خیلی میخوان لوکسش کنن، یه فضا اندازه ی قبر بهش اضافه کردن اسمشو گذاشتن مطبخ!
من اوائل فکر میکردم یکی خواسته مسخرهبازی دربیاره این اسمو گذاشته روش.
آشپزخونه امروزی دیگه آشپزخونه نیست، یه جوکه. خونههامون هم جوکه. معماریمون هم جوکه. عادتای رفتاریمون هم جوکه. همهچی به مجموعهای از جوکهای خندهدار یا بیمزه تبدیل شده. دیگه هیچی عین قدیم نیس چرا؟
@adelehz
هیچکس هم دلیلشو نفهمید. بعد هی اون اوپن رو بردن عقبتر، تا اینکه اندازه یه جانماز فضا موند، اگه دو نفر همزمان داخل بودن و در یخچالو باز میکردی، میرفت تو کمر یکی دیگه. بعد خود اون اوپن هم آبش کردن، اندازه یه میز چرخخیاطی باقی موند، اسمشو گذاشتن جزیره!
دیگه وسائل آشپزخونه اومده وسط هال عملا. انگار چادر هلال احمره! ..
مهمونی که رو مبل نشسته میفهمه پیازارو کجا میذارید، شکلاتا تو کدوم کشوئن، و چقد تو یخچال میوه هست.
حتی میفهمه که چای حاضر نبوده و مجبوری از چای کیسهای استفاده کنی براش. برای فرهنگی که هنوز مملو از رودربایستیهاست، این آشپزخونه فقط یه خودآزاریه. همشم جلو مهمون باید روسری سرت باشه چون همه چی وسطه.
باید با چادرسیبزمینی پوست بکنی، با چادر شیرینی بچینی تو ظرف، با چادر پیاز تفت بدی، با چادر از فریزر گوشت دربیاری، و همه کارای دیگه.
خیلیهاشون حتی پنجره هم ندارن، و وقتی گاز روشنه باید با چادر از گرما خفه شی. البته اونایی که من دیدم تو آپارتمانها حتی لخت هم باشی باز خفه میشی.
اخیرا خیلی میخوان لوکسش کنن، یه فضا اندازه ی قبر بهش اضافه کردن اسمشو گذاشتن مطبخ!
من اوائل فکر میکردم یکی خواسته مسخرهبازی دربیاره این اسمو گذاشته روش.
آشپزخونه امروزی دیگه آشپزخونه نیست، یه جوکه. خونههامون هم جوکه. معماریمون هم جوکه. عادتای رفتاریمون هم جوکه. همهچی به مجموعهای از جوکهای خندهدار یا بیمزه تبدیل شده. دیگه هیچی عین قدیم نیس چرا؟
@adelehz
مادربزرگم میگفتند ان قدیم تر شام را که بارمیگذاشتم کمی بیشتر از حد لازم غذا اماده میکردم .میپرسیدم چرا جواب میداد باخودم میگفتم اگر مهمانی ناخوانده سر رسید سر سفره ام بی غذا نماند ...حالا من هم به رسم مادربزرگم چای عصرم را بیشتر دم میکنم خدا را چه دیدی شاید تو از راه رسیدی ناخوانده سر سفره دلم ...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
دوستت دارم ولی این ماهِ دی را صبر کن...!
کافه گردی ها بماند بعدِ فصلِ امتحان...!
صادق ابراهیم زاده
@adelehz
کافه گردی ها بماند بعدِ فصلِ امتحان...!
صادق ابراهیم زاده
@adelehz
اگر زن بودم ، در يکسال گذشته احتمالا شصت دفعه موهايم را رنگ کرده بودم يا ده دفعه از ته تراشيده بودم شان .
يا آنقدر رژ لب و لاک ناخن رنگارنگ خريده بودم که ميشد با آنها برج ميلاد را رنگ کرد ، يا براي همه ي مردم شهر شال گردن بافته بودم! يا هر کار ديگري که زنها وقتي آشفته اند ، انجامش مي دهند
اگر مردها زودتر از زنها مي ميرند ، يک دليلش هم نداشتن همين چيزهاي به ظاهر ساده براي ريکاوري و جلوگيري از فرسودگي ذهن و روان شان است .
مردها در خط مقدم جنگ ، شايد بهتر از زنها مبارزه کنند ، اما وقتي شکست مي خورند ، وقتي زخمي مي شوند ، وقتي از جبهه برميگردند عقب ، افتضاحند .
آنها هنگام شکست مثل بچه هايي هستند که به مراقبت مادرشان نياز دارند . حال آنکه زنها خيلي بهتر و مستقل تر مي توانند خودشان را ترميم کنند .
جان ترند . زندگي و زايندگي در وجودشان ، آنها را براي غلبه بر مرگ مقاوم تر کرده .
و بافتن شالگردن بيشتر از آنکه فکرش را بکنيد نجات دهنده است . همينطور کوتاه کردن موها و رنگ کردن ناخنها! ... بله ، صدا و سيمای زنها غالبا از مردها نازک تر، لطيف تر و شکننده تر است . آنها معمولا بيشتر از مردها اشک مي ريزند ، آه می کشند و احساساتی مي شوند ، اما بيشتر از مردها هم در ذخيره گاه های مخفی وجود شان ، شادی و اميد و زندگی پنهان کرده اند .
آنها از مردها مقاوم ترند
خوشبحال شان❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
يا آنقدر رژ لب و لاک ناخن رنگارنگ خريده بودم که ميشد با آنها برج ميلاد را رنگ کرد ، يا براي همه ي مردم شهر شال گردن بافته بودم! يا هر کار ديگري که زنها وقتي آشفته اند ، انجامش مي دهند
اگر مردها زودتر از زنها مي ميرند ، يک دليلش هم نداشتن همين چيزهاي به ظاهر ساده براي ريکاوري و جلوگيري از فرسودگي ذهن و روان شان است .
مردها در خط مقدم جنگ ، شايد بهتر از زنها مبارزه کنند ، اما وقتي شکست مي خورند ، وقتي زخمي مي شوند ، وقتي از جبهه برميگردند عقب ، افتضاحند .
آنها هنگام شکست مثل بچه هايي هستند که به مراقبت مادرشان نياز دارند . حال آنکه زنها خيلي بهتر و مستقل تر مي توانند خودشان را ترميم کنند .
جان ترند . زندگي و زايندگي در وجودشان ، آنها را براي غلبه بر مرگ مقاوم تر کرده .
و بافتن شالگردن بيشتر از آنکه فکرش را بکنيد نجات دهنده است . همينطور کوتاه کردن موها و رنگ کردن ناخنها! ... بله ، صدا و سيمای زنها غالبا از مردها نازک تر، لطيف تر و شکننده تر است . آنها معمولا بيشتر از مردها اشک مي ريزند ، آه می کشند و احساساتی مي شوند ، اما بيشتر از مردها هم در ذخيره گاه های مخفی وجود شان ، شادی و اميد و زندگی پنهان کرده اند .
آنها از مردها مقاوم ترند
خوشبحال شان❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
یک صبح هم تا چشم باز کردی
به جایِ فکر کردن به جای خالی اش؛ به کسانی که هنوز با همه ی عشقشان کنارت هستند فکر کن...
به مادرت که برایت چای دم کرده؛
به پدرت که برایت برشته ترین قسمت نان را که دوست داشتی کنار گذاشته...
فدایِ سرت که لیاقت خوبی هایت را نداشت
برای یک بار هم که شده تو به "داشته هایت" فکر کن و صبحت را برای خودت بخیر کن...
@adelehz
به جایِ فکر کردن به جای خالی اش؛ به کسانی که هنوز با همه ی عشقشان کنارت هستند فکر کن...
به مادرت که برایت چای دم کرده؛
به پدرت که برایت برشته ترین قسمت نان را که دوست داشتی کنار گذاشته...
فدایِ سرت که لیاقت خوبی هایت را نداشت
برای یک بار هم که شده تو به "داشته هایت" فکر کن و صبحت را برای خودت بخیر کن...
@adelehz
اگر برای شکرگزاری وقت صرف نکنی، هرگز نعمت بیشتری نخواهی داشت و تمامی نعماتی را هم که داری از دست خواهی داد.
وعده معجزه که با شکرگزاری رخ میدهد در این عبارت نهفته است: اگرشاکر باشی نعمت بیشتری به تو داده میشود.
📕 راز
✍🏻 راندا برن
@adelehz
وعده معجزه که با شکرگزاری رخ میدهد در این عبارت نهفته است: اگرشاکر باشی نعمت بیشتری به تو داده میشود.
📕 راز
✍🏻 راندا برن
@adelehz
رازی که من میتوانم برایت برجا بگذارم این ست که هیچ کس بی دلیل وارد زندگیت نمی شود .هیچ چیز اتفاقی رخ نمیدهد .هرچیزی براساس حکمتی ست که رخ میدهد حکمتی که تو شاید بفهمی شاید زود شاید دیر شایدهم هرگز نفهمی ...اما سعی کن که نگاهت را فراخ کنی و به حوادث زندگیت از بالا نگاه کنی تا بفهمی خداوند هنرمندی ست که پازل زندگیت را به بهترین نحو ممکن میچیند .شاید گاهی از یک قطعه از این پازل راضی نباشی اما درنظر بگیر که قطعات کلیت را میسازند اگر آن قطعه حذف شود تو هرگز به تمامیت نخواهی رسید .
بله عزیزترینم ! هیچ چیز دنیا اتفاقی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
بله عزیزترینم ! هیچ چیز دنیا اتفاقی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
آنقدر بلند بخند که دنیا دلش نیاید خنده ات را خاموش کند.خنده ات را بگذار نور خورشید باشد جهان را روشن کند جهان خودت را جهان اطرافیانت را بگذار هیچ خاموشی راه خنده ات را پیدا نکند..
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz