چیزی که از کودکی دیده ام این ست که پدرها ومادرها از کودکی کودکانشان شدیدا تلاش میکنند تا به آنها اعمال ظاهری دین را بیاموزند.البته خوب حداقل قدیم تر که همین طور بود .حتی یادم می آید پسران یکی از آشنایان چندبار سر درست نماز نخواندن از پدرشان کتک خوردند و یا وقتی مچ شان را موقع روزه خواری میگرفت که دیگر حسابشان به معنای واقعی کلمه با کرام الکاتبین بود.اما هیچ وقت یادم نمی آید که پدرشان به آنها گفته باشد پسرم امروز در مدرسه به همکلاسیت از خوراکیت دادی؟ یا مثلا اینکه پسرم دوچرخه ات را به دوستت برای کاری که داشت قرض دادی؟یا مثلا پسرم به گربه های کوچه غذایی رساندی؟در عوض پدر بشدت مذهبی از حیوانات بیزاربود تاجایی که همان پسرک موصوفم هروقت جوجه ی پرنده ای پیدا میکرد همراه جوجه ازخانه بیرون رانده میشد و گریه کنان به خانه ما می آمد تا جوجه را برایش نگه داریم .واو هرروز بیاید و به آن سربزند.
میخواهم بگویم ما در تربیت کودکانمان حداقل درنسلهای قبل اجحاف کردیم در نشان دادن دین وحتی خدا هم به آنها ظلم کردیم.
حال دورادور خبر پسرک را دارم میدانم مردی ست که نه تنها نماز نمیخواند بلکه دربرخوردش با دیگران هم خیلی از موارد دچار مشکل ست و بنحوی بسیاری از او ناراضی اند.
نتیجه اینکه پدر سختگیر با آن خط کش نمازش و دوربین روزه اش پسری تربیت کرد که هم در حق الله میلنگد و هم در حق الناس ..
القصه این روزها به فرزندانمان چیزهایی یاد بدهیم که یادمان ندادند .طوری خدا را برایش تصویر کنیم که برای ارزوهایشان به هر ریسمان دیگر از درست یا غلط چنگ نزنند .
القصه که اگر هنر داریم کودکانمان را عاشق خدا کنیم وگرنه که ترساندن یک کودک کار خیلی سختی نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
میخواهم بگویم ما در تربیت کودکانمان حداقل درنسلهای قبل اجحاف کردیم در نشان دادن دین وحتی خدا هم به آنها ظلم کردیم.
حال دورادور خبر پسرک را دارم میدانم مردی ست که نه تنها نماز نمیخواند بلکه دربرخوردش با دیگران هم خیلی از موارد دچار مشکل ست و بنحوی بسیاری از او ناراضی اند.
نتیجه اینکه پدر سختگیر با آن خط کش نمازش و دوربین روزه اش پسری تربیت کرد که هم در حق الله میلنگد و هم در حق الناس ..
القصه این روزها به فرزندانمان چیزهایی یاد بدهیم که یادمان ندادند .طوری خدا را برایش تصویر کنیم که برای ارزوهایشان به هر ریسمان دیگر از درست یا غلط چنگ نزنند .
القصه که اگر هنر داریم کودکانمان را عاشق خدا کنیم وگرنه که ترساندن یک کودک کار خیلی سختی نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
باورهای دینی که درکودکی بهتون یاد دادند رو هنوز باخودتون دارید؟
anonymous poll
بله – 85
👍👍👍👍👍👍👍 67%
خیر – 42
👍👍👍 33%
👥 127 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
بله – 85
👍👍👍👍👍👍👍 67%
خیر – 42
👍👍👍 33%
👥 127 people voted so far. Poll closed.
گویا امسال متاسفانه عزراییل دامان جامعه هنری ایران را رها نمیکند.
ناصرملک مطیعی درگذشت .
صدای پاشنه طلا خاموش شد.
@adelehz
ناصرملک مطیعی درگذشت .
صدای پاشنه طلا خاموش شد.
@adelehz
بدان که نماز خواندن زیاد، کار پیر زنان است
روزه فزون داشتن، صرفه نان است
و حج نمودن، تماشای جهان است
اما نان دادن، کار مردان است
#خواجه_عبدالله_انصاری
شنبه به خیر❤️
@adelehz
روزه فزون داشتن، صرفه نان است
و حج نمودن، تماشای جهان است
اما نان دادن، کار مردان است
#خواجه_عبدالله_انصاری
شنبه به خیر❤️
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم
دوست داشتم جای مادربزرگم بودم ودرگذشته های دورزندگی میکردم روزگاری که معنای دوست داشتن....هنوزکمرنگ نشده بود...روزگاری که همه چیز رنگ سیاه وسفیدداشت....روزگاری که بایک تکه نان خشک خوش بودندودلخوش.....روزگاری که همه چیزدرجای خودش معنا ومفهوم داشت...عید،محرم،ماه رمضان...دلم میخواست جای مادربزرگم بودم....
سپیده
@adelehz
دوست داشتم جای مادربزرگم بودم ودرگذشته های دورزندگی میکردم روزگاری که معنای دوست داشتن....هنوزکمرنگ نشده بود...روزگاری که همه چیز رنگ سیاه وسفیدداشت....روزگاری که بایک تکه نان خشک خوش بودندودلخوش.....روزگاری که همه چیزدرجای خودش معنا ومفهوم داشت...عید،محرم،ماه رمضان...دلم میخواست جای مادربزرگم بودم....
سپیده
@adelehz
زیبایی همیشه پیروزست.بین هزاران برگ سیاه برگ سفید برنده ست.حتی اگر یکی باشد پس از خوب بودن نترس حتی اگر تمام دنیا با تو بد باشند.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوب است یا بد!
درست است یا غلط!
پسندیده است یا ناپسند!
من ادمی هستم که به خاطرات معتادم.من همانی هستم که با خاطره ها زندگی میکند .همانی که ازصبح وقتی چشمش راباز میکند تا شب هنگام وقتی به خواب می رود .هزارهزارتا خاطره از لحظات مختلف زندگیش در ذهن و روحش مرور میشود.همانی که وسط یک عصر زمستانی وقتی در تنهایی و سکوت خانه نشین است و هو هوی باد پنجره های اتاقش را ارام درهم میفشارد یک غربت عمیق وسط سینه اش شکل میگیرد.
خوب است یا بد من همانی هستم که حتی آواز یاکریم ها حتی بوی هوای اردیبهشت حتی دیدن یک عکس حتی عبور از یک خیابان اورا میبرد وسط جنگل خیال و خاطره و رهایش میکند..
گاهی این خاطرات بقدری غربت در دلم می اندازد که ناگهان سردم میشود..لرزه برتنم می افتد و ناخوداگاه یخ میکنم ...بی انکه بدانم چرا..سالها باخودم فکر کردم که چرا من همیشه تمام جزییات را این همه خوب بیاد دارم.چرا حتی حس هایی که سالها قبل داشتم را گاهی بازهم مزه مزه میکنم؟چطور ممکن است کسی اینقدر مراحل قبلی زندگیش را مو به مو بیاد داشته باشد؟و حس وحالش عوض نشود چرا اینقدر به انها فکر میکنم چرا این همه همیشه در صندوقچه خاطرات من گشوده وباز است.وهیچ جوابی جز این پیدا نمیکنم که من همانی هستم که به خاطراتم معتادم....
همین وفقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
درست است یا غلط!
پسندیده است یا ناپسند!
من ادمی هستم که به خاطرات معتادم.من همانی هستم که با خاطره ها زندگی میکند .همانی که ازصبح وقتی چشمش راباز میکند تا شب هنگام وقتی به خواب می رود .هزارهزارتا خاطره از لحظات مختلف زندگیش در ذهن و روحش مرور میشود.همانی که وسط یک عصر زمستانی وقتی در تنهایی و سکوت خانه نشین است و هو هوی باد پنجره های اتاقش را ارام درهم میفشارد یک غربت عمیق وسط سینه اش شکل میگیرد.
خوب است یا بد من همانی هستم که حتی آواز یاکریم ها حتی بوی هوای اردیبهشت حتی دیدن یک عکس حتی عبور از یک خیابان اورا میبرد وسط جنگل خیال و خاطره و رهایش میکند..
گاهی این خاطرات بقدری غربت در دلم می اندازد که ناگهان سردم میشود..لرزه برتنم می افتد و ناخوداگاه یخ میکنم ...بی انکه بدانم چرا..سالها باخودم فکر کردم که چرا من همیشه تمام جزییات را این همه خوب بیاد دارم.چرا حتی حس هایی که سالها قبل داشتم را گاهی بازهم مزه مزه میکنم؟چطور ممکن است کسی اینقدر مراحل قبلی زندگیش را مو به مو بیاد داشته باشد؟و حس وحالش عوض نشود چرا اینقدر به انها فکر میکنم چرا این همه همیشه در صندوقچه خاطرات من گشوده وباز است.وهیچ جوابی جز این پیدا نمیکنم که من همانی هستم که به خاطراتم معتادم....
همین وفقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم
دوست داشتم خدا بودم بی نیاز از عشق و یک عاشق واقعی و بی توقع دست همه را میگرفتم. برای همه ،خوب یا بد ،معجزه میکردم .عاشقان را به هم میرساندم . باران میباراندم . لبخند می آفریدم وامید میبخشیدم .نمیتوانم جای او باشم کاش حداقل کمی شبیه او بشوم
از خدا جز خدا نباید خواست.
مریم شاهکرمی
@adelehz
دوست داشتم خدا بودم بی نیاز از عشق و یک عاشق واقعی و بی توقع دست همه را میگرفتم. برای همه ،خوب یا بد ،معجزه میکردم .عاشقان را به هم میرساندم . باران میباراندم . لبخند می آفریدم وامید میبخشیدم .نمیتوانم جای او باشم کاش حداقل کمی شبیه او بشوم
از خدا جز خدا نباید خواست.
مریم شاهکرمی
@adelehz
حتی خدا هم دنیا را سرفرصت بالذت وارامش در شش روز افرید.
صبر برگ برنده زندگی دراین دنیاست ..
بی توجه به دیروز وامروز صبورباش و ازلحظه دلشاد...
#عادله_زمانی
@adelehz
صبر برگ برنده زندگی دراین دنیاست ..
بی توجه به دیروز وامروز صبورباش و ازلحظه دلشاد...
#عادله_زمانی
@adelehz
برای خداوند فرقی ندارد که تو برایش نماز بخوانی یا نه
برایش روزه بگیری یا نه
فرقی ندارد چقدر برای عزیزانش ضجه زده باشی
اما اینها برای من و تو فرق می کند...
و این فرق زمانی شروع شد که من و تو بر سر خدایمان جدل کردیم ، من گفتم من با ایمان ترم و تو گفتی من!
و فراموش کردیم که خدای هر دویمان یکی ست فقط راه اتصالمان به او فرق دارد.
به راه های اتصالی یکدیگر به خدا دست نزنیم
اجازه بدهیم هر کس به گونه ی خودش به خدایش وصل شود نه به شیوه ما
خداوند عارف عاشق می خواهد نه مشتری
بهشت...
منسوب به
#دكتر_الهى_قمشه_اى
@adelehz
برایش روزه بگیری یا نه
فرقی ندارد چقدر برای عزیزانش ضجه زده باشی
اما اینها برای من و تو فرق می کند...
و این فرق زمانی شروع شد که من و تو بر سر خدایمان جدل کردیم ، من گفتم من با ایمان ترم و تو گفتی من!
و فراموش کردیم که خدای هر دویمان یکی ست فقط راه اتصالمان به او فرق دارد.
به راه های اتصالی یکدیگر به خدا دست نزنیم
اجازه بدهیم هر کس به گونه ی خودش به خدایش وصل شود نه به شیوه ما
خداوند عارف عاشق می خواهد نه مشتری
بهشت...
منسوب به
#دكتر_الهى_قمشه_اى
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم
دوست داشتم مرغ مهاجری بودم و با شروع فصل کوچ، پرواز میکردم، اوج میگرفتم، دور میشدم و می رفتم به هر کجا غیر از این دنیای دلگیر...
مانیا
@adelehz
دوست داشتم مرغ مهاجری بودم و با شروع فصل کوچ، پرواز میکردم، اوج میگرفتم، دور میشدم و می رفتم به هر کجا غیر از این دنیای دلگیر...
مانیا
@adelehz