"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بیا
تا فخرت را به بهاربفروشم
تا بفهمد فقط او نیست که با امدنش گلها جوانه میزنند .تا ببیند تویی که می ایی و بهار شرمنده ات میشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خلاقیت مشهدیا در دوبله همچنان ادامه داره :)))))
@adelehz
صداي خوردن شيشه شيرهاي خالي كه مادر مي برد تا شير تازه به جاش بگيره !هنوزم من رو به دوران كودكيم ميبره ! عطر نان تازه و اشتياق انگشت زدن به سر شيشه براي خوردن سرشير روش وصف نشدني بود
سپیده
#نوستالژی
اصولا آدمها هرچیزی را که ندارند میخواهند مثلا عزیز راه دورم،من حالا میان این تموز جان سوز واین گرمای آزاردهنده هوس بادخنک پاییزی و عطر پرتغال تازه کرده ام...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
واقعا چه فکری میکنند بعضی افراد باخودشون اون راننده بیچاره ممکنه الان مرده باشه یا حتی توبیمارستان و اینطور راحت مالش و به تاراج میبرن ....
چه خنده مزخرفی روی لب اون آقاست ..
@adelehz
وقتی میفهمیدی نرفتن آمپول بزنن.😔
سحر
#نوستالژی
@adelehz
این تلخ ست اما حقیقت ست
ما باید بپذیریم که برخی افراد را فقط میتوانیم در قلبمان داشته باشیم نه در کنارمان یا خانه مان ..
#عادله_زمانی
@adelehz
Darya
Rastaak
🎧 @adelehz
دریا
رستاک
آیا میدانید پارادایم چیست ؟

گروهی از دانشمندان ۵ میمون را در قفسی قرار دادند.

در وسط قفس یک نردبان و بالای نردبان دسته ای موز گذاشتند.

هر زمانی که میمونی بالای نردبان می‌رفت تا موزها را بردارد، دانشمندان بر روی سایر میمون‌ها آب سرد می‌پاشیدند.

پس از مدتی، هر وقت که میمونی بالای نردبان می‌رفت سایرین او را کتک می‌زدند.

مدتی بعد هیچ میمونی علی‌رغم وسوسه‌ای که داشت جرات بالا رفتن از نردبان را به خود نمی‌داد.

دانشمندان تصمیم گرفتند که یکی از میمون‌ها را بردارند و با یک میمون جدید جایگزین کنند. اولین کاری که این میمون جدید انجام داد این بود که سعی کرد تا بالای نردبان برود، که بلافاصله توسط سایرین مورد ضرب قرار گرفت.

پس از چندبار کتک خوردن میمون جدید با این که نمی‌دانست چرا، اما یاد گرفت که بالای نردبان نرود.

میمون دومی جایگزین گردید و همان اتفاق تکرار شد. میمون جدید اول هم در کتک زدن میمون جدید دوم شرکت میکرد. سومین میمون هم جایگزین شد و دوباره همان اتفاق (کتک خوردن) تکرار گردید.

به همین ترتیب چهارمین و پنجمین میمون نیز عوض شدند.

آن چیزی که باقی مانده بود گروهی متشکل از ۵ میمون بوده که با این که هیچ‌گاه آب سردی بر روی آن‌ها پاشیده نشده بود، میمونی را که بالای نردبان می‌رفت را کتک می‌زدند.

اگر امکان داشت که از میمون‌ها بپرسند که چرا میمونی که بالای نردبان می‌رود را کتک می‌زنند شرط خواهیم بست که جواب آن‌ها این خواهد بود:
“من نمی‌دانم، این رسم ماست. همه این کارو میکنن”

این جواب به نظر شما آشنا نمی‌آید؟!

اين جغرافیا نیست که جهان سومی بودن را تعیین می کند....! آدمها هستند که آن را می سازند! جهان سوم جا نیست، شخص است. جهان سوم منم، جهان سوم تویی، جهان سوم طرز تفکر ماست، نه آن مرزهایی که داخلش زندگی می کنیم! جهان سوم جاییست که درآمد یک دعا نویس از یک برنامه نویس بیشتر است. جهان سوم جاییست که مردمش جهان سومی فکر میکنند جهان سوم جایی است که بسیاری ازمردمانش با يک "استخاره" هدف تعيين ميکنند! و با يک " عطسه " از هدف خود دست ميکشند....
#شما_فرستادین
@adelehz
یاد آن روزی که
تختی و حیاطی داشتیم
قل قل قوری و بساطی داشتیم
عطر آویشن ردیف استکانهای بلور
زندگی شیرین تر از
چای نباتی داشتیم

صبح بخیر

@adelehz
دیروز که تمام شد
اما امروز نقطه سرخط ست ...
از خط امروز شروع کنیم بهترنوشتن را..
#عادله_زمانی
📸سحرابراهیمی
صبح پربرکت🌸
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یادبگیر که
دنیاتو
خودت زیبا کنی ،زیبا ودرخشان ...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جلال آل احمد در نامه‌اش به «سیمین دانشور» نوشت:

با هر کس حرف میزنم اولین کاری که میکنم این است که حلقه‌ام را طوری به رُخش بکشم که او از من بپرسد، که ازدواج کرده‌ای؟
و من حرفم را به تو بکشانم و بعد عکس تو را نشان بدهم .

@adelehz
رسم ورسوم وحرمت همسایه داری ازآن سنتهای قشنگی بود که متاسفانه در گذر زمان فراموشش کردیم.
📸سفره افطار درکوچه ای از یزد
#نوستالژی
@adelehz
یادت میکنم و راهی برای کشتن این بغض لعنتی پیدا نمیکنم ..مثل مردی که یادعشقش کرده ست ولی نه سیگاری برای کشیدن دارد و نه جاده ای برای قدم زدن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
مذکر به دنیا می آیی
اما شانه هایت باید مرد بودن
را تاب بیاورد.
نگاهت به زندگی ساده است،
با این حال باید یک زن
را کشف کنی.
قدرتمندی،
اما خارج از آغوش یک زن بیقراری.
مظلومی زیرا در همه
دوران ها بی هیچ دادگاهی
همه ظلمی که به زنان رفته
به گردن توست!
خلقت وجودی ات پر از
شهوت است،
اما همیشه به هوسرانی محکومی!
لحظه هایی هست که بغض داری، میل باریدن داری
اما پیش رویت تابلوی "
مرد که گریه نمی کند "
را هم داری...
باید پدری شوی بهتر از پدرت،
پسری تربیت کنی بهتر از خودت،
و قهرمانی باشی برای دخترت
و با این حال اعتماد کنی
به مردی که میشود
همراه دخترت...
یک عمر مرد بودن را تاب می آوری
و هر لحظه میشنوی که میگویند:
مردها به هر سنی که باشند
یک پسر بچه می مانند...
آری مرد بودن داستان ساده ای ست... و پیچیده نیز هم

#پریسا_زابلی_پور

#شما_فرستادین
@adelehz
اون سالها بی صبرانه منتظر زنگ این تلفن بودم که صدای مردانه اما خسته ات رو حریصانه بشنوم. از دورترین نقاط مرزی،امروز ۹۰روز از رفتنت میگذره وتلفن همراهت تا ابد خاموشه،پدر عزیزم

هما
#نوستالژی
@adelehz
دخترهاازبچگی رویای عروس شدن دارند.رویای لباس سفید،تور،کفش پاشنه بلندپراز مروارید مردها اماهمان هایی هستندکه شیرینترین رویای دختربچه های گذشته را،تبدیل به کابوس زندگیشان نمیکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz