"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تاریخ شاهد هزاران جنگ ست ..جنگها در کتاب تاریخ ثبت میشود.اما عشق بازی ها نه ..
بیا این بار آن چنان ازعشق بگویم که در تاریخ ثبت شود عاقبتمان...
#عادله_زمانی
@adelehz
صبحونه
اندکی متفاوت
اما سبز 💚
@adelehz
ما دختران دهه شصت ازنسل سوخته ایم
...اره...
نفس کشیدیم و زندگی نکردیم ،، چادر ب سر کردیم و لباس های تیره پوشیدیم تا اسم و رسم پدر را فدای آرزوهایمان نکنیم،،چشمانمان را بستیم و سربه زیر رفتار کردیم تا نجابت مادرانمان را زیر سوال نبریم .اما چیزی را در گذشته جا گذاشته ایم،،نگاهمان را ک قفل شده در نگاه مرد آرزوهایمان صدای خفه شده در گلویمان و عشق و لمس دستان شاهزاده ی نشسته بر قلبمان...
گله ای نیست😔 ولی ما فدای عقیده و خرافات خانواده ایم
کاش از نسل دیگر بودیم
#شما_فرستادین
کیمیا
@adelehz
من واقعا درک نمیکنم اینایی که همچین حیواناتی و نگه میدارن چطور خودشون و کنترل میکنند اینارو نمیخورن 😊😊😊چقد اخه ناز میتونه باشه یه موجود 😇
@adelehz
از ما که گذشت
ولی تو به دنیابگو
که زندگی با وجود زنهای شاد زیباترست
کمی اگر زندگی را بر زنها آسانتربگیرد دنیا جای بهتری خواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
#ناهار_تایم
تو این گرما فقط این ❤️
@adelehz
تو بی‌وفا چه باز فراموش ‌پیشه‌ای

بیچاره آن اسیر که
امیدوارِ توست...

#وحشی_بافقی
@adelehz
هرلحظه ای که دلت زندگی کردن بخواهد یعنی زنده ای
ملاک سن ادمها نه عدد که حال دلشان ست
#عادله_زمانی
پ.ن عکس حال خوبی داره ❤️
@adelehz
Az Eshgh Bego
Reza Bahram
🎧 @adelehz
ازعشق بگو
موزیک شب 🌙
هیچ‌وقت امیدت را از دست نده.
شاید آن زمان که امیدت را از دست میدهی
دو ثانیه قبل از خوشبختی باشد‌.
انيس لودينگ

صبح به خیر صبح به برکت ❤️
@adelehz
کاری ندارم کجای جهان ساکنی
بدان برایت تا ابد
شرقی ترین عشق عالم را آرزو میکنم.
شرقی شبیه کاشی های لاجوردی یک عمارت 500ساله..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از قشنگی های صبح
که امیدوارم روزی برای همه ی اقشار جامعه امکان تجربش فراهم بشه
@adelehz
دبیرستانی ک بودم... صبح ها و ظهرها نمیتونستم ببینمش
اونم تازه استخدام شده بود تو پایانه های حمل و نقل ...اما شیفت ظهر امیدی بود برای دیدنش هر عصر جلو دبیرستان
زنگ آخر یا به قول خودمون زنگ خونه که میخورد بدو بدو میرفتم پیش شیر آب صورتمو میشستم و با گوشه ی مقنعه خشک میکردم ابروهای شلخته مو دستی میکشیدم، با انگشت اشاره به مژه های نیمه بلندم موج میدادم چادر اجباری مو می پوشیدم،همین ک از در حیاط بیرون میومدم چشمام افسار گریخته همه ی خیابون و برانداز میکرد،انگار اونم از من بهتر نبود حالش وقتی نگاهمون به هم قفل می شد دیگه نمیتونستم درست راه برم انگار تو اون شلوغی هیچکی نبود به جز ما دوتا،اون یه طرف خیابون و من یه طرف خیابون تا در خونه منو با فاصله همراهی میکرد خونه ک می رسیدم دلم ضعف میرفت انگار تموم انرژی مو از دست داده بودم تا لباسمو عوض میکردم تلفن خونه زنگ میزد منم بدو بدو بهش میرسیدم و گوشی و بر می داشتم آره خودش بود میگفت سلام کیمیا چرا سرخ شدی و میخندید. منم خجالت میکشیدم و ریز می خندیدم و بلند و الکی انگار که ناهید دوستمه شروع میکردم ب حال و احوال و زودم دست و پا گم کرده خداحافظی میکردم ک مامان نگه شما که الان از هم جدا شدین..
افسوس ک همه چیز دست به دست هم داد و قسمت نشد به تو تکیه کنم
از همه دلخورم از تعصب بیجای خانواده هایمان و حتی از خودم ک زود تسلیم سرنوشت شدم..
حالا سالهاست اون گوشی سبز قدیمی خانه مادرم دیگر استفاده نمیشود
حالا سالهاست که تو به من زنگ نمیزنی تا بگویی کیمیا چرا سرخ شدی ....
#شما_فرستادین
کیمیا_ف
@adelehz
ای گل در باغ ما

پس تو کجایی کجا ...

#مولانا
@adelehz
حالااینجوری مدشده ولی موقعی که من دبیرستان میرفتم توراه مدرسه پسره ورمیداشت چهارگوشه یه کاغذو بااتیش میسوزوند روشم باپوست پیاز مینوشت دوستت دارم مینداخت جلومون در میرفت:)اینقد خلاقیت نبود که :)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این کلیپ اشک رو به چشم من آورد چرا که میبینم مردمی باهزار مشکل وخستگی هنوز دلشان میخواهد دست کسی ناتوان ترازخودرابگیرند.فرقی نمیکند کجای جهان باشم ارزو میکنم بارغم این مردم روزی برزمین گذارده شود..
صلحست میان کفر و اسلام
با ما تو هنوز در نبـردی!
گفتی که صبور باش، هیهات
دل موضع صبر بود و بردی ...

#سعدی
@adelehz
Taj Mahal
Saman Samimi, Andrea Voets, Uday Ramdas
تاج محل
موزیک شب 🌙
بیکلام
@adelehz