"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوست داشتن یک هدیه ست نه یک وظیفه بخاطر دوست داشتن کسی هرگز برسرش منت نگذارید ..هدیه تان را بی مقدار نکنید ...
#عادله_زمانی
@adelehz
توقع را کنار بگذاریم!

توقع چیست؟ چیزی است که همه از تو دارند ولی تو نباید از کسی داشته باشی. اگر دنبال آرامش هستید از کسی توقعی نداشته باشید. حتی از پدر و مادرتان.

همه‌چیز را از همه‌کس انتظار داشته باشید. «تکرار می‌کنم»؛ همه‌چیز را از همه‌کس انتظار داشته باشید تا کمتر غافلگیر شوید.

هموطن عزیز! همشهری گرامی! همکار ارجمند! همکلاس بزرگوار!

من از شما هیچ توقعی ندارم. از پدر، مادر، همسر، فرزند، دوست، شاگرد و ... از هیچ‌کس! اگر محبتی می‌کنید این بزرگواری شماست، اگر نه، گله‌مند نیستم و حتما" برایش دلیل قانع‌کننده‌ای دارید.

لطفا" شما هم توقعی نداشته باشید. زندگی‌تان را بکنید، لذتش را ببرید اما سر هم منت نگذاریم و مدام گله و شکایت شخصی نکنیم. گله نکنیم، گله نکنیم...

هروقت به کسی گفتیم "من از تو توقع..." آن لحظه را مرور کنیم که چه دلیلی دارد از کسی توقع داشته باشیم؟

قانون، وجدان و پروردگار بین ما قضاوت خواهد کرد. دست برداریم از گله‌های مداوم و کلافه‌کننده‌ای که آدم را حقیر می‌کند!

تمرین کنیم...


👤 احسان محمدی

@adelehz
گفتی که: بیا که باغ خندید و بهار
شمعست و شراب و شاهدان چو نگار
آنجا که تو نیستی از اینهام چه سود؟
و آنجا که تو هستی خود از اینها به چه کار؟
مولانا
@adelehz
هیچ وقت برای چای عصر دیر نکن..
تونمیدانی بانرسیدنت همراه چای چه حرفها که سرد میشود و از دهان می افتد..
#عادله_زمانی
📸سحر ابراهیمی
@adelehz
Adineh
Chaartaar
موزیک شب 🌙
پس کجا جویم تورا ....
@adelehz
توهمانی که دلم لک زده لبخندش را
آنکه هرگز نتوان یافت همانندش را...
شب خوش
@adelehz
بر لبش لبخند نابی صبح‌ها گل می‌کند

چایی از این قند پهلوتر کجا پیدا کنم ...؟!

#طاهره_اباذری
@adelehz
از این میزها که دورش سرشار خنده و دلگرمی باشه براتون آرزو میکنم.❤️
@adelehz
کشته شدن سی نفر در فاجعه تصادف سنندج...
ریزش معدن کلاویز ..و زیرآوار ماندن کارگرها..
جز تسلیت هیچ سخنی قابل ذکر نیست..😔
@adelehz
ما آخرین بازماندگان از نسلی هستیم که شاهد بود پدرِ خونه انقدر خرید میکرد که همیشه بخاطر بند بودن دستش سعی میکرد با پا درو باز کنه :|
#نوستالژی

@adelehz
چه گناهی ؟!
تو مرا تنگ در آغوش بگیر؛
تن تو عین بهشت است،
جهنم با من …!

#نفیسه_موسوی
@adelehz
آخر هفته تون به خوبی و خوشی ❤️
@adelehz
صبونه ❤️❤️
@adelehz
جالب اینجاست که من دیوانه بدن زن ها نیستم
عاشق ذهن شونم
ذهن یه زن جریان دقیق و بی نقص یک جهته مثل حرکت گلوله توی لوله تفنگ
مثل یه آزمایش فیزیکی
طنز ماجرا اینجاس که من جذب پیچیده ترین و دیوانه ترین و مشکل ترین زن ها میشم
من مردهای ساده دوست دارم و زن‌های پیچیده


📚برفک
👤 دان دلیلو

@adelehz
آدمهای غیر قابل تکرار کدام آدمها هستند؟؟
آدمهای غیر قابل تکرار همانهایی هستند که روزی برایشان می مردیم همانهایی که روزی بهترین ما درجهان بودند.آنهایی که دورازآنها نفس کشیدن برایمان دشوار بود و هرگز به نبودنشان فکر نمیکردیم .
همانهایی که در دنیای ما هرگلی از پیراهن آنها رنگ میگرفت و هر عطری با عطر تنشان قیاس می شد .
آدمهای غیر قابل تکرار همانهایی هستند که یک روز بی خبر از دلتنگی های ما میگذارند و می روند و دیگر هیچ خبری از آنها پیدا نمیشود ...
هیچ نامه ای ازآنها به دستمان نمی رسد،و هیچ گاه تلفن زنگ نمیخورد که پشت خطش آنها را بیابیم.وقتی رفتند،مدتها با جای خالی شان سر میکنیم اشک می ریزیم و ته دلمان هرروز خالی تر از دیروز می شود .اما یک روز بعد ازسالها در به صدا درمی آید و میبینیم که پشت در او ایستاده ست ..اما دقیقا غیر قابل تکرار بودن آنها اینگونه ست که به چشم می آید به خودمان می آییم ومیبینیم که دیگر عاشقشان نیستیم که دیگر دلمان برایشان نمی لرزد و دیگر با دیدنشان ذوق نمی کنیم .و اینگونه ست که میشود گفت آدمهایی که می روند و برمیگردند حتی بعداز برگشتن هم آن آدم قدیمی نمی شوند ...به این آدمها میگویند آدمهای غیر قابل تکرار...یادتان باشد اگر روزی بی خبر رفتید و خواستید برگردید..به این فکر کنید شاید دیگر هیچ آغوشی برویتان باز نشود وهمچنان هیچ دری ....
#عادله_زمانی
@adelehz
Kenare To
Moein
@adelehz
موزیک شب 🌙