"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
بهترین دوست من ،دختری ست که از عصای سفید استفاده میکند. کسی که با من در دبیرستان عادی درس خواند و شاگرد اول شد .همراه من با رتبه ی عالی وارد دانشگاه دولتی شد و با معدل بالا فارغ التحصیل شد .با رتبه 500در فوق لیسانس قبول شد و دیروز به من خبر معلم شدنش را داد...…
سلام عادله جان.پدر بزدگ من روحانی بودن.از ۵ سالگی نابینا شدن.وقتی شروع کردن به درس خوندن توی اون دوران کمبود امکانات کتابها رو دیگران براشون میخوندن.نمونش مامان خودم که ۱۴ سال کتاب برای پدر بزرگم خوندن.اونم کتابهای حوزوی.وقتی ایشون فوت کرد تمام شهر تعطیل شد به احترامش و تمام شهر توی مراسم تشییعشون شرکت کردن.اراده هم پیش این افراد کم مییاره چه برسه به ما انسانهای به اصطلاح سالم.😔😔😔

#شما_فرستادین
@adelehz
یک باغ ازمیوه های پاییزی
چیزی ست که دنیا بدهکار ست به من و ما :)
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روانشناس سوئیسی تعبیرِ جالبی از انسانِ خوشحال دارد که بسیار از
تعریفِ عادی و معمولِ خوشحالی فاصله دارد
بر اساسِ این تعریف، خوشحال بودن یعنی:
توانمندیِ بالای ما در شکیبایی و استقامت در برابر سختی ها.
خوشحالی یعنی اطمینانی درونی به این که درد و رنج و سختی و بیماری و مرگ جزء لاینفک زندگی ست
اما هیچ کدام از آنها نمی تواند مرا از پا بیاندازد.
خوشحالی یعنی میل به زندگی علی رغم علمِ به فانی بودنِ همه چیز، خوشحالی یعنی در سختی ها لبخند زدن
خوشحالی یعنی آگاهی از توانمندی بزرگ ما برای به دوش کشیدنِ مشکلات.
خوشحالی یعنی بعد از هر زمین خوردن همچنان بتوانیم بلند شویم، بعد از هر گریه همچنان بتوانیم بخندیم و لبخند بر لبِ دیگر همنوعان بیاوریم.
خوشحالی یعنی حضورِ کاملِ ما در هستی، خوشحالی یعنی همچون رودجاری بودن و در حرکت بودن،عبور کردن و به عظمتی بی پایان چشم دوختن خوشحالی یعنی توانایی ما به گفتنِ یک آریِ بزرگ به زندگی.

👤کارل گوستاو یونگ

@adelehz
هرکس به گونه ای دلش رابه زندگی خوش میکند به دلخوشی های مردم به شکل سازگاری شان با دنیا به شیوه ی جنگشان با مشکلات دست نزنیم،ایراد نگیریم وبگذاریم دل مردم به خودشان خوش باشد...
#عادله_زمانی
@adelehz
اه اگر می شد عشق را مثل بناهای تاریخی سالها زنده وبرپا نگاه داشت .دنیا چه دنیای زیباتری می شد.
#عادله_زمانی
@adelehz
رها کن ؛
هر آنچه که فکرِ خواستنش ، زمین گیرت می کند .
این وابستگی هایِ بی ثمر ؛
به بغضِ کهنه ای می مانَد بیخِ گلو ، که تا رها نشود ؛ آرامشِ دنیایِ تو بر نخواهد گشت .
رهایش که کردی ؛ اشک می ریزی ، عذاب می کشی و تمامِ حسرت و ترس هایِ ته گرفته ات به یک باره از چشمانت بیرون می ریزد .
تا جایی که سبُک می شوی و به نقطه ی پذیرش و بی تفاوتیِ محض می رسی .
جایی که دیگر ، نه دلیلی هست برایِ ترسیدن ، نه حسرتی برایِ خوردن ، نه چیزی برایِ از دست دادن ،
گذشته و نداشته هایت را فراموش می کنی و دل می دهی به اتفاقاتِ خوبِ پیشِ رو .
بعضی رها کردن ها ، فقط تصورشان ترسناک است !
@adelehz
لذت دنیا داشتن کسانی ست که دوستشان داریم ودوستمان دارند .گاهی تلفنی، حضور داشتنی وچایی که باهم مینوشیم و دنیایی که باهم شریکیم ..
#عادله_زمانی
📷نسیم
#چای_تایم
@adelehz
درد عشق را ،
دارو به جز دیدار نیست

امیرخسرو دهلوی
@adelehz
خداحافظ دیوونه و دلبر دوست داشتنی

@JaaneMaah
داشت بهونه میگرفت و حرف رفتن میزد که بلاکش کردم
دو روز بعد یواشکی گفت: میشه منو از بلاک خارج کنی؟
گفتم تو قول میدی دیگه حرف رفتن رو نزنی؟!
گفت: باشه

به ساعت نکشیده بود که یه بهونه ای گرفت و گفت لیاقتمو نداری و بلاکم کرد...

تازه فهمیدم دردش من نبودم، دلش میخواسته اول اون منو بلاک کنه...

برمیگرده. مث دفعه های قبل. اما این بار دیگه شرطی درکار نیست... آغوشی هم در انتظارش نیست.
اینجا و امروز، پایان قصه ی دیوونه و دلبر بود. درست در ششمین ماهگرد تولدشون.
خداحافظ دلبر و دیوونه ی دوست داشتنی.
به خدا میسپرمتون و متاسفم که هرگز روی آرامش رو نخواهید دید.
ی ب

@adelehz
زنانگی چیزی بیش از مونث بودن است
Dr Shiri
@adelehz
برای تمام زنهایی که دوستشان دارید ارسال کنید.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح در كوچه‌ی ما
منتظر خنده‌ی توست
وقت آن است
كه خورشيد مجدد باشی...

ابراهیم فراهانی

صبح چهارشنبه تون بخیر
@adelehz
شوق خزان ست و پر شدن درختان نار ...
📷آزاده رضایی

@adelehz
از طلای پاییز هیچ درختی بی نصیب نمی ماند...
پاییز اتاوا،کانادا
📷پریناز
@adelehz
صبونه❤️❤️
@adelehz