روانشناس سوئیسی تعبیرِ جالبی از انسانِ خوشحال دارد که بسیار از
تعریفِ عادی و معمولِ خوشحالی فاصله دارد
بر اساسِ این تعریف، خوشحال بودن یعنی:
توانمندیِ بالای ما در شکیبایی و استقامت در برابر سختی ها.
خوشحالی یعنی اطمینانی درونی به این که درد و رنج و سختی و بیماری و مرگ جزء لاینفک زندگی ست
اما هیچ کدام از آنها نمی تواند مرا از پا بیاندازد.
خوشحالی یعنی میل به زندگی علی رغم علمِ به فانی بودنِ همه چیز، خوشحالی یعنی در سختی ها لبخند زدن
خوشحالی یعنی آگاهی از توانمندی بزرگ ما برای به دوش کشیدنِ مشکلات.
خوشحالی یعنی بعد از هر زمین خوردن همچنان بتوانیم بلند شویم، بعد از هر گریه همچنان بتوانیم بخندیم و لبخند بر لبِ دیگر همنوعان بیاوریم.
خوشحالی یعنی حضورِ کاملِ ما در هستی، خوشحالی یعنی همچون رودجاری بودن و در حرکت بودن،عبور کردن و به عظمتی بی پایان چشم دوختن خوشحالی یعنی توانایی ما به گفتنِ یک آریِ بزرگ به زندگی.
👤کارل گوستاو یونگ
@adelehz
تعریفِ عادی و معمولِ خوشحالی فاصله دارد
بر اساسِ این تعریف، خوشحال بودن یعنی:
توانمندیِ بالای ما در شکیبایی و استقامت در برابر سختی ها.
خوشحالی یعنی اطمینانی درونی به این که درد و رنج و سختی و بیماری و مرگ جزء لاینفک زندگی ست
اما هیچ کدام از آنها نمی تواند مرا از پا بیاندازد.
خوشحالی یعنی میل به زندگی علی رغم علمِ به فانی بودنِ همه چیز، خوشحالی یعنی در سختی ها لبخند زدن
خوشحالی یعنی آگاهی از توانمندی بزرگ ما برای به دوش کشیدنِ مشکلات.
خوشحالی یعنی بعد از هر زمین خوردن همچنان بتوانیم بلند شویم، بعد از هر گریه همچنان بتوانیم بخندیم و لبخند بر لبِ دیگر همنوعان بیاوریم.
خوشحالی یعنی حضورِ کاملِ ما در هستی، خوشحالی یعنی همچون رودجاری بودن و در حرکت بودن،عبور کردن و به عظمتی بی پایان چشم دوختن خوشحالی یعنی توانایی ما به گفتنِ یک آریِ بزرگ به زندگی.
👤کارل گوستاو یونگ
@adelehz
هرکس به گونه ای دلش رابه زندگی خوش میکند به دلخوشی های مردم به شکل سازگاری شان با دنیا به شیوه ی جنگشان با مشکلات دست نزنیم،ایراد نگیریم وبگذاریم دل مردم به خودشان خوش باشد...
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چشمک دختر کش فقط :)))
@adelehz
@adelehz
اه اگر می شد عشق را مثل بناهای تاریخی سالها زنده وبرپا نگاه داشت .دنیا چه دنیای زیباتری می شد.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
رها کن ؛
هر آنچه که فکرِ خواستنش ، زمین گیرت می کند .
این وابستگی هایِ بی ثمر ؛
به بغضِ کهنه ای می مانَد بیخِ گلو ، که تا رها نشود ؛ آرامشِ دنیایِ تو بر نخواهد گشت .
رهایش که کردی ؛ اشک می ریزی ، عذاب می کشی و تمامِ حسرت و ترس هایِ ته گرفته ات به یک باره از چشمانت بیرون می ریزد .
تا جایی که سبُک می شوی و به نقطه ی پذیرش و بی تفاوتیِ محض می رسی .
جایی که دیگر ، نه دلیلی هست برایِ ترسیدن ، نه حسرتی برایِ خوردن ، نه چیزی برایِ از دست دادن ،
گذشته و نداشته هایت را فراموش می کنی و دل می دهی به اتفاقاتِ خوبِ پیشِ رو .
بعضی رها کردن ها ، فقط تصورشان ترسناک است !
@adelehz
هر آنچه که فکرِ خواستنش ، زمین گیرت می کند .
این وابستگی هایِ بی ثمر ؛
به بغضِ کهنه ای می مانَد بیخِ گلو ، که تا رها نشود ؛ آرامشِ دنیایِ تو بر نخواهد گشت .
رهایش که کردی ؛ اشک می ریزی ، عذاب می کشی و تمامِ حسرت و ترس هایِ ته گرفته ات به یک باره از چشمانت بیرون می ریزد .
تا جایی که سبُک می شوی و به نقطه ی پذیرش و بی تفاوتیِ محض می رسی .
جایی که دیگر ، نه دلیلی هست برایِ ترسیدن ، نه حسرتی برایِ خوردن ، نه چیزی برایِ از دست دادن ،
گذشته و نداشته هایت را فراموش می کنی و دل می دهی به اتفاقاتِ خوبِ پیشِ رو .
بعضی رها کردن ها ، فقط تصورشان ترسناک است !
@adelehz
لذت دنیا داشتن کسانی ست که دوستشان داریم ودوستمان دارند .گاهی تلفنی، حضور داشتنی وچایی که باهم مینوشیم و دنیایی که باهم شریکیم ..
#عادله_زمانی
📷نسیم
#چای_تایم
@adelehz
#عادله_زمانی
📷نسیم
#چای_تایم
@adelehz
Forwarded from استودیو جان ماه
داشت بهونه میگرفت و حرف رفتن میزد که بلاکش کردم
دو روز بعد یواشکی گفت: میشه منو از بلاک خارج کنی؟
گفتم تو قول میدی دیگه حرف رفتن رو نزنی؟!
گفت: باشه
به ساعت نکشیده بود که یه بهونه ای گرفت و گفت لیاقتمو نداری و بلاکم کرد...
تازه فهمیدم دردش من نبودم، دلش میخواسته اول اون منو بلاک کنه...
برمیگرده. مث دفعه های قبل. اما این بار دیگه شرطی درکار نیست... آغوشی هم در انتظارش نیست.
اینجا و امروز، پایان قصه ی دیوونه و دلبر بود. درست در ششمین ماهگرد تولدشون.
خداحافظ دلبر و دیوونه ی دوست داشتنی.
به خدا میسپرمتون و متاسفم که هرگز روی آرامش رو نخواهید دید.
ی ب
@adelehz
دو روز بعد یواشکی گفت: میشه منو از بلاک خارج کنی؟
گفتم تو قول میدی دیگه حرف رفتن رو نزنی؟!
گفت: باشه
به ساعت نکشیده بود که یه بهونه ای گرفت و گفت لیاقتمو نداری و بلاکم کرد...
تازه فهمیدم دردش من نبودم، دلش میخواسته اول اون منو بلاک کنه...
برمیگرده. مث دفعه های قبل. اما این بار دیگه شرطی درکار نیست... آغوشی هم در انتظارش نیست.
اینجا و امروز، پایان قصه ی دیوونه و دلبر بود. درست در ششمین ماهگرد تولدشون.
خداحافظ دلبر و دیوونه ی دوست داشتنی.
به خدا میسپرمتون و متاسفم که هرگز روی آرامش رو نخواهید دید.
ی ب
@adelehz
زنانگی چیزی بیش از مونث بودن است
Dr Shiri
@adelehz
برای تمام زنهایی که دوستشان دارید ارسال کنید.
برای تمام زنهایی که دوستشان دارید ارسال کنید.
صبح در كوچهی ما
منتظر خندهی توست
وقت آن است
كه خورشيد مجدد باشی...
ابراهیم فراهانی
صبح چهارشنبه تون بخیر
@adelehz
منتظر خندهی توست
وقت آن است
كه خورشيد مجدد باشی...
ابراهیم فراهانی
صبح چهارشنبه تون بخیر
@adelehz
امروزت را هم
مثل هر روز به دستان خدا بسپار...
خدای بازکننده گره های ناگشوده،پیدا کننده راههای گمشده،شادکننده دلهای ویران شده،چنین خدایی را که داریم غم معنا ندارد...
#عادله_زمانی
خدا پشت وپناه روزتان
@adelehz
مثل هر روز به دستان خدا بسپار...
خدای بازکننده گره های ناگشوده،پیدا کننده راههای گمشده،شادکننده دلهای ویران شده،چنین خدایی را که داریم غم معنا ندارد...
#عادله_زمانی
خدا پشت وپناه روزتان
@adelehz