"زنی که‌گم کردم "
4.44K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یادت میکنم و راهی برای کشتن این بغض لعنتی پیدا نمیکنم ..مثل مردی که یادعشقش کرده ست ولی نه سیگاری برای کشیدن دارد و نه جاده ای برای قدم زدن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
مذکر به دنیا می آیی
اما شانه هایت باید مرد بودن
را تاب بیاورد.
نگاهت به زندگی ساده است،
با این حال باید یک زن
را کشف کنی.
قدرتمندی،
اما خارج از آغوش یک زن بیقراری.
مظلومی زیرا در همه
دوران ها بی هیچ دادگاهی
همه ظلمی که به زنان رفته
به گردن توست!
خلقت وجودی ات پر از
شهوت است،
اما همیشه به هوسرانی محکومی!
لحظه هایی هست که بغض داری، میل باریدن داری
اما پیش رویت تابلوی "
مرد که گریه نمی کند "
را هم داری...
باید پدری شوی بهتر از پدرت،
پسری تربیت کنی بهتر از خودت،
و قهرمانی باشی برای دخترت
و با این حال اعتماد کنی
به مردی که میشود
همراه دخترت...
یک عمر مرد بودن را تاب می آوری
و هر لحظه میشنوی که میگویند:
مردها به هر سنی که باشند
یک پسر بچه می مانند...
آری مرد بودن داستان ساده ای ست... و پیچیده نیز هم

#پریسا_زابلی_پور

#شما_فرستادین
@adelehz
اون سالها بی صبرانه منتظر زنگ این تلفن بودم که صدای مردانه اما خسته ات رو حریصانه بشنوم. از دورترین نقاط مرزی،امروز ۹۰روز از رفتنت میگذره وتلفن همراهت تا ابد خاموشه،پدر عزیزم

هما
#نوستالژی
@adelehz
دخترهاازبچگی رویای عروس شدن دارند.رویای لباس سفید،تور،کفش پاشنه بلندپراز مروارید مردها اماهمان هایی هستندکه شیرینترین رویای دختربچه های گذشته را،تبدیل به کابوس زندگیشان نمیکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
فرشته از خدا پرسید:
مردمانت مسجد میسازند...نماز میخوانند...چرا برایشان باران نمیفرستی؟؟!!

خدا پاسخ داد:
گوشه ایی از زمین دخترکی کنار مادر و برادر مریضش در خانه ای
بی سقف بازی میکند...
تا مخلوقاتم سقفی برایشان نسازند،آسمان من سقف آنهاست...
پس اجازه بارش نمیدهم!


خدایا نانی ده که به ایمانی برسم ...
نه ایمانی که به نانی رسم ..

@adelehz
ماچندصباحیست بنده ایم و توقرنهاست خدایی ...ازما شاید بندگی خوب نیاید ولی ازتو حاشا که جز خوبی براید..چون گلی که ازسنگ می رویانی شادی وامید وایمان را از زندگی مان برویان..
#عادله_زمانی
📸سحرابراهیمی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
لحظه شماری میکردیم که پیک نوروزی بهمون بدن با ورق زدنش رسیدن عید و حس میکردیم لباسای عید و چند بار تو طول روز پوشیدن و در آوردن نگاش کردن منتظر رفتن خونه فامیلا بودن،گرفتن تخم مرغ رنگی رفتن به خونه پدر بزرگ تو روستا بوی نون تازه از تنور مادر بزرگ ولی امروز که بزرگ شدیم وهمه ی اون خوشی ها رو به پای بزرگ شدن باختیم...

ماهک
#نوستالژی
@adelehz
مردی دکان وخانه اش درآتش سوخت..
دیگران اورا گفتند چه کنی؟
پاسخ داد خانه ام سوخت ایمانم هنوز نسوخته ست ...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مامان دگه ...😁
مشهد قطب دوبله ایران 😅
@adelehz
کودکان را دوست بدارید
کودکان کار را بیشتر ،
چـرا کـه از آنـهـا
کودکیشان را دزدیده‌اند ...

👤جوزف گوبلز
روزجهانی کودکان کار

@adelehz
مرا وطن دوست میخوانند ...
ومن همواره وطن دوست باقی میمانم و وطن مگر چیزی جز پهنای آغوش مردانه ی توست؟
#عادله_زمانی
@adelehz
از این شادی های بی بهانه براتون خواهانم :)))
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
#نوستالژی @adelehz
بابا.....غم انگیزترین نوستالژی زندگی.درد است تا دست راست و چپت را که شناختی یک آلبوم عکس به تو بدهند و بگویند بابا یعنی همین.درد است آرزوی همین عکس را داشتن. درد است که همین استکان چای دادن دست پدرت بشود آرزویت.که ای کاش یک عصر تابستانی باشد و بابایی باشد که هوای خانه ات را کرده باشد و تو استکانی چای دستش بدهی و لذت ببری از تماشایش . درد است آرزوداشته باشی که فقط یک بار و نه بیشتر بابا صدایش کنی و او هم جانمی نثارت کند که شهد شیرینش تا عمق جانت نفوذ کند و مستت کند از مهربانیش.رفیق قدر بدان وجودش را اگر داریش که نبودنش بد دردیست.

محسنه
#نوستالژی
@adelehz
زنی زیبا که صاحب فرزند نمیشد پیش پیامبر زمانش میرود و میگوید از خدا فرزندی صالح برایم بخواه.
پیامبر وقتی دعا میکند و وحی میرسد او را بدون فرزند خلق کردم.
زن میگویدخدا رحیم است و میرود.
سال بعد باز تکرار میشود و باز وحی می آید که بدون فرزند است.زن اینبار نیز به آسمان نگاه میکند و میرود.
سال سوم پیامبر وقت زن را با کودکی در آغوش میبیند.
با تعجب از خدا میپرسد :بارالها،چگونه کودکی دارد اوکه بدون فرزندخلق شده بود!!!؟
وحی میرسد:هر بار گفتم فرزندی نخواهدداشت ،او باور نکرد و مرا رحیم خواند. رحمتم بر سرنوشتش پیشی گرفت.
با دعا سرنوشت تغییر میکند...
از رحمت الهی ناامید نشوید اینقدر به درگاهی الهی بزنید تا در باز شود...

صبح بخیر وبرکت❤️

@adelehz
هر صبح خورشید پیدا میشود..
شادیت که ازخورشید دورترنیست
هرصبح بگرد حتما آن راهم می یابی..
#عادله_زمانی
صبح بخیر❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محبوبم!
زندگی، مجموعه روزهایی است که عاشقیم...


👤محمد صالح‌اعلا
📚دست بردن زیر لباس سیب


@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM