"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
امشب بیا فانوس این ویرانه ی تاریک من باش..

مولانای جان
شب زیبا
@adelehz
همیشه
بهانه‌هایی
برای
زندگی
هست...
محمود دولت آبادی
صبح بخیر
@adelehz
صبح به ما می آموزد
که باورداشته باشیم
روشنایی با تاریکی معنامی یابد
وخوشبختی
با عبور ازسختی ها زیباست

@adelehz
دیشب داشتم عجیب ترین خواب زندگی ام را میدیدم .خواب دیدم درشرف ازدواجم و تنها درون یک آرایشگاه نشسته ام منتظر...انگار که من عروس هستم ولی تنهاترین عروس ..ازداماد هیچ چیز نمیدانستم فقط انبوه یک بغض ونفرت را نسبت به او در دلم حس میکردم انگار که این ازدواجی بود ناخواسته و نشناخته ..
درخوابم مرتب به این فکر میکردم که چطور میتوانم با مردی که نمیخواهمش سالها زندگی کنم ؟چطور با او خانواده میشوم؟؟یادم می آید که در خواب روبروی آیینه ای نشسته بودم و ازدیدن چشمان خود گریه ام گرفته بود تصور نمیکردم تا این حد زجرآور باشد .ناگهان حس کردم میان انبوهی ازجمعیتم اما عجیب بود که حتی با دهها نفر من حس خلا وتنهایی عجیبی داشتم ..
مثل هر خواب واکابوس دیگری،این کابوس هم به پایان رسید بیدار که شدم حین سرکشیدن لیوانی آب و شکرکردن به خاطر پایان این کابوس به دردی که صدها سال ست در وجود زنها می پیچد فکر کردم...به دخترکان تنهایی که در پیراشگاهها منتظر رفتن به قتلگاه احساسشان هستند .
به هزاران ازدواج اجباری که به هردلیلی به دختران تحمیل شد .به تمام کابوسهای دخترانه ای که نه تنها تمام نشد بلکه تا ابد برای دخترک واقعیت یافت ..
وقتی دبیرستانی بودم ازجمله داستانهای عاشقانه ی رایج میان مادختر دبیرستانهای کنجکاو عشق،داستان دختری بود که به خاطر مانع شدن خانواده اش درمورد ازدواج با پسری که دوستش داشت ،شب عروسی با مردی دیگر خودکشی کرده بود و نامه ای ازخود به جای گذاشته بود ..
امروز حتی به اوهم فکر کردم ...
نمیدانم اما تاریخ همواره گواه بوده ست که زن بودن گاهی تاوان سنگینی دارد.و قتل عمد نه همواره کشتن جسم که کشتن روح یک آدم هم هست وچه بسیار دخترانی که در این سوی جهان روح واحساشان را،در حجله آذین شده سلاخی نمودند...
#عادله_زمانی
@adelehz
بامت بلند باد
که دلتنگی‌ات مرا
از هرچه هست غیر تو بیزار کرده است.
#فاضل_نظری
@adelehz
بوتیمار نام مرغی است که او را غم خورک نیز گویند و او پیوسته در کنار آب نشیند و از غم آنکه مبادا آب کم شود با وجود تشنگی آب نخورد .

دهخدا
پ.ن بیایم بوتیمارنباشیم و از زندگی لذت ببریم.
@adelehz
هر وقت به عنوان یک زن
حس تردید آمد سراغت
که ماندنت را میخواهد یا رفتنت
آنوقت، حتما برو!
مردان اگر زنی را بخواهند
اجازه نمیدهد حتی یک لحظه
زن برای ماندن دچار تردید شود
مردی که تو را بخواهد
محکم نگهت میدارد و دلت را قرص میکند
مردها اصلا پیچیده نیستند...

👤سیما امیرخانی
#شما_فرستادین
@adelehz
دنیای بی امید مثل خانه ایست بدون پنجره
فرقی با زندان ندارد .هربار که آدمیزاد امیدوارمیشود پنجره ای به خورشید وگاهی هم به باغی سبز برویش بازمیشود..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فقط اون خنگول پشت پنجره😁😍
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دختر چارلی چاپلین عصاشو هدیه میده به کمدین برترسال ..که کاش نمی داد:))))
@adelehz
کسی را پیدا کنید که شما را همونگونه
که هستید ..ببیند و درک کند..
هیچ چیز عذاب آور تر و احمقانه تر از شرح دادن خودبرای دیگران نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
که جهان ذره به ذره غم غوغای تودارد..
#مولانا
@adelehz
من از این دنیا چی میخوام
دوتا صندلی چوبی ..
@adelehz
هیچ صبحی
شروع نمیشود اگر چشمانت
ازمشرق خانه ام طلوع نکند....
#عادله_زمانی
صبح پرازعطر گل محمدی
@adelehz
❤️❤️❤️
@adelehz
Zendegi
Omid
🎧 @adelehz
زندگی ..
برایتان آرزو میکنم
هرچیز خوبی که خواهانش هستید
به همین زودی ها در دستانتان قراربگیرد.
روزتان پراز انرژی های مثبت و خوب ..
@adelehz
به خانه ها و کوچه های قدیمی نگاه کن تصورمیکنی آدمهای آن روزها،غصه نداشتند؟اما حالا کجاهستند خدا میداند به این هم بیندیش روزی ماهم گذشته ی دیگران میشویم پس فقط بگذار بگذرد...
#عادله_زمانی