"زنی که‌گم کردم "
4.45K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
خورشید شاید خوش شانس ترین ساکن آسمان باشد .چرا که گلی دارد که عاشق اوست ...وخوش شانس ترین آدمها بله خوش شانس ترینشان هم گلی دارند که همواره میخواهدشان.
#عادله_زمانی
📷سحرابراهیمی
@adelehz
آدمیزاد روزهایی را دارد که هرگز ازیاد نمیبرد چه خوب باشند چه بد و آدمهای آن روزهارا هم ،همچنان چه موفقیت بزرگی ست اگر عامل روزخوب یک آدم باشیم نه روز بدش...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ناز کردن هم اندازه ای داره :)
@adelehz
از کنار کافه ی همیشگی گذشتم ...
خالی بود !
جای ما اما
خالی تر ...!

دنیا اصغری

#چای_تایم
@adelehz
خانه ام ابریست
اما در خیال روزهای روشنم
نیما یوشنج
صبح به خیر
@adelehz
صبح ها یعنی شب هرچقدر طولانی وسیاه
نور برآن چیره میگردد.
صبح یعنی حتی در تاریک ترین نقطه زندگی هنوز،امید روشنایی وجود دارد .
صبح یعنی نور،نور یعنی زندگی
#عادله_زمانی
@adelehz
هر صبح
باخودت تکرار کن ...من یک اثر هنری حاصل عشق خداوند بروی زمینم...او مرا از هیچ خلق کرده ست پس محالست مرا فراموش کند ...هیچ هنرمندی هنرش را تنها نمیگذارد.
#عادله_زمانی
صبح به خیر❤️
@adelehz
لحظه قشنگ شوق رسیدن ...
چه صحنه زیبایی
@adelehz
نه نمیشود که از رویدادها دلگیر نبود
ولی میتوانم از داشتن چیزهایی که روزی در آرزویش بودم و امروز در دستانم ست شاد باشم .
وزندگی یعنی همین
#عادله_زمانی
@adelehz
باتوجه به اوضاع نامناسب مالی این روزهای جامعه و مردم،گاهی از گذاشتن عکسهای غذا تحت هشتگ ناهارتایم منصرف میشوم.نظرشما چیست ؟هشتگ ناهارتایم را ادامه بدیم ؟
anonymous poll

خیر – 79
👍👍👍👍👍👍👍 64%

بله – 45
👍👍👍👍 36%

👥 124 people voted so far. Poll closed.
حین خواندن اخرین خبرها که البته این روزها خیلی هم خبرهای خوبی بینشان پیدا نمیشود .به خبری برخوردم که جادارد آنچه در موردش اندیشیدم را بیان کنم .
خبر عجیبی هم نبود.داستان زنی که بعداز ازدواج متوجه اعتیاد همسرش شده و به اصرار مرد او نیز مصرف را آغاز و درنهایت به اعتیاد ختم شده ست .اعتیادش سبب شده بود به فساد کشیده شود وباقی ماجرا...
راستش از شنیدن نفس خبر خیلی تعجب نکردم چیزی که بیشتر دلم را بدرد آورد و شاید تکانم داد این بود که زن نامبرده در اخر مصاحبه اش ذکر کرده بود که در مدتی که هنوز دختر مجردی بوده نقاشی میکرده و بعد از اعتیاد بسیاری از تابلوهایش را به بهای اندکی برای تامین پول مواد فروخته ست .
اینجا حرف از استقلال زن ست استقلال نه به معنی فمنیست بودن یا به معنای یک زن زمخت زور گو بودن استقلال به معنی استقلال شخصیت .
ازدواج درواقع بخشی از زندگیست ولی نه همه ی آن،چرا یک زن نباید آنقدر در زندگی استقلال شخصیت داشته باشد که لازم نداند از همسر معتاد جداشود وبه جای آن خودش هم پای بساط منقل و وافور همسر بنشیند؟
چه چیزی در تربیت دختران ما دچار اشکال ست؟شاید اینکه از کودکی در گوش هر دختری خوانده ایم که عروس شدن خیلی مهم ست .خوب البته که هست کسی هم منکرش نیست پیدا کردن مردی که همزمان هم تورا دوست داشته باشد هم درکت کند هم بتو احترام بگذارد هم تو عاشقش باشی هم حمایتت کند ابدا کار آسانی نیست .بله شاخ غول شکستن ست .
اما دختران غیر از ازدواج،نباید چیزهای دیگری راهم کسب کنند،نباید بیاموزند که دارای شخصیتی مستقل هستند ولازم نیست برای رضایت همسر هرعملی که مرد می پسندد ولو که مورد قبول خودشان ویا جامعه شان نباشد انجام بدهند.
بیاد دارم که یک بار مشغول شنیدن یک برنامه روانشناسی با دکتر خوش نامی ساکن خارج ازایران،بودم .خانمی تماس گرفته بود و بعد از چنددقیقه که یخ سخنش آب شد یا به اصطلاح ما روانشناس شروع به شکستن دیوارهای مقامتی ایشان کرد گفت که سخت اندوهگین وشرمگین ست ازاینکه محبورشده ست به خاطر علاقه همسرش و باوجود تمام تنش هایی که سراین موضوع داشته اند همراه همسرش با مردی دیگری سکسی گروهی داشته باشد.صدای گریه های شدید زن هنوز درگوشم طنین می اندازد.
روانشناس در ادامه به او گفت که احتمال میدهد همسرش تمایلات همجنسگرایانه داشته باشد و یا آسیبهای شخصیتی ...
به این فکر کردم که این عمل چه تاثیری برروان این زن باقی میگذارد و چرا باید در زندگی مشترک کسی بخاطر حفظ زندگی هرخواسته طرف مقابل حتی آسیب رسان و مضرر را برآورده سازد که البته در زنان بیشتر وبیشترست.
باری!
ما به دخترانمان بدهکاریم تربیتی را که آنان را زنانی مستقل باربیاورد زنانی که خودشان قربانی نشدن را آغاز کنند.درهروهله از زندگی وتحت هر نامی
#عادله_زمانی
@adelehz
شاکر بودن شاید بزرگترین واولین کلید رسیدن به چیزهایست که آرزویشان راداریم .ادمهای شاکر خوشحال ترند و دلشان به داشته هایشان گرم تر..
#عادله_زمانی
@adelehz
خلاقیت در عکاسی
@adelehz
مـرا جان آن زمان باشد
که تو جـانانِ مـن بـاشی
#عراقی
@adelehz
عید قربان آمد ای جان جهان قربان تو را
جلوه‌ای کن تا شود جانها فدای جان تو را
من شوم قربان تو را تا زنده مانم جاودان
زنده ماند جاودان آنکو شود قربان تو را

#ملک_الشعرا

@adelehz
دوست دارم به سبک قدیمی ترها
عاشقت شوم .
اصیل بی تجملات خاص و از اعماق وجود...
#عادله_زمانی
@adelehz
مادربزرگ همیشه می گفت
مادرجان هر کجا هستی نانت گرم باشد و آب خانه ات سرد..
حالا جانانم میگویم هرکجا هستی چای عصرت با عشق و رفیق برقرار باشد وگرم و خانه دشمنت سرد...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
وصیت کرده ام بعد از مرگم؛
همراه من
دو تا فنجان چای هم دفن کنند!!
شاید صحبت های من با خدا به درازا کشید...
سیمین بهبهانی
@adelehz