"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یاد من باشد امروز دم صبح ،
جور دیگر باشم ...
بد نگویم به هوا ، آب ، زمین !
مهربان باشم با مردم شهر ...
و فراموش کنم هر چه گذشت
فریدون مشیری
رورتون پر از خیر وبرکت❤️
@adelehz
عزیز کوچکم
هرکجای دنیا که هستی
یادت نرود صبح به صبح
چایت را داغ بنوشی
روزت را گرم شروع کن تا گرم پیش رود تا گرم تمام شود ..
#عادله_زمانی
@adelehz
هر روز ،آغازی تازه ست .
با قلبی شکرگزار ازخواب برخیز...
@adelehz
Audio
آهای عالیجناب،عشق
فرشته ی عذاب عشق ...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کشاورزی الاغ پیری داشت که یک روز اتفاقی به درون یک چاه بدون آب افتاد. کشاورز هر چه سعی کرد نتوانست الاغ را از درون چاه بیرون بیاورد.


پس برای اینکه حیوان بیچاره زیاد زجر نکشد، کشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاک پر کنند تا الاغ زودتر بمیرد و مرگ تدریجی او باعث عذابش نشود.


مردم با سطل روی سر الاغ خاک می ریختند اما الاغ هر بار خاک های روی بدنش را می تکاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاک زیر پایش بالا می آمد، سعی می کرد روی خاک ها بایستد.


روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا اینکه به لبه چاه رسید و در حیرت کشاورز و روستائیان از چاه بیرون آمد ...

مشکلات، مانند تلی از خاک بر سر ما می ریزند و ما همواره دو انتخاب داریم: اول اینکه اجازه بدهیم مشکلات ما را زنده به گور کنند و دوم اینکه از مشکلات سکویی بسازیم
@adelehz
گفتم زمان که بگذرد ازیادت خواهم برد
نه تنها از یاد نرفتی بلکه زمان راهم گم کردم .
واین همان خاصیتی ست که روزگاری در سرزمینهای دور پشت دریاها اسمش را عشق گذاشتند.
#عادله_زمانی
@adelehz
و رسالت من این خواهد بود
تا دو استکان چای داغ را
از میان دویست جنگ خونین
به سلامت بگذرانم
تا در شبی بارانی
آن ها را
با خدای خویش
چشم در چشم هم نوش کنیم

حسین پناهی
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اراده و هدف دو واژه جادویی خوشبختی ساز...
#شما_فرستادین
ارسالی از خانم پریسا راغیان
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Saleh Salehi [BibakMusic.com] – Saleh Salehi Refighe Ghadimi [BibakMusic.com]
رفیق داشته باشی 7سال باشه که یه روز ازش بیخبر نباشی برات این اهنگ و بفرسته ادم احساس شعف نکنه ؟😍💋
سارای مایی ❤️💋
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگی در شادی تعریف میشود.
میگویند مصریان باستان معتقد بودند بعد از مرگ از آنها دو سوال پرسیده میشود:
یک: شادی را یافتی؟
دو: شادی را آفریدی؟

صبح به شادی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر بار که خورشید طلوع میکند
هربار که پرنده ای اواز صبحگاهی میخواند
یعنی زنده ای
و زندگی متاع پربهایی ست
از دست نده آن را ..
#عادله_زمانی
@adelehz
زغوغای جهان فارغ
:)
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
استادی میگفت آدمی خلق شده ست برای غم ..شاید غم و غصه راز عشق خدا باشد .میگفت تا دلت غم نگیرد تا درد غصه به جانت نشیند دلت ان طور که باید هوای خدا را نمیکند ان اندازه که باید دنبال شانه برای تکیه دادن نمیگردی .شاید خدا انسان را برای دل خودش افرید و غم را نیز در دلش جا داد تا آدمیزادش دلش بخواهد همیشه یادش کند...
#عادله_زمانی
@adelehz
داشتم به مدتی که گذشت فکر می کردم .به آدمهایی که دیدم به ناراحتی ها و خوشی به این فکر کردم که یک تجربه متفاوت چقدر دنیا را در دید من تغییر داد.وچقدر سبب شد عاقل ترشوم و تصمیمات پخته تری بگیرم
اتفاقی که اصلا برایم خوشایند نبود و مدت زیادی مرا درگیر خود کرده بود .اما امروز که تمام استرس ها و ناراحتی ها به پایان رسیده ست من در پس باران شدید دیروز افق های جدیدی از روشنایی را میبینم و چیزهایی که شاید اگر این سختی را از سر نمیگذراندم هرگز قادر به دیدنشان نبودم.
آدمهایی را شناختم که خوب نبودند اما امروز که به آن روزها فکر میکنم احساس میکنم آشنایی با این جور آدمها برای هرکس حکم زدن واکسن را دارد یعنی تو با ویروسی که کمی آزارت میدهد دست و پنجه نرم میکنی تا از ویروسهای بزرگ تر بعدی محافظت شوی .تا پخته تر شوی و دیگر کسی نتواند آزارت بدهد.
چقدر پشت هر سختی و فرود خدا ایستاده ست تا درس بدهد به آدمها ...تا آدمها یادبگیرند و بدست آورند.اگر آهن به کوره نرود و ذوب نشود که ساخته نخواهد شد.
بهر روی می دانم که راه دراز ست و هنوز راه بسیاری مانده ست اما یادمیگیریم که هرچه خداوند بر سر راهم قرار داد را بپذیرم و به انچه او می داند و من نمیدانم احترام بگذرام.
#عادله_زمانی
@adelehz
چو گل در باغ حسنش خوش بخندم
چو صبح از آفتابش خوش برآیم

مولانای جان

صبح سرد خزانی تون بخیر وعافیت
@adelehz
لحظاتی وجود دارد که ما خوشبختیم اما بشکلی غافل منتظریم تا خوشبختی از راه برسد.لحظاتی که کوتاهند زودگذرند و موجب آرامش ما هستند اما حس نمیشوند .برای ادامه دادن خوشبختی راه طولانی نباید رفت فقط کمی باید دقیق تر به اطراف نگریست ...
پ.ن آرامش و خوشبختی خاصی در عکس دیده میشه ..
#عادله_زمانی
@adelehz