This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی خدا دست به قلم میشود 😍
@adelehz
@adelehz
حتی اگر درتیره ترین شب عالم هم خوابیده باشی .صبح درنور بیدارمیشوی
پس یادت بماند که حتی در انتهای بدترین مشکلات هم نوری ازامید میتواند شکوفا شود..
امیدت را هرگز ازدست نده
#عادله_زمانی
@adelehz
پس یادت بماند که حتی در انتهای بدترین مشکلات هم نوری ازامید میتواند شکوفا شود..
امیدت را هرگز ازدست نده
#عادله_زمانی
@adelehz
ﺩﻟﻢ ﺗﻨﮓ ﺍﺳﺖ
ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺴﻮﺯﺩ ﺍﺯ ﺑﺎﻏﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﺴﻮﺯﺩ
ﻧﻪ ﺩﯾﺪﺍﺭﯼ ﻧﻪ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ
ﻧﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﺍﺯ ﺳﺮ ﯾﺎﺭﯼ
ﻣﺮﺍ ﺁﺷﻔﺘﻪ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻨﯿﻦ ﺁﺷﻔﺘﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﯼ
👤اردلان سرفراز
@adelehz
ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺴﻮﺯﺩ ﺍﺯ ﺑﺎﻏﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﺴﻮﺯﺩ
ﻧﻪ ﺩﯾﺪﺍﺭﯼ ﻧﻪ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ
ﻧﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﺍﺯ ﺳﺮ ﯾﺎﺭﯼ
ﻣﺮﺍ ﺁﺷﻔﺘﻪ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻨﯿﻦ ﺁﺷﻔﺘﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﯼ
👤اردلان سرفراز
@adelehz
اگر روزی نداشته باشمت
دلم تنگ میشود ..
اما نه برای توبلکه برای آدمی که باتو بودن ازمن می ساخت..
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم تنگ میشود ..
اما نه برای توبلکه برای آدمی که باتو بودن ازمن می ساخت..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک عدد خنگ خواستنی 😍
@adelehz
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دلم یک حس خوب میخواهد
ومیدانم که حس های خوب فروشی نیستند.خریدنی نیستند.مال جاهاو ادمهای مجلل الزاما نیستند.حس های خوب ساختنی هستند واگر در هرشرایط نه چندان ایده ال بتوانی بسازیش خوشبختی.
#عادله_زمانی
ومیدانم که حس های خوب فروشی نیستند.خریدنی نیستند.مال جاهاو ادمهای مجلل الزاما نیستند.حس های خوب ساختنی هستند واگر در هرشرایط نه چندان ایده ال بتوانی بسازیش خوشبختی.
#عادله_زمانی
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
بچه که بودم .مادرم را توی اشپزخانه میدیدم که زیر نور کم رمق افتاب کارهای خانه را راست وریس میکند.مشتی سبزی برای خورشتش سرخ میکند.برنجی دم میگذارد میوه هارا می شورد وخلاصه حسابی توی دنیای خودش است.گاهی می دیدیم که مادرم اهسته انگار زیر لب دارد حرف می زند انگار داشت باکسی حرف میزد انگار داشت حرفهایی که دلش میخواهد به کس خاصی بگوید را باخودش تمرین میکرد.توی عالم بچگی به این کار مادرم میخندیدم باخودم میگفتم ادم حرفش را که نباید باخودش بزند .باید توی صورت طرف بایستد و بگوید .مادرم بی توجه به همه چیز حرفهایش را ارام زیر لب انگار تمرین میکرد .همان جور که برنجها را توی سبد ابکشی میکرد یا درحین پاک کردن سبزی خوردن هایش گاهی هم موقع سرخ کردن بادمجان های قلمی و خوش عطرش ...سالهاگذشت یک روز به خودم آمدم ودیدم همانجور که دارم توی اشپزخانه سیب زمینی های خورشت را سرخ میکنم دارم آهسته باخودم نجوا میکنم وحرف میزنم !دارم حرفهایی را تمرین میکنم تا به صاحبش بگویم تازه آن موقع بود که فهمیدم مادرم چه کار میکرد.فهمیدم که گاهی آدم آن کسی که باید حرفهایش را بشنود پیدا نمیکند گاهی آن کسی که باید بااو حرف بزنی حرفهایت را نمیفهمد گاهی دلت نمیخواهد کسی حرفهایت راسبک وسنگین کند فقط دلت میخواهد حرف بزنی بدون اینکه جوابی بشنوی .این است که به خودت پناه می آوری.که باخودت یک عالم حرف میزنی که حتی چهره ات هم با حرفهایت هم خوان میشود.فهمیدم ان سالها مادرم هیچ کجای کارش عجیب نبوده است .که حق دارد حرفهای توی دلش راهزار بار دوره کند تا چیزی از قلم نیفتد سپس تحویل آن که بایدبشنود بدهد.مادرم تمام آن سالها حین پاک کردن نخود و لوبیاهای آش خوشمزه اش در واقع داشت حرفهایش را افکارش را و احساساتش را پاک میکرد .ومن دخترک سربه هوایش این را نفهمیدم تا روزی که توی آشپزخانه این قانون نانوشته زنانه به سراغ من هم آمد.
وفهمیدم که ما زنها گاهی توی آشپزخانه هایمان چه کارها که نمیکنیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
وفهمیدم که ما زنها گاهی توی آشپزخانه هایمان چه کارها که نمیکنیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
من تا كمی قبل از تو زن بودم
با گيسوانی لخت بر شانه
يک دامن چيندار كوتاه و
يک آينه يک كيف يك شانه...
من تا كمی قبل از تو زن بودم
يک زن كه حتی وقت تنهايی
احساس امنيت نمیكردم
جز پشت ميز آشپزخانه
پيش از تو زن بودم زنی مثل
زنهای امروزی كمی عاشق
يك خرده شاد و بيشتر خسته،
بسيار عاقل سخت ديوانه
پيش از تو... خيلی پيشتر از تو،
در عصر يخ يا پيش از آن حتی
زن بودم و خوابيده بود آرام
بر دامنم يك جفت پروانه
تو آمدی روح مرا آنقدر
مانند انجيری تكان دادی
تا ريخت سبز و سرخ و شيرين از سرشاخههايم دانه به دانه
هم برگهايم را تكاندی هم
پروانههايم را پراندی هم
خوابی زمستانی اسيرم كرد
مانند خرسی پير در ﻻنه...
وقتی كه باران آمد و كم كم
همراه من بيدار شد جنگل
يك خرس پير خشمگين بودم
معجونی از ژنهای مردانه!
#پانته_آ_صفایی
#شما_فرستادین
@adelehz
با گيسوانی لخت بر شانه
يک دامن چيندار كوتاه و
يک آينه يک كيف يك شانه...
من تا كمی قبل از تو زن بودم
يک زن كه حتی وقت تنهايی
احساس امنيت نمیكردم
جز پشت ميز آشپزخانه
پيش از تو زن بودم زنی مثل
زنهای امروزی كمی عاشق
يك خرده شاد و بيشتر خسته،
بسيار عاقل سخت ديوانه
پيش از تو... خيلی پيشتر از تو،
در عصر يخ يا پيش از آن حتی
زن بودم و خوابيده بود آرام
بر دامنم يك جفت پروانه
تو آمدی روح مرا آنقدر
مانند انجيری تكان دادی
تا ريخت سبز و سرخ و شيرين از سرشاخههايم دانه به دانه
هم برگهايم را تكاندی هم
پروانههايم را پراندی هم
خوابی زمستانی اسيرم كرد
مانند خرسی پير در ﻻنه...
وقتی كه باران آمد و كم كم
همراه من بيدار شد جنگل
يك خرس پير خشمگين بودم
معجونی از ژنهای مردانه!
#پانته_آ_صفایی
#شما_فرستادین
@adelehz
صبح در دل هرکس با خندیدن آن کسی که دوستش دارد آغاز میشود.
هرکس خورشید خودش را دارد..
#عادله_زمانی
@adelehz
صبح بخیر❤️
هرکس خورشید خودش را دارد..
#عادله_زمانی
@adelehz
صبح بخیر❤️
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
صبح یعنی یک روز دیگر
فرصت رسیدن به رویاهایت را داری
پس گامت را محکم بردار👣
صبح به خیر 😍
به امید خدا باشید😍
@adelehz
فرصت رسیدن به رویاهایت را داری
پس گامت را محکم بردار👣
صبح به خیر 😍
به امید خدا باشید😍
@adelehz
ما، در هیچ حال، قلب هایمان خالی از غم نخواهد شد؛
چرا که غم، ودیعه یی ست طبیعی که ما را پاک نگه می دارد .
انسان های بی اندوه،
به معنای متعالی کلمه،
هرگز " انسان " نبوده اند و نخواهند بود.
از این صافی انسان ساز نترس...
📚 آتش بدون دود
👤 نادر ابراهیمی
@adelehz
چرا که غم، ودیعه یی ست طبیعی که ما را پاک نگه می دارد .
انسان های بی اندوه،
به معنای متعالی کلمه،
هرگز " انسان " نبوده اند و نخواهند بود.
از این صافی انسان ساز نترس...
📚 آتش بدون دود
👤 نادر ابراهیمی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوستشون نابینا و ناشنواست واینجوری بازی وبراش گزارش میکنند...تا اونم لذت ببره
بگردم این دوستی و :)
@adelehz
بگردم این دوستی و :)
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادربرزیلی شمع روشن میکنه میذاره زیر تلوزیون وهمون لحظه برزیل گل میزنه
میخوام بگم خدا صدای دعای مادرها رو زود میشنوه
خدای ما خدای مادرهای تمام دنیاست..
@adelehz
میخوام بگم خدا صدای دعای مادرها رو زود میشنوه
خدای ما خدای مادرهای تمام دنیاست..
@adelehz