"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به دخترانمان بیاموزیم که هرچیزی را که میخواهند یا آرزویش را دارند خودشان بدست آورند.وبرای بدست اوردنش متکی به هرچیزی نباشند.به دختر دانشجویمان بیاموزیم که ساعتها درس بخواند زجربکشد ونمره بگیرد ..و برای نمره جواب نگاه خریدارانه ی یک مثلا استاد را با لبخند ندهد....
به دختری که برای کار کردن در جامعه بیرون خانه میفرستیمش بیاموزیم که پیشرفت شغلیش را خودش بدست بیاورد نه ازطریق دلبری های پوچ برای رییس ،نه ازطریق همسر اداره ی رییس بودن ..
به دخترمان بیاموزیم مسیرهای طولانی راپیاده برود اتوبوس سوارشود ،حتی اگر لازم ست پاهایش تاول بزند اما بخاطر ماشین گرانقیمت از کنار خیابان سوار اتومبیل هر کس وناکس نشود و برچسب کالا به خودش نچسباند ...
دخترانمان باید یادبگیرند که راه موفقیت زن باید از خودش آغاز شود از دستانش وعلمش و تلاشش بگذرد .نه از تختخواب...
دخترانمان بیشتر از سیندرلا بودن نیازدارند تا یادبگیرند که زن نه بالاتر ازمرد ست ونه پایین تر بلکه همتراز و همقدم اوست پس چرا نباید با حفظ کرامت و شان خود به هرچه میخواهد دست یابد.
اگر دخترها بیاموزند که بعضی زیاده خواهی ها را کنار بگذارند شاید دیگر هیچ کس نتواند به آنها پیشنهاد کار ،نمره ،امتیاز و ...در بدل همخوابگی بدهد.واین شاید آغازی برای حفظ کرامت زنانه ی مان باشد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم

دوست داشتم به جای اینکه آخرین فرزند خانواده باشم ، اولین می شدم و با جان و دل و به هر طریقی که می توانستم به پدر پیر و مادرم کمک می کردم و بی منت زندگی خواهر و برادرانم را سر و سامان می دادم ، اما حیف که آخرین فرزندم و ...

فریبا
@adelehz
هربار که چشمم به یک کاشی پرنقش ونگار قدیمی می افتاد .ازخودم میپرسم که باید چقدر عاشق باشی تابتوانی چنین چیزی را نقش بزنی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
نیمه ی گمشده ی عزیز این ماه رمضونم گذشت وتوی بی لیاقت پیدات نشد تا برات ازاین دلبریا بکنم 😒همانا که از زیانکارانی
@adelehz
زندگی موسیقی زیبایی دارد
بشرطیکه نت های بالا و پایین را باهم
تحمل کنی....
#عادله_زمانی
@adelehz
سری دارم زسودای توپرشور
دلی درسینه ام چون مرده درگور
همی خواهم به بالینم بیایی
که باشم تا قیامت باتومحشور...
#دوبیتی_محلی

@adelehz
.
ما در چه شماریم، که خورشید جهانتاب

گردن به تماشای تو از صبح کشیده‌ست

صبح تون این شکلی❤️
@adelehz
کاش امروز طعم یک لیوان چای هلدار ناطلبیده وگرم باشد که یکی ازسر محبت روی میزت میگذارد.
#طعم_روز
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به بهانه های خوب زندگی هر
صبح سلام کن ...
بگذار بهانه های خوب راه خانه ات را پیدا کنند .
وبفهمند پشت پنجره منتظرشان ایستاده ای ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک زمانی بچه ها, این طوری میرفتن نونوایی ونون میگرفتن.سرصبح ودم ظهر خیابونها پرمیشد ازبچه های مدرسه ای هرعصرهم توی هرکوچه کلی بچه ی ریزو درشت بودند وبازی میکردند وحتی یک خبرتجاوز به بچه هانبود.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه استادی داشتیم میگفت دربعضی مناطق توعروسی ها اون زهرماری رو:)با تشت وملاقه میارن .حرفشو درک نمیکردم تا این و دیدم وفهمیدم استادم راست میگفت :)))
@adelehz
▪️از هر ۶ کودک یک نفر مورد سواستفاده جنسی قرار میگیرد و از این تعداد ۷۵ درصد از آنها هرگز چیزی نمیگویند و..

آموزشهای جنسی که به کودک می آموزد که چگونه از جسم خود محافظت کند.

@adelehz
سلام ،موقع سال تحویل عکس هفت سین و آرزوم رو فرستادم
خواستم بگم آرزوم براورده شد
از شبی که متوجه بیماری خواهرم شدم 8 ماه گذشت شبای اول اونقد گریه میکردم و بیقرار بودم همش حس میکردم که دوباره قراره یکی که بهش وابسته ام رو دوباره برای همیشه از دست بدم تصور روزای سخت بیماری مامان و اون سالهایی که همش با استرس و ترس گذشت ولی خواهرم خیلی قوی تر از این حرفا بود اونم اون روزای اول خیلی دلواپس و نگران بود ولی خیلی زود شرایط جدید رو پذیرفت و تصمیم به مبارزه گرفته امروز 8 ماه گذشته 8 ماهه پر استرس و بیشتر از همه واسه خودش سخت بود مراحل سخت شیمی درمان ،عمل و پرتو درمانی ولی تمام اینارو پله پله بالا رفت بدون اینکه نا امید بشه.
خیلی خوشحالم که تو این شبها همه چیز به خوبی تموم شد و مهار شد.
برای همه آرزوی سلامتی دارم و از خدا میخوام تو این شبهایی که درهای رحمت بازه تمام بیماران رو شفا بده و هیچکس نا امید از درگاهش برنگرده
#سرطان
#امید
عادله علیخانزاده
پ .نوشت: این پیام رو یکی ازاعضای عزیز کانال فرستادند .فکرمیکنم گفتنی ها رو ایشون گفتند ....این پیام ،پیامی برای همه ی ماست که امیدوار باشیم و دست ازدعا برنداریم ..دست از سپردن همه چیز بدست خود خدا ... این پیام رو به فال نیک میگیرم و امیدوارم آرزوهای همه تون به همین زیبایی و تمام کمال برآورده بشه .پای سفره های افطار در عین دعاهاتون وقتی دلهاتون واقعا شکسته ...من و تمام اعضای این کانال و ازدعای خیر بی نصیب نگذارید.
@adelehz
خوب ترین ها همیشه تنهاترین ها هستند چرا که در زندگی عادی عشق مثل رفتار دیگر باید کنترل شده باشد.عشق وقتی بیش از حدمیشود ادمها کنارت نمیمانند و تو تنهاترین میشوی.
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم گرفته خدایا تو دلگٖشایی کن
من آمدم به امیدت
تو هم خدایی کن ...

به امید خودش ... گرانبهاترین ثروتی که به آدمها داد....
صبح تان به خیر
@adelehz
یک روز خواهد آمد ...
که نتیجه تمام صبوری های امروزت را میگیری...واین قطعی ست.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پسرک راتوبیخ میکردند.میگفتند بین این همه دختر زیباچراعاشق عادی ترینشان شده ای؟پسرک میخندید ومیگفت درمیان باغ گل همیشه زیباترین گل بهترین نیست.گاهی عطریک گل ساده هزاربار بهترازیک گل زیباست
#عادله_زمانی