از زیبایی های خلقت میتوان به این حیوان کوچک زیبا و بی آزار اما خواستنی اشاره کرد :)
📸بردیا روح الفدا
@adelehz
📸بردیا روح الفدا
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم
دوست داشتم یه سبز انگشتی بودم. انگشتمو رو هر دیوار و خاک و زمینی که میذاشتم سرسبزِ سرسبز میشد.
نسیم
دوست داشتم یه سبز انگشتی بودم. انگشتمو رو هر دیوار و خاک و زمینی که میذاشتم سرسبزِ سرسبز میشد.
نسیم
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باران قصه ی من بود
در روزهای نبودنت
فرقش این بود که باران من نه از اسمان
که ازچشمانم میبارید.
#عادله_زمانی
@adelehz
در روزهای نبودنت
فرقش این بود که باران من نه از اسمان
که ازچشمانم میبارید.
#عادله_زمانی
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم
کاش یه دختر بودم با حافظه ماهی!
کاش میتونستم هرچی و که دوست دارم فراموش کنم.
سارا
@adelehz
کاش یه دختر بودم با حافظه ماهی!
کاش میتونستم هرچی و که دوست دارم فراموش کنم.
سارا
@adelehz
بگم بهتون
که مطالبی که توی این هشتگ اخیر برام میفرستید خیلی قشنگند .و هرکدوم و که میخونم بیشتر وبیشتر جذب میشم😊
@adelehz
که مطالبی که توی این هشتگ اخیر برام میفرستید خیلی قشنگند .و هرکدوم و که میخونم بیشتر وبیشتر جذب میشم😊
@adelehz
چیزی که از کودکی دیده ام این ست که پدرها ومادرها از کودکی کودکانشان شدیدا تلاش میکنند تا به آنها اعمال ظاهری دین را بیاموزند.البته خوب حداقل قدیم تر که همین طور بود .حتی یادم می آید پسران یکی از آشنایان چندبار سر درست نماز نخواندن از پدرشان کتک خوردند و یا وقتی مچ شان را موقع روزه خواری میگرفت که دیگر حسابشان به معنای واقعی کلمه با کرام الکاتبین بود.اما هیچ وقت یادم نمی آید که پدرشان به آنها گفته باشد پسرم امروز در مدرسه به همکلاسیت از خوراکیت دادی؟ یا مثلا اینکه پسرم دوچرخه ات را به دوستت برای کاری که داشت قرض دادی؟یا مثلا پسرم به گربه های کوچه غذایی رساندی؟در عوض پدر بشدت مذهبی از حیوانات بیزاربود تاجایی که همان پسرک موصوفم هروقت جوجه ی پرنده ای پیدا میکرد همراه جوجه ازخانه بیرون رانده میشد و گریه کنان به خانه ما می آمد تا جوجه را برایش نگه داریم .واو هرروز بیاید و به آن سربزند.
میخواهم بگویم ما در تربیت کودکانمان حداقل درنسلهای قبل اجحاف کردیم در نشان دادن دین وحتی خدا هم به آنها ظلم کردیم.
حال دورادور خبر پسرک را دارم میدانم مردی ست که نه تنها نماز نمیخواند بلکه دربرخوردش با دیگران هم خیلی از موارد دچار مشکل ست و بنحوی بسیاری از او ناراضی اند.
نتیجه اینکه پدر سختگیر با آن خط کش نمازش و دوربین روزه اش پسری تربیت کرد که هم در حق الله میلنگد و هم در حق الناس ..
القصه این روزها به فرزندانمان چیزهایی یاد بدهیم که یادمان ندادند .طوری خدا را برایش تصویر کنیم که برای ارزوهایشان به هر ریسمان دیگر از درست یا غلط چنگ نزنند .
القصه که اگر هنر داریم کودکانمان را عاشق خدا کنیم وگرنه که ترساندن یک کودک کار خیلی سختی نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
میخواهم بگویم ما در تربیت کودکانمان حداقل درنسلهای قبل اجحاف کردیم در نشان دادن دین وحتی خدا هم به آنها ظلم کردیم.
حال دورادور خبر پسرک را دارم میدانم مردی ست که نه تنها نماز نمیخواند بلکه دربرخوردش با دیگران هم خیلی از موارد دچار مشکل ست و بنحوی بسیاری از او ناراضی اند.
نتیجه اینکه پدر سختگیر با آن خط کش نمازش و دوربین روزه اش پسری تربیت کرد که هم در حق الله میلنگد و هم در حق الناس ..
القصه این روزها به فرزندانمان چیزهایی یاد بدهیم که یادمان ندادند .طوری خدا را برایش تصویر کنیم که برای ارزوهایشان به هر ریسمان دیگر از درست یا غلط چنگ نزنند .
القصه که اگر هنر داریم کودکانمان را عاشق خدا کنیم وگرنه که ترساندن یک کودک کار خیلی سختی نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
باورهای دینی که درکودکی بهتون یاد دادند رو هنوز باخودتون دارید؟
anonymous poll
بله – 85
👍👍👍👍👍👍👍 67%
خیر – 42
👍👍👍 33%
👥 127 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
بله – 85
👍👍👍👍👍👍👍 67%
خیر – 42
👍👍👍 33%
👥 127 people voted so far. Poll closed.
گویا امسال متاسفانه عزراییل دامان جامعه هنری ایران را رها نمیکند.
ناصرملک مطیعی درگذشت .
صدای پاشنه طلا خاموش شد.
@adelehz
ناصرملک مطیعی درگذشت .
صدای پاشنه طلا خاموش شد.
@adelehz
بدان که نماز خواندن زیاد، کار پیر زنان است
روزه فزون داشتن، صرفه نان است
و حج نمودن، تماشای جهان است
اما نان دادن، کار مردان است
#خواجه_عبدالله_انصاری
شنبه به خیر❤️
@adelehz
روزه فزون داشتن، صرفه نان است
و حج نمودن، تماشای جهان است
اما نان دادن، کار مردان است
#خواجه_عبدالله_انصاری
شنبه به خیر❤️
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم
دوست داشتم جای مادربزرگم بودم ودرگذشته های دورزندگی میکردم روزگاری که معنای دوست داشتن....هنوزکمرنگ نشده بود...روزگاری که همه چیز رنگ سیاه وسفیدداشت....روزگاری که بایک تکه نان خشک خوش بودندودلخوش.....روزگاری که همه چیزدرجای خودش معنا ومفهوم داشت...عید،محرم،ماه رمضان...دلم میخواست جای مادربزرگم بودم....
سپیده
@adelehz
دوست داشتم جای مادربزرگم بودم ودرگذشته های دورزندگی میکردم روزگاری که معنای دوست داشتن....هنوزکمرنگ نشده بود...روزگاری که همه چیز رنگ سیاه وسفیدداشت....روزگاری که بایک تکه نان خشک خوش بودندودلخوش.....روزگاری که همه چیزدرجای خودش معنا ومفهوم داشت...عید،محرم،ماه رمضان...دلم میخواست جای مادربزرگم بودم....
سپیده
@adelehz
زیبایی همیشه پیروزست.بین هزاران برگ سیاه برگ سفید برنده ست.حتی اگر یکی باشد پس از خوب بودن نترس حتی اگر تمام دنیا با تو بد باشند.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوب است یا بد!
درست است یا غلط!
پسندیده است یا ناپسند!
من ادمی هستم که به خاطرات معتادم.من همانی هستم که با خاطره ها زندگی میکند .همانی که ازصبح وقتی چشمش راباز میکند تا شب هنگام وقتی به خواب می رود .هزارهزارتا خاطره از لحظات مختلف زندگیش در ذهن و روحش مرور میشود.همانی که وسط یک عصر زمستانی وقتی در تنهایی و سکوت خانه نشین است و هو هوی باد پنجره های اتاقش را ارام درهم میفشارد یک غربت عمیق وسط سینه اش شکل میگیرد.
خوب است یا بد من همانی هستم که حتی آواز یاکریم ها حتی بوی هوای اردیبهشت حتی دیدن یک عکس حتی عبور از یک خیابان اورا میبرد وسط جنگل خیال و خاطره و رهایش میکند..
گاهی این خاطرات بقدری غربت در دلم می اندازد که ناگهان سردم میشود..لرزه برتنم می افتد و ناخوداگاه یخ میکنم ...بی انکه بدانم چرا..سالها باخودم فکر کردم که چرا من همیشه تمام جزییات را این همه خوب بیاد دارم.چرا حتی حس هایی که سالها قبل داشتم را گاهی بازهم مزه مزه میکنم؟چطور ممکن است کسی اینقدر مراحل قبلی زندگیش را مو به مو بیاد داشته باشد؟و حس وحالش عوض نشود چرا اینقدر به انها فکر میکنم چرا این همه همیشه در صندوقچه خاطرات من گشوده وباز است.وهیچ جوابی جز این پیدا نمیکنم که من همانی هستم که به خاطراتم معتادم....
همین وفقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz
درست است یا غلط!
پسندیده است یا ناپسند!
من ادمی هستم که به خاطرات معتادم.من همانی هستم که با خاطره ها زندگی میکند .همانی که ازصبح وقتی چشمش راباز میکند تا شب هنگام وقتی به خواب می رود .هزارهزارتا خاطره از لحظات مختلف زندگیش در ذهن و روحش مرور میشود.همانی که وسط یک عصر زمستانی وقتی در تنهایی و سکوت خانه نشین است و هو هوی باد پنجره های اتاقش را ارام درهم میفشارد یک غربت عمیق وسط سینه اش شکل میگیرد.
خوب است یا بد من همانی هستم که حتی آواز یاکریم ها حتی بوی هوای اردیبهشت حتی دیدن یک عکس حتی عبور از یک خیابان اورا میبرد وسط جنگل خیال و خاطره و رهایش میکند..
گاهی این خاطرات بقدری غربت در دلم می اندازد که ناگهان سردم میشود..لرزه برتنم می افتد و ناخوداگاه یخ میکنم ...بی انکه بدانم چرا..سالها باخودم فکر کردم که چرا من همیشه تمام جزییات را این همه خوب بیاد دارم.چرا حتی حس هایی که سالها قبل داشتم را گاهی بازهم مزه مزه میکنم؟چطور ممکن است کسی اینقدر مراحل قبلی زندگیش را مو به مو بیاد داشته باشد؟و حس وحالش عوض نشود چرا اینقدر به انها فکر میکنم چرا این همه همیشه در صندوقچه خاطرات من گشوده وباز است.وهیچ جوابی جز این پیدا نمیکنم که من همانی هستم که به خاطراتم معتادم....
همین وفقط همین
#عادله_زمانی
@adelehz