عصر جمعه
عصر دلتنگی ست
اگر نباشی ،اگر در را نزنی اگر پای چای عصرم ننشینی .
این که راز سالها دلگیری عصر جمعه این ست که تو نمی آیی و در این خانه را نمی زند .
#عادله_زمانی
@adelehz
عصر دلتنگی ست
اگر نباشی ،اگر در را نزنی اگر پای چای عصرم ننشینی .
این که راز سالها دلگیری عصر جمعه این ست که تو نمی آیی و در این خانه را نمی زند .
#عادله_زمانی
@adelehz
دل کوچه باغ های قدیمی پرست از قرارهای یواشکی عاشقانه ی سالهای دور ...
از عشاقی که معلوم نیست بهم رسیدند یا فراق بینشان دیوار کشید .
عشاقی که حتی کسی بعد از سالیان دراز نمی داند کجایند و اگر هستند هنوز عاشقند یا نه ..
#عادله_زمانی
@adelehz
از عشاقی که معلوم نیست بهم رسیدند یا فراق بینشان دیوار کشید .
عشاقی که حتی کسی بعد از سالیان دراز نمی داند کجایند و اگر هستند هنوز عاشقند یا نه ..
#عادله_زمانی
@adelehz
من اورا دوست داشتم
آوا گاوالدا
فرستنده : اورانوس تاج الدینی
چرا میخوانم : خطوطی که به ما می گوید هر نگه داشتنی عشق و تفاهم نیست. گاهی باید گذاشت و گذشت...
#چی_بخوانیم
@adelehz
آوا گاوالدا
فرستنده : اورانوس تاج الدینی
چرا میخوانم : خطوطی که به ما می گوید هر نگه داشتنی عشق و تفاهم نیست. گاهی باید گذاشت و گذشت...
#چی_بخوانیم
@adelehz
سخت گذشت تا فهمیدم ؛
ما محکومیم به دوست داشتنِ کسانی که دوستمان دارند !
باید یاد بگیریم ؛
کسانی را بخواهیم که ما را می خواهند ،
باید گوویِ احساسمان را از میدانِ رابطه هایِ یک طرفه ، برداریم !
این قانونِ دنیاست ...
قانونِ ناگزیری ؛
که تاوانِ شکستنِ آن ؛
"شکستن" است .
@adelehz
ما محکومیم به دوست داشتنِ کسانی که دوستمان دارند !
باید یاد بگیریم ؛
کسانی را بخواهیم که ما را می خواهند ،
باید گوویِ احساسمان را از میدانِ رابطه هایِ یک طرفه ، برداریم !
این قانونِ دنیاست ...
قانونِ ناگزیری ؛
که تاوانِ شکستنِ آن ؛
"شکستن" است .
@adelehz
جاناتان مرغ دریایی
ریچارد باخ
فرستنده :ابراهیم
چرا میخوانیم : چون به من می آموزد که نسبت به افکار ؛ عقاید و دانسته های گذشتگان کمی شک کنم و سنت شکن باشم ؛ تا بتوانم مسیرهای ناشناخته ی را تجربه و کشف کنم .
#چی_بخوانیم
@adelehz
ریچارد باخ
فرستنده :ابراهیم
چرا میخوانیم : چون به من می آموزد که نسبت به افکار ؛ عقاید و دانسته های گذشتگان کمی شک کنم و سنت شکن باشم ؛ تا بتوانم مسیرهای ناشناخته ی را تجربه و کشف کنم .
#چی_بخوانیم
@adelehz
قدیم تر ها
در ها چوبی بود
و پشت درهای چوبی دختران چادر گل گلی نشسته بودند که عشقهایشان را روی ظرفهای شله زرد نذری نقش می زدند...
قدیم تر ها هم شله زردها شیرین تربود و خوش عطر تر هم خانه ها آرام تر و هم عشق ها واقعی تر
کاش قدیم تر ها باز میگشت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
در ها چوبی بود
و پشت درهای چوبی دختران چادر گل گلی نشسته بودند که عشقهایشان را روی ظرفهای شله زرد نذری نقش می زدند...
قدیم تر ها هم شله زردها شیرین تربود و خوش عطر تر هم خانه ها آرام تر و هم عشق ها واقعی تر
کاش قدیم تر ها باز میگشت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
چهار میثاق
دون میگویل روییز
فرستنده : ❤️
چرا بخوانیم : به من آموخت باید از قالبهایی که بخاطر دیگران براخودم ساختم دربیام و برترس هام غلبه کنم تا به ارامش برسم 😊
#چی_بخوانیم
@adelehz
دون میگویل روییز
فرستنده : ❤️
چرا بخوانیم : به من آموخت باید از قالبهایی که بخاطر دیگران براخودم ساختم دربیام و برترس هام غلبه کنم تا به ارامش برسم 😊
#چی_بخوانیم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوا، آرام !
شب، خاموش !
راهِ آسمان ها، باز !
زمان، در بستر شب خواب و بيدار است .
فريدون مشيری
شب زیبا
@adelehz
شب، خاموش !
راهِ آسمان ها، باز !
زمان، در بستر شب خواب و بيدار است .
فريدون مشيری
شب زیبا
@adelehz
ای صبا گر بگذری
بر کوی مهرافشان دوست
یار ما را گو سلامی،
دل همیشه یاد اوست
حافظ
صبح به خیر ❤️
@adelehz
ای صبا گر بگذری
بر کوی مهرافشان دوست
یار ما را گو سلامی،
دل همیشه یاد اوست
حافظ
صبح به خیر ❤️
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
صبح به صبح
روزت را با دعا شروع کن .
دعا برای آرامش برای سکوت برای رویدن گلها در مسیر راهت .
دعا برای آفتاب برای لبخند برای یک لحظه شادی عمیق
و خلاصه که دعا برای تمام چیزهایی که پولی نیستند ولی زندگی را زیباتر میکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
روزت را با دعا شروع کن .
دعا برای آرامش برای سکوت برای رویدن گلها در مسیر راهت .
دعا برای آفتاب برای لبخند برای یک لحظه شادی عمیق
و خلاصه که دعا برای تمام چیزهایی که پولی نیستند ولی زندگی را زیباتر میکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
قلندر و قلعه
سید یحیی یثربی
فرستنده: نیلوفر
چرا می خوانیم: زندگینامه شیخ سهروردی از زبان نویسنده؛ چقدر خوب است که ما با شخصیتهای مهم و عرفانی در فرهنگ و تمدن ایران نیز آشنا بشویم؛
و حال و هوای عرفانی و همدلی با وجود تفاوت ظاهری مذاهب و همچنین شناخت جنبه های عرفانی وجود انسان.
#چی_بخوانیم
@adelehz
سید یحیی یثربی
فرستنده: نیلوفر
چرا می خوانیم: زندگینامه شیخ سهروردی از زبان نویسنده؛ چقدر خوب است که ما با شخصیتهای مهم و عرفانی در فرهنگ و تمدن ایران نیز آشنا بشویم؛
و حال و هوای عرفانی و همدلی با وجود تفاوت ظاهری مذاهب و همچنین شناخت جنبه های عرفانی وجود انسان.
#چی_بخوانیم
@adelehz
در زندگی، تعداد محدودی بله در اختیار ما قرار دارد، که پیش از بهکارگیریشان، باید با تعداد بیشماری خیر، از آنها محافظت کنیم!
کریستین بوبن
@adelehz
کریستین بوبن
@adelehz
سیزده دلیل برای اینکه ...
جی آشر
فرستنده: نسیم داوودی
چرا بخوانیم : این کتاب فوق العادس. یادمون میده که رفتارمون هرچند درنظر خودمون کم اهمیت ممکنه زندگی بقیه رو به طور خیلی ناجوری تحت الشعاع قرار بده.عالیِ عاااالی
#چی_بخوانیم
@adelehz
جی آشر
فرستنده: نسیم داوودی
چرا بخوانیم : این کتاب فوق العادس. یادمون میده که رفتارمون هرچند درنظر خودمون کم اهمیت ممکنه زندگی بقیه رو به طور خیلی ناجوری تحت الشعاع قرار بده.عالیِ عاااالی
#چی_بخوانیم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بین راه یادش اومد بچه داره ...
@adelehz
@adelehz
هنگامی که نیچه گریست
اروین یالوم
فرستنده : هانیه محمدی
چرا بخوانیم : تلفیقی از آموزش و داستان.
داستان عشق نافرجام نیچه به لوسالومه و البته آموزش جلسات روان درمانی به شیوه وجودی.
کتاب پر از جملات کلیدی ناب و تاثیرگذار است مثل: شکستن پیمان زناشویی بهتر از شکسته شدن توسط این پیمان است.
بامطالعه این کتاب میتونیم تاحدی با زندگی نامه شخصیت های جذابی مثل نیچه؛ بروئر و فروید آشنا بشیم.
#چی_بخوانیم
@adelehz
اروین یالوم
فرستنده : هانیه محمدی
چرا بخوانیم : تلفیقی از آموزش و داستان.
داستان عشق نافرجام نیچه به لوسالومه و البته آموزش جلسات روان درمانی به شیوه وجودی.
کتاب پر از جملات کلیدی ناب و تاثیرگذار است مثل: شکستن پیمان زناشویی بهتر از شکسته شدن توسط این پیمان است.
بامطالعه این کتاب میتونیم تاحدی با زندگی نامه شخصیت های جذابی مثل نیچه؛ بروئر و فروید آشنا بشیم.
#چی_بخوانیم
@adelehz