"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
کاش امروز طعم یک خاطره ی سبز ازیک دوست قدیمی باشد.
#طعم_روز
@adelehz
باید به کودکان آموخت که جهان
بی باتوم و گلوله زیباتر است!
باید به فکر ساختن یک بادبادک بود!
هنوز هم با مُشتی نخ
ُکمی کاغذ می شود
به گیسِ طلای خورشید رسید!
کودکی که با مسلسل بازی کند،
جهان را نجات نخواهد داد.

👤 اوریانا فالاچی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هرکدوم از ما دخترا حدااقل یک بار کابوس چنین اتفاقی و تو عروسیا در مورد لباسمون دیدیم 🤦‍♀
در فرش قرمز جشنواره کن رخ داد.
@adelehz
هیچوقت ازظرفهای یکبارمصرف برای غذای نذری خوشم نیومد!بنظرم نذروباید بابهترینهات اماده کنی عین قدیمی های مهربون شله زردوبذاری توکاسه گل سرخی و ببری درخونه همسایه سالخورده کناری که سالهاست شله زرد نپخته.
از دیروز مرتب عکسهای عروس جدید خاندان سلطنتی انگلستان ومیبینم و نقل سادگیش و کنایه زدن به زنها که ببینید ویادبگیرید .
البته کمتر کسی اشاره میکند که این عروسی ساده 45 میلیون پوند هزینه دربر داشته ست .
انگار همیشه تیغ اشاره ی جوامع ما روی زنهاست .زنهایی که حتی برای شخصی ترین موضوع ممکنشان که نوع آرایش ست هم باید مسخره بشوند ..
البته در جامعه ای که قبل از ازدواج از دختر گواهی بکارت گرفته میشود اما سوال نمیشود که پسر تا بحال با چند نفر خوابیده ست این موضوع چیز عجیبی نیست.
بد نیست که بدانیم پرنس انگلستان با زنی مطلقه از نژاد و ملیتی دیگر که فرزنده طلاق بوده وسه سال از او بزرگترست ازدواج کرده ست .
ولی در جوامع جهان دهمی ما چنین زنی حتی حق زندگی همراه بااحترام راهم ندارد و هر آدم بی ارزشی بخود اجازه میدهد به او پیشنهادهای رنگارنگ بدهد از صاحبخانه تا رییس تا حتی مصلح محل !!
چه برسد که یک پرنس جوان با موقعیتی بی مثال با او ازدواج کند .
انگار زن در جامعه های ما کالایی ست که بعد از باز شدن پس گرفته نمیشود!!!!باچنین نگاه شرم آوری به زن بهتر نیست دیگر کسی به خود اجازه ندهد راجع به آرایش و لباس زنان ومدلشان نظر بدهد؟
بهتر نیست قبل از آنکه به زن بودن زن خرده بگیریم ببینیم خودمان چه اندازه مردیم؟؟
بیایید که زن را نه با ظاهرش که با شخصیتش بسنجیم ...شاید درجامعه ای بهتر زندگی کردیم.

#عادله_زمانی
@adelehz
به امروزتان بسیار بها بدهید.
گذشته ماهی رها شده از دستتان است
وآینده اسبی ست که هنوز سوارش نشده اید.
اما امروز قناری ست که همین حالا درخانه تان آواز میخواند..
#عادله_زمانی

صبح به برکت
@adelehz
کاش امروز یک نان تازه و خوش عطر باشد ...
#طعم_روز
@adelehz
امروز سالروز تولد همایون شجریان هست.
و البته این یعنی دنیاهنوزهم زیبایی ها ودلخوشی های زیادی داره❤️
که ازان جمله می توان به صدای همایون شجریان اشاره کرد☺️
تولد همایون اواز فرخنده 🎼
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بچه که بودم تصورم این بود که حیوونها باهم حرف میزنند و عین خودما آدمهان شاید تاثیرکارتونهایی بود که میدیدم.امروزاینو که دیدم نمیدونم چرا فکرمیکنم واقعاهم همینطوره ومثلا این موشه تحصیلکرده و کاردسته:)
رفتی و در رکابت دل رفت و صبر و دانش
بازآ که نیم جانی بهر نثار دارم ...

سعدی

@adelehz
Atre To
Hojjat Ashrafzadeh
🎼آهنگ جدید حجت_اشرف زاده به نام عطر تو



@adelehz
چه غم انگیز ..
که روزی دستهایی را در باران نیمه شبی خیس از آب و تنها می بینیم.که روزی بادستان کسی پرمیشد.کسی که حالا زیر باران گمشده ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوست کسی ست که حتی اگه خودش میترسه اما بازم کنارت بمونه ...
@adelehz
تا بحال مرز ناامیدی مطلق را رد کرده اید؟
anonymous poll

بله .روزی بود که حس میکردم دیگر انتهای خطم. – 119
👍👍👍👍👍👍👍 69%

نه .همیشه ته دلم حدی از امید وجود داشت – 54
👍👍👍 31%

👥 173 people voted so far. Poll closed.
هر چند عمر شوم تو ای نابکار شب
بر ما گذشت تلخ‌تر از صد هزار شب
من...
با یقین روشن، بیدار، پایدار
تا بانگ احتضار تو هستم در انتظار
آغوش باز کرده سوی آسمان صبح...

#فریدون_مشیری
@adelehz
کاش امروز یک هلوی انجیری باشد شیرین وخوش عطر و حاصل پیوند دوچیز؛ خیر وبرکت .
#طعم_روز
ما در چه شماریم، که خورشید جهانتاب
گردن به تماشای تو از صبح کشیده‌ست

#صائب_تبریزی
@adelehz
هشتگ دوست داشتم چه کسی بودم .
اگر این شانس را داشتید که کسی دیگر باشید دوست داشتید چه کسی بودید؟ برایم اینجا بنویسید
👇👇
@az1310
1.دوست داشتم دختری ایتالیایی بودم که دریکی از کوچه های رم صاحب کافی شاپی کوچک ست .مغازه ای شاد که پاتوق مشتریانی همیشگی ست همانهایی که برای خوردن قهوه و شیرینی های مخصوص دخترک هر عصر به او سرمیزنند.
#دوست_داشتم_چه_کسی_بودم.
@adelehz
و کاش خداوند به ما فرصتی دوباره برای خوشحالی میداد مثل کودکی که شب میخوابد و صبح بدون هیچ غصه ای از خواب میخزد برای ادامه زندگی ..
#عادله_زمانی
@adelehz