"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در نبندیم به نور
در نبندیم به
آرامش پرمهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره
با شوق سلامی بکنیم

صبح بخیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بزودی تا چند روز اینده درسراسر کشور :)))
@adelehz
بعد از سالها
باانکه دیگر کودکی دبستانی نیستم
هنوز دلم لقمه ها و بیسکویت های مادرم را میخواهد .شاید چون طعم عشق هرگز عوض نمیشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
وضعیت پدران گرانمایه :)))
@adelehz
📚 سخنرانی ونه گات در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه MIT

اگر میخواستم برای آینده ی شما فقط یك نصیحت بكنم، مالیدن كرم ضدّ آفتاب را توصیه میكردم!!
آثار مفید و دراز مدّتِ كرم ضدّ آفتاب، توسط دانشمندان ثابت شده است در حالی كه سایر نصایح من، هیچ پایه و اساس قابل اعتمادی، جز تجربه های پر پیچ و خمِ شخص بنده ندارند.
اینك این نصایح را خدمتتان عرض می كنم:

🔸قدرِ نیرو و زیبایی جوانی تان را بدانید.
ولی اگر هم ندانستید، مهم نیست!
روزی قدرِ نیرو و زیباییِ جوانی تان را خواهید دانست، كه طراوت آن رو به اُفول گذارد.
اما باور كنید تا بیست سال دیگر، به عكسهای جوانیِ خودتان، نگاه خواهید كرد و به یاد می آورید چه امكاناتی در اختیارتان بوده و چقدر فوق العاده بوده اید.
آن طور كه تصوّر می كردید، چاق نبودید.
همه چیز در بهترین شرایطش بوده تا شما، احساس خوب داشته باشید.

🔸نگران آینده نباشید.
اگر هم دلتان میخواهد نگران باشید، فقط این را بدانید كه نگرانی، همان اندازه مؤثّر است، كه جویدن آدامس بادكنكی در حلّ یك مسئه ی جبر!
مشكلات اساسی زندگی شما، بی تردید چیزهایی خواهند بود كه هرگز به مخیله ی نگرانتان هم خطور نكرده اند.

🔸با دلِ دیگران بی رحم نباشید.

🔸عمرتان را با حسادت تلف نكنید.
گاهی شما جلو هستید و گاهی عقب.
مسابقه، طولانی است و سر انجام،
خودتان هستید كه با خودتان مسابقه می دهید.

🔸ناسزاها را فراموش كنید.
اگر موفّق به انجام این كار شدید،
راهش را به من هم نشان بدهید!

🔸نامه های عاشقانه ی قدیمی را حفظ كنید.
صورت حسابهای بانكی و قبض ها و ... را دور بیاندازید.

🔸اگر نمی دانید می خواهید با زندگی تان چه بكنید، احساس گناه نكنید.
جالبترین افرادی را كه در زندگی ام شناخته ام، در 22 سالگی نمی دانستند می خواهند با زندگی شان چه كنند.
برخی از جالب ترین چهل ساله هایی هم كه می شناسم، هنوز نمیدانند!

🔸تا می توانید كلسیم بخورید.
با زانوهایتان مهربان باشید.
وقتی قدرت زانوهای خود را از دست دادید، كمبودشان را به شدّت حس خواهید كرد.

🔸ممكن است ازدواج كنید، ممكن است نكنید.
ممكن است صاحب فرزند شوید، ممكن است نشوید.
ممكن است در چهل سالگی طلاق بگیرید.
احتمال هم دارد كه در هشتاد و پنجمین سالگرد ازدواجتان، رقصكی هم بكنید.
هرچه می كنید، نه زیاد به خودتان بگیرید، نه زیاد خودتان را سرزنش كنید.
انتخاب های شما بر پایه ی 50 درصد بوده، همانطور كه مال همه بوده.

🔸دستورالعمل هایی كه به دستتان می رسد را تا ته بخوانید.
حتّی اگر از آنها پیروی نمی كنید.

🔸از خواندن مجلّات زیبایی پرهیز كنید.
تنها خاصیت آنها این است كه به شما بقبولانند كه زشتید!

🔸با خواهران و برادران خود مهربان باشید.
آنها بهترین رابط شما با گذشته هستند، و به گمان قوی، تنها كسانی هستند كه بیش از هر كس دیگر، در آینده، به شما خواهند رسید.

🔸به یاد داشته باشید كه دوستان می آیند و می روند، ولی آن تك و توك دوستان جان جانی، كه با شما می مانند را حفظ كنید.

🔸سفر كنید.

🔸برخی حقایقِ لاینفك را بپذیرید:
قیمتها صعود می كنند،
سیاستمداران كلك میزنند،
شما هم پیر می شوید.
و آنگاه كه شدید، در تخیّلتان به یاد می آورید كه وقتی جوان بودید،
قیمتها مناسب بودند،
سیاستمداران شریف بودند،
و بچّه ها به بزرگترهایشان احترام می گذاشتند.

🔸به بزرگترها احترام بگذارید.

🔸توقع نداشته باشید كه كس دیگری، نان آور شما باشد.
ممكن است حساب پس اندازی داشته باشید.
شاید هم همسر متموّلی نصیب تان
شده باشد.
ولی هیچگاه نمی توانید پیش بینی كنید كه كدام خالی میشود یا به شما جاخالی می دهد.

🔸خیلی با موهایتان ور نروید.
وگرنه وقتی چهل سالتان بشود،
شبیه موهای هشتاد ساله ها میشود.

🔸نخ دندان به کار ببرید.

🔸در شناخت پدر و مادرتان بکوشید.
هیچ کس نمی داند که آنان را،
کِی برای همیشه از دست خواهید داد.

🔸امّا اگر به این مسائل بی توجّه هستید، لااقل حرفم را در مورد كرم ضدّ آفتاب بپذیرید!
@adelehz
معشوق من!
حتی اگر هزار سال عاشق تو باشم،
یک بوسه
ـ یک نگاه حتی -
حرامم باد!
اگر، تو عاشق من نباشی

احمد شاملو
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گمان میکنم میانه ی یک روز سرد پاییزی در جایی ناشناخته وخلوت ایستاده ام درحالی که ته دلم خالیست و بادی خنک صورتم را یخ کرده ست .
همین اندازه تنها
همین اندازه خالی ...

#عادله_زمانی
برای رسیدن پاییز بیقرارم
برای فروبردن دستانم در جیبم وپنهان کردنشان ازچشم مردم
تانبینند که دستانم از دستانت خالی مانده...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هرسال باید تولد را باشکوه تر از پارسال جشن گرفت .یک سال تجربه،یک سال سرد و گرم چشیدن یک سال پخته ترشدن چیزیست که هرچه برایش شاد باشی کم ست ...
#عادله_زمانی
"شادی" طفل نوپایی ست که والدش تویی اگر شادی در خانه ات بمیرد انکس که گناهکارست فقط خودتوست .هرچقدر شادی را بپایی بیشتر بزرگ میشود وهرچقدر بزرگترشود زندگیت را رنگی ترخواهد کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
هر که سودای تو دارد
چه غم از هر که جهانش

نگران تو چه اندیشه
و بیم از دگرانش..

سعدی
@adelehz
بابا لنگ دراز عزیز
کاش میشد یک بار از نزدیک
ببینمت ...وبه چشمهایت زل بزنم.
آخرمیدانی هیچ چیز مثل چشمها
نمیتواند حال واقعی آدمها را لوبدهد..
حتی هزاران نامه...
#عادله_زمانی
@adelehz
1
زندگی همین لحظه کوتاه خوشی ست
همین استکان چای
همین خنده از ته دل
همین فکر کردن به خاطرات قشنگ گذشته ...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
مارا که تو منظوری خاطر نرود جایی ..
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مرا ببخش
اگر برای دیدنت به هیچ جا نمی روم
جز خواب ....
#عادله_زمانی
شب خوش
@adelehz
تبسم کردی و صبحم
چه زیبا شد دل افروزم

خوشا چشمی که صبح
او به لبخند تو واگردد

محمدعسگری
صبح به خیر
@adelehz