"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم
من آرزو داشتم آنچه رو که الان در چهل سالگی اموختم ودرک کردم رو ده پونزده سال پیش آموخته بودم وبااین بینش امروز اون روزها رو میگذروندم😊

هما
@adelehz
بعد از باران از تپه ای خاک در کنار ساختمانی نیمه کاره این همه گل روییده ...
میخوام بگم همیشه امید دوباره سبز شدن وجود داره ...
@adelehz
‍ چرا جمعه را مقصر ميكنيم؟
مقصر خودِ ماييم كه ميگوييم: "جمعه دلگير است." يا "اى بر جمعه و غروبش."
وقتى كسى نباشد كه وجودمان را برايش بگذاريم،
يا
وقتى كه كسى نباشد كه سر بر روى شانه هايش بگذاريم، جمعه را مقصر تمامِ دلگيرى ها و دلتنگى ها مى دانيم.
جمعه را بايد دونفره بگذرانی؛
آن هم با تنها دلیل زندگی کردنت!
نه اينكه يك گوشه منزوى باشى و در خودت كز كنى.
گیرم که جمعه دلگير است؛
تو خودت نبايد بانىِ شاد بودنِ جمعه ات باشى؟!
نباید خودت تيشه بر ريشه ى شالوده ى دلگيرى ها بزنى؟!
بگذار هزار بار غروبِ جمعه لعنتى ترين لحظه ی لحظاتت باشد
امّا تو، برايش دست و پنجه نرم كن، به جانش بيفت، به زمين بينداز.
جمعه را، براى خودت، شاد باش.

#طاها_رحيميان

@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم
فقط خودم‌میبودم
خودی که هیچ کس اجازه ی بودنش را بهم نمیدهد.

آمنه
@adelehz
از زیبایی های خلقت میتوان به این حیوان کوچک زیبا و بی آزار اما خواستنی اشاره کرد :)
📸بردیا روح الفدا
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم

دوست داشتم یه سبز انگشتی بودم. انگشتمو رو هر دیوار و خاک و زمینی که میذاشتم سرسبزِ سرسبز میشد.

نسیم
Tanha Omide Zendegi
Sina Sarlak
🎧 @adelehz
کاش هرگز نمیدیدم تورا ..
کاش ای تنها امید زندگی
میتوانستم فراموشت کنم
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باران قصه ی من بود
در روزهای نبودنت
فرقش این بود که باران من نه از اسمان
که ازچشمانم میبارید.
#عادله_زمانی
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم

کاش یه دختر بودم با حافظه ماهی!
کاش میتونستم هرچی و که دوست دارم فراموش کنم.

سارا
@adelehz
بگم بهتون
که مطالبی که توی این هشتگ اخیر برام میفرستید خیلی قشنگند .و هرکدوم و که میخونم بیشتر وبیشتر جذب میشم😊
@adelehz
چیزی که از کودکی دیده ام این ست که پدرها ومادرها از کودکی کودکانشان شدیدا تلاش میکنند تا به آنها اعمال ظاهری دین را بیاموزند.البته خوب حداقل قدیم تر که همین طور بود .حتی یادم می آید پسران یکی از آشنایان چندبار سر درست نماز نخواندن از پدرشان کتک خوردند و یا وقتی مچ شان را موقع روزه خواری میگرفت که دیگر حسابشان به معنای واقعی کلمه با کرام الکاتبین بود.اما هیچ وقت یادم نمی آید که پدرشان به آنها گفته باشد پسرم امروز در مدرسه به همکلاسیت از خوراکیت دادی؟ یا مثلا اینکه پسرم دوچرخه ات را به دوستت برای کاری که داشت قرض دادی؟یا مثلا پسرم به گربه های کوچه غذایی رساندی؟در عوض پدر بشدت مذهبی از حیوانات بیزاربود تاجایی که همان پسرک موصوفم هروقت جوجه ی پرنده ای پیدا میکرد همراه جوجه ازخانه بیرون رانده میشد و گریه کنان به خانه ما می آمد تا جوجه را برایش نگه داریم .واو هرروز بیاید و به آن سربزند.
میخواهم بگویم ما در تربیت کودکانمان حداقل درنسلهای قبل اجحاف کردیم در نشان دادن دین وحتی خدا هم به آنها ظلم کردیم.
حال دورادور خبر پسرک را دارم میدانم مردی ست که نه تنها نماز نمیخواند بلکه دربرخوردش با دیگران هم خیلی از موارد دچار مشکل ست و بنحوی بسیاری از او ناراضی اند.
نتیجه اینکه پدر سختگیر با آن خط کش نمازش و دوربین روزه اش پسری تربیت کرد که هم در حق الله میلنگد و هم در حق الناس ..
القصه این روزها به فرزندانمان چیزهایی یاد بدهیم که یادمان ندادند .طوری خدا را برایش تصویر کنیم که برای ارزوهایشان به هر ریسمان دیگر از درست یا غلط چنگ نزنند .
القصه که اگر هنر داریم کودکانمان را عاشق خدا کنیم وگرنه که ترساندن یک کودک کار خیلی سختی نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
تَركِ ما کردی
ولی با هر که هستی یار باش...

وحشی بافقی

#شب_بیت
@adelehz
باورهای دینی که درکودکی بهتون یاد دادند رو هنوز باخودتون دارید؟
anonymous poll

بله – 85
👍👍👍👍👍👍👍 67%

خیر – 42
👍👍👍 33%

👥 127 people voted so far. Poll closed.
گویا امسال متاسفانه عزراییل دامان جامعه هنری ایران را رها نمیکند.
ناصرملک مطیعی درگذشت .
صدای پاشنه طلا خاموش شد.
@adelehz
بدان که نماز خواندن زیاد، کار پیر زنان است
روزه فزون داشتن، صرفه نان است
و حج نمودن، تماشای جهان است
اما نان دادن، کار مردان است
#خواجه_عبدالله_انصاری

شنبه به خیر❤️
@adelehz
ز صبح روی او دارم صبوحی
نماز شام را هرگز نپایم
چو گل در باغ حسنش خوش بخندم
چو صبح از آفتابش خوش برآیم

#مولانا
@adelehz
کاش امروز یک میوه نوبرانه باشد.
کم اما با طعمی بیادماندنی ...
#طعم_روز
@adelehz
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم

دوست داشتم جای مادربزرگم بودم ودرگذشته های دورزندگی میکردم روزگاری که معنای دوست داشتن....هنوزکمرنگ نشده بود...روزگاری که همه چیز رنگ سیاه وسفیدداشت....روزگاری که بایک تکه نان خشک خوش بودندودلخوش.....روزگاری که همه چیزدرجای خودش معنا ومفهوم داشت...عید،محرم،ماه رمضان...دلم میخواست جای مادربزرگم بودم....

سپیده
@adelehz
گاهی یک شاخه گل،
جهانِ دلِ یک زن را
گلستان می‌کند …

شیما عبداللهی

@adelehz
زیبایی همیشه پیروزست.بین هزاران برگ سیاه برگ سفید برنده ست.حتی اگر یکی باشد پس از خوب بودن نترس حتی اگر تمام دنیا با تو بد باشند.
#عادله_زمانی
@adelehz