"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
به آدمهایی که در تلخ ترین روزهای زندگی تان می روند نگویید بمان.
بگوید رفتی در راهم پشت سرت ببند.
خودتان شاید ان زمان نفهمید اما این برایتان بهترین است.
#عادله_زمانی
@adelehz
معشوق من!
حتی اگر هزار سال عاشق تو باشم،
یک بوسه
ـ یک نگاه حتی -
حرامم باد!
اگر، تو عاشق من نباشی!

احمد شاملو
@adelehz
به صبح
سلام تازه ای میکنم .
خستگی های دیروز را جایی میان تقویم باطله چال میکنم و برگی نو از تقویم را برمیگردانم .
میدانم که فرصت زندگی کوتاه ست پس بعد از رد کردن روز گذشته دوباره هرگز خودرا گرفتار تقویم باطله باقی نمیگذارم.
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
همیشه جدیدتر ها زیباتر نیستند .
گاهی در قدیمی ها چنان عطری از خاطره و آرامش نهفته ست که هیچ جدیدی نمیتواند به پایش برسد .
در پیج و تاب مدرنیته آرامشمان را گم کردیم بدون اینکه بفهمیمم هیچ چیز به اندازه ی دل خوش باارزش نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
خوشا صبح
خوشا نون پنیر گردو چای شیرین 😍
@adelehz
در رند ترین
روز سال برایتان
ارزوی حل شدن مشکلات به رندترین شکل ممکن را دارم 😊
@adelehz
باور نداشتم که زنی بتواند
شهری را بسازد و به آن
آفتاب و دریا ببخشد و تمدن.
دارم از یک شهر حرف می‌زنم!
تو سرزمین منی
صورت و دست‌های کوچکت،
صدایت،
من آنجا متولد شده‌ام
و همان‌جا می‌میرم!


👤 نزار قبانی
📚 گزینه اشعار

@adelehz
خونه ی موش موشی
من حقیقتا ضعف کردم براشون 😊
@adelehz
در تاریخ ،شعر زادگاه عشق به زن ست .کمتر میبینی که شاعری زن برای معشوق مرد بنویسید .از جلوه ی مویش گپی بزند و یا از شور نگاهش سخن بیاراید .اکثرا این مردان هستند که غرق زیبایی زنها میشوند و برایشان عاشقانه قلم می زنند .شعر و هنر و موسیقی هرکدامشان را که پی میگیری ردپای یک زن را میبینی که احتمالا با پاشنه های بلند سرخش در جاده ی فکر و حال مردی می خرامد .
مردها با تمام قدرتشان این یکی بار بدجور مغلوب شده اند . اما حقیقتی که ما زنها سالها نادیده گرفتیمش و یا هم با همان شیطنت های زنانه مان پشت گوش انداختیم این بود که مردان یک پایه ی قدرتمند عشق هستند .این قوی های کم حرف که دلتنگی هایشان را گه گاهی قدم می زنند و گهگاهی دود میکنند لابلای سیگارشان اگر نباشند،پای تمام شعرها لنگ می ماند .
موسیقی که برای عشوه های زنانه نواخته میشود اگر نوازنده نداشته باشد مفت نمی ارزد .
و یا حتی همین گلهایی که به شوق دیدن ما زنهای سیاره ی عشق می کارند و می چینند و خریداری شان می کنند اگر خودشان نباشند هرگز به دستمان نمی رسند .
بین تمام برگهای تاریخ مردان ،این مردان عاشق اما کم توان در بیان کردن این مردانی که بعضی هایشان خیلی خوب بلد نیستند شعر بگویند و در عوض دوستت دارم هایشان را در قالب باز کردن در شیشه مربا نشان می دهند،نادیده گرفته شده اند .
اما حقیقت این ست که مردان پایه قوی عشق هستند و اصلا دنیا برای ما زنها بدون این بی نظم های گاهی غرغرو اما دوست داشتنی چه معنی می تواند داشته باشد؟
و اصلا اگر همین ها با تمام معمولی بودن ها با ته ریش ها و چهره های خسته از ساعتها کارشان نباشند تا برایمان وقت بگذارند و به ما گوش بدهند دنیا چه بی رنگ خواهد بود .
این پسر بچه های گاهی لوس گاهی مهربان گاهی غیر قابل تحمل گرچه که در هیچ شعری یافت نمی شوند اما اگر نباشند قطعا پای زنانگی ما لنگ خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
خانه داش آکل در محله روزبهان شیراز
در مورد اینکه این عکس همون لوکیشن فیلم داش آکل هست اطلاعی ندارم ولی بنظرم همون باشه
بهرحال واقعا زیباست.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک عمر باید بگذرد
تا بفهمی
بیشتر غصه هایی که خوردی،
نه خوردنی بود، نه پوشیدنی؛
فقط دور ریختنی بود!
همین

@adelehz
شب بخیر ای نفست شرح پریشانی من
ماه پیشانی من دلبر بارانی من ...
@adelehz
همیشه هم گره ها بدنیستند
حتی اگر کور باشند.
هزارگره کور میشود باغ گل قالی
ازگره های سرنوشت هم نباید هراسید
اگرخواهان باغ گل باشی..

#عادله_زمانی
@adelehz
صبح ست
بتاب
تو مگر خورشید من نیستی !؟
#عادله_زمانی
@adelehz
❤️❤️❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزاد بود یحتمل باخودگفت:چه چیز میتواند این کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویا را با چاشنی امید آفرید و از آن روز آدمها در هرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخند پس انداز دارند.
#عادله_زمانی