"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
چه بخواهی چه نخواهی دنیا به راهش ادامه می دهد.حتی اگر شب قبل تا سر حد مرگ اشک ریخته باشی صبح باید اشکهایت را بگذاری توی صندوقچه و بزنی به دل روز ..پس به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت غصه هم میگذرد..
#عادله_زمانی
صبح سرد پاییزی تون بخیر
@adelehz
سپیده که سر بزند
در این بیشه‌زار (خزان‌زده) شاید گلی بروید
شبیه آنچه در بهار بوئیدیم

پس به نام زندگی
هرگز نگو هرگز!

پل الوار
@adelehz
عطرش از خود عکس بهم رسید :)
#صبونه
❤️❤️❤️

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعضی آدمها مثل عطر چای دم کشیده و خوش رنگ صبح هستند ..روزت را می سازند ..سر کیف زندگی می اورند تورا ..گرمت میکنند ..حواست به ادمهای خوش رنگ زندگی ات باشد نشود که یادت برود آنها را نشود که سرد شوند..
#عادله_زمانی
@adelehz
کشاورزی جایزۀ مرغوب ترین ذرت را گرفت.

متوجه شدند که او از بذرهای مرغوب ذرت، به همسایه هایش هم داده بود.

علت را از کشاورز پرسیدند، گفت: باد، بذرهای ذرت را به مزرعه های دیگر منتقل میکند. اگر همسایه های من ذرتهای خوبی نداشته باشند، باد آن بذر های نامرغوب را به زمین من می آورد.

اگر بخواهیم زندگی شاد، سرخوش و آرامی داشته باشیم، باید به دیگران کمک کنیم تا آنها هم خوب زندگی کنند...

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عشق ؛
از آنِ مردان شجاع است..
برای ترسوها
مادرانشان زن می گیرند..!

نزار قبانی
@adelehz
عنوان: عـروس
نویسنده: آنتوان چخوف
فرستنده : شلیر
چرا بخوانیم : به نظر من هر انسانی قبل از مرگ باید خواندن آثار چخوف این نویسنده ی بزرگ رو در اولیت زندگیش قرار بده!
چخوف در قصه ی عروس دختران جوان را مخاطب قرار می دهد و از آنها می خواهد قفس تنگ و تُنُک عرف و سنت های دست و پاگیر را بشکنند که زنان را به جنسیت و زن بودنشان محدود می کند و این خواسته را در قالب داستانی بسیار زیبا و تامل برانگیز به رشته ی تحریر درآورده است.

#چی_بخوانیم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به شرط آبرو یا جان،
قمار عشق کن با ما
که ما جز باختن چیزی
نمی خواهیم ازین بازی

فاضل نظری
@adelehz
پدرست دیگر
بایک نگاه سرشار از ناتوانی و شرمندگی اش در برابر شیرینی فروشی میتواند که قلبت را ازغم به آتش بکشد...
@adelehz
سالها پس از پایان زنگ انشا بیاید دوباره جواب بدهیم ... علم بهترست یا ثروت؟
anonymous poll

ثروت – 142
👍👍👍👍👍👍👍 87%

علم – 21
👍 13%

👥 163 people voted so far. Poll closed.
و به کوتاهی آن لحظه ی شادی که گذشت غصه هم میگذرد....
به نهمین ماه سال و آخرین ماه از خزان خوش آمدید آرزو میکنم که این باقی مانده ی سال را به خوشی و آرامی و بدون درد بگذرانید ...
آذر مبارک 🍂
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح است و دلم به مهر باور دارد
آبان که گذشت دل به آذر دارد
پاییز برای من شده این تعبیر:
"فصلی که فقط خاطره در سر دارد"


@adelehz
اتاق
اما دون اهو
فرستنده : مریم
چرا بخوانیم : خوندن این کتاب جالب و هیجان انگیز روحتما توصیه میکنم
در واقع راوی کتاب پسری ۵ساله است
و توصیف دنیا از نگاه او.این کتاب به ما میفهماند که هر کدام از ما زندانی اتاقی کوچک هستیم
در واقع هر کدام از ما نیک پیر (شخصیت منفی داستان)خودمان هستیم۰
#چی_بخوانیم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از خاطرات خزان
این ست که هربار
انار میبینم بیاد تو می افتم .
شاید بپرسی چرا
ومن در جواب خواهم گفت چون انار مصداق دل من ست وقتی تو را رها کردم .سرخ اما ترک خورده ...
#عادله_زمانی
@adelehz