"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حیف ازاین صدا
حیف از این نوجوانی وطراوات
فقر فرهنگی مطلق را در تصویر متاسفانه مشاهده میکنید.
@adelehz
در ماه رمضان چند جوان، پیر مردی را دیدند که دور از چشم مردم، غذا میخورد.
به او گفتند: ای پیر مرد مگر روزه نیستی؟
پیرمرد گفت: چرا روزه‌ام، فقط آب و غذا میخورم
جوانان خندیدند و گفتند: واقعا؟
پیرمرد گفت:
بلی، دروغ نمیگویم،
به کسی بد نگاه نمیکنم، کسی را مسخره نمیکنم، با کسی با دشنام سخن نمیگویم، کسی را آزرده نمیکنم، چشم به مال کسی ندارم و...
ولی چون بیماری خاصی دارم متأسفانه نمیتوانم معده را هم روزه دارش کنم،
بعد پیرمرد به جوانان گفت: آیا شما هم روزه هستید؟
یکی از جوانان در حالی که سرش را از خجالت پایین انداخته بود، به آرامی گفت: خیر ما فقط غذا نمیخوریم !!!

ماه رمضان پیشاپیش بر همه انان که چشم و دل و زبان و رفتار و کردارشان ، درخدمت خلق خداست ، و زمین را ، اب را ، و گل و سبزه را، و دیگر موجودات را اسیب نمی رسانند ، و......
..... مبارک باد !
@adelehz
امشب اولین شب ماه رمضان هست .به زودی شبی هم فرا میرسد که در کانالها پیام تبریک عید فطر دست بدست بشود.مخلص کلام اینکه در دنیای پرسرعت وشتاب امروزی سی روز خیلی طولانی نیست و بسرعت میگذرد .
از بچگی شنیده ایم که روزه میگیریم تاحال فقیران را درک کنیم .ولی من همیشه به این فکرمیکردم که نیمی ازاین جمله حذف شده ست و جای یک نیم خط خالیست .
روزه میگیریم که حال فقیران را درک کنیم تا بیشتر تلاش کنیم،رحم کنیم،کمک کنیم و کاری کنیم که دیگر فقیری گرسنه نخوابد و نماند...
اگر امروز 16ساعت غذا نمیخوریم و آب نمینوشیم و افطار پای سفره ی رنگین مینشینیم اما کارگر ساختمان کناری با یک تخم مرغ افطارکرده ست ،جایی از کارمان می لنگد.
اگر افطاری مجلل برای خانواده داماد ویاعروس جدیدمان در بهترین هتل شهر راه میندازیم ولی کارگر همان هتل ماها ست گوشت نخورده ست،روزه مان مفت نمی ارزد.
اگر بوی غذای چرب افطاریمان به خانه همسایه ی عیالوارمان میرسد که سفره اش خالیست پس چیزی درما مشکل دارد.
روزه برای این نیست که بگویم وای فقرا چقدر سختی میکشند چقدر گرسنگی سخت ست برای این ست که بگویم من که درد
گرسنگی را کشیدم تلاش کنم که این درد را از کسی دور کنم .
واین همان نیم جمله ی حذف شده در فلسفه روزه ست ..
ارحم ترحم
رحم کن تا مورد رحم واقع شوی .
#عادله_زمانی
@adelehz
و شادی طفل کوچکی ست
که اگر به آن بی توجه باشی
زود پرپر میشود ...
مراقب شادی هایت باش و نگذار طفل شادی به خواب برود .
#عادله_زمانی
📸بهنود روح الفدا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شب همه بی تو کار من
شِکوه به ماه کردن است ...

#شهریار
@adelehz
باد صبا بیار نسیمی ز کوی دوست
کاین بوی دوست عالمی آباد میکند
#فیض_کاشانی
@adelehz
کاش امروز یک بامیه ی تازه و ترد وشیرین باشد .
#طعم_روز
@adelehz
وقتی اعضای مهربونی داری که به کانال خو گرفتند و از بودنشون کلی انرژی زیبا میگیری 😍
@adelehz
برای جمعه کدوم و میپسندین؟
anonymous poll

گشت وگذار بیرون شهر با دوستامو وخانواده – 110
👍👍👍👍👍👍👍 67%

یک خواب آروم در سکوت تا هرساعتی که بخوام. – 53
👍👍👍 33%

👥 163 people voted so far.
برخیز و مخور غم جهان گذران
بنشین و دمی به شادمانی گذران

@adelehz
به بهانه روز خیام
اینطور نیست که غروب های جمعه به ذات غمگین باشند.اینطور نیست که بقیه روزهای هفته جادویی باشند و جمعه فقط از جادو بی نصیب .
غروب جمعه هم وقتی ست مثل تمام اوقات دیگر،فقط غروبهای جمعه خلوت ست آرام ست کسی نمی دود .سکوت همه جا را میگیردو خوب آدمیزاد در سکوت فرصت بیشتری دارد که فکر کند انگار ما آدمها آن همه دور و برخودمان همهمه و هیاهو راه می اندازیم تا نشنویم تا فکر نکنیم تا بتوانیم از دلتنگی هایمان عبور کنیم.اما غروب جمعه که از راه میرسد نقاب شیشه ای مان میشکند ناگهان بدون پرده بدون نقاب ما میمانیم روبروی تمام دلتنگی ها و دل آزردگی هایی که تمام هفته ناشیانه میکوشیدیم با بیتوجهی انکارشان کنیم .
خلاصه اگر غروب جمعه کسی باشد که حرف زدن با او گذر زمان را یادمان ببرد .دوستی باشد که خنده اش دلمان را پراز قاصدک خوشی کند کسی از خانواده باشد که کنارمان بنشیند و چایی بنوشد و گپ بزند .هیچ چیز غم انگیز تمام نمیشود.
خبر نداریم اما شاید اگر غروبهای جمعه دلگیریم علتش آن ست که تنهاییم.
#عادله_زمانی
@adelehz
غروبهای جمعه آدم چنان غمگین ست که گویا برسرجاده ای ایستاده،که ازآن مسافری رفته وبرنگشته ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
Mokhtabad - Tamanaye vesal - تا کی به تمنای وصال تو یگانه
🎧 @adelehz
تا کی به تمنای وصال تو یگانه
اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه ....
ما چون ز دری پای کشیدیم کشیدیم
امید ز هر کس که بریدیم ، بریدیم
دل نیست کبوتر که چو برخاست نشیند
از گوشهٔ بامی که پریدیم ، پریدیم
رم دادن صید خود از آغاز غلط بود
حالا که رماندی و رمیدیم ، رمیدیم..
از خوبی های تنهایی این بس که دنیا را بهتر میشناسی و همچنان آدمها را آدمیزاد وقتی دورش شلوغ باشد فرصت نمیکندکم لطفی های دیگران را بفهمد که خوب و بد را بهتر بشناسد .
#عادله_زمانی
@adelehz
روز تویی روزه تویی حاصل دریوزه تویی
آب تویی کوزه تویی آب ده این بار مرا...
#مولانای_جان
@adelehz
کاش امروز یک شکلات کوچک از طرف کسی باشدکه شیرینی زندگی ماست.
#طعم_روز
@adelehz
رکورد مجموع بازدید کانالهای فارسی تلگرام،روز پنجشنبه۲۷ اردیبهشت شکسته شد.
۱میلیاردو ۶۰۰میلیون بازدید در یک روز،بی‌سابقه‌ترین آمار، ۱۷روز بعداز آغاز ‎فیلترینگ بود

"روزآروز"

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی از داماد خیلی خوشتیپ تری 😍
@adelehz