"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
‏در زبان یونانی کلمه nostos یعنی بازگشتن ، Algos هم یعنی رنج .
بنابراین نوستالژی nostalgie
رنجی است برآمده از ناممکنیِ بازگشتن.


میلان ‏کوندرا
📚جهالت

@adelehz
ما همونایی هستیم که همیشه دلمون میخواست به میدان آرژانتین، انتهای خیابان الوند نامه بنویسیم و بفرستیم و آخرشم بزرگ شدیم ، ننوشتیم ونفرستادیم.
#نوستالژی
پ.ن نوستالژی هاتون برام بفرستید ترجیحا اگربا عکس باشه خیلی بهتره ..به یاد گذشته های نه چندان دورمون...
@adelehz
سالها میگذرد و ما غروبهای جمعه زیادی را پشت سر میگذاریم ...بدون اینکه عمق دلتنگی هایمان کم شود ..ومابعدازسالها هنوز نمیدانیم چه چیز اینقدر دلتنگمان کرده ست ...
#عادله_زمانی
@adelehz
@Doholchi - Bachehaye Koohe Alp
<unknown>
زنگ گوشیمه
هر زمان گوشیم زنگ میخوره ته دلم میلرزه...
سحر
#نوستالژی
@adelehz
آنتونی بوردن آشپزمشهورامریکایی دراوج ثروت وشهرت خودکشی کرد.ظرفیت آدمها همیشه چیزی نیست که بنظر میرسه گاهی آدمها مدتها بی صدا میجوشند ودرنهایت سر ریز میشوند وخاموش..
@adelehz
عطر پاك كن معناي ذوق و شعف ورود به دنياي با سواد شدن رو داشت ..
سپیده
#نوستالژی
@adelehz
چه رفتن ها
كه مى ارزد
به ماندنهاىِ پوشالى ...!!

#سیمین_بهبهانی

@adelehz
نامه شانزدهم
شازده کوچلوی من
سلام
امیدوارم حالت خیلی خوب باشد و حال خوبت را بتوانی به هرکس که دوستش داری منتقل کنی ...پسرکم حال خوب چیزیست بس گرانبها که واقعا اگر داشته باشیش ثروتمندی ..پسرم کاش فرصت این را داشته باشم که بتوانم درحال خوبت شریک باشم یا حتی بتوانم برایت حال خوش بسازم ..وقتی تنهایی و گیج وقتی راه گم کرده ای بتوانم بدون گله کردن از تو یا سرزنش کردنت برایت حال خوب بسازم ...حتی اگر نتوانم حال خوبی برایت بسازم بتوانم به دلتنگی هایت گوش بدهم و آنقدر بتو شجاعت بدهم که بتوانی ازهرچیزی حتی غیرممکن عبور کنی ..
نمیدانم فرصت این راخواهم داشت که مادرت باشم یا نه ..ولی اگر این فرصت به من داده شد کاش بتوانم هروقت در راه مانده ای و نمیدانی کجا بروی کنارت باشم و بتوبگویم که ازچیزی نترسی و جلو بری ...
و هروقت ازخودت گلایه داشتی و یاخودت را دوست نداشتی راه آشتی کردن با زندگی را بتو نشان بدهم .
پسرم کاش بتوانم تمام چیزهایی که نتوانستم از حال خوش داشته باشم را بتو هدیه کنم ..
عزیزم ..در این زندگی برای بدست اوردن چیزهایی که حالت راخوب میکند ازهیچ چیز نترس ..جلو برو ..اگر حرکت کنی یا میبری ویا می بازی ..که اگر ببری که چه بهتر واگر ببازی حداقل پشیمان نیستی که تلاشی نکرده ای ...
پسرم حال خوشت را فراموش نکن ..حال خوش خواستنی ات را ...
#عادله_زمانی
#نامه_هایم
#هیواد
@adelehz
ما دهه ی پنجاهی ها فرزندان آفتابیم
دختران و پسران خانه های حیاط دار و حوضهای کاشی آبی و قصه ی ظهر جمعه .
بازی های نسل من ساده بود و پر کشش
ساعتها لِی لِی و کش بازی و بالا بلندی و وسطی و هزاران بازی دیگر که امروز خبری از آنها نیست . می دانی چرا ؟ چون قدرت پول توانست بر صفای درون آدمها پیروز شود . پول کلنگ شد و تیشه بر روح خانه های پر خاطره زد . درختهای توت و خرمالو با پول معاوضه شدند و بجای آنها طبقه طبقه آجر و سنگ و شیشه بالا رفتند ... و نامشان شد خانه .
خانه مفهوم داشت . معنا داشت . گل و سنگ و آجر نبود که خانه را میساخت . این نفس تک تک اعضای آن بود که تبدیل به مفهوم خانه میشد . عشقی که درونش جاری بود ؛ صفایی که در تک تک دورهمی هایش جریان داشت به آن معنایی فراتر از چهاردیواری های پوست پیازی امروزی می داد .
ما نسل خوابیدن در پشه بند و آب پاشی حیاط و بوی کاهگل و شمردن ستاره هاییم .
نسل قصه ظهر جمعه ی رادیو و حصیر پشت پنجره و تمام قشنگی های عصر بدون فناوری هستیم ...

مونا
#نوستالژی
@adelehz
اولین دفتر
اولین نوشتن
اولین ذوق بزرگ شدن ...
نفیسه
#نوستالژی
@adelehz
شمیـم پیـرهنی با نسیـم صبــــح فرست
که چشم در رهم ای گل ، به بوی درمانت ...
#حسین_منزوی
📸بردیا روح الفدا
صبح به عافیت
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح 14فرودینتون بخیر😉
بلاخره دست کمی از 14 فروردین نداره امروز
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پشت هر "غـم" شادیـی بنهـفـته بنگر آسمان
ابرگریان دارد و خـورشید خندان غم مخور

پای دار ای عاشق مسکین که آخر می دهد
صبح وصلی از دل شبهای هجران غم مخور
#استاد_شهریار
@adelehz
واقعا ارزوم بود که یکبار به برنامه کودک نامه بدم ولی هیچوقت نشد💌
یه عروسک داشتم رنگش زرد بود
همیشه باخودم همه جا میبردمش
فکرکنم اولین عروسکم بود
خیلی دوستش داشتم ...
همیشه غروبا سرگرمیمون این بود که تو کوچه عموم با دخترعموها و پسرعمو هام با تیله بازی کنیم🔮
یه جایی از زمین رو می کَندیم
بعد کلی تیله ردیف میکردیم پشت هم
با یه تیله میزدیم ک بره تو اون قسمتی ک کندیم..
با خواهرم شیشه های نوشابه رو میذاشتیم تو ظرف پلاستیکی دسته دار مخصوص میبردیم سوپر مارکت میدادیم به فروشنده🍾🍾
یادش بخیر اون ادامس های گرد که سه تایی بسته بندی شده بودند و
همیشه قرمزشو دوست داشتم🍡
یادش بخیر ابنبات های قرمز دسته داری ک وقتی میرفتیم خونه مادربزرگم بهمون پول میداد ک از سر کوچشون بخریم 50 تومن بودند
همونایی ک وسطشون ادامس بود🍭
همیشه وقتی میرفتیم خونه مادربزرگم با خواهرم با گِل قوری و فنجون میساختیم بعد میذاشتیمشون تو افتاب تا خشک شن☕️
یاد پاک کن در دار بخیر
رادیوی قرمزی ک کلی کلنجار میرفتم تا کار کنه بتونم کاست های زبانکده رو گوش بدم📼 📻
یادمه اونموقع ک دبستان بودم پدرم لوازم التحریرداشت دفتر های جدید اورده بود
دارا و سارا بودن
یکیشونو گذاشته بود پشت شیشه
همیشه وقتی نور افتاب میخورد ب شیشه میرفتم اون دفتر سارا رو نگاه میکردم حالت های اکلیلی روش برق میزد📓📕📗
یکی از اونا رو برداشتم شد دفتر املای اول دبستانم
یاد تزئین های دفتر املا بخیر
با گل و ستاره و برچسب سیندرلا و میکی موس
خیلی اون دفترو دوست داشتم
هنوزم نگهش داشتم..
یاد خط کش هایی بخیر ک میزدیم رو دستمون میشد دستبند📏
وقتایی که شیفت بعد از ظهر میرفتیم مدرسه صبحش با دخترعموم خاله بازی میکردیمیاد قابلمه های پلاستیکی قرمز و زرد بخیر
یاد روزهای بارونی بخیر
همیشه تخمه میخوردیم
یه کاغذ از دفتر میکندیم لوله اش میکردیم بعد تخمه رو میریختیم تو کاغذ...
یاد قارچ خور آتاری بخیر
هری پاتر
شکلات های میوه ای که تومدرسه میفروختن 25 تومن 🍬
یاد اون کارتونی ک لوازم اشپزخونه حرف میزدن بخیر..
چقدر انتظار میکشیدم تا اون تیتراژ اول برنامه کودک شروع شه
همون که پروانه رد میشد بعد اون غول اسب رو پرت میکرد تو هوا
واقعا چقدر زندگی جریان داشت...

نفیسه دشتبان
#نوستالژی
@adelehz
خداحافظی با #نوستالژی 😢
📣یاهومسنجر به تاریخ می پیوندد

شرکت یاهو امروز اعلام کرد پیام رسان مشهور این شرکت موسوم به یاهو مسنجر در تاریخ 17 جولای سال جاری از دسترس خارج می‌شود.

@adelehz
عاشق همانی باید بشوی
که کنارش میتوانی از ته دل بخندی .
همانی که از خنده هایت ذوق میکند و خنده اش میگیرد...
#عادله_زمانی
@adelehz
#افطار_تایم
ازدعای خیر سفره های افطار بی نصیب نگذارید لطفا ....
@adelehz
میلیونها ادم وجود دارد
ولی تنها میشود یک نفر را عاشقانه دوست داشت ..
این دل چه رمزی دارد درخودش ...
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر چون نــــور، صد صورت پذیرم
به هر صورت، به دل، نقش تو گیرم

تو تا عهـــد منی هرگــــز نخـوابم
تو تا عهـــد منی هرگــــز نمیــرم

#باباطاهر
@adelehz