به آدمهایی که در تلخ ترین روزهای زندگی تان می روند نگویید بمان.
بگوید رفتی در راهم پشت سرت ببند.
خودتان شاید ان زمان نفهمید اما این برایتان بهترین است.
#عادله_زمانی
@adelehz
بگوید رفتی در راهم پشت سرت ببند.
خودتان شاید ان زمان نفهمید اما این برایتان بهترین است.
#عادله_زمانی
@adelehz
معشوق من!
حتی اگر هزار سال عاشق تو باشم،
یک بوسه
ـ یک نگاه حتی -
حرامم باد!
اگر، تو عاشق من نباشی!
احمد شاملو
@adelehz
حتی اگر هزار سال عاشق تو باشم،
یک بوسه
ـ یک نگاه حتی -
حرامم باد!
اگر، تو عاشق من نباشی!
احمد شاملو
@adelehz
به صبح
سلام تازه ای میکنم .
خستگی های دیروز را جایی میان تقویم باطله چال میکنم و برگی نو از تقویم را برمیگردانم .
میدانم که فرصت زندگی کوتاه ست پس بعد از رد کردن روز گذشته دوباره هرگز خودرا گرفتار تقویم باطله باقی نمیگذارم.
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
سلام تازه ای میکنم .
خستگی های دیروز را جایی میان تقویم باطله چال میکنم و برگی نو از تقویم را برمیگردانم .
میدانم که فرصت زندگی کوتاه ست پس بعد از رد کردن روز گذشته دوباره هرگز خودرا گرفتار تقویم باطله باقی نمیگذارم.
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
همیشه جدیدتر ها زیباتر نیستند .
گاهی در قدیمی ها چنان عطری از خاطره و آرامش نهفته ست که هیچ جدیدی نمیتواند به پایش برسد .
در پیج و تاب مدرنیته آرامشمان را گم کردیم بدون اینکه بفهمیمم هیچ چیز به اندازه ی دل خوش باارزش نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی در قدیمی ها چنان عطری از خاطره و آرامش نهفته ست که هیچ جدیدی نمیتواند به پایش برسد .
در پیج و تاب مدرنیته آرامشمان را گم کردیم بدون اینکه بفهمیمم هیچ چیز به اندازه ی دل خوش باارزش نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
باور نداشتم که زنی بتواند
شهری را بسازد و به آن
آفتاب و دریا ببخشد و تمدن.
دارم از یک شهر حرف میزنم!
تو سرزمین منی
صورت و دستهای کوچکت،
صدایت،
من آنجا متولد شدهام
و همانجا میمیرم!
👤 نزار قبانی
📚 گزینه اشعار
@adelehz
شهری را بسازد و به آن
آفتاب و دریا ببخشد و تمدن.
دارم از یک شهر حرف میزنم!
تو سرزمین منی
صورت و دستهای کوچکت،
صدایت،
من آنجا متولد شدهام
و همانجا میمیرم!
👤 نزار قبانی
📚 گزینه اشعار
@adelehz
اهنک جدید شکوه - با صدای فاطمه مهلبان
🎧 @adelehz
وفا نکردی و کردم ...
وفا نکردی و کردم ...
در تاریخ ،شعر زادگاه عشق به زن ست .کمتر میبینی که شاعری زن برای معشوق مرد بنویسید .از جلوه ی مویش گپی بزند و یا از شور نگاهش سخن بیاراید .اکثرا این مردان هستند که غرق زیبایی زنها میشوند و برایشان عاشقانه قلم می زنند .شعر و هنر و موسیقی هرکدامشان را که پی میگیری ردپای یک زن را میبینی که احتمالا با پاشنه های بلند سرخش در جاده ی فکر و حال مردی می خرامد .
مردها با تمام قدرتشان این یکی بار بدجور مغلوب شده اند . اما حقیقتی که ما زنها سالها نادیده گرفتیمش و یا هم با همان شیطنت های زنانه مان پشت گوش انداختیم این بود که مردان یک پایه ی قدرتمند عشق هستند .این قوی های کم حرف که دلتنگی هایشان را گه گاهی قدم می زنند و گهگاهی دود میکنند لابلای سیگارشان اگر نباشند،پای تمام شعرها لنگ می ماند .
موسیقی که برای عشوه های زنانه نواخته میشود اگر نوازنده نداشته باشد مفت نمی ارزد .
و یا حتی همین گلهایی که به شوق دیدن ما زنهای سیاره ی عشق می کارند و می چینند و خریداری شان می کنند اگر خودشان نباشند هرگز به دستمان نمی رسند .
بین تمام برگهای تاریخ مردان ،این مردان عاشق اما کم توان در بیان کردن این مردانی که بعضی هایشان خیلی خوب بلد نیستند شعر بگویند و در عوض دوستت دارم هایشان را در قالب باز کردن در شیشه مربا نشان می دهند،نادیده گرفته شده اند .
اما حقیقت این ست که مردان پایه قوی عشق هستند و اصلا دنیا برای ما زنها بدون این بی نظم های گاهی غرغرو اما دوست داشتنی چه معنی می تواند داشته باشد؟
و اصلا اگر همین ها با تمام معمولی بودن ها با ته ریش ها و چهره های خسته از ساعتها کارشان نباشند تا برایمان وقت بگذارند و به ما گوش بدهند دنیا چه بی رنگ خواهد بود .
این پسر بچه های گاهی لوس گاهی مهربان گاهی غیر قابل تحمل گرچه که در هیچ شعری یافت نمی شوند اما اگر نباشند قطعا پای زنانگی ما لنگ خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
مردها با تمام قدرتشان این یکی بار بدجور مغلوب شده اند . اما حقیقتی که ما زنها سالها نادیده گرفتیمش و یا هم با همان شیطنت های زنانه مان پشت گوش انداختیم این بود که مردان یک پایه ی قدرتمند عشق هستند .این قوی های کم حرف که دلتنگی هایشان را گه گاهی قدم می زنند و گهگاهی دود میکنند لابلای سیگارشان اگر نباشند،پای تمام شعرها لنگ می ماند .
موسیقی که برای عشوه های زنانه نواخته میشود اگر نوازنده نداشته باشد مفت نمی ارزد .
و یا حتی همین گلهایی که به شوق دیدن ما زنهای سیاره ی عشق می کارند و می چینند و خریداری شان می کنند اگر خودشان نباشند هرگز به دستمان نمی رسند .
بین تمام برگهای تاریخ مردان ،این مردان عاشق اما کم توان در بیان کردن این مردانی که بعضی هایشان خیلی خوب بلد نیستند شعر بگویند و در عوض دوستت دارم هایشان را در قالب باز کردن در شیشه مربا نشان می دهند،نادیده گرفته شده اند .
اما حقیقت این ست که مردان پایه قوی عشق هستند و اصلا دنیا برای ما زنها بدون این بی نظم های گاهی غرغرو اما دوست داشتنی چه معنی می تواند داشته باشد؟
و اصلا اگر همین ها با تمام معمولی بودن ها با ته ریش ها و چهره های خسته از ساعتها کارشان نباشند تا برایمان وقت بگذارند و به ما گوش بدهند دنیا چه بی رنگ خواهد بود .
این پسر بچه های گاهی لوس گاهی مهربان گاهی غیر قابل تحمل گرچه که در هیچ شعری یافت نمی شوند اما اگر نباشند قطعا پای زنانگی ما لنگ خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
خانه داش آکل در محله روزبهان شیراز
در مورد اینکه این عکس همون لوکیشن فیلم داش آکل هست اطلاعی ندارم ولی بنظرم همون باشه
بهرحال واقعا زیباست.
@adelehz
در مورد اینکه این عکس همون لوکیشن فیلم داش آکل هست اطلاعی ندارم ولی بنظرم همون باشه
بهرحال واقعا زیباست.
@adelehz
یک عمر باید بگذرد
تا بفهمی
بیشتر غصه هایی که خوردی،
نه خوردنی بود، نه پوشیدنی؛
فقط دور ریختنی بود!
همین
@adelehz
تا بفهمی
بیشتر غصه هایی که خوردی،
نه خوردنی بود، نه پوشیدنی؛
فقط دور ریختنی بود!
همین
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
همیشه هم گره ها بدنیستند
حتی اگر کور باشند.
هزارگره کور میشود باغ گل قالی
ازگره های سرنوشت هم نباید هراسید
اگرخواهان باغ گل باشی..
#عادله_زمانی
@adelehz
حتی اگر کور باشند.
هزارگره کور میشود باغ گل قالی
ازگره های سرنوشت هم نباید هراسید
اگرخواهان باغ گل باشی..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزاد بود یحتمل باخودگفت:چه چیز میتواند این کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویا را با چاشنی امید آفرید و از آن روز آدمها در هرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخند پس انداز دارند.
#عادله_زمانی
#عادله_زمانی