"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
در جستجوی دوست پس از 60سال
زنی از سویس در جستجوی دوست ایرانی اش برای روزنامه اطلاعات نامه فرستاده ست ....ادمیزاد عجیب قصه هایی دارد..
@adelehz
عزیزترینم
کاش بدانی
آدمهای قبل ازتو سوتفاهمی بیش نبودند وادمهای بعد ازتو...
آه نه بعد از تو ادمی در زندگی این زن وجود نخواهد داشت.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردهایی که خدا خیلی دوسشون داره دختردار میشن :))
@adelehz
شاید تا ابد تنها بمانم
اما این شاید راحت تر از عذاب وجدان معلق نگه داشتن کسی باشد که نمیتوانم دوستش داشته باشم و دوستم دارد...
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
صبح جمعه میان هفته تون بخیر
به امید شروع صبحهای بارونی ...
@adelehz
این اخرین صبحانه های تابستانی را ...
😍😍
@adelehz
انصاف داشته باشین
این نذری ها رو تنها نخورید .
😢
@adelehz
گاهی به این فکر میکنم که اگر تورا نمی یافتم عشق را کی میتوانستم بفهمم و اگر تورا ازدست نمیدادم کی فرصت میکردم اینقدر پخته شوم ..
ای بود ونبودت همه درس...
#عادله_زمانی
@adelehz
تو ‌آرزوی بلندی
و دست من کوتاه

فریدون مشیری
@adelehz
طوبا خانُم که فوت کرد «هَمه» گفتند چِهلم نشده حسین آقا میرود یک زن دیگر می گیرد. سه ماه گذشت و حسین آقا به جایِ اینکه برود یک زنِ دیگر بگیرد، هر پنجشنبه میرفت سرِ خاک. ماهِ چهارم خواهرش آستین زد بالا که داداش تنهاست و خواهَر برادرها سرگرمِ زندگی خودشان هستند، خیلی نمیرِسند که به او برسند. طلعت خانم را نشان کرد و تویِ یک مهمانی نشانِ حسین آقا داد . حسین آقا که برآشُفت «همه» گفتند یکی دیگر که بیاید جای خالی زنش پُر می شود. حسین آقا داد زد جایِ خالی زنم را هیچ زنی نمی تواند پر کند . تویِ اتاقش رفت و دَر را به هم کوبید. «همه» گفتند یک مدتی تنها باشد مجبور میشود جایِ خالی زنش را پر کند . مَرد زن میخواهد. حسین آقا ولی هَر پنجشنبه می رفت سرِ خاک. سالِ زنش هم گذشت و حسین آقا زن نگرفت. «همه» گفتند امسال دیگر حسین آقا زن میگیرد . سالِ دوم و سوم هم گذشت و حسین آقا زن نگرفت. هر وقت یکی پیشنهاد میداد حسین آقا زن بگیرد، حسین آقا میگفت آنموقع که بچه‌ها احتیاج داشتند اینکار را نکردم، حالا دیگر از آب و گِل درآمدند . حرفی از احتیاجِ خودش نمیزد، دخترها را شوهر داد و به پسرها هَم زن، اما وعده‌یِ پنجشنبه‌ها سرِ جایش بود. «همه» گفتند دیگر کسی تویِ خانه نمانده، بچه‌ها هم رفته اند، دیگر وقتَش است، امسال جایِ خالی طوبا خانم را پُر میکند. حسین آقا ولی سمعَک لازم شده بود، دیگر گوش‌هایش حرف‌هایِ «همه» را نمیشنید .
دیروز حسین آقا مُرد. تویِ وسایلش دنبال چیزی میگشتَند چشمِشان افتاد به کتاب خطی قدیمی رویِ طاقچه، دخترش گفت خطِ باباست، اول صفحه نوشته بود: «هَر چیز که مالِ تو باشد خوب است، حتی اگر جایِ خالی «تو» باشد، آخر جایِ خالی تویِ دل مثل سوراخ توی دیوار نیست که با یک مُشت کاهگِل پر شود . هزار نفر هم بروند و بیایَند آن دل دیگر هیچوقت دِل نمی شود .»

مریم سمیع زادگان

@adelehz
🔴 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید مشق شب حذف و تکالیف مهارت محور جایگزین آن می شود، گفت:
🔹دانش آموزان پایه های اول تا سوم ابتدایی امسال مشق شب ندارند./ایرنا

فقط ما بد بودیم انگار😒😒
هنوز جای مداد روی انگشتام تیرمیکشه
@adelehz
هرشب
نقشه ای کهنه را از کشوی کمدم بیرون میکشم و دور آن نقطه ای که هستی را خط میکشم خطی دوباره و دوباره و میدانم کاریست بیهوده ولی مگر دوست داشتنت فایده دارد ...
#عادله_زمانی
شب خوش
@adelehz
امروز 183 روز از سال 1397 میگذره و 183 روز از سال باقیمانده، امروز وسط ترین روز ساله ...
در این نیمه ی باقی مانده سال آرزو میکنم هرچیز بدی که تجربه کردید را در این نیمه نداشته باشید و هرچیز خوبی که ارزویش را میکنید در این باقی مانده سال به دست آورید..🌷🌷


@adelehz
تو گفتی: من به غیر از دیگرانَم 
چُنینم در وفاداری، چنانَم!
تو غیر از دیگران بودی
که امروز 
نه می‌دانی، نه می‌پُرسی نشانَم! 
‌ 
فریدون مشیری
@adelehz
گاهی به خودت فرصت بده
مثلا بعد از روزها فکر و استرس و تشویش یک لیوان چای پررنگ بنوش و بگو این هم میگذرد و این شاید رسالتت دراین دنیا باشد که هر روز پخته تراز دیروز باشی..
#عادله_زمانی
@adelehz
روانشناسی فساد و تجاوز به حقوق دیگران

اگر می بینید که کسی در رستوران یا هتل ،شکر یا شیر چای خود را بیشتر از مقداری که در خانه مصرف می کند مصرف می کند، بیانگر این است که او زمینه فساد را دارد.

وقتی کسی در رستوران یا اماکن عمومی هست و مقدار زیادی دستمال کاغذی، صابون یا عطر استفاده می کند، در حالی که در منزل خودش این گونه نیست، بدین معنا است که اگر شرایط اختلاس برایش فراهم شود، اختلاس می کند.

اگر در جشن ها و بوفه های آزاد زیاد می خورد در حالی که می داند شخص دیگری آن را حساب می کند، بدین معناست که اگر فرصت خوردن مال دیگران را پیدا کند، این کار را انجام خواهد داد.

اگر کسی معمولا هنگامی که در صف ‌هست و حقوق در صف بودن را رعایت نمی کند پس زمینه این رادارد که برای رسیدن به هدف خود از کتف دیگران هم بالا برود.

اگر بر این باور هست که هر چه را در خیابان پیدا کرد، حق اوست در حالی که مال دیگران بوده است، پس قابلیت دزدی در او وجود دارد.

اگر جزو کسانی هست که فامیلی دیگران بیشتر از اسم آن ها برای او اهمیت دارد، یعنی این که در او زمینه نژاد پرستی وجود دارد و احتمال دارد که تنها با توجه به اصل و نسب دیگران به آن ها کمک کند، هم چنین ایده و افکار دیگران برای او مهم نیست، بلکه تنها خود شخص برای او اهمیت دارد.

هنگامی که به قوانین راهنما و رانندگی توجهی ندارد و به آن اعتنایی نمی کند، بیانگر این است که زمینه تجاوز و سرکشی را دارد، حتی اگر قرار باشد اشخاص بی گناهی هم در این بین صدمه ببینند.

اگر کسی این پیام را خواند و به خود گفت که این مسایل ضروری نیستند، یعنی این که او مصلحت خود را بر مصلحت جمع ترجیح می دهد.

#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یاد بگیریم بزور خودمون و به کسی تحمیل نکنیم 🤦‍♂🤦‍♀
@adelehz
به چیزهای خوب فکر کن ..
رویا تنها سرمایه ای ست که هیچ کس نمیتواند از تو بگیرد...
#عادله_زمانی
@adelehz
دوست داشتید همین حالا کی کنارتان بود؟و چرا؟
برایم در دو خط بنویسید 👇👇
@az1310
#کاش_اینجا_بودی
@adelehz