"زنی که‌گم کردم "
4.37K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حلول ماه
گردالی های
خوشمزه وچاق کننده مبارک.😊😍❤️
@adelehz
بد نیست معنی ربنای استاد شجریان راهم بخوانیم :

ربنای اول : سوره آل عمران از سوره های مدنی – آیه شماره ۸

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

بارالها دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی
و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت

ربنای دوم : سوره مومنون از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰۹

انه کان فریق من عبادی یقولون ربنا ءامنا فاغفرلنا وارحمنا و انت خیر الرحمین

زیرا شمایید که چون طایفه ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می کردند
بارالها ما به تو ایمان آوردیم تو از گناهان ما درگذر
و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی

ربنای سوم : سوره کهف از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰

اذ اول الفتیه ال الکهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنک رحمه و هیی لنا من امرنا رشدا

آنگاه‌ که آن جوانان کهف ( از بیم دشمن ) در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت کردند
بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما
و بر ما وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا ساز

ربنای چهارم : سوره بقره از سوره های مدنی – آیه ۲۵۰

و لما برزوا لجالوت و جنوده قالو ربنا افرغ علینا صبرا
و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکفرین

چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند از خدا خواستند
که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش
و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.
@adelehz
مذاق سفره ها خواهد شد از او چون رطب شیرین
به زودی روزه ها با ربنایش باز خواهد شد

#افشین_علاء

@adelehz
یک دانه زتسبیح نماز سحرت را
یک بار به نام من محتاج بینداز
شاید همان دانه‌ی تسبیح دعایت
یکباره بیفتد به دریای اجابت...

رمضان مبارک❤️


@adelehz
بیا که چشم و چراغم تو بودی از همه عالم

خدای را به کجا رفتی ای فروغ دو دیده...؟

#شهریار
@adelehz
خوب دیگه نصف روزش گذشت فقط مونده 29و نیم روز دیگه :|
حالا اگه نوروز بود الان غروب سیزده بدر بود :)
@adelehz
چیزهای قدیمی الزاما همیشه کهنه و بی مصرف نیستند .گاهی از هرچیز تازه وجدیدی پرارزش ترند چون قدیمی تر حاوی خاطراتند چیزی که جدیدی ها کم دارند.
#عادله_زمانی
@adelehz
خوشحالی فروشی :)
عروسک های ماسوله
📸بهنود روح الفدا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حیف ازاین صدا
حیف از این نوجوانی وطراوات
فقر فرهنگی مطلق را در تصویر متاسفانه مشاهده میکنید.
@adelehz
در ماه رمضان چند جوان، پیر مردی را دیدند که دور از چشم مردم، غذا میخورد.
به او گفتند: ای پیر مرد مگر روزه نیستی؟
پیرمرد گفت: چرا روزه‌ام، فقط آب و غذا میخورم
جوانان خندیدند و گفتند: واقعا؟
پیرمرد گفت:
بلی، دروغ نمیگویم،
به کسی بد نگاه نمیکنم، کسی را مسخره نمیکنم، با کسی با دشنام سخن نمیگویم، کسی را آزرده نمیکنم، چشم به مال کسی ندارم و...
ولی چون بیماری خاصی دارم متأسفانه نمیتوانم معده را هم روزه دارش کنم،
بعد پیرمرد به جوانان گفت: آیا شما هم روزه هستید؟
یکی از جوانان در حالی که سرش را از خجالت پایین انداخته بود، به آرامی گفت: خیر ما فقط غذا نمیخوریم !!!

ماه رمضان پیشاپیش بر همه انان که چشم و دل و زبان و رفتار و کردارشان ، درخدمت خلق خداست ، و زمین را ، اب را ، و گل و سبزه را، و دیگر موجودات را اسیب نمی رسانند ، و......
..... مبارک باد !
@adelehz
امشب اولین شب ماه رمضان هست .به زودی شبی هم فرا میرسد که در کانالها پیام تبریک عید فطر دست بدست بشود.مخلص کلام اینکه در دنیای پرسرعت وشتاب امروزی سی روز خیلی طولانی نیست و بسرعت میگذرد .
از بچگی شنیده ایم که روزه میگیریم تاحال فقیران را درک کنیم .ولی من همیشه به این فکرمیکردم که نیمی ازاین جمله حذف شده ست و جای یک نیم خط خالیست .
روزه میگیریم که حال فقیران را درک کنیم تا بیشتر تلاش کنیم،رحم کنیم،کمک کنیم و کاری کنیم که دیگر فقیری گرسنه نخوابد و نماند...
اگر امروز 16ساعت غذا نمیخوریم و آب نمینوشیم و افطار پای سفره ی رنگین مینشینیم اما کارگر ساختمان کناری با یک تخم مرغ افطارکرده ست ،جایی از کارمان می لنگد.
اگر افطاری مجلل برای خانواده داماد ویاعروس جدیدمان در بهترین هتل شهر راه میندازیم ولی کارگر همان هتل ماها ست گوشت نخورده ست،روزه مان مفت نمی ارزد.
اگر بوی غذای چرب افطاریمان به خانه همسایه ی عیالوارمان میرسد که سفره اش خالیست پس چیزی درما مشکل دارد.
روزه برای این نیست که بگویم وای فقرا چقدر سختی میکشند چقدر گرسنگی سخت ست برای این ست که بگویم من که درد
گرسنگی را کشیدم تلاش کنم که این درد را از کسی دور کنم .
واین همان نیم جمله ی حذف شده در فلسفه روزه ست ..
ارحم ترحم
رحم کن تا مورد رحم واقع شوی .
#عادله_زمانی
@adelehz
و شادی طفل کوچکی ست
که اگر به آن بی توجه باشی
زود پرپر میشود ...
مراقب شادی هایت باش و نگذار طفل شادی به خواب برود .
#عادله_زمانی
📸بهنود روح الفدا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شب همه بی تو کار من
شِکوه به ماه کردن است ...

#شهریار
@adelehz
باد صبا بیار نسیمی ز کوی دوست
کاین بوی دوست عالمی آباد میکند
#فیض_کاشانی
@adelehz
کاش امروز یک بامیه ی تازه و ترد وشیرین باشد .
#طعم_روز
@adelehz
وقتی اعضای مهربونی داری که به کانال خو گرفتند و از بودنشون کلی انرژی زیبا میگیری 😍
@adelehz
برای جمعه کدوم و میپسندین؟
anonymous poll

گشت وگذار بیرون شهر با دوستامو وخانواده – 110
👍👍👍👍👍👍👍 67%

یک خواب آروم در سکوت تا هرساعتی که بخوام. – 53
👍👍👍 33%

👥 163 people voted so far.