"زنی که‌گم کردم "
4.44K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
گاهی به خودت فرصت بده
مثلا بعد از روزها فکر و استرس و تشویش یک لیوان چای پررنگ بنوش و بگو این هم میگذرد و این شاید رسالتت دراین دنیا باشد که هر روز پخته تراز دیروز باشی..
#عادله_زمانی
@adelehz
روانشناسی فساد و تجاوز به حقوق دیگران

اگر می بینید که کسی در رستوران یا هتل ،شکر یا شیر چای خود را بیشتر از مقداری که در خانه مصرف می کند مصرف می کند، بیانگر این است که او زمینه فساد را دارد.

وقتی کسی در رستوران یا اماکن عمومی هست و مقدار زیادی دستمال کاغذی، صابون یا عطر استفاده می کند، در حالی که در منزل خودش این گونه نیست، بدین معنا است که اگر شرایط اختلاس برایش فراهم شود، اختلاس می کند.

اگر در جشن ها و بوفه های آزاد زیاد می خورد در حالی که می داند شخص دیگری آن را حساب می کند، بدین معناست که اگر فرصت خوردن مال دیگران را پیدا کند، این کار را انجام خواهد داد.

اگر کسی معمولا هنگامی که در صف ‌هست و حقوق در صف بودن را رعایت نمی کند پس زمینه این رادارد که برای رسیدن به هدف خود از کتف دیگران هم بالا برود.

اگر بر این باور هست که هر چه را در خیابان پیدا کرد، حق اوست در حالی که مال دیگران بوده است، پس قابلیت دزدی در او وجود دارد.

اگر جزو کسانی هست که فامیلی دیگران بیشتر از اسم آن ها برای او اهمیت دارد، یعنی این که در او زمینه نژاد پرستی وجود دارد و احتمال دارد که تنها با توجه به اصل و نسب دیگران به آن ها کمک کند، هم چنین ایده و افکار دیگران برای او مهم نیست، بلکه تنها خود شخص برای او اهمیت دارد.

هنگامی که به قوانین راهنما و رانندگی توجهی ندارد و به آن اعتنایی نمی کند، بیانگر این است که زمینه تجاوز و سرکشی را دارد، حتی اگر قرار باشد اشخاص بی گناهی هم در این بین صدمه ببینند.

اگر کسی این پیام را خواند و به خود گفت که این مسایل ضروری نیستند، یعنی این که او مصلحت خود را بر مصلحت جمع ترجیح می دهد.

#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یاد بگیریم بزور خودمون و به کسی تحمیل نکنیم 🤦‍♂🤦‍♀
@adelehz
به چیزهای خوب فکر کن ..
رویا تنها سرمایه ای ست که هیچ کس نمیتواند از تو بگیرد...
#عادله_زمانی
@adelehz
دوست داشتید همین حالا کی کنارتان بود؟و چرا؟
برایم در دو خط بنویسید 👇👇
@az1310
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
اتفاقا من دوست داشتم هيچكس كنارم نبود،
با ارزش تر از تنهايي مگه داريم!؟

بدون نام
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
دوست داشتم دوستی که سالهاست گمش کردم .. کنارم بود ..
سعید
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
مادرم هر سال عاشورا نذر شله زرد داشت و فقط هم به بچه هاي زنجيرزن و سينه زن كم سن و سال، و يا پخش نذري به موسسه هاي نگهداري از كودكان. دو سال از نبودنش در بين ما مي گذرد. امسال نذري مادر را طوري ديگري ادا كرديم. بماند چطور! كاش الان مادر اينجا بود و دست و پايش رو غرق بوسه مي كردم و مي گفتم نذرت قبول عزيزجون ❤️

شيلا
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
همیشه جای یک نفر خالیست...
در خانه, کنار شومینه هر روز صبح...
در ترافیک بی امان شهر...
نشسته بر نیمکت کهنه پارک...
روی صندلی کناری ,در اتوبوس...
در قدم زدن های هر روز عصر...
در بی خوابی های هر شامگاه...
همیشه جای یک نفر خالیست....
سایه ای که شبیه توست,اما کنارم نیست...
ماهک
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
من دوس داشتم الان کنار همسر💍 و پسرم 👦بودم ... هر سه باهم 👪
دلتنگ آن روزها هسسستم 💔... آن روزهایی که هیچ کس فکر نمیکرد روزی اینگونه از جدا بودن زجر بکشیم🤦‍♀👦🤦‍♂
چقد زود دیر میشود ... 😔😔
Miss maryam
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
کاش روز تولدم عشقم کنارم بود
امید
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
دوست داشتم عشقم الان کنارم بود چون اونه که فقط به حرفام گوش میده با دقت
آیناز
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
1
دوست داشتم بابام الان پيشم بود حتي شده براي يك ساعت هم كه شده پيشم بود دلم واسش تنگ نشده دلم براش لك زده براي صداش وقتي كه (پزشك دهكده )صدام ميكرد پر ميزنه ،بابا جونم تو كه ميگفتي نفسام به نفسات بنده چطور شد كه روزگار تونست ما رو اينجور جدا كنه از هم هميشه تو ترازو زور دنيا بيشتره...
ناشناس
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
هفته پیش کنارم بود اما الان نیست😔
ملیحه
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
خیلی ها هستن که برامون عزیزن و دوست داریم همیشه باشن ولی تنهایی رو ترجیح میدم چون به هر حال از هر آدمی باید جدا شد یا زمونه جدا مون میکنه و این جدا شدنا ترسناک ترین چیزه که دوست دارم تنها باشم.
نیلو
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
دوست داشتم کنار اخرین صفحه کتابم بودم و اخرین صفحه رو برای عده ای میخوندم 🍁🍁
سعید
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
دوست داشتم مادرم پیش بود..
سرم و روی قلبش میزاشتم و نفس می‌کشیدم..
هربار که ازش خداحافظی میکنم نمی‌دونم دفعه بعد کی میبنمش..دلم برای روزهایی که بود و قدر نتونستم خیلی تنگه..
سپیده
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
کاش کنار مادربزرگم بودم با اون لبخند و نگاه تا بی نهایت مهربونش
همیشه برای رفتن تمام مادربزرگ ها زود است 😔سالهاست ندارمش
لاله
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz
دوست داشتم عشقم الان کنارم بود یکسال از نبودنت میگذره و من تنهام کاش برگردی و برای همیشه کنار منو دخترمون باشی مثل قبل شاد مثل قبل در آرامش مثل قبل عاشق💔💔💔
مگر لایق تکیه دادن نبودم؟
تو با حسرت شانه ی من چه کردی
نسیم
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz