"زنی که‌گم کردم "
4.41K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
#شما_فرستادین
باآرزوی بهبودی برای تمام بیماران ..وگذراندن این امتحان سخت الهی ...
@adelehz
بعد از مردنمان از ما چه چیز باقی خواهدماند ..جز عشقی که ورزیدیم و یا نورزیدیم و بوسه هایی که گرفتیم یا نگرفتیم ...
ازما جز عشق چه چیز خواهد ماند!؟
#عادله_زمانی
@adelehz
میخواهم زنگ بزنم‌به گذشته های دور روزهایی که چون برق وبادگذشت بوی نان سنگگ تازه،پنیروصدای قل قل سماوری که گوشه حیاط میجوشیدوطعم گس چای یاداور مهرمادرولبخندباصفای پدرافسوس که زودگذشت
صبا
#نوستالژی
صبح آمده غمهای جهان دور بریز
در نغمه‌ی هر پرنده ای شور بریز
لبخند بزن سلام کن با گل سرخ
خورشید من از پنجره‌ات نور بریز

📸سحرابراهیمی
صبح پربرکت

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مدام ازشرایط تون ننالید .
چون همیشه اتفاقهای بدتری هم میتونه بیوفته ..پس درحال شاکر باشید .
@adelehz
در اینستاگرام برنامه اجتماعی محبوب و پرکاربرد این روزهای جامعه چیزی توجهم راجلب کرد.فارغ از انواع واقسام ناهنجاری های اجتماعی وحتی عقلانی که امروزه در اینستاگرام شاهدش هستیم چیزی وجود دارد که فکر میکنم اشاره کردن به آن خالی از لطف نباشد .معمولا زیرپستهای مختلف کامنت ها را میخوانم و دلم میخواهد بفهمم کلیت نظرات مردم چیست .پیجی را پیدا کردم که خانم جوانی درآن از روزمره گی هایش مینوشت و ازرستورانهایی که می رود سفرهایی که رفته ..کفشهای جدید ولباسهای نو که خریده ویا سفره هایی که انداخته ست .و گلایه داشت از هجمه ی توهین ها وفحاشی هایی که مردم برخی موارد به او نثارمیکنند.ویا انتقادهای بیخود که مثلا چرا زشتی یا چرا این طور هستی ویا آن طور هستی وفلان ...والبته اینکه دیگران را شدیدا محکوم به حسودی میکرد .
مثل هر بیننده دیگری من هم اول که به اینستاگرام وارد شدم و این ارتش فحش را زیرپستهای برخی افراد که به این شکل مشغول نمایش دادن زندگیشان بودند دیدم .باورکردم که حتما حسادت ست که کاردست مردم میدهد .اما حالا به چیز تازه ای فکرمیکنم ..درواقع حسادت بخشی از علت اصلی ست و شاید هم بخش بسیارکوچکی باشد .اما دلیل واقعی چیست؟دلیل واقعی مردم "ناتوانی" ست .مردم درخیلی ازموارد قدرت دست رسی به این امکانات رفاهی راندارند .خانمی که هرشب تصویر خودت وهمسرت را دریک رستوران پست میکنی تودرحال فخرفروشی هستی و خودت هم این راخوب میدانی ...فخرفروشی به جامعه ای که بشدت درحال دست وپنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی ست و مردم بی اندازه درگیرند .پس چرا نباید انتظارداشته باشی که کسی بتو فحش بدهد؟
نه،البته که فحاشی شخص ببیننده کار نادرستی ست ولی به رخ کشیدن داشته ها آن هم به عده ای که واقعا ناتوانند از دست رسی به خیلی چیزها،کم نادرست نیست.
ما درجامعه ای رشد کردیم که مادرانمان بخاطر بوی غذایشان همیشه دل نگران همسایه ها بودند و خدا میدانست اگریک زن حامله درآن حوالی بود چه که نمیکردند تا غذا به دست او برسد .ولیکن امروز درشبکه های اجتماعی فخرفروشی میکنیم وانتظارداریم جز مجیزمان هیچ چیز دیگری بارمان نکنند!
بیایم به جای متهم کردن هرلحظه ی دیگران به حسودی ازخودمان آغاز کنیم و هربار خوشبختی وامکاناتمان را در بوق و کرنا نکنیم .اینبارکه خواستم سفره هزاررنگمان را در اینستا پست کنیم به مادری که شرمنده غذای کودکش هست هم فکرکنیم .
نمایش چیزهایی که داریم دربرابر جامعه ای که سخت درگیر نداشتن ست همان اندازه زشت ست که دویدن و شادی کردنمان دربرابر یک کودک معلول و بدون پا
ازخودمان شروع کنیم.
#عادله_زمانی
#اینستاگرام
#حسادت
#فخرفروشی
@adelehz
ناخوشِ او خوش بود در جـان من
جـان فـدای یـــــارِ دل‌رنجــان من

#مولانا
@adelehz
Dostat Daram
Fereydoun Asraei
آهنگ جدیدفریدون آسرایی_دوستت دارم
هر صبح
باخودت تکرار کن ...من یک اثر هنری حاصل عشق خداوند بروی زمینم...او مرا از هیچ خلق کرده ست پس محالست مرا فراموش کند ...هیچ هنرمندی هنرش را تنها نمیگذارد.
#عادله_زمانی
صبح به خیر❤️
@adelehz
😍😍❤️❤️
@adelehz
صبح وبدون صبحونه شروع نکنید .صبحونه خوب 50درصد از روز و میسازه :)
امروز به پایان می رسد
از فردا برایم چیزی نگو
من نمی گویم :
فردا روز دیگریست
فقط می گویم :
تو روز دیگری هستی
تو فردایی
همان که باید
به خاطرش زنده بمانم...


جبران خلیل جبران

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اومده شنا با بچه هاش کسی ام بهش کارنداره.
بهشت آنجاست که آزاری نباشد.
کسی را با کسی کاری نباشد.
@adelehz
هنوزهم گاهی به دوست داشتنت فکرمیکنم و دل خشکیده ام جوانه می زند ..هرچند که برای گل دادن دیرست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
باز عصر شده ست
وباز این منم که دو استکان چای می ریزم
حبه ای قند برمیدارم
صندلی دیگری پشت میز میگذارم
ومنتظرت مینشینم ..
وباز تویی که به هیچ چای عصری با من نمی رسی
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
تا باد
چنین بادا...
@adelehz
شب رفت صبوح آمد
غم رفت فتوح آمد
خورشید درخشان شد
تا باد چنین بادا...

👤مولانا
📸سحر ابراهیمی

صبح بخیر
@adelehz
و روز شروع نمیشود مگر با
چای آن هم دم کشیده و خوش عطر :)
صبح آخر هفته تون به شادی
@adelehz
به قلبم بیاموز
که آسمان هر رهگذری جای پرواز نیست...
که هر پرنده ای ممکن ست مهاجرباشد وناماندنی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وعشق
همان راز ناگفته ایست
که ازهرچیز باارزش ترست
حتی از آزادی...
#عادله_زمانی
@adelehz