"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
غروب جمعه ازنظر من همان دخترک آرام کلاس بود که هیچکس متوجه حضورش نمیشد.همانکه یکروزعصر بعدازتعطیلی مدرسه به خانه رفت ودیگرهرگزبه کلاس برنگشت بی آنکه کسی بداندکجا رفت..
#عادله_زمانی
@adelehz
توکه کردی پریشان و اسیرم
مرادم رابده ورنه بمیرم
من آن باشم که در روز قیامت
تورا نزد خدا دامن بگیرم..
#دوبیتی_محلی
@adelehz
نگار من که به مکتب
نرفت و خط ننوشت
به غمــزه مسئله آموز
صـــد مدرس شد

حافظ
#نوستالژی
@adelehz
من كه هرشب با خيالت گرمِ صحبت مى شوم

هر كجا هستى بخواب آرامِ جانم "شب بخير"
#مهدى_خداپرست

@adelehz
حتما چیزی هست که گنجشکها شلوغش کرده اند .
صبح اتفاق کمی نیست.
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
زمانی که من بچه بودم، مادرم علاقه داشت گهگاهی غذای صبحانه را برای شب درست کند. و من به خاطر می آورم شبی را بخصوص وقتی که او صبحانه ای، پس از گذراندن یک روز سخت و طولانی در سر کار، تهیه کرده بود.

در آن شب مدت زمان خیلی پیش، مادرم یک بشقاب تخم مرغ، سوسیس و بیسکویت های بی نهایت سوخته در جلوی پدرم گذاشت. یادم می آید منتظر شدم که ببینم آیا هیچ کسی متوجه شده است!

با این وجود، همه ی کاری که پدرم انجام داد این بود که دستش را به سوی بیسکویت دراز کرد، لبخندی به مادرم زد و از من پرسید که روز ام در مدرسه چطور بود. خاطرم نیست که آن شب چه چیزی به پدرم گفتم، اما کاملاً یادم هست که او را تماشا می کردم که داشت کره و ژله روی آن بیسکویت سوخته می مالید و هرلقمه آن را می خورد.

وقتی من آن شب از سر میز غذا بلند شدم، به یادم می آید که شنیدم صدای مادرم را که برای سوزاندن بیسکویت ها از پدرم عذر خواهی می کرد. و هرگز فراموش نخواهم کرد چیزی را که پدرم گفت: ((عزیزم، من عاشق بیسکویت های سوخته هستم.))

بعداً همان شب، رفتم که بابام را برای شب بخیر ببوسم و از او سوال کنم که آیا واقعاً دوست داشت که بیسکویت هایش سوخته باشد. او مرا در آغوش کشید و گفت:

((مامان تو امروز روز سختی را در سرکار گذرانده و او خیلی خسته است. و بعلاوه، بیسکویت کمی سوخته هرگز هیچ کسی را نمی کشد!))

زندگی مملو از چیزهای ناقص... و افراد دارای کاستی هست. من اصلاً در هیچ چیزی بهترین نیستم، و روز های تولد و سالگرد ها را درست مثل هر کسی دیگر فراموش می کنم. اما چیزی که من در طی سال ها پی برده ام این است که یاد گیری پذیرفتن عیب های همدیگر و انتخاب جشن گرفتن تفاوت های یکدیگر، یکی از مهمترین را ه حل های ایجاد روابط سالم، فزاینده و پایدار می باشد.

و امروز دعای من برای تو این است که یاد بگیری که قسمت های خوب، بد، و ناخوشایند زندگی خود را بپذیری و آن ها را به خدا واگذار کنی. چرا که در نهایت، او تنها کسی است که قادر خواهد بود رابطه ای را به تو ببخشد که در آن یک بیسکویت سوخته موجب قهر نخواهد شد.

ما می توانیم این را به هر رابطه ای تعمیم دهیم. در واقع، تفاهم اساس هر روابطی است، شوهر-همسر یا والدین-فرزند یا برادر-خواهر یا دوستی!

((کلید دستیابی به شادی تان را در جیب کسی دیگر نگذارید- آن را پیش خودتان نگهدارید.))

بنابراین، لطفاً یک بیسکویت به من بدهید، و آره، از نوع سوخته حتماً خیلی خوب خواهد بود.

#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عشق یعنی مکمل هم بودن
و کامل کردن نداشته های یکدیگر
تصویری شبیه این ...
@adelehz
برای دوست داشتن دوباره ی کسی که روزی ترکمان کرده ویا ترکش کردیم .راه سختی پیش روست .چون اصولا دوباره کاشتن گلی که یک بار ازشاخه چیده شدست آسان نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حس خوب مادرانه ..انسان وحیوان نمیشناسد.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صادقانه ، تابحال بکسی خیانت کردید؟!
anonymous poll

نه .خوشحالم بابتش – 59
👍👍👍👍👍👍👍 64%

بله،ولی بخاطرش خودم رو سرزنش کردم. – 33
👍👍👍👍 36%

👥 92 people voted so far. Poll closed.
عشق را بوسه بخیر میکند؛
صبح را سلامِ تو

#لیلا_مقربی
@adelehz
قرص خورشیدست اول لقمه مهمان صبح

چون توانم داد شرح نعمت اَلوان صبح...؟

#صائب_تبریزی
@adelehz
میوه فروش باسلیقه
#حال_خوش
@adelehz
این روزهانه عشق میخواهم نه شیفتگی نه حتی خوشی ..این روزها دوستی لازم ست که خودت را مثل خودت درک کند نه کمی بیشتر نه کمی کمتر..
#عادله_زمانی
@adelehz