کاریزما چیست؟
افرادی كه انرژى مثبت دارند
اغلب مهربان و با عاطفه هستند
به زمين و زمان مهربانی مي كنند
غصه دارند اما آن را قصه نمی كنند تا خُلق مردم را تنگ نکنند
اغلب افرادى خوش خُلقند
دنبال نقاط مثبت آدمها هستند
در برابر نا ملايمات زندگی خم به ابرو نمی آورند.
اين افراد در بلند مدت يك نيرویی بدست می آورند كه از همه لحاظ مورد قبول
اطرافيان هستند و به قول روانشناسان "كاريزما" دارند یا میگویند طرف
شخصیتش کاریزماتیک است
مهراب حیدری
#شما_فرستادین
کاریزماتیک باشیم.
@adelehz
افرادی كه انرژى مثبت دارند
اغلب مهربان و با عاطفه هستند
به زمين و زمان مهربانی مي كنند
غصه دارند اما آن را قصه نمی كنند تا خُلق مردم را تنگ نکنند
اغلب افرادى خوش خُلقند
دنبال نقاط مثبت آدمها هستند
در برابر نا ملايمات زندگی خم به ابرو نمی آورند.
اين افراد در بلند مدت يك نيرویی بدست می آورند كه از همه لحاظ مورد قبول
اطرافيان هستند و به قول روانشناسان "كاريزما" دارند یا میگویند طرف
شخصیتش کاریزماتیک است
مهراب حیدری
#شما_فرستادین
کاریزماتیک باشیم.
@adelehz
عزیزجان معیارهای جالب وساده ای برای دوست داشتن داشت مثلا میگفت همین که دل هندوانه اش را بتو بدهد یعنی دوستت دارد.من میخندیدم ونمیدانستم آدمها دوست داشتن را درهمین چیزهای کوچک نشان میدهند
#عادله_زمانی
#عادله_زمانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قربون اون چشای متعجبت کپل جانم 😍
@adelehz
@adelehz
آدمهای بعد از عشق،مثل آدمهای ازجنگ برگشته اند..کسی نمیفهمد دقیقا کجای قلبشان درد دارد کجای روح شان زخم خورده ست .وقتی ازعشق مجروح برمیگردی دیگر نمیتوانی دوباره مثل روز اول عاشق شوی واینجاست که میگویند سردی وبی احساس ومردم نمیفهمند تو روزی آنقدر عاشق بودی که جهان حیران عشقت بود .
آدمها زخمهای دلت را نمیبینند ومدام سوال میکنند درست مثل مجروحی که از جنگ برگشته ست و مردم در کنارش راه می روند وزندگی میکنند بی آنکه بدانند آن چیزی که او درمیدان جنگ جاگذاشته است .پایش یا دستش نیست بلکه روحش ست دقیقا مثل عاشقی از میدان عشق برگشته ...
#عادله_زمانی
@adelehz
آدمها زخمهای دلت را نمیبینند ومدام سوال میکنند درست مثل مجروحی که از جنگ برگشته ست و مردم در کنارش راه می روند وزندگی میکنند بی آنکه بدانند آن چیزی که او درمیدان جنگ جاگذاشته است .پایش یا دستش نیست بلکه روحش ست دقیقا مثل عاشقی از میدان عشق برگشته ...
#عادله_زمانی
@adelehz
می گویند که در زمان های دور، در سرزمینی دورِ دور، مردِ ماهیگیری زندگی می کرد. یک روز که مرد ماهیگیر تور خود را به دریا انداخت، دید که تورش از همیشه سنگین تر است. تورش را که بالا کشید خمره ی بزرگی دید با مهری عجیب. کنجکاو شد و مهر را گشود. دودِ زیادی هوره کشید و از پی آن عفریتی ظاهر شد.
عفریت به مرد گفت که قریب به هزار سال به دستور حضرت سلیمان در خمره گرفتار بوده و عهد کرده است هر کس نجاتش دهد سه آرزویش را برآورده کند.
مرد خوشحال شد. بعد از تامل بسیار از عفریت خواست که زنش را به زیباترین زن جهان تبدیل کند و برای دو آرزوی بعدی باید بیشتر فکر کند. عفریت به مرد گفت که آرزویش برآورده شده است و برای دو آرزوی بعدی کافیست به همان مکان برگردد و عفریت را دوباره صدا کند.
مرد به خانه بازگشت و دید که بله، عفریت آرزویش را اجابت کرده و زنش بسیار زیبا شده است.
مدتی برای مرد در رویاهای شیرین سپری شد اما... حالا زن مرد بسیار زیبا شده بود. ثروتمندانِ شهر به دنبال زن مرد اُفتادند و سرانجام هم پسر پادشاه زن را اغوا نمود و به قصر خود برد.
مرد که از حسادت و ناراحتی داشت خفه می شد دوباره به لب ساحل رفت و عفریت را صدا نمود. عفریت ظاهر گشت. مرد به عنوان دومین آرزویش از عفریت خواست که زنش را به زشت ترین زن عالم تبدیل کند.
و اینچنین هم شد. فردا صبحش که پسر پادشاه از خواب برخاست دید که عجوزه ای در کنارش در بستر خوابیده و داد خدمتکاران عجوزه را بیرون کنند.
زن مرد که حالا بسیار زشت شده بود در کوچه ها به گدایی اُفتاد و همه هم می دانستند که این همان زنِ فلانیست که حالا به گدایی اُفتاده. پس چو پیچه اُفتاد و پشت سر مرد بیچاره کلی حرف درآوردند که نگاه کن زنش به گدایی افتاده و مرد هیچ کاری نمی کند.
مرد از یکسو ناراحت بود و از سوی دیگر با زن به این زشتی چکار باید می کرد؟!
پس دوباره به نزد عفریت رفت و این بار از عفریت خواست که زنش را به همان شکل اول درآورد.
عفریت آرزوی مرد را اجابت کرد.
اما دست آخر به مرد گفت: واقعا که خاک بر سرت. تو سه فرصت استثنایی داشتی، اما یک دور قمری زدی و دوباره برگشتی سر همان جای اولت.
عفریت این را گفت و به پرواز درآمد و مردِ ماهیگیر هم دیگر هرگز او را ندید.
داستان بالا حکایت بسیاری از انسان ها در زندگیِ واقعیست.وقتی فرصتهایمان را صرف ان چیزهایی میکنیم که هیچ سودی برایمان ندارد و مدام در حال اصراریم.
علی پاینده
@adelehz
عفریت به مرد گفت که قریب به هزار سال به دستور حضرت سلیمان در خمره گرفتار بوده و عهد کرده است هر کس نجاتش دهد سه آرزویش را برآورده کند.
مرد خوشحال شد. بعد از تامل بسیار از عفریت خواست که زنش را به زیباترین زن جهان تبدیل کند و برای دو آرزوی بعدی باید بیشتر فکر کند. عفریت به مرد گفت که آرزویش برآورده شده است و برای دو آرزوی بعدی کافیست به همان مکان برگردد و عفریت را دوباره صدا کند.
مرد به خانه بازگشت و دید که بله، عفریت آرزویش را اجابت کرده و زنش بسیار زیبا شده است.
مدتی برای مرد در رویاهای شیرین سپری شد اما... حالا زن مرد بسیار زیبا شده بود. ثروتمندانِ شهر به دنبال زن مرد اُفتادند و سرانجام هم پسر پادشاه زن را اغوا نمود و به قصر خود برد.
مرد که از حسادت و ناراحتی داشت خفه می شد دوباره به لب ساحل رفت و عفریت را صدا نمود. عفریت ظاهر گشت. مرد به عنوان دومین آرزویش از عفریت خواست که زنش را به زشت ترین زن عالم تبدیل کند.
و اینچنین هم شد. فردا صبحش که پسر پادشاه از خواب برخاست دید که عجوزه ای در کنارش در بستر خوابیده و داد خدمتکاران عجوزه را بیرون کنند.
زن مرد که حالا بسیار زشت شده بود در کوچه ها به گدایی اُفتاد و همه هم می دانستند که این همان زنِ فلانیست که حالا به گدایی اُفتاده. پس چو پیچه اُفتاد و پشت سر مرد بیچاره کلی حرف درآوردند که نگاه کن زنش به گدایی افتاده و مرد هیچ کاری نمی کند.
مرد از یکسو ناراحت بود و از سوی دیگر با زن به این زشتی چکار باید می کرد؟!
پس دوباره به نزد عفریت رفت و این بار از عفریت خواست که زنش را به همان شکل اول درآورد.
عفریت آرزوی مرد را اجابت کرد.
اما دست آخر به مرد گفت: واقعا که خاک بر سرت. تو سه فرصت استثنایی داشتی، اما یک دور قمری زدی و دوباره برگشتی سر همان جای اولت.
عفریت این را گفت و به پرواز درآمد و مردِ ماهیگیر هم دیگر هرگز او را ندید.
داستان بالا حکایت بسیاری از انسان ها در زندگیِ واقعیست.وقتی فرصتهایمان را صرف ان چیزهایی میکنیم که هیچ سودی برایمان ندارد و مدام در حال اصراریم.
علی پاینده
@adelehz
در نبندیم به نور
در نبندیم به
آرامش پرمهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره
با شوق سلامی بکنیم
صبح بخیر
@adelehz
در نبندیم به
آرامش پرمهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره
با شوق سلامی بکنیم
صبح بخیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بزودی تا چند روز اینده درسراسر کشور :)))
@adelehz
@adelehz
بعد از سالها
باانکه دیگر کودکی دبستانی نیستم
هنوز دلم لقمه ها و بیسکویت های مادرم را میخواهد .شاید چون طعم عشق هرگز عوض نمیشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
باانکه دیگر کودکی دبستانی نیستم
هنوز دلم لقمه ها و بیسکویت های مادرم را میخواهد .شاید چون طعم عشق هرگز عوض نمیشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
📚 سخنرانی ونه گات در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه MIT
اگر میخواستم برای آینده ی شما فقط یك نصیحت بكنم، مالیدن كرم ضدّ آفتاب را توصیه میكردم!!
آثار مفید و دراز مدّتِ كرم ضدّ آفتاب، توسط دانشمندان ثابت شده است در حالی كه سایر نصایح من، هیچ پایه و اساس قابل اعتمادی، جز تجربه های پر پیچ و خمِ شخص بنده ندارند.
اینك این نصایح را خدمتتان عرض می كنم:
🔸قدرِ نیرو و زیبایی جوانی تان را بدانید.
ولی اگر هم ندانستید، مهم نیست!
روزی قدرِ نیرو و زیباییِ جوانی تان را خواهید دانست، كه طراوت آن رو به اُفول گذارد.
اما باور كنید تا بیست سال دیگر، به عكسهای جوانیِ خودتان، نگاه خواهید كرد و به یاد می آورید چه امكاناتی در اختیارتان بوده و چقدر فوق العاده بوده اید.
آن طور كه تصوّر می كردید، چاق نبودید.
همه چیز در بهترین شرایطش بوده تا شما، احساس خوب داشته باشید.
🔸نگران آینده نباشید.
اگر هم دلتان میخواهد نگران باشید، فقط این را بدانید كه نگرانی، همان اندازه مؤثّر است، كه جویدن آدامس بادكنكی در حلّ یك مسئه ی جبر!
مشكلات اساسی زندگی شما، بی تردید چیزهایی خواهند بود كه هرگز به مخیله ی نگرانتان هم خطور نكرده اند.
🔸با دلِ دیگران بی رحم نباشید.
🔸عمرتان را با حسادت تلف نكنید.
گاهی شما جلو هستید و گاهی عقب.
مسابقه، طولانی است و سر انجام،
خودتان هستید كه با خودتان مسابقه می دهید.
🔸ناسزاها را فراموش كنید.
اگر موفّق به انجام این كار شدید،
راهش را به من هم نشان بدهید!
🔸نامه های عاشقانه ی قدیمی را حفظ كنید.
صورت حسابهای بانكی و قبض ها و ... را دور بیاندازید.
🔸اگر نمی دانید می خواهید با زندگی تان چه بكنید، احساس گناه نكنید.
جالبترین افرادی را كه در زندگی ام شناخته ام، در 22 سالگی نمی دانستند می خواهند با زندگی شان چه كنند.
برخی از جالب ترین چهل ساله هایی هم كه می شناسم، هنوز نمیدانند!
🔸تا می توانید كلسیم بخورید.
با زانوهایتان مهربان باشید.
وقتی قدرت زانوهای خود را از دست دادید، كمبودشان را به شدّت حس خواهید كرد.
🔸ممكن است ازدواج كنید، ممكن است نكنید.
ممكن است صاحب فرزند شوید، ممكن است نشوید.
ممكن است در چهل سالگی طلاق بگیرید.
احتمال هم دارد كه در هشتاد و پنجمین سالگرد ازدواجتان، رقصكی هم بكنید.
هرچه می كنید، نه زیاد به خودتان بگیرید، نه زیاد خودتان را سرزنش كنید.
انتخاب های شما بر پایه ی 50 درصد بوده، همانطور كه مال همه بوده.
🔸دستورالعمل هایی كه به دستتان می رسد را تا ته بخوانید.
حتّی اگر از آنها پیروی نمی كنید.
🔸از خواندن مجلّات زیبایی پرهیز كنید.
تنها خاصیت آنها این است كه به شما بقبولانند كه زشتید!
🔸با خواهران و برادران خود مهربان باشید.
آنها بهترین رابط شما با گذشته هستند، و به گمان قوی، تنها كسانی هستند كه بیش از هر كس دیگر، در آینده، به شما خواهند رسید.
🔸به یاد داشته باشید كه دوستان می آیند و می روند، ولی آن تك و توك دوستان جان جانی، كه با شما می مانند را حفظ كنید.
🔸سفر كنید.
🔸برخی حقایقِ لاینفك را بپذیرید:
قیمتها صعود می كنند،
سیاستمداران كلك میزنند،
شما هم پیر می شوید.
و آنگاه كه شدید، در تخیّلتان به یاد می آورید كه وقتی جوان بودید،
قیمتها مناسب بودند،
سیاستمداران شریف بودند،
و بچّه ها به بزرگترهایشان احترام می گذاشتند.
🔸به بزرگترها احترام بگذارید.
🔸توقع نداشته باشید كه كس دیگری، نان آور شما باشد.
ممكن است حساب پس اندازی داشته باشید.
شاید هم همسر متموّلی نصیب تان
شده باشد.
ولی هیچگاه نمی توانید پیش بینی كنید كه كدام خالی میشود یا به شما جاخالی می دهد.
🔸خیلی با موهایتان ور نروید.
وگرنه وقتی چهل سالتان بشود،
شبیه موهای هشتاد ساله ها میشود.
🔸نخ دندان به کار ببرید.
🔸در شناخت پدر و مادرتان بکوشید.
هیچ کس نمی داند که آنان را،
کِی برای همیشه از دست خواهید داد.
🔸امّا اگر به این مسائل بی توجّه هستید، لااقل حرفم را در مورد كرم ضدّ آفتاب بپذیرید!
@adelehz
اگر میخواستم برای آینده ی شما فقط یك نصیحت بكنم، مالیدن كرم ضدّ آفتاب را توصیه میكردم!!
آثار مفید و دراز مدّتِ كرم ضدّ آفتاب، توسط دانشمندان ثابت شده است در حالی كه سایر نصایح من، هیچ پایه و اساس قابل اعتمادی، جز تجربه های پر پیچ و خمِ شخص بنده ندارند.
اینك این نصایح را خدمتتان عرض می كنم:
🔸قدرِ نیرو و زیبایی جوانی تان را بدانید.
ولی اگر هم ندانستید، مهم نیست!
روزی قدرِ نیرو و زیباییِ جوانی تان را خواهید دانست، كه طراوت آن رو به اُفول گذارد.
اما باور كنید تا بیست سال دیگر، به عكسهای جوانیِ خودتان، نگاه خواهید كرد و به یاد می آورید چه امكاناتی در اختیارتان بوده و چقدر فوق العاده بوده اید.
آن طور كه تصوّر می كردید، چاق نبودید.
همه چیز در بهترین شرایطش بوده تا شما، احساس خوب داشته باشید.
🔸نگران آینده نباشید.
اگر هم دلتان میخواهد نگران باشید، فقط این را بدانید كه نگرانی، همان اندازه مؤثّر است، كه جویدن آدامس بادكنكی در حلّ یك مسئه ی جبر!
مشكلات اساسی زندگی شما، بی تردید چیزهایی خواهند بود كه هرگز به مخیله ی نگرانتان هم خطور نكرده اند.
🔸با دلِ دیگران بی رحم نباشید.
🔸عمرتان را با حسادت تلف نكنید.
گاهی شما جلو هستید و گاهی عقب.
مسابقه، طولانی است و سر انجام،
خودتان هستید كه با خودتان مسابقه می دهید.
🔸ناسزاها را فراموش كنید.
اگر موفّق به انجام این كار شدید،
راهش را به من هم نشان بدهید!
🔸نامه های عاشقانه ی قدیمی را حفظ كنید.
صورت حسابهای بانكی و قبض ها و ... را دور بیاندازید.
🔸اگر نمی دانید می خواهید با زندگی تان چه بكنید، احساس گناه نكنید.
جالبترین افرادی را كه در زندگی ام شناخته ام، در 22 سالگی نمی دانستند می خواهند با زندگی شان چه كنند.
برخی از جالب ترین چهل ساله هایی هم كه می شناسم، هنوز نمیدانند!
🔸تا می توانید كلسیم بخورید.
با زانوهایتان مهربان باشید.
وقتی قدرت زانوهای خود را از دست دادید، كمبودشان را به شدّت حس خواهید كرد.
🔸ممكن است ازدواج كنید، ممكن است نكنید.
ممكن است صاحب فرزند شوید، ممكن است نشوید.
ممكن است در چهل سالگی طلاق بگیرید.
احتمال هم دارد كه در هشتاد و پنجمین سالگرد ازدواجتان، رقصكی هم بكنید.
هرچه می كنید، نه زیاد به خودتان بگیرید، نه زیاد خودتان را سرزنش كنید.
انتخاب های شما بر پایه ی 50 درصد بوده، همانطور كه مال همه بوده.
🔸دستورالعمل هایی كه به دستتان می رسد را تا ته بخوانید.
حتّی اگر از آنها پیروی نمی كنید.
🔸از خواندن مجلّات زیبایی پرهیز كنید.
تنها خاصیت آنها این است كه به شما بقبولانند كه زشتید!
🔸با خواهران و برادران خود مهربان باشید.
آنها بهترین رابط شما با گذشته هستند، و به گمان قوی، تنها كسانی هستند كه بیش از هر كس دیگر، در آینده، به شما خواهند رسید.
🔸به یاد داشته باشید كه دوستان می آیند و می روند، ولی آن تك و توك دوستان جان جانی، كه با شما می مانند را حفظ كنید.
🔸سفر كنید.
🔸برخی حقایقِ لاینفك را بپذیرید:
قیمتها صعود می كنند،
سیاستمداران كلك میزنند،
شما هم پیر می شوید.
و آنگاه كه شدید، در تخیّلتان به یاد می آورید كه وقتی جوان بودید،
قیمتها مناسب بودند،
سیاستمداران شریف بودند،
و بچّه ها به بزرگترهایشان احترام می گذاشتند.
🔸به بزرگترها احترام بگذارید.
🔸توقع نداشته باشید كه كس دیگری، نان آور شما باشد.
ممكن است حساب پس اندازی داشته باشید.
شاید هم همسر متموّلی نصیب تان
شده باشد.
ولی هیچگاه نمی توانید پیش بینی كنید كه كدام خالی میشود یا به شما جاخالی می دهد.
🔸خیلی با موهایتان ور نروید.
وگرنه وقتی چهل سالتان بشود،
شبیه موهای هشتاد ساله ها میشود.
🔸نخ دندان به کار ببرید.
🔸در شناخت پدر و مادرتان بکوشید.
هیچ کس نمی داند که آنان را،
کِی برای همیشه از دست خواهید داد.
🔸امّا اگر به این مسائل بی توجّه هستید، لااقل حرفم را در مورد كرم ضدّ آفتاب بپذیرید!
@adelehz
معشوق من!
حتی اگر هزار سال عاشق تو باشم،
یک بوسه
ـ یک نگاه حتی -
حرامم باد!
اگر، تو عاشق من نباشی
احمد شاملو
@adelehz
حتی اگر هزار سال عاشق تو باشم،
یک بوسه
ـ یک نگاه حتی -
حرامم باد!
اگر، تو عاشق من نباشی
احمد شاملو
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گمان میکنم میانه ی یک روز سرد پاییزی در جایی ناشناخته وخلوت ایستاده ام درحالی که ته دلم خالیست و بادی خنک صورتم را یخ کرده ست .
همین اندازه تنها
همین اندازه خالی ...
#عادله_زمانی
همین اندازه تنها
همین اندازه خالی ...
#عادله_زمانی
برای رسیدن پاییز بیقرارم
برای فروبردن دستانم در جیبم وپنهان کردنشان ازچشم مردم
تانبینند که دستانم از دستانت خالی مانده...
#عادله_زمانی
@adelehz
برای فروبردن دستانم در جیبم وپنهان کردنشان ازچشم مردم
تانبینند که دستانم از دستانت خالی مانده...
#عادله_زمانی
@adelehz
هرسال باید تولد را باشکوه تر از پارسال جشن گرفت .یک سال تجربه،یک سال سرد و گرم چشیدن یک سال پخته ترشدن چیزیست که هرچه برایش شاد باشی کم ست ...
#عادله_زمانی
#عادله_زمانی