"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
خونه ی موش موشی
من حقیقتا ضعف کردم براشون 😊
@adelehz
در تاریخ ،شعر زادگاه عشق به زن ست .کمتر میبینی که شاعری زن برای معشوق مرد بنویسید .از جلوه ی مویش گپی بزند و یا از شور نگاهش سخن بیاراید .اکثرا این مردان هستند که غرق زیبایی زنها میشوند و برایشان عاشقانه قلم می زنند .شعر و هنر و موسیقی هرکدامشان را که پی میگیری ردپای یک زن را میبینی که احتمالا با پاشنه های بلند سرخش در جاده ی فکر و حال مردی می خرامد .
مردها با تمام قدرتشان این یکی بار بدجور مغلوب شده اند . اما حقیقتی که ما زنها سالها نادیده گرفتیمش و یا هم با همان شیطنت های زنانه مان پشت گوش انداختیم این بود که مردان یک پایه ی قدرتمند عشق هستند .این قوی های کم حرف که دلتنگی هایشان را گه گاهی قدم می زنند و گهگاهی دود میکنند لابلای سیگارشان اگر نباشند،پای تمام شعرها لنگ می ماند .
موسیقی که برای عشوه های زنانه نواخته میشود اگر نوازنده نداشته باشد مفت نمی ارزد .
و یا حتی همین گلهایی که به شوق دیدن ما زنهای سیاره ی عشق می کارند و می چینند و خریداری شان می کنند اگر خودشان نباشند هرگز به دستمان نمی رسند .
بین تمام برگهای تاریخ مردان ،این مردان عاشق اما کم توان در بیان کردن این مردانی که بعضی هایشان خیلی خوب بلد نیستند شعر بگویند و در عوض دوستت دارم هایشان را در قالب باز کردن در شیشه مربا نشان می دهند،نادیده گرفته شده اند .
اما حقیقت این ست که مردان پایه قوی عشق هستند و اصلا دنیا برای ما زنها بدون این بی نظم های گاهی غرغرو اما دوست داشتنی چه معنی می تواند داشته باشد؟
و اصلا اگر همین ها با تمام معمولی بودن ها با ته ریش ها و چهره های خسته از ساعتها کارشان نباشند تا برایمان وقت بگذارند و به ما گوش بدهند دنیا چه بی رنگ خواهد بود .
این پسر بچه های گاهی لوس گاهی مهربان گاهی غیر قابل تحمل گرچه که در هیچ شعری یافت نمی شوند اما اگر نباشند قطعا پای زنانگی ما لنگ خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
خانه داش آکل در محله روزبهان شیراز
در مورد اینکه این عکس همون لوکیشن فیلم داش آکل هست اطلاعی ندارم ولی بنظرم همون باشه
بهرحال واقعا زیباست.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک عمر باید بگذرد
تا بفهمی
بیشتر غصه هایی که خوردی،
نه خوردنی بود، نه پوشیدنی؛
فقط دور ریختنی بود!
همین

@adelehz
شب بخیر ای نفست شرح پریشانی من
ماه پیشانی من دلبر بارانی من ...
@adelehz
همیشه هم گره ها بدنیستند
حتی اگر کور باشند.
هزارگره کور میشود باغ گل قالی
ازگره های سرنوشت هم نباید هراسید
اگرخواهان باغ گل باشی..

#عادله_زمانی
@adelehz
صبح ست
بتاب
تو مگر خورشید من نیستی !؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤️❤️❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزاد بود یحتمل باخودگفت:چه چیز میتواند این کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویا را با چاشنی امید آفرید و از آن روز آدمها در هرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخند پس انداز دارند.
#عادله_زمانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در این فکرم که خواهی ماند
با من مهربان یا نه .. ؟

وحشی بافقی
@adelehz
گلها زنانه اند
اما دستانی که هدیه می دهندشان باید مردانه باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
هر "پرهیزکاری" گذشته ای دارد
وهر "گناه کاری" آینده ای!
پس قضاوت نکن.
میدانم اگر:
قضاوت نادرستی در مورد کسی بکنم،
دنیا تمام تلاشش را میکند تا مرا در شرایط او قرار دهد...
تا به من ثابت کند.
در تاریکی همه ی ما شبیه یکدیگریم.
محتاط باشیم، در "سرزنش "
و"قضاوت کردن" دیگران
وقتی؛
نه از " دیروز او" خبر داریم،
نه از "فردای خودمان"

📚تسخیرشدگان
👤داستایوفسکی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من هنوزم
موقع اومدن بابام اینجوری ذوق میکنم :)
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
من هنوزم موقع اومدن بابام اینجوری ذوق میکنم :) @adelehz
این روزها با این قیمت ها فشارهای اقتصادی وشرایط سخت ،بابا بودن خیلی سخته ...
هوای باباها رو بیشتر داشته باشیم .
@adelehz
وقتی می‌گویم دیگر به سراغم نیا،
فکر نکن که فراموشت کرده‌ام،
یا دیگر دوستت ندارم، نه.
من فقط فهمیدم:
وقتی دلت با من نیست؛
بودنت مشکلی را حل نمی‌کند،
تنها دلتنگ‌ترم می‌کند!


📙 خداحافظ گاري كوپر
✍🏻 #رومن_گاری
@adelehz