"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
زمین در گردش و
تا آسمان در چرخش است
یاد یاران چون شما
در قلب ما آرامش است

صبح بخیر❤️
@adelehz
❤️❤️❤️❤️
@adelehz
نامه ی دکتر مهرپور فوق تخصص ارتوپیدی برای همسر مرحومشون
تنها بخونید ..
@adelehz
خدا از "هیس "خوشش نمياد!

مادر بزرگ در حالی که با دهان بی دندان ،
آب نبات قیچی را می مکید ادامه داد :
آره مادر ، ُنه ساله بودم که شوهرم دادند ،
از مکتب که اومدم ، دیدم خونه مون شلوغه
مامانِ خدابیامرزم همون تو هشتی دو تا وشگون ریز
از لپ هام گرفت تا گل بندازه
تا اومدم گریه کنم گفت : هیس ، خواستگار آمده

خواستگار ، حاج احمد آقا ، خدا بیامرز چهل و دو سالش بود و من ُنه سالم
گفتم : من از این آقا می ترسم ، دو سال از بابام بزرگتره
گفتند : هیس ، شکون نداره عروس زیاد حرف بزنه و تو کار نه بیاره

حسرت های گذشته را با طعم آب نبات قیچی فرو داد و گفت :
جونم واست بگه ، اون زمون ها که مثل الان عروسک نبود
بازی ما یه قل دو قل بود و پسرهام الک دو لک و هفت سنگ
سنگ های یه قل دو قل که از نونوایی حاج ابراهیم آورده بودم را
ریختند تو باغچه و گفتند :
تو دیگه داری شوهر می کنی ، زشته این بازی ها
گفتم : آخه ....
گفتند: هیس آدم رو حرف بزرگترش حرف نمی زنه

بعد از عقد ، حاجی خدا بیامرز ، به شوخی منو بغل کرد و نشوند رو طاقچه
همه خندیدند ولی من ، خجالت کشیدم
به مادرم می گفتم : مامان من اینو دوست ندارم، دوست داشتن چیه ؟
عادت میکنی

بعد هم مامانت بدنیا اومد
با خاله هات و دایی خدابیامرزت
بیست و خورده ایم بود که حاجی مرد
یعنی میدونی مادر ، تا اومدم عاشقش بشم ، افتاد و مرد
نه شاه عبدالعظیم با هم رفتیم و نه یه خراسون
یعنی اون می رفت ، می گفتم : اقا منو نمی بری ؟
می گفت هیس ، قباحت داره زن هی بره بیرون

عین یه غنچه بودم که گل نشده
گذاشتنش لای کتاب روزگار و خشکوندنش

مادر بزرگ ، اشکش را با گوشه چارقدش پاک کرد و گفت :
آخ دلم می خواست عاشقی کنم ولی نشد ننه
اونقده دلم می خواست یه دمپختک را لب رودخونه بخوریم ، نشد
دلم پر می کشید که حاجی بگه دوست دارم ، ولی نگفت
حسرت به دلم موند که روم به دیوار ، بگه عاشقتم ولی نشد که بگه

گاهی وقتا یواشکی که کسی نبود
زیر چادر چند تا بشکن می زدم
آی می چسبید ، آی می چسبید

دلم لک زده بود واسه یک یه قل دو قل و نون بیار کباب ببر
ولی دست های حاجی قد همه هیکل من بود
اگه میزد حکما باید دو روز می خوابیدم

یکبار گفتم ، آقا میشه فرش بندازیم رو پشت بوم شام بخوریم ؟
گفت : هیس ، دیگه چی با این عهد و عیال ، همینمون مونده که انگشت نما شم
مادر بزرگ به یه جایی اون دور دورا خیره شد و گفت:
بچه گی نکردم ، جوونی هم نکردم
یهو پیر شدم
پاشو دراز کرد و گفت : پاهام خشک شده ، هر چی بود که تموم شد
آخیش خدا عمرت بده ننه
چقدر دوست داشتم کسی حرفمو گوش بده و نگه هیس

به چشمهای تارش نگاه کردم ، حسرت ها را ورق زدم و رسیدم به کودکی اش
هشتی ، وشگون ، یه قل دوقل ، عاشقی

گفتم مادر جون حالا بشکن بزن ، بزار خالی شی
گفت : حالا دیگه مادر ، حالا که دستام دیگه جون ندارن ؟
انگشتای خشک شده اش رو بهم فشار داد ولی دیگه صدایی نداشتند

خنده تلخی کرد و گفت : آره مادر جون ،
اینقدر به همه هیس نگید
بزار حرف بزنن
بزار زندگی کنن
آره مادر هیس نگو ، باشه؟
خدا از "هیس "خوشش نمياد.

#شما_فرستادین
@adelehz
👍2
#ناهار_تایم
فست فود رایج بچگی هامون :)
@adelehz
بابا قهرمانه
حتی اگه دیوید بکام جان باشه ❤️
@adelehz
به بهانه های مختلف به کسیکه دوستش داریدسربزنید ،دنبال خوشحال کردنش به هردلیلی باشید.دنبال باهم بودن باشیدحتی اگرشده یک ساعت و فقط به صرف یک چای بگذاریدیک آدم باور کندکه دنیا مال اوست..
#عادله_زمانی
Be Sooye To
Saeed Sheyda
🎧 @adelehz
موزیک شب 🌙
به سوی تو...
باز كن پنجره را
من تو را خواهم برد
به سر رود خروشان حیات
آب این رود به سر چشمه نمی گردد باز
بهتر آنست كه غفلت نكنیم از آغاز
باز كن پنجره را
صبح دمید

صبح بخیر

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همین دیگه :)
صبونه ❤️❤️❤️
@adelehz
این روزهازندگی سخت مشغول
کندن پوستمان ست
برای کسی که دوستت دارد بیشتربخند.بگذار برای جنگ بااین زندگی بهانه ی محکمی داشته باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عروسی گرفتید اینجوری بگیرین
منم دعوت کنید :)
@adelehz
آدمها
هرچقدرهم نزدیک،هرچقدرهم همراه در لحظه ای تنهایت میگذارند،خودت میمانی وخودت بایک آیینه که شاید راستگوترین مخلوق عالم باشد.آدمها هرچقدرهم آمدنی روزی از زندگیت رفتنی اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک روز
آخرین کسی که
تو را میشناخت خواهد مرد
وخاطره‌ی تو فراموش خواهد شد..!

اروین دی یالوم

@adelehz
دلواپسی ها همیشه هست...اما فرصت برای نوشیدن یک لیوان چای یا یک فنجان قهوه .ممکن ست همیشه فراهم نباشد.
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
واکنش این پسر سندروم داون به خالکوبی عکسش رو بازوی برادرش❤️
بچه های سندروم داون عین فرشته هان البته عین شون نه خود فرشته هان روی زمین
@adelehz
زنان کُشته شده از اندوه ؛
فراوان‌تر از مردان کُشته شده در جنگند ...


👤 انیس منصور

@adelehz
این روزگار چقدر به مردانگی نیازمندیم...
(دلبرک)
#نیازمندیم
@adelehz
از نیازمندی زیاد بی نیاز شدم 😔😔😔😔😔
فاطمه
#نیازمندیم
@adelehz