"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
پاییز زیبای سوئد و ارامش محض
#شما_فرستادین
📷روژین
@adelehz
دلم دوستی می خواهد که چای گرم و حال خوب کنارش به وفور یافت شود.
چنین دوستی حق مسلم تک تک مان ست.
#عادله_زمانی
📷سحر ابراهیمی
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نشود که پیرشوم و تو نیایی
ادرسم را فراموش نکن
سالها بعد پیرزنی آرام با گیسوانی صاف اما سفید روی آخرین نیمکت پارک ...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دزدی که فقط دزدی مال نیست!گاهی چیزی را دزد می برد که هیچ کس نمی تواند ببیند نمی تواند بفهمد چه چیز سرقت شده ست .گاهی دزد به اعتماد آدم می زند ،به باور آدم به خوش بینی اش به دل ساده اش ..گاهی دزد داروندارت را می برد و کسی بو نمی برد.نمیدانم فرصت داشتن فرزندی را خواهم داشت یا نه ولی کاش میتوانستم به تمام مادر پدرهای دنیا بگویم که به کودکانشان بیاموزند که وقتی بزرگ شدند با اعتماد کسی بازی نکنند .
ادمی وقتی اعتمادش را باورش را از دست میدهد وقتی با تمام وجود اطمینان کرده ست و نهایتش اعتمادش را شکستند ناگهان تهی میشود خالی میشود ته دلش یک زمستان سخت شروع میشود .
این ست که اعتماد کسی را دزدیدن اینقدر بد ست .
میخواهیم بمانیم یا برویم شامل زندگی کسی باشیم یا نباشیم حداقل کاری نکنیم که ته دل کسی زمستان راه بیفتد.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
راستش نمی‌دونم کدومشون بدترن...
شیاطین، یا آدمایی که از باور ما سوءاستفاده می‌کنند.


📽The Conjuring 2
@adelehz
زنده باش و زندگی کن ..
زندگی فرصتی ست که به هرکس یک بار داده میشود و بس ..
#عادله_زمانی
📷آزاده رضایی
صبح زیباتون بخیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح پنجشنبه که میرفتیم مدرسه :)))
@adelehz
وآغوش امن ترین جای جهان ست.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تا با غـم عـشق تـو مرا کار افتـاد
بیچـاره دلم در غـم بـسیار افتـاد..
مولانای جان
@adelehz
Yar Yar
Omid Hajili
🎧 @adelehz
آخر هفته قشنگی داشته باشید عزیزای دل❤️❤️
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌷🌷🌷
▪️همه ی ما میمیریم...
همه ی ما!

▫️بدون استثنا،
کمی دیرتر،
کمی زودتر،

▪️یک دفعه ناگهانی
تمام می شویم...

▫️یک روز همین خانه ای که سقف دارد خانه عنکبوت ها و لانه ی خفاش ها می شود،
همین ماشینی که دوستش داریم زیر باران در یک گورستان ماشین زنگ می زند،
همین بچه هایی که نفس مان به نفس شان بند است، می روند پی زندگیشان،
حتی نمی آیند آبی بریزند روی سنگ مزارمان...

▪️قبل از ما میلیاردها انسان روی این کره ی خاکی راه رفته اند.
مغرورانه گفته اند: مگر من اجازه بدم!
مگر از روی جنازه ی من رد بشید...
و حالا کسی حتی نمی تواند هم استخوان های جنازه شان را پیدا کند که از روی آن رد بشود یا نشود!

▫️قبل از ما کسانی زیسته اند که زیبا بوده اند،
دلفریب،
مثل آهو خرامان راه رفته اند.
زمین زیر پای تکان خوردن جواهراتشان لرزیده.
سیب ها از سرخی گونه هایشان رنگ باخته اند
و حالا
کسی حتی نامشان را هم به خاطر نمی آورد.

▪️قبل از ما کسانی بوده اند که در جمجمه ی دشمنانشان شراب ریخته اند و خورده اند.
سرداران و امیرانی که گرزهای گران داشته اند، پنجه در پنجه شیر انداخته اند،
از گلوله نترسیده اند
و حالا
کسی نمی داند در کجای تاریخ گم شده اند!

▫️همه این کینه ها،
همه ی این تلخی ها،
همه ی این زخم زبان زدن ها،
همه ی این کوفت کردن دقیقه ها به جان هم،
همه ی این زهر ریختن ها،
تهمت زدن ها،
توهین کردن ها به هم
همه..
تمام می شود.

▪️از یاد می رود و هیچ سودی ندارد جز اینکه زندگی را به جان خودمان و همدیگر زهر کنیم.

▫️اگر می توانیم به هم حس خوب بدهیم
کنار هم بمانیم
و اگر نه، راهمان را کج کنیم.
دورتر بایستیم و یادمان نرود که همه ی ما می میریم.
همه ی ما.
بدون استثناء ، کمی دیرتر.
کمی زودتر.
یک دفعه.
ناگهانی ...

#شما_فرستادین
@adelehz
Koja Bayad Beram
Roozbeh Bemani
🎧 @adelehz
کجا باید برم ..
روزی دلمان
بهرِ نگاری خوش بود

آن روز کجا رفت و
امروز کجا ماندیم و
آن یار چه شد

👤 لیلا مقربی
@adelehz
چقدر طول میکشد تا بتوانم بفهمم که چیزی که رفته برنمیگردد نه عمر نه زمان نه کودکی نه حال خاص خوب یا بد گذشته ..
چقدر باید بزرگ شوم تا یادبگیرم در لحظه زندگی کنم!
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
به دریا بسپارم که ببرد تمام دلتنگی ها را
شاید که به رسم دریا دلتنگی را بکشد و به ساحل بازپس اورد.
#عادله_زمانی
📷پریسا راغیان
@adelehz