"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
مواظب رفتارهای غلیظ باشید.

هر جایی دیدید یک رفتار به شکل غلیظ اظهار می‌شود بدانید که به احتمال بسیار زیاد در پشت صحنه( یعنی در باطن فرد) عکس این رفتار وجود دارد.

کسی که خیلی غلیظ با ادب است، باید بدانید که در عمق باطنش دریایی از بی ادبی نهفته است.

کسی که خیلی غلیظ خودش را سربه زیر و ماخوذ به حیا نشان می دهد، بدانید که خشمی فراوان پشت این شرم پنهان است.
یا اگر کسی خیلی بیش از حد و غلیظ اظهار معتمد بودن می کند، بدانید که در باطنش خیانت اولین گزینه است.

کسی که خیلی غلیظ با غیرت و متعصب است در باطنش آتش فشانی از فساد منتظر انفجار است.

كسی كه خیلی غليظ به دینداری و پاک‌منشی خود را مطرح ميكند؛ شک نداشته باشيد با اين نما، باطنی عاری از هر گونه اعتقاد وجود دارد.

آدم ها پشت رفتارهای غلیظ پنهان می‌شوند تا حجم بزرگ منفی‌های درونشان را استتار کنند.

مواظب رفتارهای غلیظ باشید و از همه آنها مهم تر سراغ غلیظ‌های خودتان نيز بروید. تا ببینید کدام رفتار افراطی را از خود نشان می‌دهید.

یک زندگی سالم ، زندگی معتدلانه است.

دکتر احمد حلت

@adelehz
سخت ست میدانم
راه درازست،می دانم
مقصد دور ست ،میدانم
جاده صاف نیست میدانم
ولی امید هنوز وجود دارد این را توهم می دانی ...
و دانستن همین برای هر دوی ما کافیست
که خدا هنوز هست با تمام بزرگی و حکمتش..
#عادله_زمانی
صبح شنبه تون سرشار ازبرکت
@adelehz
کجاست بارشی از ابر مهربان صدایت ؟

که تشنه مانده دلم در هوای زمزمه هایت

حسین منزوی
@adelehz
درخت بی بر و بار
که برگهایش را به باد داده ست .مگر همان عاشقی نیست که دلش را گم کرده میان شهر معشوقش؟
#عادله_زمانی
📷پریسا راغیان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در یک روز سرد پاییزی برایش نوشته بودم که اینجا بسیار سرد شده ست و نم نم باران در هوای سرد و تیز می بارد .ازمن پرسیده بود که هوای تیز دیگر چجور هوایی ست و من شرح داده بودم که هوایی که اندکی خشمگین باشد و مقداری غم را در دلت ایجاد کند هوایی تیز ست .پاسخی نداده بود و من به گمانم به فکر عمیقی فرو رفته بود ...
هوای تیز در واقع هوای خاصی نیست در هر فصلی از سال در هر موقع از شبانه روز میتواند که ایجاد شود فقط کافیست فقط کمی دلت گرفته باشد تا به کوتاه ترین زمان هوا ،تبدیل به هوایی تیز شود.یعنی اگر در بهاری ترین زمان ممکن هم باشی اگر دلت از چیزی غمگین باشد نسیم بهار خنجری میشود تیز و دلت را میشکافد .
اما پاییز حسابش جداست .پاییز هوایش به ذات تیز ست .دلت میخواهد بی دلیل در یک سوز استخوان سوز غروب بزنی زیر گریه و یا در هوای یخ صبح بی جهت بغض میگیرد گلویت را ..
فصلی که بلبلان در آن خواب باشند و کلاغها بیدار قطعا هوای تیزی دارد.
بعدتر نامه اش به من رسید
نوشته بود از روزی رفته است هر روزش هوایی تیز دارد....
#عادله_زمانی
@adelehz
از دلبرانه های خزان ❤️
📷مونا دربندی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
أمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ

« کیست آنکس که دعای گرفتار را اجابت می‌کند و گرفتاری را برطرف می‌سازد »

سوره نمل آیه ۶۲
شب تان بخیر
آرزوهایتان در شرف برآورده شدن
@adelehz
خوشا آن دمی که یادم نرود حاصل عشق خداوندهستم.و دلم بخاطر گاهی سختی های روزگار نگیرد و بتوانم آنقدر قوی باشم که با چشم بسته به آنچه خداوند برایم مقدر کرده ست اعتماد کنم و بپذیرمش .و مگر عشق اطمینان مطلق نیست
#عادله_زمانی
@adelehz
یک صبح خواهی آمد و خواهی گفت در جهان به دنبال عشق گشته ای و بازهم راهی خانه من شدی .
جایی که سالها پیش از آن رفته بودی
و من آن صبح به تو لبخند خواهم زد و خواهم گفت خانه همان خانه ست ولی صاحبخانه خیلی سالهاست عوض شده ست !
#عادله_زمانی
@adelehz
گاه‌گاهی که دلم می گیرد
می گویم:
آن که جانم را سوخت
یاد می آرد از این بنده هنوز....
حمید مصدق
@adelehz
قهری هنوز؟
با من حرف نزن 😠
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
25نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان.
خشونت علیه زنان در چهار دسته طبقه بندی می شود:
خشونت جسمی:شامل ازارهای جسمی،کتک زدن،قطع عضو ویا قتل
خشونت روانی:شامل توهین،تحقیر،تهدید،تهمت و حتی ازارهای زبانی .
خشونت جنسی:برقراری رابطه های جنسی پرخطر و یا خشن و مجبورساختن زن به برقراری رابطه جنسی برخلاف میل او
خشونت اقتصادی:محروم کردن زن از کارکردن دربیرون ازخانه،تامین نکردن وی ازنظر مالی و یا به زور اخذ کردن حقوق و پول شخصی وی
#عادله_زمانی
#روانشناسی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بین بچه ها فرق نذارید لطفا :)))
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به جای شعار دادن یکم یاد بگیریم از خودمون دفاع کنیم :)))
@adelehz
چه کنم
دل چو هوای تو کند
شب همه شب

سر اگر
بی تو
به دیوار غریبی نزنم؟

حسین منزوی
@adelehz