"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
شاید سالها بعد اگر زندگی فرصتی برای زنده ماندن به من داد.زنی سالخورده باشم که در پاییزی بی رحم شال گرم و بافتنی اش را محکم دورش پیچیده ست و روی صندلی گهواره ایش نشسته ست .درحالی که دو میل بافتنی به دست دارد وسعی میکند چیزی ببافد شاید شال گردنی برای نوه ای که فرسنگها دورتر از او آن طرف آبها زندگی میکند .شاید بدانم که نوه ام اصلا نیازی به آن شال گردن ندارد اما بازهم میبافم مگر کم کار های بی فایده فقط برای دل خوشی خودم انجام دادم؟خوب این یکی راهم انجام خواهم داد...
شاید دلم یک فنجان چای گرم و دارچینی بخواهد وشایدهم از ظرف روی میز مهمان خانه چندتا گز بردارم .شایدهم هیچکدام این چیزها را نخواهم وبجایش دلم بخواهد صدای یک موسیقی آوای یک خواننده نوای یک شعر در گوشم بپیچد ..اصلا شاید خودم هم ندانم چه میخواهم.و خوب این خیلی عجیب نخواهد بود چون بارها پیش آمده که خودم هم نفهمیدم خواهان چی هستم بااین حال با تمام این تفاسیر میان بافتن یک شال دیگر برای نوه ام یا میان درست کردن چای دارچینی عصرم شایدهم میان خواندن دوباره کتابی که سالها قبل با مادرم از پاساژی قدیمی با مغازه های رنگ و رو رفته خریدم من بیاد خودم خواهم افتاد.
یادخودم وقتی با تو بودم.یاد همان دخترک شاد وامیدوار و عاشق ..هرچند که این شادی وامید وعشق با تو دیری نپایید ...
و ان دم بی آنکه بدانم با زمزمه شعری از امیر خسرو دهلوی آرام میشوم چون گاهی هیچ راهی به دیروز وجود ندارد:
ای خوش آن وقت
که ما را دل بی غم بوده است...
#عادله_زمانی
@adelehz
چرا این شیشه های رنگی ازخونه ها ورافتاد؟ یهو معمارها بدسلیقه شدند😒
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در این جادوی شب پوشیده از برگِ گلِ کوکب
دلم دیوانه بودن با تو را می خواست!

مهدی اخوان ثالث
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گر یک نَفَسَت ز زندگانی گذرد
مگذار
که جُز
به شادمانى گذرد....

👤خیام
صبح شنبه بخیر
@adelehz
نیازمندی ها :)
@adelehz
فرصت دیدن درختان سبز رو این روزها ازدست ندید پاییز در راهه و قرارهست درختان پیراهنهای زرد وسرخشون رو به تن کنن ...
#حال_خوش
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کاش زمان قاجار بدنیا میومدم و هرچی دلم میخواست میخوردم بدون اینکه نگران چاق شدنم باشم بعدم وقتی تپل مپل میشدم میرفتم سوگلی دربار میشدم 😔
@adelehz
گاهی کتاب میخوانم تا بتوانم فراموشت کنم..و دفعه بعد که کتاب را میگشایم فکرت از لابلای برگهایش به زمین می ریزد ....
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بنظرم وقتی دخترا میگن شوهر نیست منظورشون همچین شوهریه
از سوپرایز فقط یه چیزی شنیدیم 😐
@adelehz
هرسال این موقع ها که میشه دلم میخواد برم لوازم التحریر بخرم دست خودمم نیست :)
@adelehz
Mehdi Yaghmaei - Az Man Chera Ranjideyi
🎧 @adelehz
از من چرا رنجیده ای ...
ما آدمها ویژگی جالبی داریم .ذاتا و فطرتا از آدمهای منفی خوشمان نمی آید آدمهایی که با حرفهایشان فضا و جو را سرد وتلخ میکنند .حتی آنهایی که حرفهایشان درمورد دیگران ست .
این ست که وقتی مرتب از دیگران پیش کسی بدگویی کنیم نتیجه برعکس خواهد شد .بارها دیده ام که کسی سعی میکرد فردی را درمورد شخص سومی بدبین کند و مرتب از او بدگویی میکرد اما نتیجه چه شد ؟گوینده خود بیشتر مورد نفرت قرارگرفت.چرا؟واضح ست چون خوبی وبدی مثل بومرنگ مسیر رفته را بازخواهد گشت و این حجم ازنفرت دامن گیر خود آدمیزاد میشود.
حتی اگر ازکسی بیزارید ،سعی کنید این نفرت را در پستوی ذهنتان مدفون کرده و راهتان را ازآن فرد جدا کنید.هرگز ازاینکه ازکسی یا چیزی نفرت دارید ازخودتان خجالت نکشید .چون نفرت هم یکی از احساسات آدمیزادست و وجودش عادی ست ولی مثل هر احساس دیگری باید کنترل ومدیریت شود تا نه به خودشخص ونه به دیگران آسیبی وارد نسازد.
مثبت بیندیشید مثبت رفتارکنید و از آدمهای منفی بدبین و سراسر نفرت دور شوید.زندگی کردن کارسختی نیست اگر راهش را یادبگیریم.
#عادله_زمانی
@adelehz
کشف ۲۰۸هزار بسته پوشک احتکارشده درچهارباغ ساوجبلاغ
اگر خودمردم به هم رحم نکنند دیگه ازهیچ کس توقعی نباید داشت.

@adelehz
Shabe Royaei
Mehdi Yaghmaei
🎧 @adelehz
موزیک شب 🌙
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"اَلیسَ الله بکاف عبده"
ای بنده ی من
برای همه کسری ها
و کمبودهایت من هستم...

صبح به خیر
@adelehz