"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
این ویادتونه؟؟؟
وای وای من عاشق این سریال بودم ظهرا ساعت 2 تلوزیون نشون میداد ومن هر ظهر دنبال یه راه فراری بودم تا مادرم نتونه بخوابونه منو :)))
@adelehz
هرجا هستید
برخیزید
یک چای بریزید
شیرینی کوچکی کنارش بگذارید وبه خودتان بگوید
نوشجان،ممنونم که باهرسختی بازهم ادامه می دهی.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دربرابر آزار جنسی سکوت نکنید کسی که باید بترسد و خجالت بکشد شما نیستید .
@adelehz
Adat
Baran
🎧 @adelehz
موزیک شب 🌙
باغ در ایام بهاران خوش است
موسم گل با رخ یاران خوشست ...

#امیرخسرو_دهلوی
صبح شما بخیر
@adelehz
به به 😊❤️❤️
@adelehz
به دود سیگارهای نبودنت باید عادت کرد
خواهی نخواهی جای نبودنت در قلبم
"تیر" میکشد...
#عادله_زمانی
@adelehz
مادربزرگ همیشه می گفت
مادرجان هر کجا هستی نانت گرم باشد و آب خانه ات سرد..
حالا جانانم میگویم هرکجا هستی چای عصرت با عشق و رفیق برقرار باشد وگرم و خانه دشمنت سرد...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
ازاینا بپوشین
ما دختراعاشقتون میشیم 😍
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بله بله
حق باشماست
جیگرجان😍
@adelehz
اندراحوالات موزیک شب ،امشب
وقتی یک دختر بچه کوچک بودم .مادرم زن جوانی بود که در دلتنگی های روزانه اش دخترکش راشریک میداد.مادرم سالها از مادر وپدرش دور مانده بود آنها در هرات بودند و مادرم این سوی دنیا در تهران به خاطر شرایط عجیب آن سالها مادرم نمیتوانست خبری از خانواده اش داشته باشد و این بهانه ی دلتنگی های بیشتر و بیشترش می شد.روزها وقتی در خانه مشغول بود به یاد مادر و پدر جداافتاده اش سوزناک میخواند ..چهاربیتی های سوزداری که دل سنگ را آب میکرد چه رسد به دخترک 5ساله ای که با چشمان درشت و بغضی در گلو نظاره گر دلتنگی های بی شمار مادرش بود ..مثلا همینکه داشت لباسهای خشک شده را تا میکرد زیرلب با آن صدای قشنگش میخواند که دلم تنگه دلم تنگه خدایا
به هرات می روم جنگه خدایا
به هرات تاک انگوره خدایا
جدایی زخم ناسوره خدایا
و البته هرگز بیت آخر را تمام نمیکرد چون بغض گلویش را میفشرد .درعین غم آلودگی صدای مادر افسونگربود..حالا سالها میگذرد مادرم به اندازه آن سالها دلتنگ نیست گرچه پدرش را ازدست داده ست وهنوزهم گاهی بیاد پدر راه دورش بیتهایی زمزمه میکند درحالی که قطره ای اشک از گوشه چشمش فرومیچکد اما هوای آن سالها دیگر تکرار نشد .
برای موزیک شب امشب قطعه ای از بیژن بیژنی را انتخاب کردم که دقیقا شعری از دوبیتی های آن سالهای مادرم دارد بااین تفاوت که نام شهرها متفاوت ست .
خواستم به این شکل به همه کسانی که از شهر دیار ویا عزیزانشان دور افتاده اند ادای احترام خاص کنم و بگویم که با شنیدن این آهنگ اگر دلتان هوای وطن و دیارتان را کرد برای تمام دورافتاده ها از عزیزان دعا کنید تا بازهم بقول مادرم
نشان جدایی برافتد...

نوایی نوایی نوایی نوایی
همه با وفایند تو گل بی وفایی
الهی برافتد نشان جدایی
جوانی بگذرد تو قدرش ندانی...
#عادله_زمانی
@adelehz
چہ دعایی کنمت اول صبح
خنده ات ازته دل
روزگارت همه شاد
سفره ات رنگارنگ و
تنی سالم و شاد
که بخندی همه عمر

صبح تون بخیر

@adelehz
درسته که تنوع صبحونه ها الان زیاد شده ولی واسه من هنوز هیچ صبحونه ای برابر بالقمه های نون پنیر گردویی که مامانم صب به صب میذاشت توکیفم نمیشه :)
@adelehz
در کودکی آرزویمان بزرگ شدن است
در مدرسه، تمام شدن درسمان
در دانشگاه، گرفتن مدرک
در عاشقی، ازدواج کردن
و...موجودات عجیبی هستیم
آرزویمان تمام شدن بهترین روزهای زندگیمان است.
@adelehz
و مردها
گاهی،غریب ترین مخلوقات خدا هستند،مثلا زمانهایی که ازیک آغوش دور افتاده اند خواه آغوش مادرباشد خواه آغوش معشوق ...
#عادله_زمانی
@adelehz
ﺩﺭﺩﻳﺴﺖ ﺩﺭﺩ ﻋﺸﻖ

ﮐﻪ ﻫﻴﭽﺶ ﻃﺒﻴﺐ ﻧﻴﺴﺖ ...

#سعدی
@adelehz