"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
من هنوزم موقع اومدن بابام اینجوری ذوق میکنم :) @adelehz
این روزها با این قیمت ها فشارهای اقتصادی وشرایط سخت ،بابا بودن خیلی سخته ...
هوای باباها رو بیشتر داشته باشیم .
@adelehz
وقتی می‌گویم دیگر به سراغم نیا،
فکر نکن که فراموشت کرده‌ام،
یا دیگر دوستت ندارم، نه.
من فقط فهمیدم:
وقتی دلت با من نیست؛
بودنت مشکلی را حل نمی‌کند،
تنها دلتنگ‌ترم می‌کند!


📙 خداحافظ گاري كوپر
✍🏻 #رومن_گاری
@adelehz
وقتی کسی را به خودت وابسته میکنی .آغوشت دیگر متعلق به تو نخواهد بود .آغوشت پناهگاه کسی ست که راهش را به قلبت گشوده ای
هرآنچه مال اوست به او بازگردان...
#عادله_زمانی
@adelehz
هرگز؛ هیچ دو انسانی با روحیات و علاقه مندی های مطلقا مشترک، یافت نشده است پس اگر در یک رابطه ی دو نفره، هیچ مشکل و برخوردی به وجود نیاید، به این معنی ست که یکی از این دو نفر تمام حرف های دلش را نمی زند ...!

📙 دیر یا زود
✍🏻 آلبا دسس پدس
@adelehz
رکورد عجیب این زن جوان دو رگه کره‌ای - آمریکایی به نام «ماریا یوآن» برای همه زنان دنیا جالب است،
او در عرض 9 سال 53 بار ازدواج کرده است ! 😐

_راز موفقیتت چیه لعنتی 😂 از هر چمن گلی😄

@adelehz
سالها بعد وقتی دارم با خستگی تمام در پایان یکروز کاری سخت آخرین اسباب بازی های رها شده ی پسر6 ساله ام را از روی زمین برمیدارم.دربین آن همه مشغله وقتی به کلاس بسکتبالش و آخرین مربی اش فکر میکنم .وقتی فکر میکنم کیکی را که دوست دارد آماده کنم تا جلوی جوجو همان دخترک تپلی و چش عسلی مدرسه اش که عاشقش شده بدقول نشود.همان لحظه که به کارهای عقب مانده ی خودم فکر میکنم به وقت آرایشگاهی که دارم یا کلاسهای یوگایی که جدیدا ثبت نام کردم .وسط افکارم درمورد کارم و آخرین کتابی که دلم میخواهد بخرمش .میان جمع اوری کلکسیون مدادسیاه هایی که از کودکی جمع کرده ام وحالا باید مرتب به پسرم گوشزد کنم که نمیتواند قول مدادهای مرا به جوجو بدهد.میان دلی که برای عطر پیراهن چهارخانه ی مردی که پدرپسرم ست وقتی از روی کاناپه جمعش میکنم ضعف می رود.میان دلی که با دیدن انگشتر هدیه همان پدر پسرک ناخوداگاه مثل دخترک چهارده ساله ای غنج میرود، جایی برای اشکهایی که برایت ریختم نیست.
بله میان آن همه دغدغه های رنگی و درخشان جایی برای فکر کردن به تو و نامهربانی هایت نیست.جایی برای تمام وقتهایی که کارت دل مرا شکستن بود نیست .
دیگر وقتی برای فکر کردن بتو نیست..شایدزمانی که سرگرم هرکدام از این دغدغه ها بودم .نامی شبیه نام تورا از تلوزیون بشنوم لحظه ای بایستم فکر کنم و دوباره به کارم برگردم .
واین شاید عادلانه ترین سهم تو از فردای این زن باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
هوای سرد
فقط طالب آش هست و هرچیزی که تو خانواده ی آش ها باشه :)
📷سحر ابراهیمی
@adelehz
Yadete
Mohsen Yeganeh
🎧 @adelehz
فراموش کردن آسونه...
دلتنگ خواندنت هستم
مثل اولین رمان عاشقانه ای که آدم در نوجوانی میخواند .با همان شوق و ذوق بکر و دست نخورده با همان باور شیشه ای و شفاف به عشق و دوست داشتن
کجایی کتاب عاشقانه ی سالهای دور؟!
#عادله_زمانی
@adelehz
آنقدر بلند بخند که دنیا دلش نیاید خنده ات را خاموش کند.خنده ات را بگذار نور خورشید باشد جهان را روشن کند جهان خودت را جهان اطرافیانت را بگذار هیچ خاموشی راه خنده ات را پیدا نکند..
#عادله_زمانی
@adelehz
‏گرچه شب تاریک است
دل قوی دار
سحر نزدیک است..

حمید مصدق
@adelehz
غم، هرگز عقب نمی‌نشیند مگر آن که به عقب برانی‌اش، نمی‌گریزد مگر آن که بگریزانی اش، آرام نمی‌گیرد مگر آن که بی‌رحمانه سر کوبش کنی ...


📕 چهل نامه کوتاه به همسرم
✍🏻 نادر ابراهیمی
@adelehz
شب، زمان مناسبی است که بیندیشیم چه کرده‌ایم تا جهان، بهتر و شفیق‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از پیش شود.

اگر پاسخی هم نبود، باز شب وقت خوبی است که ببینیم از دستمان چه کاری برمی‌آید. لازم نیست کاری کنیم کارستان.

می‌شود به امور دست به نقد و ساده پرداخت: تلفنی که هنوز نزده‌ایم، نوشتن نامه‌ای که بی‌خیالش شده‌ایم، تلافی کردن لطفی که نتوانسته‌ایم پاسخ دهیم. برای بخشیدن عشق، فرصت نامحدود است و در دسترس همگان.

📙 زاده برای عشق
✍🏻 لئو بوسکالیا
@adelehz
آدمها شبها میشکافند
هرچه را در روز خیاطی کرده اند.
لبخندهای دروغین از لبشان را
نقاب های ساختگی صورتشان را
و ارامش دروغی چشمانشان را
ادمها شبها از خیاط بودن استعفا می دهند.
#عادله_زمانی
شب خوش
@adelehz
بخاطر یکسری مشغله های شخصی چند روزست مرتب در کانال پست منتشر نشده ست .که امیدوارم دوباره تکرار نشود بخاطر همراهی و پیامهای قشنگ تون یک دنیا ممنونم ❤️
@adelehz
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
هر وقت خواستی نمک تو غذا بریزی، پشت تو بکن به شوهرت تا نبینه چقدر ریختی!
یعنی هر چیزی رو به شوهرت نگو!
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
نونت رو واسه دل خودت میخوری لباست روو واسه دل مردم میپوشی.
یعنی که توی خونه‌ات ممکنه نون خالی بخوری، کسی نمیبینه ولی لباست رو همه میبینن پس خوب و تمیز و مرتب بپوش.
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
همیشه پوستت رو بشکاف پولتو بذار توش.
یعنی همیشه برای خودت پس انداز مخفی داشته باش!
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
جایی نشین که ورنخیزی وحرفی بزن که ورنتیزی.
یعنی حواست باشه با کی میری و با کی میای!
هر کسی لایق رفت و آمد نیست
خانوم جون خدا بیامرز میگفت:
تعریف دونفر رو توی جمع نکنین. یکی بچه یکی شوهر! زود چشم میخورند!
خانوم جون خدابیامرز ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺯﻧﻲ ﺭﻭ میدید ﻛﻪ ﺑﺎ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﻣﺸﻜﻞ ﺩاﺭﻩ میگفت:
ﻧﻨﻪ "ﺗﻮی کِشتی ﻛﻪ هستی ﺑﺎ ﻧﺎﺧﺪا ستیز نکن.
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
هیچ وقت نون و تخم مرغ تو خونه‌تون تموم نشه.
نصفه شبی کسی بیاد خونه‌تون ازتون انتظار چلو کباب نداره اما حداقل یه نمیرو میذاری جلوش.
@adelehz
در زندگی شاید بتوان گفت هیچ چیز مثل شکر نمیتواند اثر مثبت داشته باشد .شاکر بودن در هر شرایطی البته کار هرکس هم نیست .کسی میگفت شکر واقعی آن نیست که واقعی به مقصودت رسیدی به جای آوری و عجب راست هم میگفت .مفهوم شکر آن ست که بپذیری هرچه از دوست رسد نیکوست .گرچه تو در ظاهر نپسندیش اما اگر اورا دوست خود بدانی خواهی دانست که هیچگاه دوست واقعی ضرری به دوست خودش نمی زند.مفهوم شکر چیزی فراتر یک تشکرست .شکرگزار کسی ست که میداند زندگیش در کنار مشکلات اسانی هایی هم دارد و در رابطه اش با خداوند اگر قصد دارد نداشته هایش را بیاد اورد باید داشته هارا هم نادیده نگیرد .برای تمرین شکرگزاری ازهمین حالا شروع کنیم.چشممان را ببندیم و نعمتهایی که در زندگیمان داریم را بشماریم بیاد بیاوریم که ما طلبکار خدا نیستیم و انچه از خیر و برکت به ما اعطا کرده صرفا از لطف اوست وگرنه اگر بخواهیم مرتب به او بگویم تو خدایی و چرا ارزوهایمان را براورده نمیکنی اوهم حق دارد که بگوید تو بنده ای و ایا واقعا بی عیبی؟اگر سر درگریبان خود فرو بریم خواهیم دید انچه از نعمت او به ما رسیده ست گاهی واقعا فراتر از لیاقت ماست و این چه میتواند باشد جز کرم لاینتناهی او ...
شکر وجودش که از او جز خیر چیزی برنیاید . و پناه بر خودش از تمام دشواری ها و گرفتاری ها که او تنها آغوش تا ابد گشوده بروی بندگانش ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چه دریایی میان ماست ...
خوشا دیدار ما درخواب ...
@adelehz
دیگر این پنجره بگشای که من
به ستوه آمدم از این شبِ تنگ
آری، این پنجره بگشای که صبح
می‏‌درخشد پسِ این پرده‏‌ی تار..
هوشنگ ابتهاج
📷سحر ابراهیمی
@adelehz
ما آدمیزادهای پر امید
جنس خاکمان از امیدست
حتی در بدترین شرایط هم فکر های خوب جوانه می زند در دلمان .
یحتمل امید هدیه خداست و ناامیدی سوغات شیطان
امید آخرین دارایی آدمیزادست .هرچه قدر هم سخت هرگز امید کسی را از او نگیر.
#عادله_زمانی
@adelehz