عبدالله مبارک به حج رفته بود،وقتی در خواب دید که فرشته ای به او گفت :از ششصد هزارحاجی کسی حاجی نیست ،مگر علی بن موفق،کفاشی در دمشق که به حج نیامد.
عبدالله به دمشق رفت و علی بن موفق را دید که کفش های مردم را وصله میکند.پرسید چه کردی با اینکه امسال به حج نرفتی از میان همه ی حجاج فقط حج تو پذیرفته شد؟
گفت سی سال بود تا مرا آرزوی حج بود و از پاره دوزی سیصد درهم جمع کردم و امسال عزم حج کردم .عیالم حامله بود از خانه ی همسایه بوی طعام می آمد.مرا گفت:برو و پاره ای از آن طعام بستان.من رفتم ،همسایه گفت :بدان که هفت شبانه روز بود که اطفال من هیچ نخورده بودند،امروز خری مرده دیدم پاره ای از آن جدا کردم و طعام ساختم.برشما حلال نباشد.چون این بشیندم آتشی در جان من افتاد.آن سیصد درهم برداشتم و بدو دادم و گفتم نفقه ی اطفال کن که حج ما این است.
📚تذکره الاولیا
👤عطار
@adelehz
عبدالله به دمشق رفت و علی بن موفق را دید که کفش های مردم را وصله میکند.پرسید چه کردی با اینکه امسال به حج نرفتی از میان همه ی حجاج فقط حج تو پذیرفته شد؟
گفت سی سال بود تا مرا آرزوی حج بود و از پاره دوزی سیصد درهم جمع کردم و امسال عزم حج کردم .عیالم حامله بود از خانه ی همسایه بوی طعام می آمد.مرا گفت:برو و پاره ای از آن طعام بستان.من رفتم ،همسایه گفت :بدان که هفت شبانه روز بود که اطفال من هیچ نخورده بودند،امروز خری مرده دیدم پاره ای از آن جدا کردم و طعام ساختم.برشما حلال نباشد.چون این بشیندم آتشی در جان من افتاد.آن سیصد درهم برداشتم و بدو دادم و گفتم نفقه ی اطفال کن که حج ما این است.
📚تذکره الاولیا
👤عطار
@adelehz
یک حس قشنگ تو ی قلبم وجود دارد مثل دوس داشتن که نمیشود به زبان آورد😔😔
یاد شعری افتادم😢
مرا دردیست در دل ک گر گویم زبان سوزد
وگر پنهان کنم ترسم ک مغز استخوان سوزد
به آن عزیز دوس داشتنی برای زمزمه کردن دوست دارم در گوشش نیازمندم❤️
کیمیا
#نیازمندیم
@adelehz
یاد شعری افتادم😢
مرا دردیست در دل ک گر گویم زبان سوزد
وگر پنهان کنم ترسم ک مغز استخوان سوزد
به آن عزیز دوس داشتنی برای زمزمه کردن دوست دارم در گوشش نیازمندم❤️
کیمیا
#نیازمندیم
@adelehz
میدانی جان جانان
می گویند پستچی پیری در این شهرساکن ست که کیفی پر از نامه های نرسیده دارد نامه هایی که هیچکس تحویلشان نگرفت. وراستش من میترسم که کیفش پرباشد ازنامه های من به تو
#عادله_زمانی
@adelehz
می گویند پستچی پیری در این شهرساکن ست که کیفی پر از نامه های نرسیده دارد نامه هایی که هیچکس تحویلشان نگرفت. وراستش من میترسم که کیفش پرباشد ازنامه های من به تو
#عادله_زمانی
@adelehz
امروز 56 سالمرگ مریلین مونرو ست.کسی که معروف به اغواکننده ترین زن جهان بود اما درعین حال ازبیماری اسکیزوفرنی رنج می برد و در 36سالگی باخودکشی دراوج محبوبیت ازجهان رفت.
@adelehz
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
مرلین مونرو رو می شناسی؟ همون افسانه بی همتا، اون زن جذاب و دوست داشتنی که با موهای مثل خورشید و چشم های دریاییش،کلی کشته مرده پیدا کرده بود.
وقتی بچه بودم مادرم یه آرایشگاه کوچک داشت که روی دیوارهاش عکس های مرلین مونرو بود، من ساعت ها به یک عکسش خیره می شدم، همون که لباس قرمز پوشیده بود و بند لباسش هم شل شده بود، باور کن حرف نداشت، همه رو به دیوونگی می کشوند!
اما اون توی سن سی و شش سالگی و در اوج زیبایی و محبوبیت با قرص خواب آور خودکشی کرد، مثل یه فاجعه بود، یه سری ها می گفتن افسردگی گرفته بود، یه سری هم می گفتن کشته شده، اما من میگم هیچکدوم از این ها نبوده، اون با هوش بوده.
اون نمی خواسته یه افسانه رو الکی کش بده، نمی خواسته چند سال بعد با پوستی چروک و یه مرگ طبیعی بمیره!
داستان مرلین مونرو مثل داستان های عشقی بود، عشقی که تو اوج تموم شد، زیبا تموم شد.
فکر می کنم مرلین بیش از اندازه باهوش بود، البته مردم به آدم های بیش از اندازه باهوش میگن دیوونه.
📚قهوه سرد آقای نویسنده
👤روزبه معین
@adelehz
وقتی بچه بودم مادرم یه آرایشگاه کوچک داشت که روی دیوارهاش عکس های مرلین مونرو بود، من ساعت ها به یک عکسش خیره می شدم، همون که لباس قرمز پوشیده بود و بند لباسش هم شل شده بود، باور کن حرف نداشت، همه رو به دیوونگی می کشوند!
اما اون توی سن سی و شش سالگی و در اوج زیبایی و محبوبیت با قرص خواب آور خودکشی کرد، مثل یه فاجعه بود، یه سری ها می گفتن افسردگی گرفته بود، یه سری هم می گفتن کشته شده، اما من میگم هیچکدوم از این ها نبوده، اون با هوش بوده.
اون نمی خواسته یه افسانه رو الکی کش بده، نمی خواسته چند سال بعد با پوستی چروک و یه مرگ طبیعی بمیره!
داستان مرلین مونرو مثل داستان های عشقی بود، عشقی که تو اوج تموم شد، زیبا تموم شد.
فکر می کنم مرلین بیش از اندازه باهوش بود، البته مردم به آدم های بیش از اندازه باهوش میگن دیوونه.
📚قهوه سرد آقای نویسنده
👤روزبه معین
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
یک دختر عاقل،می بوسد اما عشق نمی ورزد، گوش می کند اما باور نمی کند و ترک می کند قبل از اینکه ترکش کنند...
#مرلین_مونرو
🆔 @adelehz
#مرلین_مونرو
🆔 @adelehz
چایت را بنوش و گاهی همه چیز را رهاکن
با هر سختی ومشقت این روزها میگذرد...سکه دو رو دارد در انتهای این شب سیاه صبح سفید آرامش منتظرست..به خدا اعتمادکن.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
با هر سختی ومشقت این روزها میگذرد...سکه دو رو دارد در انتهای این شب سیاه صبح سفید آرامش منتظرست..به خدا اعتمادکن.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
شبانه روز، چقدر خبر و گزارش و مطلب آشغال می تپانیم توی کله مان؟!
بعد هم با همان کله ی بادکرده، به رختخواب می رویم
و توقع داریم در خواب، پدربزرگمان را ببینیم که یک گلابی، پوست کنده
و با لبخند می گوید: بفرما...
👤 عباس معروفی
@adelehz
بعد هم با همان کله ی بادکرده، به رختخواب می رویم
و توقع داریم در خواب، پدربزرگمان را ببینیم که یک گلابی، پوست کنده
و با لبخند می گوید: بفرما...
👤 عباس معروفی
@adelehz
صبح شد ...
چشم بگشای که خورشید شِکُفت ...
باز کن پنجره را با دمِ صبح ،
باید از خانهی دل
گَرد پریشانی رُفت..
#سلمان_هراتی
صبح شما به خیر ❤️
@adelehz
چشم بگشای که خورشید شِکُفت ...
باز کن پنجره را با دمِ صبح ،
باید از خانهی دل
گَرد پریشانی رُفت..
#سلمان_هراتی
صبح شما به خیر ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تاریخ شاهد هزاران جنگ ست ..جنگها در کتاب تاریخ ثبت میشود.اما عشق بازی ها نه ..
بیا این بار آن چنان ازعشق بگویم که در تاریخ ثبت شود عاقبتمان...
#عادله_زمانی
@adelehz
بیا این بار آن چنان ازعشق بگویم که در تاریخ ثبت شود عاقبتمان...
#عادله_زمانی
@adelehz