الهی، صبح امروزت زغم دور
دلت ازحسرت هر بیش و کم دور
خدا یارت، نگهدارت، به هرجا
از اقبالت، دو چشم پر زِ نَم دور
نصیبت حال خوش، شادی و لبخند
لبت از ناله های دم به دم دور
صبح بخیر
@adelehz
دلت ازحسرت هر بیش و کم دور
خدا یارت، نگهدارت، به هرجا
از اقبالت، دو چشم پر زِ نَم دور
نصیبت حال خوش، شادی و لبخند
لبت از ناله های دم به دم دور
صبح بخیر
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
گاهی تلفن را بردار به کسی زنگ بزن .بگو فلانی جان ممنونم که دیشب بعد از ان مهمانی سرراهت مرا تا ایستگاه مترو رساندی ..به آشنایی که سالی یکبار هم نمیبینش زنگ بزن و بگو شنیده ام دخترت دانشگاه قبول شده است خیلی مبارک باشد .گاهی به ادمی که فقط میشناسیش پیامی بده ...اگر شنیده ای کسی غمی دارد حتی اگر نزدیک نیستید حتی خیلی صمیمی نیستید به ختم عزیزش برو ..ادمها ان طور که نشان میدهند قوی نیستند.انقدر که بلند میخندند شاد نیستند.ان اندازه که به خودشان میرسند دلشان شاد نیست...
ادمها گاهی نیاز دارند که بهشان بگویی میتوانم درکت کنم میتوانم حست کنم حتما لازم نیست ازتو منفعتی به من برسد من بدون رسیدن هیچ سودی ازتو به من، میتوانم به تو نزدیک باشم .
ادمها گاهی نیاز دارند که بهشان بفهمانید که ازشنیدن خوشحالی شان خوشحالید به احترام حتی یک بار دیدنشان هم که شده است ...
آدمها نیازدارند که بدانند دیگران میبنندشان حتی اگر در دورترین فاصله ادمها به مهربانی سخت محتاجند در واقع هیچ آدمی در دنیا انقدر ثروتمند نیست که از مهربانی بی نیاز باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
ادمها گاهی نیاز دارند که بهشان بگویی میتوانم درکت کنم میتوانم حست کنم حتما لازم نیست ازتو منفعتی به من برسد من بدون رسیدن هیچ سودی ازتو به من، میتوانم به تو نزدیک باشم .
ادمها گاهی نیاز دارند که بهشان بفهمانید که ازشنیدن خوشحالی شان خوشحالید به احترام حتی یک بار دیدنشان هم که شده است ...
آدمها نیازدارند که بدانند دیگران میبنندشان حتی اگر در دورترین فاصله ادمها به مهربانی سخت محتاجند در واقع هیچ آدمی در دنیا انقدر ثروتمند نیست که از مهربانی بی نیاز باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
بچه تر که بودم .دلم نمیخواست هیچ کس به مادرم نزدیک شود ..دوست نداشتم مادرم محبتش را بجز من به کودک دیگری هدیه کند .ازاینکه مادرم به کودک همسایه میگفت دخترم متنفربودم و اصلا دلم نمیخواست که مادر جوانم وقتش را به بازی با کودک دیگری صرف کند.تمام مادرم را برای خودم میخواستم .تمام محبتش توجهش نگرانی اش تمام بودنش را فقط برای خودم میخواستم.وبقول خودش دخترک حسودی بودم که دلم هیچ بچه ی دیگری را در اطراف او نمیخواست.
شاید علتش این بود که مادرم باارزشترین چیزی بود که در دنیا داشتم .البته که پدرم هم کمترازمادرم برایم باارزش نبود ولی پدرم فرق میکرد او اهل محبت به کودک دیگری نبود هیچکس راهم پسرم یا دخترم صدا نمیکرد مطمین بودم او به من خیانت نمیکند :)
خمیره مادرم اما فرق داشت ..او زنی اهل حرف زدن و خنده بود ...دوست داشت به دیگران چیزی یادبدهدو از تجربیاتش برای همه تعریف کند..دلش میخواست همه را خوشحال کند.
سالها گذشت و من بزرگتر شدم .مادرم هنوزهم فرق نکرده ست هنوزهم همان قدر اهل زندگی و خوش صحبتی ست ومحبت به دیگران ولی من بزرگترشدم ویاد گرفتم که مادرم مال من نیست ..او مادرمن ست ولی من نمیتوانم اورا تنها برای خودم درون یک صندوقچه ی چوبی بین بقیه چیزهای خاص زندگیم نگه دارم .یادگرفتم که بفهمم نمیتوانم تمام اورا برای خودم بخواهم وباید قبول کنم که او انسانی ست مستقل که درکنار تمام چیزهایی که دوستشان دارد مادر من هم هست ..پس او با تمام تعلقاتش مادرمن ست .این به من کمک کرد که بپذیرم نباید همیشه انتظار داشته باشم که تمام توجه و نگرانی و بودنش متعلق به من باشد که بپذیرم او اسیر نقش مادر من بودن نیست ونباید باشد.
این سرمشقی خواهد شد برای تمام روابطم ..اگر روزی همسری داشتم یا شاید فرزندانی و دوستانی و همکارانی باید بدانم که من بخشی از زندگی هرکدامشانم و نه تمام زندگی شان ...پس به تمامیتشان احترام بگذارم و تصورنکنم که میتوانم کسی را فقط و فقط مال خودم کنم بی توجه به روابطش و شاخ و برگهایی که او در اجتماع گستردانده ست ...
#عادله_زمانی
@adelehz
شاید علتش این بود که مادرم باارزشترین چیزی بود که در دنیا داشتم .البته که پدرم هم کمترازمادرم برایم باارزش نبود ولی پدرم فرق میکرد او اهل محبت به کودک دیگری نبود هیچکس راهم پسرم یا دخترم صدا نمیکرد مطمین بودم او به من خیانت نمیکند :)
خمیره مادرم اما فرق داشت ..او زنی اهل حرف زدن و خنده بود ...دوست داشت به دیگران چیزی یادبدهدو از تجربیاتش برای همه تعریف کند..دلش میخواست همه را خوشحال کند.
سالها گذشت و من بزرگتر شدم .مادرم هنوزهم فرق نکرده ست هنوزهم همان قدر اهل زندگی و خوش صحبتی ست ومحبت به دیگران ولی من بزرگترشدم ویاد گرفتم که مادرم مال من نیست ..او مادرمن ست ولی من نمیتوانم اورا تنها برای خودم درون یک صندوقچه ی چوبی بین بقیه چیزهای خاص زندگیم نگه دارم .یادگرفتم که بفهمم نمیتوانم تمام اورا برای خودم بخواهم وباید قبول کنم که او انسانی ست مستقل که درکنار تمام چیزهایی که دوستشان دارد مادر من هم هست ..پس او با تمام تعلقاتش مادرمن ست .این به من کمک کرد که بپذیرم نباید همیشه انتظار داشته باشم که تمام توجه و نگرانی و بودنش متعلق به من باشد که بپذیرم او اسیر نقش مادر من بودن نیست ونباید باشد.
این سرمشقی خواهد شد برای تمام روابطم ..اگر روزی همسری داشتم یا شاید فرزندانی و دوستانی و همکارانی باید بدانم که من بخشی از زندگی هرکدامشانم و نه تمام زندگی شان ...پس به تمامیتشان احترام بگذارم و تصورنکنم که میتوانم کسی را فقط و فقط مال خودم کنم بی توجه به روابطش و شاخ و برگهایی که او در اجتماع گستردانده ست ...
#عادله_زمانی
@adelehz
قلب؟ راستش نميدانم چيست،
امّا اين را ميدانم كه فقط
جاىِ آدم هاىِ
خيلى خيلى خوب است...
🖌نادرابراهیمی
@adelehz
امّا اين را ميدانم كه فقط
جاىِ آدم هاىِ
خيلى خيلى خوب است...
🖌نادرابراهیمی
@adelehz
مثل یک درخت سالخورده وسط یک باغ پیر که صدهاسال ازعمرش میگذرد..منتظرت هستم ومیدانم سالی که از دراین باغ بیرون رفتی هرگز قرارنبود بازگردی.
#عادله_زمانی
📸بردیا روح الفدا
@adelehz
#عادله_زمانی
📸بردیا روح الفدا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بچه هارو اینجوری بار نیارید .وقاحت کودک و ازهرچیزی سردراوردن اون اصلا خنده دار نیست.اینکه بچه 3یا4ساله شما راجع به مشروب و دیسکو حرف بزنه نشانه ی خاص بودن والدینش نیست .نشانگر راه اشتباه تربیتش هست
هر چند عمر شوم تو ای نابکار شب
بر ما گذشت تلختر از صد هزار شب
من...با یقین روشن، بیدار، پایدار
تا بانگ احتضار تو هستم در انتظار
آغوش باز کرده سوی آسمان صبح..
#فریدون_مشیری
📸بردیا روح الفدا
@adelehz
بر ما گذشت تلختر از صد هزار شب
من...با یقین روشن، بیدار، پایدار
تا بانگ احتضار تو هستم در انتظار
آغوش باز کرده سوی آسمان صبح..
#فریدون_مشیری
📸بردیا روح الفدا
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
نگار من،
امیدِ نوبهارِ من
لبی به خنده باز کن
ببین چگونه
از گلی
خزان باغ ما ،
بهار میشود!
سیاوش کسرایی
@adelehz
امیدِ نوبهارِ من
لبی به خنده باز کن
ببین چگونه
از گلی
خزان باغ ما ،
بهار میشود!
سیاوش کسرایی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
کاش روزی کسی بیاید
که فهمیدن مارا بلد باشد.
به واقع آنهایی که کسانی را دارند که بی کم وکاست میفهمندشان و درک میکنند حال دلشان را خوشبخت ترین هاهستند .
#عادله_زمانی
@adelehz
که فهمیدن مارا بلد باشد.
به واقع آنهایی که کسانی را دارند که بی کم وکاست میفهمندشان و درک میکنند حال دلشان را خوشبخت ترین هاهستند .
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی را دارید که بی کم و کاست حالتان را بفهمد؟
anonymous poll
خیر – 114
👍👍👍👍👍👍👍 68%
بله – 53
👍👍👍 32%
👥 167 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
خیر – 114
👍👍👍👍👍👍👍 68%
بله – 53
👍👍👍 32%
👥 167 people voted so far. Poll closed.