"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
🎀 @adelehz


مادر بزرگ دوستم
پیرزن مدرنی ست..
از آنهای که چروک صورتشان را اندازه ی حلقه ی ازدواجشان دوست دارند ،
از آنهایی که هر صبح جلوی آینه می ایستند ، کرم روزشان را زده، خط چشمشان را با سرمه سیاه میکنند و برای بلندتر دیده شدن مژه هایشان شب ها روغن بادام و روزها ریمل مارکدار از آب گذشته میزنند !!
من مادر بزرگ دوستم را
دورا دور میشناسم
اما دوستم می گوید مادر بزرگش معتقد است:
زن
در هر سن و سالی باشد
باید از افتادن مژه هایش بترسد
مثل دوران جوانی که
افتادن هر مژه
دل آدم را میلرزاند
باید مراقب چشمانش ، مژه هایش و صورتش باشد
نگذارد زیبایی اش
محدود باشد به 20تا 30 سالگی....
.
برایم سوال پیش می آید که چه چیز مادر بزرگ دوستم را انقدر امیدوار کرده ؟!!!

یادم می آید دوستم گفته بود:
پدربزرگش هنوز برای همسرش گل میخرد و گاهی در جمع قربان صدقه اش
میرود ، بدون او هیچ جا نمیرود ، بدون او خوابش نمیبرد...و همه میدانند پدر بزرگ از جوانی عاشقش بوده است ...❤️
قطعأ مادر بزرگ دوستم معشوقه ی خوبیست و این باعث امیدواری أش بوده، چون معتقدم
معشوقه بودن
زن هارا زیباتر میکند...🌹
به آنها امید و انگیزه می دهد
که برای زیباییشان تلاش کنند ؛
خوب باشند
مهربان باشند
و زنده بمانند..
.
به همه ی اینها فکر میکنم و میفهمم چرا مادربزرگ های بعضی ها مدرن نیستند ، زود پیر میشوند و زود میمیرند!!
دلم برای مادر بزرگ خودم
و بعضی ها
خیلی میسوزد !!
خیلی...
🎀 @adelehz
1
دستت بالای همه ی دستهاست برترازهمه قدرتها
وهمین دست ،دست ناتوان مرا نیز هزاربار
گرفته است..
چه شکوهی درتوست....

#عادله_زمانی
@adelehz
تورا از دور میبینم چه حاصل!
به پهلویت نمیشینم چه حاصل
درخت حسن تو گل بار داره
ازاون گلها نمیچینم چه حاصل!
@adelehz
بی همگان به سر شود
بی تو ،سحر نمی شود...⭐️
شب بخیر❤️💤🌙⭐️
@adelehz
وقتی می رفتی
آب پشت سرت ریختم ...
فکر کردم آب روشنایی ست
وتورا به خانه بازمیگرداند
چه میدانستم یک کاسه آب میشود دریا
میبرد تورا ....تا انتهای دنیا..
#عادله_زمانی
@adelehz
من حتی از قالی کرمان هم میترسم..
میترسم تورا بین گل بوته هایش گم کنم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
کمی با من مهربان باش
دست سرد قلبم را محکم بگیر
بگذارهربار که به دیدارت می آیم
نقاب مضحک لبخندمسخره ام را کناربگذارم
وبا دلتنگی هایم بیایم مطمئن ازاینکه توپاکشان میکنی ازذهنم ودلم..
#عادله_زمانی
1
دختران دنیا
همه شیرینند
فقط گاهی چون فرهادشان را گم کرده اند تلخ میشوند....
#عادله_زمانی
پ.ن سوفیا لورن،زیبای بی تکرار❤️
@adelehz
این دیگر چه جادویست؟
حتی وقتی نیستی هم عطرت درخانه ام میپچد.نکند بادرا هم مثل دل من خریده ای؟
#عادله_زمانی
@adelehz
یک پیانو لطفا
میخواهم امشب نت های نبودنش
را بنوازم...
#عادله_زمانی
@adelehz
هرروزکنارپنجره ی روبه کوچه مینشینم
شنیدم پستچی پیرمحله مان هرشنبه ازاین کوچه میگذرد.
میگویندیک کیف پرازنامه های نرسیده دارد.
میترسم...
ازاینکه کیفش پرازنامه های من به توباشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
1
میون این همه سرگردونی
دل من گرفته ماه پیشونی👇🎼🎧🌙
حالا بکسی نگویی
بین خودمان بماند
ولی من به دیوارهم حسادت میکنم
چه بی بهانه سایه ات را درآغوش میکشد...
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی یک شاخه گل بخر
فقط برای خودت
تنها کسی که هیچوقت ترکت نمیکند..
#عادله_زمانی
@adelehz
1
برای بهشت رفتن منتظر مردن نمیمانم
یک لیوان چای تازه دم
با قند لبخندت
مارابس است..
#عادله_زمانی
@adelehz
1
چشارووووو😊😊
@adelehz
2
دلم پرواز میخواهد
شبیه بادکنکهای رنگی دختربچه توی پارک
اما بغضهایم سنگین است.
زمینگیرم میکند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
😢1
خوشا صبحی که چون ازخواب خیزم
به آغوش تو،ازبسترگریزم..
سایه
@adelehz
1
میشود کمی بخندی؟؟
زندگی یادم رفته توبخند
تادوباره بیاداورم رسم زنده بودن را..
#عادله_زمانی
@adelehz
1