"هیچکس بعد از رفتن کسی نمیمیرد"
اگر منظورتان از مردن این است که کسی دراز به دراز بیفتد سینه قبرستان…
و رسما از دست برود
بله، درست است …هیچکس بعد از رفتن کسی نمرده است!
اما نمیدانم، اینکه یک نفر بعد از رفتن دیگری
هنوز قلبش می تپد
هنوز نفس می کشد
راه می رود، فکر می کند، حرف می زند
اما خیلی وقت است که تمام شده،
جسمش مانده و روحش، مدت هاست دفن شده، اسمش چیست ؟؟؟
رفتن، اگر جان آدم را نگیرد
امید آدم را می گیرد…
احساس آدم را می گیرد …
و آن کسی که زنده است اما انگیزه زندگی را از دست داده با مرده فرقی دارد …؟
فرشته رضایی
@adelehz
اگر منظورتان از مردن این است که کسی دراز به دراز بیفتد سینه قبرستان…
و رسما از دست برود
بله، درست است …هیچکس بعد از رفتن کسی نمرده است!
اما نمیدانم، اینکه یک نفر بعد از رفتن دیگری
هنوز قلبش می تپد
هنوز نفس می کشد
راه می رود، فکر می کند، حرف می زند
اما خیلی وقت است که تمام شده،
جسمش مانده و روحش، مدت هاست دفن شده، اسمش چیست ؟؟؟
رفتن، اگر جان آدم را نگیرد
امید آدم را می گیرد…
احساس آدم را می گیرد …
و آن کسی که زنده است اما انگیزه زندگی را از دست داده با مرده فرقی دارد …؟
فرشته رضایی
@adelehz
سالها میگذرد ..و دیگر کسی برای تلفن زدن پشت کیوسک های تلفنی عمومی به صف نمی ایستد .معشوقه ها آنقدر سخت شنیده نمی شوند و هر ساعتی از روز وشب و هر روز هفته میتوان انها را پشت تلفنها پیدا کرد اما راستش عشق،عشق دیگر هرگز طعم قدیم را نخواهد داشت .میتوان معشوقه را شنید اما عشق را نه ...
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
تو نیستی
اما من برایت چای میریزم...
چه فرق میكند؟
باشی یا نباشی
من با تو زندگی میكنم!
رسول یونان
@adelehz
اما من برایت چای میریزم...
چه فرق میكند؟
باشی یا نباشی
من با تو زندگی میكنم!
رسول یونان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو نباشى، مثل اين است كه..... واردِ بهشت شوى خدا رفته باشد...
@adelehz
@adelehz
خمیره ی آدم عاشق خمیره ی خاصی ست .خوب ست و خوب نیست ...
عاشق که باشی برای حسی به ابهت تنفر فقط یک دقیقه وقت داری ...حتی اگر تورا کشته باشد بازهم بیشتر از یک دقیقه نمیتوانی از او متنفر باشی .
عاشق ها برای حسی به شکوه عشق آنقدر جانشان را پر میکنند که دیگر جایی برای دیگر حسها نمی ماند و این خوب نیست .
عشق خلای دیگر احساسات را پر میکند .این میشود که وقتی عاشق میشوی همان آهویی هستی که عاشق صیاد شده ست .حتی اگر کمر به کشتنت بسته باشد بازهم به هوایش جان میگیری.
عشق خطرناک ترین دیوانگی شیرین جهان ست.و عاشقان دیوانگانی هستند که از این درد لذت میبرند این ست که حتی سالها بعد از نبودنش بعد از اینکه دیگر میدانی قرار نیست هرگز ببینیش بازهم باشنیدن بوی عطری شبیه عطرش میان همهمه ی خیابان شلوغ مرکز شهر،سرت بر میگردد و نگاهت میجوید کسی را که هرگز یافت نخواهد شد.و عشق گناهی ست شیرین اما بی سرانجام....
#عادله_زمانی
@adelehz
عاشق که باشی برای حسی به ابهت تنفر فقط یک دقیقه وقت داری ...حتی اگر تورا کشته باشد بازهم بیشتر از یک دقیقه نمیتوانی از او متنفر باشی .
عاشق ها برای حسی به شکوه عشق آنقدر جانشان را پر میکنند که دیگر جایی برای دیگر حسها نمی ماند و این خوب نیست .
عشق خلای دیگر احساسات را پر میکند .این میشود که وقتی عاشق میشوی همان آهویی هستی که عاشق صیاد شده ست .حتی اگر کمر به کشتنت بسته باشد بازهم به هوایش جان میگیری.
عشق خطرناک ترین دیوانگی شیرین جهان ست.و عاشقان دیوانگانی هستند که از این درد لذت میبرند این ست که حتی سالها بعد از نبودنش بعد از اینکه دیگر میدانی قرار نیست هرگز ببینیش بازهم باشنیدن بوی عطری شبیه عطرش میان همهمه ی خیابان شلوغ مرکز شهر،سرت بر میگردد و نگاهت میجوید کسی را که هرگز یافت نخواهد شد.و عشق گناهی ست شیرین اما بی سرانجام....
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
به آدمهایی که در تلخ ترین روزهای زندگی تان می روند نگویید بمان.
بگوید رفتی در راهم پشت سرت ببند.
خودتان شاید ان زمان نفهمید اما این برایتان بهترین است.
#عادله_زمانی
@adelehz
بگوید رفتی در راهم پشت سرت ببند.
خودتان شاید ان زمان نفهمید اما این برایتان بهترین است.
#عادله_زمانی
@adelehz
معشوق من!
حتی اگر هزار سال عاشق تو باشم،
یک بوسه
ـ یک نگاه حتی -
حرامم باد!
اگر، تو عاشق من نباشی!
احمد شاملو
@adelehz
حتی اگر هزار سال عاشق تو باشم،
یک بوسه
ـ یک نگاه حتی -
حرامم باد!
اگر، تو عاشق من نباشی!
احمد شاملو
@adelehz
به صبح
سلام تازه ای میکنم .
خستگی های دیروز را جایی میان تقویم باطله چال میکنم و برگی نو از تقویم را برمیگردانم .
میدانم که فرصت زندگی کوتاه ست پس بعد از رد کردن روز گذشته دوباره هرگز خودرا گرفتار تقویم باطله باقی نمیگذارم.
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
سلام تازه ای میکنم .
خستگی های دیروز را جایی میان تقویم باطله چال میکنم و برگی نو از تقویم را برمیگردانم .
میدانم که فرصت زندگی کوتاه ست پس بعد از رد کردن روز گذشته دوباره هرگز خودرا گرفتار تقویم باطله باقی نمیگذارم.
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
همیشه جدیدتر ها زیباتر نیستند .
گاهی در قدیمی ها چنان عطری از خاطره و آرامش نهفته ست که هیچ جدیدی نمیتواند به پایش برسد .
در پیج و تاب مدرنیته آرامشمان را گم کردیم بدون اینکه بفهمیمم هیچ چیز به اندازه ی دل خوش باارزش نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی در قدیمی ها چنان عطری از خاطره و آرامش نهفته ست که هیچ جدیدی نمیتواند به پایش برسد .
در پیج و تاب مدرنیته آرامشمان را گم کردیم بدون اینکه بفهمیمم هیچ چیز به اندازه ی دل خوش باارزش نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
باور نداشتم که زنی بتواند
شهری را بسازد و به آن
آفتاب و دریا ببخشد و تمدن.
دارم از یک شهر حرف میزنم!
تو سرزمین منی
صورت و دستهای کوچکت،
صدایت،
من آنجا متولد شدهام
و همانجا میمیرم!
👤 نزار قبانی
📚 گزینه اشعار
@adelehz
شهری را بسازد و به آن
آفتاب و دریا ببخشد و تمدن.
دارم از یک شهر حرف میزنم!
تو سرزمین منی
صورت و دستهای کوچکت،
صدایت،
من آنجا متولد شدهام
و همانجا میمیرم!
👤 نزار قبانی
📚 گزینه اشعار
@adelehz
اهنک جدید شکوه - با صدای فاطمه مهلبان
🎧 @adelehz
وفا نکردی و کردم ...
وفا نکردی و کردم ...
در تاریخ ،شعر زادگاه عشق به زن ست .کمتر میبینی که شاعری زن برای معشوق مرد بنویسید .از جلوه ی مویش گپی بزند و یا از شور نگاهش سخن بیاراید .اکثرا این مردان هستند که غرق زیبایی زنها میشوند و برایشان عاشقانه قلم می زنند .شعر و هنر و موسیقی هرکدامشان را که پی میگیری ردپای یک زن را میبینی که احتمالا با پاشنه های بلند سرخش در جاده ی فکر و حال مردی می خرامد .
مردها با تمام قدرتشان این یکی بار بدجور مغلوب شده اند . اما حقیقتی که ما زنها سالها نادیده گرفتیمش و یا هم با همان شیطنت های زنانه مان پشت گوش انداختیم این بود که مردان یک پایه ی قدرتمند عشق هستند .این قوی های کم حرف که دلتنگی هایشان را گه گاهی قدم می زنند و گهگاهی دود میکنند لابلای سیگارشان اگر نباشند،پای تمام شعرها لنگ می ماند .
موسیقی که برای عشوه های زنانه نواخته میشود اگر نوازنده نداشته باشد مفت نمی ارزد .
و یا حتی همین گلهایی که به شوق دیدن ما زنهای سیاره ی عشق می کارند و می چینند و خریداری شان می کنند اگر خودشان نباشند هرگز به دستمان نمی رسند .
بین تمام برگهای تاریخ مردان ،این مردان عاشق اما کم توان در بیان کردن این مردانی که بعضی هایشان خیلی خوب بلد نیستند شعر بگویند و در عوض دوستت دارم هایشان را در قالب باز کردن در شیشه مربا نشان می دهند،نادیده گرفته شده اند .
اما حقیقت این ست که مردان پایه قوی عشق هستند و اصلا دنیا برای ما زنها بدون این بی نظم های گاهی غرغرو اما دوست داشتنی چه معنی می تواند داشته باشد؟
و اصلا اگر همین ها با تمام معمولی بودن ها با ته ریش ها و چهره های خسته از ساعتها کارشان نباشند تا برایمان وقت بگذارند و به ما گوش بدهند دنیا چه بی رنگ خواهد بود .
این پسر بچه های گاهی لوس گاهی مهربان گاهی غیر قابل تحمل گرچه که در هیچ شعری یافت نمی شوند اما اگر نباشند قطعا پای زنانگی ما لنگ خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
مردها با تمام قدرتشان این یکی بار بدجور مغلوب شده اند . اما حقیقتی که ما زنها سالها نادیده گرفتیمش و یا هم با همان شیطنت های زنانه مان پشت گوش انداختیم این بود که مردان یک پایه ی قدرتمند عشق هستند .این قوی های کم حرف که دلتنگی هایشان را گه گاهی قدم می زنند و گهگاهی دود میکنند لابلای سیگارشان اگر نباشند،پای تمام شعرها لنگ می ماند .
موسیقی که برای عشوه های زنانه نواخته میشود اگر نوازنده نداشته باشد مفت نمی ارزد .
و یا حتی همین گلهایی که به شوق دیدن ما زنهای سیاره ی عشق می کارند و می چینند و خریداری شان می کنند اگر خودشان نباشند هرگز به دستمان نمی رسند .
بین تمام برگهای تاریخ مردان ،این مردان عاشق اما کم توان در بیان کردن این مردانی که بعضی هایشان خیلی خوب بلد نیستند شعر بگویند و در عوض دوستت دارم هایشان را در قالب باز کردن در شیشه مربا نشان می دهند،نادیده گرفته شده اند .
اما حقیقت این ست که مردان پایه قوی عشق هستند و اصلا دنیا برای ما زنها بدون این بی نظم های گاهی غرغرو اما دوست داشتنی چه معنی می تواند داشته باشد؟
و اصلا اگر همین ها با تمام معمولی بودن ها با ته ریش ها و چهره های خسته از ساعتها کارشان نباشند تا برایمان وقت بگذارند و به ما گوش بدهند دنیا چه بی رنگ خواهد بود .
این پسر بچه های گاهی لوس گاهی مهربان گاهی غیر قابل تحمل گرچه که در هیچ شعری یافت نمی شوند اما اگر نباشند قطعا پای زنانگی ما لنگ خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
خانه داش آکل در محله روزبهان شیراز
در مورد اینکه این عکس همون لوکیشن فیلم داش آکل هست اطلاعی ندارم ولی بنظرم همون باشه
بهرحال واقعا زیباست.
@adelehz
در مورد اینکه این عکس همون لوکیشن فیلم داش آکل هست اطلاعی ندارم ولی بنظرم همون باشه
بهرحال واقعا زیباست.
@adelehz