"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
آخرین
ظهر جمعه
تابستان 97 تون
بخیر وبرکت ...
@adelehz
مثل خاطره ی
یک بار سفر به شمال
برای یک خانواده ی فقیر
تو ...
همیشه در یاد منی

علیرضا روشن

@adelehz
دوست داشتم تنها باشم و هیچ کسی کنارم نباشه
تمام آدما از دور قشنگ ترن
خودم باشم و خدای خودم..
ندا
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
کاش دوباره اینجابود
مثل تمام سالهای عاشقیمون
چی میشدمثل اون وقتهاکه منومیدیدوصدامومی شنیدقربون صدقه م بره...
دلتنگ خنده های ازته دلمون....دعواهامون....اخمامون....آشتی هامونم.....
کاش اینجابود کسی که عاشقانه دوسم داشت ودوستش داشتم وبخاطرزندگی وآینده ش مجبوربودم ک بگم بره....کاش این دفعه هم به حرفم گوش نمیکرد....

نسترن
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
طبیـــبم گر تو می بـاشی ،خدا را شکر  بیمـارم 
به بالیــنم  چومی آیی، حریص درد بســیارم 

اگر مرگ است آن خوابی که پایانش تو میباشی 
ببندم چشم خود هردم، ولی افسوس بیدارم 

شب تاریک هجران گر، طلوعش وصل توگردد 
 فراق وفصـل هجرانت به جان ودل خریدارم...
@adelehz
اخرین عصر جمعه ی تابستونی تون بخیر
خسته ی گذراندن نیمی ازسال نباشید مهربونها...
@adelehz
🔵 قدیما ﺣﺮﻳﻢ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﻧﺒﻮﺩ ﺣﺘﻲ ﺣﻤﺎﻣﺶ
ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺑﻮﺩ، ﻭﻟﻲ ﭼﺸﻢ ﻫﻴﭽﻜﺲ ﻫﺮﺯﻩ ﻧﺒﻮﺩ .

ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ ﭘﺎﻱ ﻛﺴﻲ ﺟﻠﻮ ﻛﺴﻲ ﺩﺭﺍﺯ ﻧﺒﻮﺩ، ﻭﻟﻲ
ﭘﺸﺖ ﭘﺎ ﺯﺩﻥ ﻫﻢ ﻧﺒﻮﺩ .

ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ ﺣﺮفی ﺗﻮی ﺩﻟﻬﺎ ﻧﺒﻮﺩ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ، ﺣﺮﻓﻲ
ﻫﻢ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻛﺴﻲ ﻧﺒﻮﺩ .

ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ ﺑﺮﮔﺮ ﻭ ﭼﻨﺠﻪ ﻭ ﺑﺨﺘﻴﺎﺭﻱ ﻧﺒﻮﺩ، ﮊﻟﻪ ﻭ ﭘﺎﻱ
ﺳﻴﺐ ﻧﺪﺍﺷﺖ، ﻧﻮﻥ ﻭ ﭘﻨﻴﺮ ﺑﻮﺩ.
ﺍﻭﺝ ﻛﻼﺳﺶ ﺗﻮﻱ ﺳﺒﺰﻱ ﻭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺗﺮﺷﻲ ﻭﺁﺵ ﺑﻮﺩ .

ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ ﺭﻧﮓ ﺳﺎﻝ ﻧﺒﻮﺩ، ﻣﺎﻧﺘﻮﻫﺎﻱ ﺭﻧﮕﺎﻧﮓ ﻧﺒﻮﺩ،
ﭘﻴﺮﻫﻦ ﺷﻴﻚ ﻭ ﺑﻲ ﺧﻂ ﻭ ﻳﻘﻪ ﻧﺒﻮﺩ ﻫﺮ ﭼﻲ ﺑﻮﺩ ﺗﻮﻱ
ﺑﻘﭽﻪ ﺑﻮﺩ

ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ ﭘﻴﺮﻫﻦ ﻣﻦ ﻭ ﺩﺍﺩﺍﺵ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻫﺮﭼﻲ ﺑﻮﺩ
ﺑﺮﺍﻱ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻪ ﺑﻮﺩ، ﺁﺭﺯﻭﻱ ﻳﻪ ﺑﭽﻪ
ﭘﻮﺷﻴﺪﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﻋﻴﺪ ﭘﺎﺭﺳﺎﻝ ﺩﺍﺩﺍﺵ ﺑﻮﺩ .

اﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ ﭘﻮﻟﻲ ﻧﺒﻮﺩ، ﻭﻟﻲ ﺩﻟﻬﺎ ﺧﻮﺵ ﺑﻮﺩ .


ﺧﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ

ﻭﻟﻲ ﺍﻻﻥ شاید ﻫﻤﻪ ﻣﻮﻥ ﭘﻮﻝ ﺩﺍﺭﻳﻢ، شاید ﺧﻮﻧﻪ
ﺩﺍﺭﻳﻢ، ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺩﺍﺭﻳﻢ، ﻫﺮ ﭼﻲ ﺑﺨﻮﺍﻳﻢ ﻣﻴﺨﺮﻳﻢ، ﻭﻟﻲ
ﺑﺎﺯ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ ﻳﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻢ ﺩﺍﺭﻳﻢ، ﻛﻪ ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ ﺭﻭ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ .

افسوس که دیگه دل خوش نداریم........

ﻛﺎﺵ ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ ﺧﺮﻳﺪﻧﻲ ﺑﻮﺩ، ﻛﺎﺵ ﻣﻴﺸﺪ،
ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﺍ ﺭﻭ ﻣﺜﻪ ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ ﻛﺮﺩ .

ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻗﺪﻳﻤﻴﺎ ﻣﺜﻪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭﺳﺖ
ﮔﻔﺘﻦ ﻛﻪ ﺧﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ...

قديما شبا بالا پشت بوم ميخوابيديم و ستاره
ها رو می شمرديم ودلمون به وسعت يه آسمون بود

اين روزها چشم ميندازيم به سقف محقر
اتاقمون و گرفتاری هامونو می شمريم ...

قديما يه تلويزيون سياه و سفيد داشتيم و يه
دنيای رنگی ...

اين روزا تلويزيونای رنگی و سه بعدی و يه
دنيای خاكستری ...

قديما اگه نون و تخم مرغ تموم ميشد ، راحت
می پريديم و زنگ همسايه رو هر ساعتی از شبانه
روز می زديم و كلی باهاش می خنديديم ...

اين روز ها اگه همزمان ، درب واحد اونا باز شه
بر ميگرديم تا كه مجبور نشيم باهاش سلام عليك كنيم ...

قديما از هر فرصتی استفاده می كرديم كه با
دوستا و فاميل ارتباط داشته باشيم چه با نامه چه
كارت پستال و چه حضوری ...

اين روزها با "بهترین دستگاه های رسانه ای"
هم ، ارتباط با هم نداريم ...

قديما تو يه محله جديد هم كه می رفتيم با
دقت و اشتياق به همه جا نگاه می كرديم ...

اين روزها دنيا را از پشت دوربينای عكاسی و
فيلمبرداری می بينيم ...

قدیما یه پنجشنبه جمعه بود و یه خونه پدر
بزرگه با فک و فامیل ...

این روزا پر از تعطیلی ،
ولی کو پدربزرگه؟
کو اون فامیل؟
کو اون خونه ؟
کو اون ...؟

قديما توی قديما موند ...

#شما_فرستادین
@adelehz
روز تولدش کنارش بودم ولی یک هفته بعد روز تولدم کنارم زد
همیشه پیش من خوشحال بود دلش برام پر میکشید
مگه میشه ؟ اون عشق من بود💔
امیدی که قلبم رو شکست..
Fares
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
دوست داشتم در همین لحظه
روی نیمکت کلاس درس ادبیات نشسته بودم و نگاه دبیر سی ساله ام را شکارمیکردم ومیگفتم من عاشقانه های نگاهت را می خوانم وهنوز که هنوز است خط به خطش را از برم،،،
م.ب
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
دوست داشتنت
شیرین ترین گناه من بود .
هرگز از آن نادم نشدم ...
از مادرمان آموخته بودم در تاریخ نیامده ست که حوا از خوردن سیب سرخ پشیمان بوده باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
عشق جانان درجهان هرگز نبودی کاشکی
یا چو بود اندر دلم کمتر فزودی کاشکی
آزمودم درد و داغ عشق باری صد هزار
همچو من معشوقه یک ره آزمودی کاشکی
نغنویدم زان خیالش را نمی‌بینم به خواب
دیده گریان من یک شب غنودی کاشکی
ازچه ننماید به من دیدارخویش آن دلفروز
راضیم راضی چنان روی ارنمودی کاشکی
هر زمان گویم ز داغ عشق و تیمار فراق
دل ربود از من نگارم جان ربودی کاشکی
ناله‌های زار من شاید که گر کس نشنود
لابه‌های زار من یک شب شنودی کاشکی
سعدی ازجان می‌خورد سوگند و می‌گوید به دل
وعده‌هایش را وفا باری نمودی کاشکی


M&❤️
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
دلم برای خواهرم خیلی تنگه. برای جمع 3 نفرمون ما 3 خواهر وقتی کنار همیم دنیا به کاممونه حتی اگه در بدترین شرایط باشیم. (خواهرم تو یه شهر دیگه زندگی میکنه)
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
خوب ساعت رسمی کشور تغییر کرد
حالا یک ساعت بیشتر وقت داریم دوست داشته باشیم و خوشحال باشیم و شکرگزار باشیم وامیدوارم
شاید بپرسید اینها همه چیزهای مثبت ست و جواب خواهم داد بله چون به اندازه کافی زمان برای غم صرف کرده ایم این یک ساعت بیشتر را صرف حال خوب و لبخندی روی لب کنیم .
حتی اگر سخت ست امتحانش مجانی ست...
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم بابابزرگ مومیخواد ودل بزرگ ومهربونش...دلم نصیحتاشو میخوادتوسرمای پاییزوزمستون کنارچراغ علاالدین....دلم حرفاتومیخوادکه دلامون وقرص میکرد وتحمل مونو زیاد..کاش پیشم بودی...کاش اینجابودی
س-ق
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
فکر میکنید تابحال قدر عزیزانتون و خوب دونستید؟اگر روزی نباشند به خاطر رفتارتون با اونها خودتون رو سرزنش میکنید؟؟
anonymous poll

نه .کم کاری کردم چیزی که لایقش بودند را از اونها دریغ کردم😔 – 84
👍👍👍👍👍👍👍 57%

بله.سعی کردم هیچوقت قلبشون و نشکنم ❤️ – 63
👍👍👍👍👍 43%

👥 147 people voted so far.
کاش حالا کسی که ترکم کرد کنارم بود تا از او بخاطر درسی که در زندگی به من داد تشکر کنم.وبگویم ممنونم که با رفتنت به من آموختی زندگی همیشه در هر حال ادامه دارد....
گل سرخ
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
دلم برای برادرم همیشه تنگ است ؛تنگِ تنگ.
بخاطر شرایط بدِ اقتصادی برای همیشه از ایران رفت.تحصیلات بسیاری بالایی داشت و درآمد بسیار اندک.
بعداز رفتنش پدرم سکته مغزی کردو مادرم بخاطر گریه های زیاد آب مروارید آورد و چند بار عمل جراحی کرد و الان یکی از چشمان قشنگش تقریبا بینایی ندارد.
دلم میخواست برادرم کنارمان بود و لبخند و خوشحالی مهمان خانه ما بود اما حیف و صد حیف دیگه پیش ما نیست و جایش خالیست ....
لیلا
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
پاییز که بیاید
خرمالوهای باران خورده ته باغ قدیمی مادربزرگ هم می آید ...
خرمالوی نارس گس ست و خرمالوی رسیده خوش مزه درست شبیه عشق ...
#عادله_زمانی
تورا آرزو نکردم
چون
خیلی چیزا هست تو دنیا که نمیشه آرزوشون کرد
ولی!
آرزوی منی
کاش به گورت نبرم ..‌...
مرضیه
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
دوست داشتم مادر سبز طبيعت كنارم بود و من گيسوان سبز بهاري اش را شانه مي كردم اما افسوس كه او سالهاست با ما قهر كرده چون طبيعت را به راحتي آلوده مي كنيم و محيط زيست كشورمان را تخريب ميكنيم و سفيهانه حسرت طبيعت زيباي كشورهاي ديگر را مي خوريم ....
سپيده
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz