"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
خوب اینم از مفهوم پهلوانی که به باد رفت .
خرس گنده اون بچه چه گناهی داره آخه؟
@adelehz
اینکه آینده چه خواهد بود نامعلوم ست .چیزی که روشن ست و واضح این ست که ما میتوانیم در لحظه خوشحال باشیم و درلحظه حس کنیم خوشبخت ترین ادم زمین هستیم .البته بسیاری این را قبول نمیکنند و فکر میکنند که بیشتر شبیه یک گول زدن کودکانه ست اما اگر واقع بین ترباشیم .
ایا نه اینکه کودکان در بزرگسالی به دنبال چیزی می روند که در کودکی بازی میکردند؟پس ذهنتان را به خوشحالی عادت دهید اجازه بدهید بیاموزد که خوشحالی بخشی از زندگی ست ولازم و ضروری که خوشحالی حق مسلم این ادم ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بيا ...
دنيا نمي ارزد
به اين پرهيز و اين دوري

@adelehz
ازخوبی های شنبه آن که یک هفته دیگر برای دوست داشتن کسی که باید وقت خواهی داشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
صبح معجزه زندگیست
صبح یعنی هرچقدرهم سیاه
پایان هر سیاهی وسکوت
روشن ست و پرهیاهو ...
#عادله_زمانی
صبح شنبه بخیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تا باشه ازاین هفته ها باشه که فقط دو روز کاری داره ^_^
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به دخترانمان بیاموزیم که هرچیزی را که میخواهند یا آرزویش را دارند خودشان بدست آورند.وبرای بدست اوردنش متکی به هرچیزی نباشند.به دختر دانشجویمان بیاموزیم که ساعتها درس بخواند زجربکشد ونمره بگیرد ..و برای نمره جواب نگاه خریدارانه ی یک مثلا استاد را با لبخند ندهد....
به دختری که برای کار کردن در جامعه بیرون خانه میفرستیمش بیاموزیم که پیشرفت شغلیش را خودش بدست بیاورد نه ازطریق دلبری های پوچ برای رییس ،نه ازطریق همسر اداره ی رییس بودن ..
به دخترمان بیاموزیم مسیرهای طولانی راپیاده برود اتوبوس سوارشود ،حتی اگر لازم ست پاهایش تاول بزند اما بخاطر ماشین گرانقیمت از کنار خیابان سوار اتومبیل هر کس وناکس نشود و برچسب کالا به خودش نچسباند ...
دخترانمان باید یادبگیرند که راه موفقیت زن باید از خودش آغاز شود از دستانش وعلمش و تلاشش بگذرد .نه از تختخواب...
دخترانمان بیشتر از سیندرلا بودن نیازدارند تا یادبگیرند که زن نه بالاتر ازمرد ست ونه پایین تر بلکه همتراز و همقدم اوست پس چرا نباید با حفظ کرامت و شان خود به هرچه میخواهد دست یابد.
اگر دخترها بیاموزند که بعضی زیاده خواهی ها را کنار بگذارند شاید دیگر هیچ کس نتواند به آنها پیشنهاد کار ،نمره ،امتیاز و ...در بدل همخوابگی بدهد.واین شاید آغازی برای حفظ کرامت زنانه ی مان باشد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم

دوست داشتم به جای اینکه آخرین فرزند خانواده باشم ، اولین می شدم و با جان و دل و به هر طریقی که می توانستم به پدر پیر و مادرم کمک می کردم و بی منت زندگی خواهر و برادرانم را سر و سامان می دادم ، اما حیف که آخرین فرزندم و ...

فریبا
@adelehz
هربار که چشمم به یک کاشی پرنقش ونگار قدیمی می افتاد .ازخودم میپرسم که باید چقدر عاشق باشی تابتوانی چنین چیزی را نقش بزنی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
نیمه ی گمشده ی عزیز این ماه رمضونم گذشت وتوی بی لیاقت پیدات نشد تا برات ازاین دلبریا بکنم 😒همانا که از زیانکارانی
@adelehz
زندگی موسیقی زیبایی دارد
بشرطیکه نت های بالا و پایین را باهم
تحمل کنی....
#عادله_زمانی
@adelehz
سری دارم زسودای توپرشور
دلی درسینه ام چون مرده درگور
همی خواهم به بالینم بیایی
که باشم تا قیامت باتومحشور...
#دوبیتی_محلی

@adelehz
.
ما در چه شماریم، که خورشید جهانتاب

گردن به تماشای تو از صبح کشیده‌ست

صبح تون این شکلی❤️
@adelehz
کاش امروز طعم یک لیوان چای هلدار ناطلبیده وگرم باشد که یکی ازسر محبت روی میزت میگذارد.
#طعم_روز
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به بهانه های خوب زندگی هر
صبح سلام کن ...
بگذار بهانه های خوب راه خانه ات را پیدا کنند .
وبفهمند پشت پنجره منتظرشان ایستاده ای ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک زمانی بچه ها, این طوری میرفتن نونوایی ونون میگرفتن.سرصبح ودم ظهر خیابونها پرمیشد ازبچه های مدرسه ای هرعصرهم توی هرکوچه کلی بچه ی ریزو درشت بودند وبازی میکردند وحتی یک خبرتجاوز به بچه هانبود.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه استادی داشتیم میگفت دربعضی مناطق توعروسی ها اون زهرماری رو:)با تشت وملاقه میارن .حرفشو درک نمیکردم تا این و دیدم وفهمیدم استادم راست میگفت :)))
@adelehz