قاسم افشار گوینده خبر صدا و سیما ساعتی قبل در اثر سکته قلبی درگذشت.
پ.ن نوستالژی های زنده دهه های 60و70 رو به پایان هستند:(
@adelehz
پ.ن نوستالژی های زنده دهه های 60و70 رو به پایان هستند:(
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
داشت چیزی را پنهانی کادو میکرد .فکر میکرد نمیبینمش ..اما داشتم نگاه میکردم پرسیدم چیکار میکنی ؟هول شد ..صورتش را با بدنش یکجا برگرداند چیزی را پشت سرش پنهان کرد ..یک گلبرگ رز بی اراده از روی میز افتاد..گفت هیچی نیست!
خندیدم میدانستم چیزی هست ولی اراده ای که برای برهم نزدن حالش داشتم مانع از ان می شد تا اصرار کنم ..به خیالش من هم قبول کردم که هیچ چیز نیست .
چیزی که بود یک عطر نارسیس پیچیده در گلبرگهای سرخ بود ...ویک دنیا محبت ودلی عاشق که همراهش هدیه داد...
حالا بعد از این همه مدت شیشه عطر روی میز مانده که خالیست ..و گلبرگها که خشکیده اند وهمین روزهاست که پودر شوند و دلی که از اینجا مدتهاست رفته و دنیایی که ازمحبت خالی مانده ...و اویی که دیگر نیست ...
ومنی که باور کردم عشق و عطر بی توجه به قیمتی که برایشان پرداختی درنهایت ناپدید میشوند...
#عادله_زمانی
@adelehz
خندیدم میدانستم چیزی هست ولی اراده ای که برای برهم نزدن حالش داشتم مانع از ان می شد تا اصرار کنم ..به خیالش من هم قبول کردم که هیچ چیز نیست .
چیزی که بود یک عطر نارسیس پیچیده در گلبرگهای سرخ بود ...ویک دنیا محبت ودلی عاشق که همراهش هدیه داد...
حالا بعد از این همه مدت شیشه عطر روی میز مانده که خالیست ..و گلبرگها که خشکیده اند وهمین روزهاست که پودر شوند و دلی که از اینجا مدتهاست رفته و دنیایی که ازمحبت خالی مانده ...و اویی که دیگر نیست ...
ومنی که باور کردم عشق و عطر بی توجه به قیمتی که برایشان پرداختی درنهایت ناپدید میشوند...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
به عشق در یک نگاه اعتقاد دارید؟
بله❤️ – 37
👍👍👍👍👍👍👍 54%
نه💔 – 32
👍👍👍👍👍👍 46%
👥 69 people voted so far. Poll closed.
بله❤️ – 37
👍👍👍👍👍👍👍 54%
نه💔 – 32
👍👍👍👍👍👍 46%
👥 69 people voted so far. Poll closed.
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
بد نیست معنی ربنای استاد شجریان راهم بخوانیم :
ربنای اول : سوره آل عمران از سوره های مدنی – آیه شماره ۸
ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب
بارالها دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی
و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت
ربنای دوم : سوره مومنون از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰۹
انه کان فریق من عبادی یقولون ربنا ءامنا فاغفرلنا وارحمنا و انت خیر الرحمین
زیرا شمایید که چون طایفه ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می کردند
بارالها ما به تو ایمان آوردیم تو از گناهان ما درگذر
و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی
ربنای سوم : سوره کهف از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰
اذ اول الفتیه ال الکهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنک رحمه و هیی لنا من امرنا رشدا
آنگاه که آن جوانان کهف ( از بیم دشمن ) در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت کردند
بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما
و بر ما وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا ساز
ربنای چهارم : سوره بقره از سوره های مدنی – آیه ۲۵۰
و لما برزوا لجالوت و جنوده قالو ربنا افرغ علینا صبرا
و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکفرین
چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند از خدا خواستند
که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش
و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.
@adelehz
ربنای اول : سوره آل عمران از سوره های مدنی – آیه شماره ۸
ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب
بارالها دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی
و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت
ربنای دوم : سوره مومنون از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰۹
انه کان فریق من عبادی یقولون ربنا ءامنا فاغفرلنا وارحمنا و انت خیر الرحمین
زیرا شمایید که چون طایفه ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می کردند
بارالها ما به تو ایمان آوردیم تو از گناهان ما درگذر
و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی
ربنای سوم : سوره کهف از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰
اذ اول الفتیه ال الکهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنک رحمه و هیی لنا من امرنا رشدا
آنگاه که آن جوانان کهف ( از بیم دشمن ) در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت کردند
بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما
و بر ما وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا ساز
ربنای چهارم : سوره بقره از سوره های مدنی – آیه ۲۵۰
و لما برزوا لجالوت و جنوده قالو ربنا افرغ علینا صبرا
و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکفرین
چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند از خدا خواستند
که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش
و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.
@adelehz
یک دانه زتسبیح نماز سحرت را
یک بار به نام من محتاج بینداز
شاید همان دانهی تسبیح دعایت
یکباره بیفتد به دریای اجابت...
رمضان مبارک❤️
@adelehz
یک بار به نام من محتاج بینداز
شاید همان دانهی تسبیح دعایت
یکباره بیفتد به دریای اجابت...
رمضان مبارک❤️
@adelehz
خوب دیگه نصف روزش گذشت فقط مونده 29و نیم روز دیگه :|
حالا اگه نوروز بود الان غروب سیزده بدر بود :)
@adelehz
حالا اگه نوروز بود الان غروب سیزده بدر بود :)
@adelehz
چیزهای قدیمی الزاما همیشه کهنه و بی مصرف نیستند .گاهی از هرچیز تازه وجدیدی پرارزش ترند چون قدیمی تر حاوی خاطراتند چیزی که جدیدی ها کم دارند.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حیف ازاین صدا
حیف از این نوجوانی وطراوات
فقر فرهنگی مطلق را در تصویر متاسفانه مشاهده میکنید.
@adelehz
حیف از این نوجوانی وطراوات
فقر فرهنگی مطلق را در تصویر متاسفانه مشاهده میکنید.
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
در ماه رمضان چند جوان، پیر مردی را دیدند که دور از چشم مردم، غذا میخورد.
به او گفتند: ای پیر مرد مگر روزه نیستی؟
پیرمرد گفت: چرا روزهام، فقط آب و غذا میخورم
جوانان خندیدند و گفتند: واقعا؟
پیرمرد گفت:
بلی، دروغ نمیگویم،
به کسی بد نگاه نمیکنم، کسی را مسخره نمیکنم، با کسی با دشنام سخن نمیگویم، کسی را آزرده نمیکنم، چشم به مال کسی ندارم و...
ولی چون بیماری خاصی دارم متأسفانه نمیتوانم معده را هم روزه دارش کنم،
بعد پیرمرد به جوانان گفت: آیا شما هم روزه هستید؟
یکی از جوانان در حالی که سرش را از خجالت پایین انداخته بود، به آرامی گفت: خیر ما فقط غذا نمیخوریم !!!
ماه رمضان پیشاپیش بر همه انان که چشم و دل و زبان و رفتار و کردارشان ، درخدمت خلق خداست ، و زمین را ، اب را ، و گل و سبزه را، و دیگر موجودات را اسیب نمی رسانند ، و......
..... مبارک باد !
@adelehz
به او گفتند: ای پیر مرد مگر روزه نیستی؟
پیرمرد گفت: چرا روزهام، فقط آب و غذا میخورم
جوانان خندیدند و گفتند: واقعا؟
پیرمرد گفت:
بلی، دروغ نمیگویم،
به کسی بد نگاه نمیکنم، کسی را مسخره نمیکنم، با کسی با دشنام سخن نمیگویم، کسی را آزرده نمیکنم، چشم به مال کسی ندارم و...
ولی چون بیماری خاصی دارم متأسفانه نمیتوانم معده را هم روزه دارش کنم،
بعد پیرمرد به جوانان گفت: آیا شما هم روزه هستید؟
یکی از جوانان در حالی که سرش را از خجالت پایین انداخته بود، به آرامی گفت: خیر ما فقط غذا نمیخوریم !!!
ماه رمضان پیشاپیش بر همه انان که چشم و دل و زبان و رفتار و کردارشان ، درخدمت خلق خداست ، و زمین را ، اب را ، و گل و سبزه را، و دیگر موجودات را اسیب نمی رسانند ، و......
..... مبارک باد !
@adelehz
امشب اولین شب ماه رمضان هست .به زودی شبی هم فرا میرسد که در کانالها پیام تبریک عید فطر دست بدست بشود.مخلص کلام اینکه در دنیای پرسرعت وشتاب امروزی سی روز خیلی طولانی نیست و بسرعت میگذرد .
از بچگی شنیده ایم که روزه میگیریم تاحال فقیران را درک کنیم .ولی من همیشه به این فکرمیکردم که نیمی ازاین جمله حذف شده ست و جای یک نیم خط خالیست .
روزه میگیریم که حال فقیران را درک کنیم تا بیشتر تلاش کنیم،رحم کنیم،کمک کنیم و کاری کنیم که دیگر فقیری گرسنه نخوابد و نماند...
اگر امروز 16ساعت غذا نمیخوریم و آب نمینوشیم و افطار پای سفره ی رنگین مینشینیم اما کارگر ساختمان کناری با یک تخم مرغ افطارکرده ست ،جایی از کارمان می لنگد.
اگر افطاری مجلل برای خانواده داماد ویاعروس جدیدمان در بهترین هتل شهر راه میندازیم ولی کارگر همان هتل ماها ست گوشت نخورده ست،روزه مان مفت نمی ارزد.
اگر بوی غذای چرب افطاریمان به خانه همسایه ی عیالوارمان میرسد که سفره اش خالیست پس چیزی درما مشکل دارد.
روزه برای این نیست که بگویم وای فقرا چقدر سختی میکشند چقدر گرسنگی سخت ست برای این ست که بگویم من که درد
گرسنگی را کشیدم تلاش کنم که این درد را از کسی دور کنم .
واین همان نیم جمله ی حذف شده در فلسفه روزه ست ..
ارحم ترحم
رحم کن تا مورد رحم واقع شوی .
#عادله_زمانی
@adelehz
از بچگی شنیده ایم که روزه میگیریم تاحال فقیران را درک کنیم .ولی من همیشه به این فکرمیکردم که نیمی ازاین جمله حذف شده ست و جای یک نیم خط خالیست .
روزه میگیریم که حال فقیران را درک کنیم تا بیشتر تلاش کنیم،رحم کنیم،کمک کنیم و کاری کنیم که دیگر فقیری گرسنه نخوابد و نماند...
اگر امروز 16ساعت غذا نمیخوریم و آب نمینوشیم و افطار پای سفره ی رنگین مینشینیم اما کارگر ساختمان کناری با یک تخم مرغ افطارکرده ست ،جایی از کارمان می لنگد.
اگر افطاری مجلل برای خانواده داماد ویاعروس جدیدمان در بهترین هتل شهر راه میندازیم ولی کارگر همان هتل ماها ست گوشت نخورده ست،روزه مان مفت نمی ارزد.
اگر بوی غذای چرب افطاریمان به خانه همسایه ی عیالوارمان میرسد که سفره اش خالیست پس چیزی درما مشکل دارد.
روزه برای این نیست که بگویم وای فقرا چقدر سختی میکشند چقدر گرسنگی سخت ست برای این ست که بگویم من که درد
گرسنگی را کشیدم تلاش کنم که این درد را از کسی دور کنم .
واین همان نیم جمله ی حذف شده در فلسفه روزه ست ..
ارحم ترحم
رحم کن تا مورد رحم واقع شوی .
#عادله_زمانی
@adelehz