"زنی که‌گم کردم "
4.4K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ماه رمضان کم کم از راه میرسد رمضان برای خیلی ازما یعنی خاطرات جالب ،یعنی زولبیا بامیه ، آش رشته ،مهمونی افطاری یعنی ربنای شجریان سحری خوردن و با لباس مدرسه خوابیدن تا صبح دیرتر بیدارشدن و کلی خاطره دیگه ...
ماه رمضان های سالهای قبل خیلی ها بودند کنار سفره افطار و سحرمون که امسال ممکنه جاشون خالی وبشقابشون و از سفره کم شده باشه .
حالا ما دیگه اون بچه های کوچیک مدرسه ای نیستیم بزرگ شدیم خیلی هامون ازدواج کردیم بچه داریم خیلی ها درس خوندیم شاغلیم و حتی ممکنه هیچ کدوم ازاین ها هم نباشیم اما بزرگ شدیم ..
اگه روزه میگیریم بهتره درکنارش یادمون بمونه روزه مارو تبدیل به مقدس ترین موجود هستی نمیکنه چه بسا که این روزه حتی مورد قبول خداوندهم قرارنگیره یادبگیریم که روزه رو فقط نخوردن و ننوشیدن باطل نمیکنه ..روزه ای که توش به دیگری فحش بدی که ناحقی کنی، که بدگویی کنی روزه نیست .
روزه ای که خودتو به خاطرش ازبقیه برتربدونی بدرد خودت هم نمیخوره .
یادبگیریم اگه روزه میگیرم مربوط خودمونه حق نداریم بخاطرش خودمون و بخدا نزدیکتر ازبقیه بدونیم و بقیه رو دورتر.
که عادل خداست و اونه که میدونه این روزه مقبول هست یا نه ..
اگر روزه نمیگیریم یادبگیریم به روزه و روزه دارها توهین نکنیم .اعتقادشونو توی دنیای واقعی ومجازی به سخره نگیریم به خودمون حق ندیم که فکر کنیم خیلی فهمیده تر و مدرن تر از فردی هستیم که روزه میگیره یادبگیریم این که دربرابر یک روزه دار از عمد و بی توجه به روزه اون با لذت غذا بخوریم اوج بی شعوری مون محسوب میشه نه مدرنیته بودنمون .
که یادبگیریم اگر راه رسیدن به خدا در نزد یک شخص روزه است به راهش احترام بگذاریم ...
وخلاصه همه مون یادبگیریم کنار هم زندگی کنیم ..و لذت ببریم ازهرچی که بهش عقیده داریم یا نداریم .
رمضان برای من ماه زیباییه
من درحد توانم روزه میگیرم ..حس میکنم بهم ارامش میده و سعی میکنم روزه رو شامل حال تمام احوالاتم کنم نه صرفا خوردن ونوشیدنم.ولی فارغ ازهرعقیده فقط ازخدا میخام که امسال رمضان
سفره همه رو پر کنه از نان و ازبرکت
واگر این ماه مهمانی اون هست
به برکت میزبانی خودش
هیچ کودکی و گرسنه نگذاره ..
آمین
رمضان پیشاپیش مبارک .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو زندگی تون اینجوری باشین
کسی نتونه جداتون کنه :)
@adelehz
دنیا به من و تو
یک چای گرم دونفره بدهکاراست .
که بنشینیم و ساعتها حرف بزنیم وچای بنوشیم .
اما عزیزم من میدانم وتوهم میدانی که دنیا هیچ وقت بدهکاری هایش را پس نمی دهد.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تا باشه ازاین مهمونا باشه :)
شب زیبا❤️
@adelehz
ای ساقی گلچهره دراین صبح دل انگیز
لبریز بده جام مرا شادی جمشید
هر جا گلی خندد با دوست بخندید
هر گه که بهار آید با عشق بجوشید
فریدون مشیری
📸بهنود روح الفدا
صبح بشادی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چنین صحنه ای و شما فقط در کارتونها میبینید :)
@adelehz
صبونه❤️❤️
@adelehz
کاش امروز یک انجیر رسیده وشیرین و خوش عطرباشد .
#طعم_روز
@adelehz
این دیگه چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
:|
@adelehz
قاسم افشار گوینده خبر صدا و سیما ساعتی قبل در اثر سکته قلبی درگذشت.
پ.ن نوستالژی های زنده دهه های 60و70 رو به پایان هستند:(
@adelehz
داشت چیزی را پنهانی کادو میکرد .فکر میکرد نمیبینمش ..اما داشتم نگاه میکردم پرسیدم چیکار میکنی ؟هول شد ..صورتش را با بدنش یکجا برگرداند چیزی را پشت سرش پنهان کرد ..یک گلبرگ رز بی اراده از روی میز افتاد..گفت هیچی نیست!
خندیدم میدانستم چیزی هست ولی اراده ای که برای برهم نزدن حالش داشتم مانع از ان می شد تا اصرار کنم ..به خیالش من هم قبول کردم که هیچ چیز نیست .
چیزی که بود یک عطر نارسیس پیچیده در گلبرگهای سرخ بود ...ویک دنیا محبت ودلی عاشق که همراهش هدیه داد...
حالا بعد از این همه مدت شیشه عطر روی میز مانده که خالیست ..و گلبرگها که خشکیده اند وهمین روزهاست که پودر شوند و دلی که از اینجا مدتهاست رفته و دنیایی که ازمحبت خالی مانده ...و اویی که دیگر نیست ...
ومنی که باور کردم عشق و عطر بی توجه به قیمتی که برایشان پرداختی درنهایت ناپدید میشوند...
#عادله_زمانی
@adelehz
جز عشق
جهان نکته‌ی ارزنده ندارد...
@adelehz
به عشق در یک نگاه اعتقاد دارید؟

بله❤️ – 37
👍👍👍👍👍👍👍 54%

نه💔 – 32
👍👍👍👍👍👍 46%

👥 69 people voted so far. Poll closed.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حلول ماه
گردالی های
خوشمزه وچاق کننده مبارک.😊😍❤️
@adelehz
بد نیست معنی ربنای استاد شجریان راهم بخوانیم :

ربنای اول : سوره آل عمران از سوره های مدنی – آیه شماره ۸

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

بارالها دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی
و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت

ربنای دوم : سوره مومنون از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰۹

انه کان فریق من عبادی یقولون ربنا ءامنا فاغفرلنا وارحمنا و انت خیر الرحمین

زیرا شمایید که چون طایفه ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می کردند
بارالها ما به تو ایمان آوردیم تو از گناهان ما درگذر
و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی

ربنای سوم : سوره کهف از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰

اذ اول الفتیه ال الکهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنک رحمه و هیی لنا من امرنا رشدا

آنگاه‌ که آن جوانان کهف ( از بیم دشمن ) در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت کردند
بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما
و بر ما وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا ساز

ربنای چهارم : سوره بقره از سوره های مدنی – آیه ۲۵۰

و لما برزوا لجالوت و جنوده قالو ربنا افرغ علینا صبرا
و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکفرین

چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند از خدا خواستند
که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش
و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.
@adelehz
مذاق سفره ها خواهد شد از او چون رطب شیرین
به زودی روزه ها با ربنایش باز خواهد شد

#افشین_علاء

@adelehz
یک دانه زتسبیح نماز سحرت را
یک بار به نام من محتاج بینداز
شاید همان دانه‌ی تسبیح دعایت
یکباره بیفتد به دریای اجابت...

رمضان مبارک❤️


@adelehz
بیا که چشم و چراغم تو بودی از همه عالم

خدای را به کجا رفتی ای فروغ دو دیده...؟

#شهریار
@adelehz