"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
و به کوتاهی آن لحظه ی شادی که گذشت غصه هم میگذرد....
به نهمین ماه سال و آخرین ماه از خزان خوش آمدید آرزو میکنم که این باقی مانده ی سال را به خوشی و آرامی و بدون درد بگذرانید ...
آذر مبارک 🍂
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح است و دلم به مهر باور دارد
آبان که گذشت دل به آذر دارد
پاییز برای من شده این تعبیر:
"فصلی که فقط خاطره در سر دارد"


@adelehz
اتاق
اما دون اهو
فرستنده : مریم
چرا بخوانیم : خوندن این کتاب جالب و هیجان انگیز روحتما توصیه میکنم
در واقع راوی کتاب پسری ۵ساله است
و توصیف دنیا از نگاه او.این کتاب به ما میفهماند که هر کدام از ما زندانی اتاقی کوچک هستیم
در واقع هر کدام از ما نیک پیر (شخصیت منفی داستان)خودمان هستیم۰
#چی_بخوانیم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از خاطرات خزان
این ست که هربار
انار میبینم بیاد تو می افتم .
شاید بپرسی چرا
ومن در جواب خواهم گفت چون انار مصداق دل من ست وقتی تو را رها کردم .سرخ اما ترک خورده ...
#عادله_زمانی
@adelehz
ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯼ که ﺑﺪﺍﻧﯽ چقدﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻣﻬﻢ ﻭ ﻋﺰﯾﺰ ﻫﺴﺘﯽ؟

کاﻓﯿﺴﺖ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﺳﺮﺍﻏﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﮕﯿﺮﯼ!
ﻧﻪ ﺍﯾﻦ که ﺧﻮﺩﺕ ﺭﺍ ﻟﻮﺱ کنی؛ ﻧﻪ ﻫﺮﮔﺰ...
ﻓﻘﻂ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﯼ ﺳﺮﺍﻍ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺍﺯ ﺣﺎﻝ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ کن.

ﺩﺭ ﺍین صورت ﯾﺎ ﺩﻟﺘﻨﮕﺖ می شوند ﻭ ﯾﺎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ می‌کنند!

ﺍﮔﺮ ﺩﻟﺘﻨﮓ ﻭ ﻧﮕﺮﺍﻧﺖ ﺷﺪﻧﺪ ﻗﺪﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺪﺍﻥ ﻭ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻗﯿﻤﺘﯽ که ﺷﺪﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ کنار ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ...

ﻭ ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﺖ کرﺩﻧﺪ، به رﺍﺣﺘﯽ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﺸﺎﻥ کن!

ﻫﻤﯿﺸﻪ "ﭘﺮﻭﺍﻧﻪ" ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﻧﯿﺴﺖ...
زیاد از حد دورِ آدم های قدرنشناس و اشتباهیِ زندگیتان پروانه وار نچرخید!

دکتر الهی قمشه‌‌ای

@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
چه بخواهی چه نخواهی دنیا به راهش ادامه می دهد.حتی اگر شب قبل تا سر حد مرگ اشک ریخته باشی صبح باید اشکهایت را بگذاری توی صندوقچه و بزنی به دل روز ..پس به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت غصه هم میگذرد.. #عادله_زمانی صبح سرد پاییزی تون بخیر @adelehz
خانم محترم
من بشما بارها گفتم کپی برداری کار جالبی نیست حالا که کپی بردار هستی مشکل خودته ولی اینقد پررویی واقعا جالب نیست که نوشته رو برداری فقط اسم نویسنده رو حذف کنی و عینا تو کانالت کپی کنی .
رعایت برخی موضوعات واقعا نشانگر شعور آدم ست.
در ضمن بخاطر کپی برداری هاتون واینکه ادمین ها نتونن معترض بشه هیچ آیدی ارتباطی قرار ندادید و اینجا باید باشما حرف زد .
@adelehz
مجموعه آثار
نادرابراهیمی
فرستنده : لاله
چرا بخوانیم : ـ مردی در تبعید ابدی بی نظیر ، شاعرانه ای فیلسوفانه در مورد زندگی ملاصدرا
ـ۷ جلدی آتش بدون دود رمان بلندی از عاشقانه های اصیل تا سیاست
ـ یک عاشقانه آرام و بار دیگر شهری که دوست میداشتم ، عاشقانه هایی است ادبی و بسیار زیبا
ـ ابوالمشاغل و ابن مشغله هم نوعی زندگینامه ولی با قلمی فوق العاده
ـ و بقیه هم داستانهای کوتاه و زیبا
#چی_بخوانیم
@adelehz
ما به آغوشهایی که مارا میپذیرند نیازمندیم به کسانی که آغوشهایشان را از سر خواستن مان بروی ما میگشایند .به کسانی که آغوششان بوی خوب اطمینان می دهد.نیازهای اساسی ما آب ست وغذا ،مسکن ست و سرپناه عشق ست و آغوش بی منت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
یک نظر دیدم و
تاوانِ
دو عالم
دادم ...

شهریار
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امید آن را دارم روزی بیاید که در دنیا
هیچ کس مجبور نباشد از سر اجبار و با دلی غم آلود مادر میهنش را رها کند و سر بر دامن مادر کسی دیگر بگذارد.
وطن یک مفهوم نیست یک جز ازجان آدمی ست ...
#عادله_زمانی
سخنان پرفسور جنیدی را بشنوید .
@adelehz
حقیقتا
غروب جمعه ی پاییز باید این شکلی بگذره ..

@adelehz
مواظب رفتارهای غلیظ باشید.

هر جایی دیدید یک رفتار به شکل غلیظ اظهار می‌شود بدانید که به احتمال بسیار زیاد در پشت صحنه( یعنی در باطن فرد) عکس این رفتار وجود دارد.

کسی که خیلی غلیظ با ادب است، باید بدانید که در عمق باطنش دریایی از بی ادبی نهفته است.

کسی که خیلی غلیظ خودش را سربه زیر و ماخوذ به حیا نشان می دهد، بدانید که خشمی فراوان پشت این شرم پنهان است.
یا اگر کسی خیلی بیش از حد و غلیظ اظهار معتمد بودن می کند، بدانید که در باطنش خیانت اولین گزینه است.

کسی که خیلی غلیظ با غیرت و متعصب است در باطنش آتش فشانی از فساد منتظر انفجار است.

كسی كه خیلی غليظ به دینداری و پاک‌منشی خود را مطرح ميكند؛ شک نداشته باشيد با اين نما، باطنی عاری از هر گونه اعتقاد وجود دارد.

آدم ها پشت رفتارهای غلیظ پنهان می‌شوند تا حجم بزرگ منفی‌های درونشان را استتار کنند.

مواظب رفتارهای غلیظ باشید و از همه آنها مهم تر سراغ غلیظ‌های خودتان نيز بروید. تا ببینید کدام رفتار افراطی را از خود نشان می‌دهید.

یک زندگی سالم ، زندگی معتدلانه است.

دکتر احمد حلت

@adelehz
سخت ست میدانم
راه درازست،می دانم
مقصد دور ست ،میدانم
جاده صاف نیست میدانم
ولی امید هنوز وجود دارد این را توهم می دانی ...
و دانستن همین برای هر دوی ما کافیست
که خدا هنوز هست با تمام بزرگی و حکمتش..
#عادله_زمانی
صبح شنبه تون سرشار ازبرکت
@adelehz