بعد از مردنمان از ما چه چیز باقی خواهدماند ..جز عشقی که ورزیدیم و یا نورزیدیم و بوسه هایی که گرفتیم یا نگرفتیم ...
ازما جز عشق چه چیز خواهد ماند!؟
#عادله_زمانی
@adelehz
ازما جز عشق چه چیز خواهد ماند!؟
#عادله_زمانی
@adelehz
میخواهم زنگ بزنمبه گذشته های دور روزهایی که چون برق وبادگذشت بوی نان سنگگ تازه،پنیروصدای قل قل سماوری که گوشه حیاط میجوشیدوطعم گس چای یاداور مهرمادرولبخندباصفای پدرافسوس که زودگذشت
صبا
#نوستالژی
صبا
#نوستالژی
صبح آمده غمهای جهان دور بریز
در نغمهی هر پرنده ای شور بریز
لبخند بزن سلام کن با گل سرخ
خورشید من از پنجرهات نور بریز
📸سحرابراهیمی
صبح پربرکت
@adelehz
در نغمهی هر پرنده ای شور بریز
لبخند بزن سلام کن با گل سرخ
خورشید من از پنجرهات نور بریز
📸سحرابراهیمی
صبح پربرکت
@adelehz
در اینستاگرام برنامه اجتماعی محبوب و پرکاربرد این روزهای جامعه چیزی توجهم راجلب کرد.فارغ از انواع واقسام ناهنجاری های اجتماعی وحتی عقلانی که امروزه در اینستاگرام شاهدش هستیم چیزی وجود دارد که فکر میکنم اشاره کردن به آن خالی از لطف نباشد .معمولا زیرپستهای مختلف کامنت ها را میخوانم و دلم میخواهد بفهمم کلیت نظرات مردم چیست .پیجی را پیدا کردم که خانم جوانی درآن از روزمره گی هایش مینوشت و ازرستورانهایی که می رود سفرهایی که رفته ..کفشهای جدید ولباسهای نو که خریده ویا سفره هایی که انداخته ست .و گلایه داشت از هجمه ی توهین ها وفحاشی هایی که مردم برخی موارد به او نثارمیکنند.ویا انتقادهای بیخود که مثلا چرا زشتی یا چرا این طور هستی ویا آن طور هستی وفلان ...والبته اینکه دیگران را شدیدا محکوم به حسودی میکرد .
مثل هر بیننده دیگری من هم اول که به اینستاگرام وارد شدم و این ارتش فحش را زیرپستهای برخی افراد که به این شکل مشغول نمایش دادن زندگیشان بودند دیدم .باورکردم که حتما حسادت ست که کاردست مردم میدهد .اما حالا به چیز تازه ای فکرمیکنم ..درواقع حسادت بخشی از علت اصلی ست و شاید هم بخش بسیارکوچکی باشد .اما دلیل واقعی چیست؟دلیل واقعی مردم "ناتوانی" ست .مردم درخیلی ازموارد قدرت دست رسی به این امکانات رفاهی راندارند .خانمی که هرشب تصویر خودت وهمسرت را دریک رستوران پست میکنی تودرحال فخرفروشی هستی و خودت هم این راخوب میدانی ...فخرفروشی به جامعه ای که بشدت درحال دست وپنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی ست و مردم بی اندازه درگیرند .پس چرا نباید انتظارداشته باشی که کسی بتو فحش بدهد؟
نه،البته که فحاشی شخص ببیننده کار نادرستی ست ولی به رخ کشیدن داشته ها آن هم به عده ای که واقعا ناتوانند از دست رسی به خیلی چیزها،کم نادرست نیست.
ما درجامعه ای رشد کردیم که مادرانمان بخاطر بوی غذایشان همیشه دل نگران همسایه ها بودند و خدا میدانست اگریک زن حامله درآن حوالی بود چه که نمیکردند تا غذا به دست او برسد .ولیکن امروز درشبکه های اجتماعی فخرفروشی میکنیم وانتظارداریم جز مجیزمان هیچ چیز دیگری بارمان نکنند!
بیایم به جای متهم کردن هرلحظه ی دیگران به حسودی ازخودمان آغاز کنیم و هربار خوشبختی وامکاناتمان را در بوق و کرنا نکنیم .اینبارکه خواستم سفره هزاررنگمان را در اینستا پست کنیم به مادری که شرمنده غذای کودکش هست هم فکرکنیم .
نمایش چیزهایی که داریم دربرابر جامعه ای که سخت درگیر نداشتن ست همان اندازه زشت ست که دویدن و شادی کردنمان دربرابر یک کودک معلول و بدون پا
ازخودمان شروع کنیم.
#عادله_زمانی
#اینستاگرام
#حسادت
#فخرفروشی
@adelehz
مثل هر بیننده دیگری من هم اول که به اینستاگرام وارد شدم و این ارتش فحش را زیرپستهای برخی افراد که به این شکل مشغول نمایش دادن زندگیشان بودند دیدم .باورکردم که حتما حسادت ست که کاردست مردم میدهد .اما حالا به چیز تازه ای فکرمیکنم ..درواقع حسادت بخشی از علت اصلی ست و شاید هم بخش بسیارکوچکی باشد .اما دلیل واقعی چیست؟دلیل واقعی مردم "ناتوانی" ست .مردم درخیلی ازموارد قدرت دست رسی به این امکانات رفاهی راندارند .خانمی که هرشب تصویر خودت وهمسرت را دریک رستوران پست میکنی تودرحال فخرفروشی هستی و خودت هم این راخوب میدانی ...فخرفروشی به جامعه ای که بشدت درحال دست وپنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی ست و مردم بی اندازه درگیرند .پس چرا نباید انتظارداشته باشی که کسی بتو فحش بدهد؟
نه،البته که فحاشی شخص ببیننده کار نادرستی ست ولی به رخ کشیدن داشته ها آن هم به عده ای که واقعا ناتوانند از دست رسی به خیلی چیزها،کم نادرست نیست.
ما درجامعه ای رشد کردیم که مادرانمان بخاطر بوی غذایشان همیشه دل نگران همسایه ها بودند و خدا میدانست اگریک زن حامله درآن حوالی بود چه که نمیکردند تا غذا به دست او برسد .ولیکن امروز درشبکه های اجتماعی فخرفروشی میکنیم وانتظارداریم جز مجیزمان هیچ چیز دیگری بارمان نکنند!
بیایم به جای متهم کردن هرلحظه ی دیگران به حسودی ازخودمان آغاز کنیم و هربار خوشبختی وامکاناتمان را در بوق و کرنا نکنیم .اینبارکه خواستم سفره هزاررنگمان را در اینستا پست کنیم به مادری که شرمنده غذای کودکش هست هم فکرکنیم .
نمایش چیزهایی که داریم دربرابر جامعه ای که سخت درگیر نداشتن ست همان اندازه زشت ست که دویدن و شادی کردنمان دربرابر یک کودک معلول و بدون پا
ازخودمان شروع کنیم.
#عادله_زمانی
#اینستاگرام
#حسادت
#فخرفروشی
@adelehz
هر صبح
باخودت تکرار کن ...من یک اثر هنری حاصل عشق خداوند بروی زمینم...او مرا از هیچ خلق کرده ست پس محالست مرا فراموش کند ...هیچ هنرمندی هنرش را تنها نمیگذارد.
#عادله_زمانی
صبح به خیر❤️
@adelehz
باخودت تکرار کن ...من یک اثر هنری حاصل عشق خداوند بروی زمینم...او مرا از هیچ خلق کرده ست پس محالست مرا فراموش کند ...هیچ هنرمندی هنرش را تنها نمیگذارد.
#عادله_زمانی
صبح به خیر❤️
@adelehz
امروز به پایان می رسد
از فردا برایم چیزی نگو
من نمی گویم :
فردا روز دیگریست
فقط می گویم :
تو روز دیگری هستی
تو فردایی
همان که باید
به خاطرش زنده بمانم...
جبران خلیل جبران
@adelehz
از فردا برایم چیزی نگو
من نمی گویم :
فردا روز دیگریست
فقط می گویم :
تو روز دیگری هستی
تو فردایی
همان که باید
به خاطرش زنده بمانم...
جبران خلیل جبران
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اومده شنا با بچه هاش کسی ام بهش کارنداره.
بهشت آنجاست که آزاری نباشد.
کسی را با کسی کاری نباشد.
@adelehz
بهشت آنجاست که آزاری نباشد.
کسی را با کسی کاری نباشد.
@adelehz
هنوزهم گاهی به دوست داشتنت فکرمیکنم و دل خشکیده ام جوانه می زند ..هرچند که برای گل دادن دیرست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
باز عصر شده ست
وباز این منم که دو استکان چای می ریزم
حبه ای قند برمیدارم
صندلی دیگری پشت میز میگذارم
ومنتظرت مینشینم ..
وباز تویی که به هیچ چای عصری با من نمی رسی
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
وباز این منم که دو استکان چای می ریزم
حبه ای قند برمیدارم
صندلی دیگری پشت میز میگذارم
ومنتظرت مینشینم ..
وباز تویی که به هیچ چای عصری با من نمی رسی
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
شب رفت صبوح آمد
غم رفت فتوح آمد
خورشید درخشان شد
تا باد چنین بادا...
👤مولانا
📸سحر ابراهیمی
صبح بخیر
@adelehz
غم رفت فتوح آمد
خورشید درخشان شد
تا باد چنین بادا...
👤مولانا
📸سحر ابراهیمی
صبح بخیر
@adelehz
به قلبم بیاموز
که آسمان هر رهگذری جای پرواز نیست...
که هر پرنده ای ممکن ست مهاجرباشد وناماندنی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
که آسمان هر رهگذری جای پرواز نیست...
که هر پرنده ای ممکن ست مهاجرباشد وناماندنی ...
#عادله_زمانی
@adelehz