"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
حین خواندن اخرین خبرها که البته این روزها خیلی هم خبرهای خوبی بینشان پیدا نمیشود .به خبری برخوردم که جادارد آنچه در موردش اندیشیدم را بیان کنم .
خبر عجیبی هم نبود.داستان زنی که بعداز ازدواج متوجه اعتیاد همسرش شده و به اصرار مرد او نیز مصرف را آغاز و درنهایت به اعتیاد ختم شده ست .اعتیادش سبب شده بود به فساد کشیده شود وباقی ماجرا...
راستش از شنیدن نفس خبر خیلی تعجب نکردم چیزی که بیشتر دلم را بدرد آورد و شاید تکانم داد این بود که زن نامبرده در اخر مصاحبه اش ذکر کرده بود که در مدتی که هنوز دختر مجردی بوده نقاشی میکرده و بعد از اعتیاد بسیاری از تابلوهایش را به بهای اندکی برای تامین پول مواد فروخته ست .
اینجا حرف از استقلال زن ست استقلال نه به معنی فمنیست بودن یا به معنای یک زن زمخت زور گو بودن استقلال به معنی استقلال شخصیت .
ازدواج درواقع بخشی از زندگیست ولی نه همه ی آن،چرا یک زن نباید آنقدر در زندگی استقلال شخصیت داشته باشد که لازم نداند از همسر معتاد جداشود وبه جای آن خودش هم پای بساط منقل و وافور همسر بنشیند؟
چه چیزی در تربیت دختران ما دچار اشکال ست؟شاید اینکه از کودکی در گوش هر دختری خوانده ایم که عروس شدن خیلی مهم ست .خوب البته که هست کسی هم منکرش نیست پیدا کردن مردی که همزمان هم تورا دوست داشته باشد هم درکت کند هم بتو احترام بگذارد هم تو عاشقش باشی هم حمایتت کند ابدا کار آسانی نیست .بله شاخ غول شکستن ست .
اما دختران غیر از ازدواج،نباید چیزهای دیگری راهم کسب کنند،نباید بیاموزند که دارای شخصیتی مستقل هستند ولازم نیست برای رضایت همسر هرعملی که مرد می پسندد ولو که مورد قبول خودشان ویا جامعه شان نباشد انجام بدهند.
بیاد دارم که یک بار مشغول شنیدن یک برنامه روانشناسی با دکتر خوش نامی ساکن خارج ازایران،بودم .خانمی تماس گرفته بود و بعد از چنددقیقه که یخ سخنش آب شد یا به اصطلاح ما روانشناس شروع به شکستن دیوارهای مقامتی ایشان کرد گفت که سخت اندوهگین وشرمگین ست ازاینکه محبورشده ست به خاطر علاقه همسرش و باوجود تمام تنش هایی که سراین موضوع داشته اند همراه همسرش با مردی دیگری سکسی گروهی داشته باشد.صدای گریه های شدید زن هنوز درگوشم طنین می اندازد.
روانشناس در ادامه به او گفت که احتمال میدهد همسرش تمایلات همجنسگرایانه داشته باشد و یا آسیبهای شخصیتی ...
به این فکر کردم که این عمل چه تاثیری برروان این زن باقی میگذارد و چرا باید در زندگی مشترک کسی بخاطر حفظ زندگی هرخواسته طرف مقابل حتی آسیب رسان و مضرر را برآورده سازد که البته در زنان بیشتر وبیشترست.
باری!
ما به دخترانمان بدهکاریم تربیتی را که آنان را زنانی مستقل باربیاورد زنانی که خودشان قربانی نشدن را آغاز کنند.درهروهله از زندگی وتحت هر نامی
#عادله_زمانی
@adelehz
شاکر بودن شاید بزرگترین واولین کلید رسیدن به چیزهایست که آرزویشان راداریم .ادمهای شاکر خوشحال ترند و دلشان به داشته هایشان گرم تر..
#عادله_زمانی
@adelehz
خلاقیت در عکاسی
@adelehz
مـرا جان آن زمان باشد
که تو جـانانِ مـن بـاشی
#عراقی
@adelehz
عید قربان آمد ای جان جهان قربان تو را
جلوه‌ای کن تا شود جانها فدای جان تو را
من شوم قربان تو را تا زنده مانم جاودان
زنده ماند جاودان آنکو شود قربان تو را

#ملک_الشعرا

@adelehz
دوست دارم به سبک قدیمی ترها
عاشقت شوم .
اصیل بی تجملات خاص و از اعماق وجود...
#عادله_زمانی
@adelehz
مادربزرگ همیشه می گفت
مادرجان هر کجا هستی نانت گرم باشد و آب خانه ات سرد..
حالا جانانم میگویم هرکجا هستی چای عصرت با عشق و رفیق برقرار باشد وگرم و خانه دشمنت سرد...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
وصیت کرده ام بعد از مرگم؛
همراه من
دو تا فنجان چای هم دفن کنند!!
شاید صحبت های من با خدا به درازا کشید...
سیمین بهبهانی
@adelehz
وقتی چیزی مرا رنج می داد،
در مورد آن با هیچ کس حرفی نمی زدم.
خودم در موردش فکر می کردم، به نتیجه می رسیدم و به تنهایی عمل می کردم.
نه اینکه واقعا احساس تنهایی بکنم...
بلكه فکر می کردم که انسان ها،
در آخر، باید خودشان، خودشان را نجات دهند


#هاروکی_موراکامی
شب زیبا

@adelehz
یک طايفه هر صبح
به اميد تو برخاست
يك سلسله هر شام
به سوداى تو افتاد...

فروغى بسطامى
صبح پنجشنبه بخیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انگار امسال پاییز برای آمدن عجله دارد.
بوی نسیم های خنکش صبح زود به مشام می خورد...🍂🍂🍁
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سيبی اگر باشد، دو نيم‌اش می‌كنم
نيمی از آن من، نيمی از آن تو
لبخندی اگر باشد، دو نيم‌اش می‌كنم
نيمی از آن من، نيمی از آن تو
اندوهی اگر باشد، تو را سهمی از آن نيست
همچون آخرين نفس، آن را خواهم مكيد

عبدالله په‌ شيو
ترجمه: صابركاكايی
@adelehz
یک روز پای همین دفتر و کتابها با همین مداد نوکی قرمز که مینوشتم هرخطم برای تو بود .در هر خطی تو تصویر میشدی .درهر سطری تو انچنان نیرومند حضور داشتی که انگار تودست مرا میچرخانی و کلمات را تو مینویسی.
دروغ چرا؟عاشقت بودم.میدیدمت و با دیدنت دلم پراز پروانه میشد.دوست داشتم ساعتها پای حرفهایت بنشینم و خودم برایت سخنرانی کنم .همه ی گلهای رز دنیا را برای تو میخاستم و تمام پیراهن های چهارخانه ی شهر را به تن تو میپسندیم.برای تو بغض میکردم و تصور هر اهنگ عاشقانه ام تو بودی .اول پیامهای تورا بازمیکردم و اگر پیامم را دیرجواب میدادی و یا جواب نمیدادی دلم اشوب می شد.نگران همیشگی تو بودم و خواب تورا میدیدم.
پس اگر احمق ترین مرد جهان هم بودی که نبودی .میتوانستی بفهمی من دوستت داشتم.
و تو
تو اصلا خارق العاده نبودی .شاهکارخلقت هم نبودی .نه انچنان غرق جمال یوسف بودی و نه ثروت قارون برایت بجا مانده بود.حاکم ومالک و وزیر و سفیرهم نبودی .تو میتوانستی در زمره معمولی ترین مردان عالم طبقه بندی شوی .اما ان حقیقت وجود داشت که به اشتباه کسی تورا عمیقادوست داشت .
عزیز راه دور!از واژه ی اشتباه نرنج.حقیقت این بود که تو و دوست داشتنت وسط زندگی من خطا بودید خطا وبازهم به تکرار میگویم:خطا
اما حالا که برمیگردم سر همان خط و قلم و دفترچه ...میدانی دیگر هیچکدام ازخطهایم مال تو نیست .شاید باورنکنی من هم باورنمیکردم که حالا با شنیدن نامت هیچ پروانه ای پرواز نمیکند حتی نسیمی هم نمی وزد.
چرا؟
مشخص است .همه چیز به یک چراغ برمیگردد.
چراغ عشق ..
یک شعله کوچک داشت و تو خیال کردی انقدر قوی هست که باهرطوفانی هم راه بیندازی خاموش نمیشود.
اما رفیق دیروز...سخت دراشتباه بودی..
چراغ مان روزهاست خاموش شده است.
مراببخش اگر دیگر درهیچ عاشقانه ای ازمن ردی ازتو نیست .مرا ببخش اگر دیگر موقع بازکردن پیام ها به هرکسی فکر میکنم جزتو!
مرا ببخش اگر نامت درتلفنم "اشتباه" ذخیره شده است.
مرا ببخش رفیق نیمه راه ،ولی سخنم را بپذیر دیر آمدی چراغمان خاموش شد و گلمان پژمرد ..
و سرنوشت مارا باخود میبرد تا شاید جایی دیگر،زمانی دیگر و باکسی دیگر قمارعشقمان را بی آزمایم.
#عادله_زمانی
زادروز ابوعلی سینای بلخی و روز پزشک بر تمام پزشکان دلسوز و مهربان ،آنان که میدانند بعد از خدا چراغ امید چشمانی دردمند و ناتوانند ،خجسته باد.
@adelehz
دلم همیشه پیش دوستی ست
که هر عصر،به یاد حرفهایی که میزنم ومیزند چای می ریزم به این امید که گذرش به کوچه خانه ام بیفتد و مهمان چای عصرم باشد .دوستی بهانه ی خوبی ست برای چای عصر
#عادله_زمانی
#چای_تایم
Forwarded from توییتر فارسی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکی از قشنگترین سرودهای ملی سرود ملی افغانستانه که به همدلی و یکی بودن اقوام مختلفشون توی سرود اشاره میکنن.

»Sina Valiollah«

@OfficialPersianTwitter
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر خداآرزویی در دلتان انداخته ست یعنی...
@adelehz
ماه شهریور پر است
از خاطرات عشق من
من به جان تا زنده باشم،
عاشق شهریورم...
#اخوان_ثالث
به شهریور خوش آمدید❤️
@adelehz