"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
‏سى سال بعد از تخليه ى ناگهانى Pripiyat به علت حادثه ى ‎چرنوبيل، اين دو برادر ماشينشون را پيدا كرده اند.

آدمیزاد چه سرنوشت عجیب داره ..
@adelehz
در این شهر،هزاران خانه وجود دارد .ودرهرخانه دلی ست که دردی دارد ...ازبیرون تمام خانه ها کم وبیش یک شکلند و همچنان تمام آدمها..اما ازدرون هیچکس شبیه هیچکس نیست وحتی جنس غم آدمها هم یکسان نیست .هرکس اما بااین وجود غصه خودش رابیشتر ازدیگران میخواهد این ست که مادربزرگ میگفت ..اگر همه ی عالم جمع شوند و هرکس دردش را در یک گودال بریزد وبعد به هرکس بگویند غصه ای بردار بازهم هرکس درد خودش را برمیدارد...
درهرخانه دلی ست ودرهر دل دردی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
روزی که مجبور بشیم زمین رو تخلیه کنیم، من روی سیّاره‌ی مسکونی جدید، عطرفروشی ‌می‌زنم و از دلتنگی آدما کاسبی می‌کنم.
عطر خاک بارون‌خورده می‌فروشم،
عطر چمن کوتاه‌شده،
عطر زعفرون و برنج،
عطر بازار خشکبار و ادویه،
عطر زیر گردن یار،
بوی اقاقیا توی کوچه‌ها، تو فصل بهار...

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدمها در عصبانیت حرفهای واقعی تری می زنند.آدمها رادردعوا هامیتوان بهتر دید وفهمید.قبول دارم که هیچکس در دعوا ودر بحث و کشمکش حلواپخش نمیکند.اماواقعیت این ست که در دعوا ها آدمها حرفهایی که مدتهاست به آن فکر میکنند .دلرنجی هایی که مدتهاست به آن باور دارند اما هیچ وقت فرصت بیان کردنش را نداشتند ویا هم فکر میکردند بیان کردنش درست نیست را راحت به زبان می آورند.حرفهایی که شاید هرگز از زبانشان نشنیده باشی و بعدهم نشنوی.اما همان یک لحظه کافیست که باخودت بگویی یعنی تمام این مدت او به این فکر میکرده ست؟؟اگر در زندگیتان کسی ست که وسط عصبانیت و ناراحتی و بحث حرفی نمیزند که دلتان ذره به ذره بسوزد قدرش را بدانید ...به مهربانی های موقع ارامش نیست بلکه به صبر هنگام دلخوری هاست ...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
امشبي را که در آنيم غنيمت شمريم

شايد اي جان نرسيديم به فرداي دگر

#عماد_خراسانی
@adelehz
دعا میکنم خداوند سر راه زندگیتان فرشته ای قرار دهد.که بااو زندگی شیرین باشد نسبتش اصلا مهم نیست میتواند نزدیک ترین باشد یاغریبه ترین ولی هرکسی میتواند درزندگی کسی انقدرتغییربیاورد که فرشته اش شود
#دعا
آیا در زندگیتان فرشته ای داشته ویا دارید؟کسی که صرف نظر ازنسبتش باشما زندگیتان راروشن ترکرده باشد؟
anonymous poll

بله – 122
👍👍👍👍👍👍👍 80%

نه هیچ وقت – 30
👍👍 20%

👥 152 people voted so far. Poll closed.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دعا میکنم هرگز حسرت چیزی را نخورید .چیزی را که ازدست داده اید ویا نتوانستید بدست بیاورید.
#دعا
@adelehz
سال پیش این زمانها ،حال جالبی نداشتم موضوعی سخت ناراحتم کرده بود و قلبم بشدت از کسی و کسانی شکسته بود .یادم می آید که تا آن زمان هیچ وقت هیچ چیز را به آن شدت و حدت از خدا نخواسته بودم وتا آن زمان هم دلم تا این حد ازکسی رنجیده نشده بود .به شکلی که هر لحظه از روز بتوانم براحتی و بشدت اشک بریزم .یادم ست که شبهای قدر بیشترازهرشب دیگری قلبم درد میکرد و دلم میخواست خدا همان لحظه از آسمان پایین بیاید و دستم را بگیرد و آرامم کند .آن لحظه بشدت به خدا نیاز داشتم .
آن ماه رمضان عجیب با تمام دردی که کشیدم تمام شد ...و روزها گذشت و گذشت در واقع خدا درمیان گریه های من به زمین نیامد و حتی چیزی که برایش سخت دعا میکردم وبرایش سخت جنگیده بودن را نیز به من نداد..به اثرنکردن دعاهایم کاری ندارم ..دلم میخواهد بگذارمش پای حکمت خدا و یا ندانستن اینکه چه چیز برایم خوب ست یا بد ..
امسال ماه رمضان برعکس پارسال برای داشتن هیچ چیز انقدر اصرار نکردم و حتی نتوانستم یک بار اشک بریزم ..من انگار اشکهایم را ازدست داده بودم .
قصدم این ست که بگویم آدمیزاد عوض میشود آدمهایی که پارسال سخت ازانها رنجیده بودم را نبخشیدم اما امسال انگار نمیشناسمشان انگار دریک مه همه شان را نام ونشان شان را گم کرده ام ..
دیگر برای چیزی بیقرار نیستم و اصلا شاید یادگرفتم که میتوان چیزهایی را ازدست داد و بازهم قوی زندگی کرد
ودلم ازنامهربانی کسی شکسته نیست چون انگار دیگر دلم را پشت یک دیوار بتنی گذاشته ام تا دست کسی به آن نرسد.ولی باگذشت یکسال هنوز هم منتظرم که خدا روزی به سراغم بیاید و به شکلی به من بگوید که صدای من از بین هفت آسمان وزمین به اومی رسد
این تنها امیدی ست که میتواند مرا سرپا نگهدارد ودعاهایم را برقرار....
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
الهی، صبح امروزت زغم دور
دلت ازحسرت هر بیش و کم دور
خدا یارت، نگهدارت، به هرجا
از اقبالت، دو چشم پر زِ نَم دور
نصیبت حال خوش، شادی و لبخند
لبت از ناله های دم به دم دور

صبح بخیر
@adelehz
کاش امروز خدا به زندگی تک تک مان طعم یک شیرینی تازه مربایی بدهد^_^
#طعم_روز
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گاهی تلفن را بردار به کسی زنگ بزن .بگو فلانی جان ممنونم که دیشب بعد از ان مهمانی سرراهت مرا تا ایستگاه مترو رساندی ..به آشنایی که سالی یکبار هم نمیبینش زنگ بزن و بگو شنیده ام دخترت دانشگاه قبول شده است خیلی مبارک باشد .گاهی به ادمی که فقط میشناسیش پیامی بده ...اگر شنیده ای کسی غمی دارد حتی اگر نزدیک نیستید حتی خیلی صمیمی نیستید به ختم عزیزش برو ..ادمها ان طور که نشان میدهند قوی نیستند.انقدر که بلند میخندند شاد نیستند.ان اندازه که به خودشان میرسند دلشان شاد نیست...
ادمها گاهی نیاز دارند که بهشان بگویی میتوانم درکت کنم میتوانم حست کنم حتما لازم نیست ازتو منفعتی به من برسد من بدون رسیدن هیچ سودی ازتو به من، میتوانم به تو نزدیک باشم .
ادمها گاهی نیاز دارند که بهشان بفهمانید که ازشنیدن خوشحالی شان خوشحالید به احترام حتی یک بار دیدنشان هم که شده است ...
آدمها نیازدارند که بدانند دیگران میبنندشان حتی اگر در دورترین فاصله ادمها به مهربانی سخت محتاجند در واقع هیچ آدمی در دنیا انقدر ثروتمند نیست که از مهربانی بی نیاز باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بچه تر که بودم .دلم نمیخواست هیچ کس به مادرم نزدیک شود ..دوست نداشتم مادرم محبتش را بجز من به کودک دیگری هدیه کند .ازاینکه مادرم به کودک همسایه میگفت دخترم متنفربودم و اصلا دلم نمیخواست که مادر جوانم وقتش را به بازی با کودک دیگری صرف کند.تمام مادرم را برای خودم میخواستم .تمام محبتش توجهش نگرانی اش تمام بودنش را فقط برای خودم میخواستم.وبقول خودش دخترک حسودی بودم که دلم هیچ بچه ی دیگری را در اطراف او نمیخواست.
شاید علتش این بود که مادرم باارزشترین چیزی بود که در دنیا داشتم .البته که پدرم هم کمترازمادرم برایم باارزش نبود ولی پدرم فرق میکرد او اهل محبت به کودک دیگری نبود هیچکس راهم پسرم یا دخترم صدا نمیکرد مطمین بودم او به من خیانت نمیکند :)
خمیره مادرم اما فرق داشت ..او زنی اهل حرف زدن و خنده بود ...دوست داشت به دیگران چیزی یادبدهدو از تجربیاتش برای همه تعریف کند..دلش میخواست همه را خوشحال کند.
سالها گذشت و من بزرگتر شدم .مادرم هنوزهم فرق نکرده ست هنوزهم همان قدر اهل زندگی و خوش صحبتی ست ومحبت به دیگران ولی من بزرگترشدم ویاد گرفتم که مادرم مال من نیست ..او مادرمن ست ولی من نمیتوانم اورا تنها برای خودم درون یک صندوقچه ی چوبی بین بقیه چیزهای خاص زندگیم نگه دارم .یادگرفتم که بفهمم نمیتوانم تمام اورا برای خودم بخواهم وباید قبول کنم که او انسانی ست مستقل که درکنار تمام چیزهایی که دوستشان دارد مادر من هم هست ..پس او با تمام تعلقاتش مادرمن ست .این به من کمک کرد که بپذیرم نباید همیشه انتظار داشته باشم که تمام توجه و نگرانی و بودنش متعلق به من باشد که بپذیرم او اسیر نقش مادر من بودن نیست ونباید باشد.
این سرمشقی خواهد شد برای تمام روابطم ..اگر روزی همسری داشتم یا شاید فرزندانی و دوستانی و همکارانی باید بدانم که من بخشی از زندگی هرکدامشانم و نه تمام زندگی شان ...پس به تمامیتشان احترام بگذارم و تصورنکنم که میتوانم کسی را فقط و فقط مال خودم کنم بی توجه به روابطش و شاخ و برگهایی که او در اجتماع گستردانده ست ...
#عادله_زمانی
@adelehz
‏قلب؟ راستش نميدانم چيست،
امّا اين را ميدانم كه فقط
جاىِ آدم هاىِ
خيلى خيلى خوب است...
🖌نادرابراهیمی

@adelehz
مثل یک درخت سالخورده وسط یک باغ پیر که صدهاسال ازعمرش میگذرد..منتظرت هستم ومیدانم سالی که از دراین باغ بیرون رفتی هرگز قرارنبود بازگردی.
#عادله_زمانی
📸بردیا روح الفدا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بچه هارو اینجوری بار نیارید .وقاحت کودک و ازهرچیزی سردراوردن اون اصلا خنده دار نیست.اینکه بچه 3یا4ساله شما راجع به مشروب و دیسکو حرف بزنه نشانه ی خاص بودن والدینش نیست .نشانگر راه اشتباه تربیتش هست