"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
وقتی اعضای مهربونی داری که به کانال خو گرفتند و از بودنشون کلی انرژی زیبا میگیری 😍
@adelehz
برای جمعه کدوم و میپسندین؟
anonymous poll

گشت وگذار بیرون شهر با دوستامو وخانواده – 110
👍👍👍👍👍👍👍 67%

یک خواب آروم در سکوت تا هرساعتی که بخوام. – 53
👍👍👍 33%

👥 163 people voted so far.
برخیز و مخور غم جهان گذران
بنشین و دمی به شادمانی گذران

@adelehz
به بهانه روز خیام
اینطور نیست که غروب های جمعه به ذات غمگین باشند.اینطور نیست که بقیه روزهای هفته جادویی باشند و جمعه فقط از جادو بی نصیب .
غروب جمعه هم وقتی ست مثل تمام اوقات دیگر،فقط غروبهای جمعه خلوت ست آرام ست کسی نمی دود .سکوت همه جا را میگیردو خوب آدمیزاد در سکوت فرصت بیشتری دارد که فکر کند انگار ما آدمها آن همه دور و برخودمان همهمه و هیاهو راه می اندازیم تا نشنویم تا فکر نکنیم تا بتوانیم از دلتنگی هایمان عبور کنیم.اما غروب جمعه که از راه میرسد نقاب شیشه ای مان میشکند ناگهان بدون پرده بدون نقاب ما میمانیم روبروی تمام دلتنگی ها و دل آزردگی هایی که تمام هفته ناشیانه میکوشیدیم با بیتوجهی انکارشان کنیم .
خلاصه اگر غروب جمعه کسی باشد که حرف زدن با او گذر زمان را یادمان ببرد .دوستی باشد که خنده اش دلمان را پراز قاصدک خوشی کند کسی از خانواده باشد که کنارمان بنشیند و چایی بنوشد و گپ بزند .هیچ چیز غم انگیز تمام نمیشود.
خبر نداریم اما شاید اگر غروبهای جمعه دلگیریم علتش آن ست که تنهاییم.
#عادله_زمانی
@adelehz
غروبهای جمعه آدم چنان غمگین ست که گویا برسرجاده ای ایستاده،که ازآن مسافری رفته وبرنگشته ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
Mokhtabad - Tamanaye vesal - تا کی به تمنای وصال تو یگانه
🎧 @adelehz
تا کی به تمنای وصال تو یگانه
اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه ....
ما چون ز دری پای کشیدیم کشیدیم
امید ز هر کس که بریدیم ، بریدیم
دل نیست کبوتر که چو برخاست نشیند
از گوشهٔ بامی که پریدیم ، پریدیم
رم دادن صید خود از آغاز غلط بود
حالا که رماندی و رمیدیم ، رمیدیم..
از خوبی های تنهایی این بس که دنیا را بهتر میشناسی و همچنان آدمها را آدمیزاد وقتی دورش شلوغ باشد فرصت نمیکندکم لطفی های دیگران را بفهمد که خوب و بد را بهتر بشناسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
روز تویی روزه تویی حاصل دریوزه تویی
آب تویی کوزه تویی آب ده این بار مرا...
#مولانای_جان
@adelehz
کاش امروز یک شکلات کوچک از طرف کسی باشدکه شیرینی زندگی ماست.
#طعم_روز
@adelehz
رکورد مجموع بازدید کانالهای فارسی تلگرام،روز پنجشنبه۲۷ اردیبهشت شکسته شد.
۱میلیاردو ۶۰۰میلیون بازدید در یک روز،بی‌سابقه‌ترین آمار، ۱۷روز بعداز آغاز ‎فیلترینگ بود

"روزآروز"

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی از داماد خیلی خوشتیپ تری 😍
@adelehz
وعشق
همان پیدا کردن کسی ست که
آدمهای قبل و بعد او دیگر معنا نخواهند داشت.
#عادله_زمانی
@adelehz
مگو فردا برت آیم که من دور از تو تا فردا

نخواهم زیست خواهم مرد یا امروز یا امشب

هاتف اصفهانی

@adelehz
باران که ببارد هرچیزی را می شورد .فرقی هم ندارد که ملافه ی سفید و تمیز روی بند باشد یا کفشهای گل گرفته باغبانی پدربزرگ که کنار باغچه اند.یاحتی مردجوان محترم و خوش لباسی که کنار خیابان منتظر تاکسی ایستاده است ...باران به هیچ چیز نگاه نمیکند به اینکه نیاز هست یا نیست ،هرچیزی را می شورد...
میبرد باخودش هرچیزی را ..حالا میخواهد عطر ملافه ها باشد ..گل چکمه ها یا دستمال سرجیب مرد جوان...
گاهی وقتها لازم است درخانه دلتان در زندگیتان باران ببارد...باران ببارد و ببرد هرچیزی که هست ..گاهی خوشی ها را گاهی ناخوشی ها را ..
من فکر میکنم بزرگترین مشکل نوع بشر درواقع عدم توانایی باراندن در زندگیست ما نمیتوانیم ان روزهایی که دلمان میخواهد در زندگیمان باران بباریم چه اگر میتوانستیم ..دیگر هیچ وقت غصه نمیخوردیم ..دلمان نمی گرفت افسوس و حسرت نمیخوردیم..درواقع هربار که غم داشتیم چشمانمان را میبستیم و ناگهان اسمان زندگیمان رعدوبرق می زد و بعد ....
اما متاسفانه ما فقط میتوانیم چشمانمان را بارانی کنیم ..که آنهم اساسا چیزی را عوض نمیکند ..فقط گاهی سبک ترمان میکند..
کاش میشد خدارا دید ،اگرمیدیدمش یحتمل این را به او میگفتم که بروی زمینش انقدر درد هست که باران بسیار لازم است...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
خانواده سلطنتی..
‏پروردگارا به ما..
ثروت الیزابت ، زیبایی دیانا ، تیپِ کیت و شانس مگان ؛ عطافرما..
دخترا بلند بگین آمین 🤲

@adelehz
صادقانه اگر یه شاهزاده یا شاهزاده خانم بودید حاضربودین با عشق معمولی ویا حتی فقیرتون ازدواج کنید؟

بله .عشق از هرچیزی مهم تره – 52
👍👍👍👍👍👍👍 76%

نه عاقلانه تر تصمیم میگرفتم . – 16
👍👍 24%

👥 68 people voted so far. Poll closed.
و توهر جا و هر کجای جهان که باشی باز به رویاهای من بازخواهی گشت تو مرا ربوده٬ مرا کشته مرا به خاکستر خواب ها نشانده ای هم از این روست که هر شب تا سپیده دم بیدارم عشق همین است در سرزمین من،من کشنده ی خواب های خویش را
دوست می دارم!

سید علی صالحی
@adelehz