سخت گذشت تا فهمیدم ؛
ما محکومیم به دوست داشتنِ کسانی که دوستمان دارند !
باید یاد بگیریم ؛
کسانی را بخواهیم که ما را می خواهند ،
باید گوویِ احساسمان را از میدانِ رابطه هایِ یک طرفه ، برداریم !
این قانونِ دنیاست ...
قانونِ ناگزیری ؛
که تاوانِ شکستنِ آن ؛
"شکستن" است .
@adelehz
ما محکومیم به دوست داشتنِ کسانی که دوستمان دارند !
باید یاد بگیریم ؛
کسانی را بخواهیم که ما را می خواهند ،
باید گوویِ احساسمان را از میدانِ رابطه هایِ یک طرفه ، برداریم !
این قانونِ دنیاست ...
قانونِ ناگزیری ؛
که تاوانِ شکستنِ آن ؛
"شکستن" است .
@adelehz
جاناتان مرغ دریایی
ریچارد باخ
فرستنده :ابراهیم
چرا میخوانیم : چون به من می آموزد که نسبت به افکار ؛ عقاید و دانسته های گذشتگان کمی شک کنم و سنت شکن باشم ؛ تا بتوانم مسیرهای ناشناخته ی را تجربه و کشف کنم .
#چی_بخوانیم
@adelehz
ریچارد باخ
فرستنده :ابراهیم
چرا میخوانیم : چون به من می آموزد که نسبت به افکار ؛ عقاید و دانسته های گذشتگان کمی شک کنم و سنت شکن باشم ؛ تا بتوانم مسیرهای ناشناخته ی را تجربه و کشف کنم .
#چی_بخوانیم
@adelehz
قدیم تر ها
در ها چوبی بود
و پشت درهای چوبی دختران چادر گل گلی نشسته بودند که عشقهایشان را روی ظرفهای شله زرد نذری نقش می زدند...
قدیم تر ها هم شله زردها شیرین تربود و خوش عطر تر هم خانه ها آرام تر و هم عشق ها واقعی تر
کاش قدیم تر ها باز میگشت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
در ها چوبی بود
و پشت درهای چوبی دختران چادر گل گلی نشسته بودند که عشقهایشان را روی ظرفهای شله زرد نذری نقش می زدند...
قدیم تر ها هم شله زردها شیرین تربود و خوش عطر تر هم خانه ها آرام تر و هم عشق ها واقعی تر
کاش قدیم تر ها باز میگشت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
چهار میثاق
دون میگویل روییز
فرستنده : ❤️
چرا بخوانیم : به من آموخت باید از قالبهایی که بخاطر دیگران براخودم ساختم دربیام و برترس هام غلبه کنم تا به ارامش برسم 😊
#چی_بخوانیم
@adelehz
دون میگویل روییز
فرستنده : ❤️
چرا بخوانیم : به من آموخت باید از قالبهایی که بخاطر دیگران براخودم ساختم دربیام و برترس هام غلبه کنم تا به ارامش برسم 😊
#چی_بخوانیم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوا، آرام !
شب، خاموش !
راهِ آسمان ها، باز !
زمان، در بستر شب خواب و بيدار است .
فريدون مشيری
شب زیبا
@adelehz
شب، خاموش !
راهِ آسمان ها، باز !
زمان، در بستر شب خواب و بيدار است .
فريدون مشيری
شب زیبا
@adelehz
ای صبا گر بگذری
بر کوی مهرافشان دوست
یار ما را گو سلامی،
دل همیشه یاد اوست
حافظ
صبح به خیر ❤️
@adelehz
ای صبا گر بگذری
بر کوی مهرافشان دوست
یار ما را گو سلامی،
دل همیشه یاد اوست
حافظ
صبح به خیر ❤️
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
صبح به صبح
روزت را با دعا شروع کن .
دعا برای آرامش برای سکوت برای رویدن گلها در مسیر راهت .
دعا برای آفتاب برای لبخند برای یک لحظه شادی عمیق
و خلاصه که دعا برای تمام چیزهایی که پولی نیستند ولی زندگی را زیباتر میکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
روزت را با دعا شروع کن .
دعا برای آرامش برای سکوت برای رویدن گلها در مسیر راهت .
دعا برای آفتاب برای لبخند برای یک لحظه شادی عمیق
و خلاصه که دعا برای تمام چیزهایی که پولی نیستند ولی زندگی را زیباتر میکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
قلندر و قلعه
سید یحیی یثربی
فرستنده: نیلوفر
چرا می خوانیم: زندگینامه شیخ سهروردی از زبان نویسنده؛ چقدر خوب است که ما با شخصیتهای مهم و عرفانی در فرهنگ و تمدن ایران نیز آشنا بشویم؛
و حال و هوای عرفانی و همدلی با وجود تفاوت ظاهری مذاهب و همچنین شناخت جنبه های عرفانی وجود انسان.
#چی_بخوانیم
@adelehz
سید یحیی یثربی
فرستنده: نیلوفر
چرا می خوانیم: زندگینامه شیخ سهروردی از زبان نویسنده؛ چقدر خوب است که ما با شخصیتهای مهم و عرفانی در فرهنگ و تمدن ایران نیز آشنا بشویم؛
و حال و هوای عرفانی و همدلی با وجود تفاوت ظاهری مذاهب و همچنین شناخت جنبه های عرفانی وجود انسان.
#چی_بخوانیم
@adelehz
در زندگی، تعداد محدودی بله در اختیار ما قرار دارد، که پیش از بهکارگیریشان، باید با تعداد بیشماری خیر، از آنها محافظت کنیم!
کریستین بوبن
@adelehz
کریستین بوبن
@adelehz
سیزده دلیل برای اینکه ...
جی آشر
فرستنده: نسیم داوودی
چرا بخوانیم : این کتاب فوق العادس. یادمون میده که رفتارمون هرچند درنظر خودمون کم اهمیت ممکنه زندگی بقیه رو به طور خیلی ناجوری تحت الشعاع قرار بده.عالیِ عاااالی
#چی_بخوانیم
@adelehz
جی آشر
فرستنده: نسیم داوودی
چرا بخوانیم : این کتاب فوق العادس. یادمون میده که رفتارمون هرچند درنظر خودمون کم اهمیت ممکنه زندگی بقیه رو به طور خیلی ناجوری تحت الشعاع قرار بده.عالیِ عاااالی
#چی_بخوانیم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بین راه یادش اومد بچه داره ...
@adelehz
@adelehz
هنگامی که نیچه گریست
اروین یالوم
فرستنده : هانیه محمدی
چرا بخوانیم : تلفیقی از آموزش و داستان.
داستان عشق نافرجام نیچه به لوسالومه و البته آموزش جلسات روان درمانی به شیوه وجودی.
کتاب پر از جملات کلیدی ناب و تاثیرگذار است مثل: شکستن پیمان زناشویی بهتر از شکسته شدن توسط این پیمان است.
بامطالعه این کتاب میتونیم تاحدی با زندگی نامه شخصیت های جذابی مثل نیچه؛ بروئر و فروید آشنا بشیم.
#چی_بخوانیم
@adelehz
اروین یالوم
فرستنده : هانیه محمدی
چرا بخوانیم : تلفیقی از آموزش و داستان.
داستان عشق نافرجام نیچه به لوسالومه و البته آموزش جلسات روان درمانی به شیوه وجودی.
کتاب پر از جملات کلیدی ناب و تاثیرگذار است مثل: شکستن پیمان زناشویی بهتر از شکسته شدن توسط این پیمان است.
بامطالعه این کتاب میتونیم تاحدی با زندگی نامه شخصیت های جذابی مثل نیچه؛ بروئر و فروید آشنا بشیم.
#چی_بخوانیم
@adelehz
اگه میتونستید همین لحظه حاضر بودید همه چیز و کس رو رها کنید و برای مدت نامعلومی برید سفر؟جایی که جز خودتون هیچ کس ندونه کجایید ؟
anonymous poll
بله حتما🎒 – 110
👍👍👍👍👍👍👍 71%
نه – 46
👍👍👍 29%
👥 156 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
بله حتما🎒 – 110
👍👍👍👍👍👍👍 71%
نه – 46
👍👍👍 29%
👥 156 people voted so far. Poll closed.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من از لطافت صبح
من از طراوت نور
من از نوازش آن مهربان،
چنان سرمست،
که گاه، درهمه آفاق،
میگشودم بال؛ که مست،
برهمه افلاک، میفشاندم دست
فریدون مشیری
@adelehz
من از طراوت نور
من از نوازش آن مهربان،
چنان سرمست،
که گاه، درهمه آفاق،
میگشودم بال؛ که مست،
برهمه افلاک، میفشاندم دست
فریدون مشیری
@adelehz